Kirjoittaja Aihe: Värikosmetiikkaa Koreasta ja muualta Aasiasta  (Luettu 77156 kertaa)

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
Vs: Värikosmetiikkaa Koreasta
« Vastaus #45 : 20.02.15 - klo:10:05 »
Hei mun pitikin tulla vinkkaamaan Luurankalle tuosta ripsarista, mutta en jaksanut alkaa kännykällä viestiä värkkäämään  :D. Voin edelleenkin suositella, välillä on kokeilussa ollut muita, mutta on ehdottomasti mun luottoripsari  :ts
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #46 : 22.02.15 - klo:14:02 »
Etude house precious mineral any cushion - Tilasin tummimman sävyn W24 sillä ajatuksella, että sopii varmaan ainakin kesäkäyttöön. Sävyvalinta osuikin nappiin eikä itse asiassa ole liian tumma nytkään käytettäväksi.

Levitys painelemalla tuntuu ainakin näin aluksi vähän työläältä, mutta on varmaan ihan tottumuskysymys. Olen kokeillut myös levittää niin kuin normaalisti levitän siveltimellä meikkivoiteen eli vedin vipalla tuotetta iholle, mutta painelemalla tosiaan tulee parempi (=peittävämpi) lopputulos. Peittää juuri sopivasti olematta pakkelimainen tai muuten raskaan tai kalvomaisen tuntuinen kasvoilla. Meikkipohja jää hieman kiiltäväksi, joten t-alueen viimeistelen puuterilla. Päivän aikana joudun myös pari kertaa korjailemaan meikkipohjaa kiillonpoistopaperilla/puuterilla, mutta niin joudun tekemään ihan minkä tahansa muunkin meikkipohjan kanssa.

Sen lisäksi että näyttää ja tuntuu iholla hyvältä, niin hintakin on kohtuullinen ja onhan tuossa kiitettävän korkea aurinkosuojakerroinkin (spf50+)  :ts

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #47 : 01.03.15 - klo:17:12 »
Oon useasti tilannut huulikosmetiikkaa korealaisilta merkeiltä, etenkin Etude Housen tuotteet on olleet poikkeuksetta todella miellyttäviä. Paitsi tämä: Etude House Color in Liquid Lips. Siis aivan järkyttävän inhottavaa kuraa. Ensinnäkin tätä ei saa levittymään huulille ollenkaan nätisti, vaan väri leviää heti mihin sattuun ja jää inhottavasti kaikkiin kuiviin kohtiin ja näyttää todella omituiselta. Lisäksi väri karkailee huulilta ja sotkee ihan hirveästi ja tarttuu hampaisiin. Koostumus on todella ihmeellistä, kuin jotain öljyä johon olisi sekoitettu hirveästi pigmenttiä (koska sitä tässä kyllä on!). Siis mulla ei tuu tästä mieleen kuin että hirveää MAALIA. Mä en oikeasti keksi tälle mitään käyttöä. Ei tätä voi levittää edes vähän kerrallaan, ei vaan toimi silleenkään eikä minkään toisen tuotteen kanssa kun tällä ei ole minkäänlaista pitoa. Inhoan heittää roskikseen mitään joka olisi edes semi-käyttökelpoista, mutta tälle ei voi kyllä nyt tehdä mitään muuta toimenpidettä...
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #48 : 01.03.15 - klo:18:40 »
Etude house precious mineral any cushion - Tilasin tummimman sävyn W24 sillä ajatuksella, että sopii varmaan ainakin kesäkäyttöön. Sävyvalinta osuikin nappiin eikä itse asiassa ole liian tumma nytkään käytettäväksi.

Levitys painelemalla tuntuu ainakin näin aluksi vähän työläältä, mutta on varmaan ihan tottumuskysymys. Olen kokeillut myös levittää niin kuin normaalisti levitän siveltimellä meikkivoiteen eli vedin vipalla tuotetta iholle, mutta painelemalla tosiaan tulee parempi (=peittävämpi) lopputulos. Peittää juuri sopivasti olematta pakkelimainen tai muuten raskaan tai kalvomaisen tuntuinen kasvoilla. Meikkipohja jää hieman kiiltäväksi, joten t-alueen viimeistelen puuterilla. Päivän aikana joudun myös pari kertaa korjailemaan meikkipohjaa kiillonpoistopaperilla/puuterilla, mutta niin joudun tekemään ihan minkä tahansa muunkin meikkipohjan kanssa.

Sen lisäksi että näyttää ja tuntuu iholla hyvältä, niin hintakin on kohtuullinen ja onhan tuossa kiitettävän korkea aurinkosuojakerroinkin (spf50+)  :ts

Tätä olen harkinnut keväällä hankittavaksi ja olen kytännyt edullisinta hintaa. Jossain arviossa sanottiin tämän tehneen epätasaista pakkelimaista 'cakey' pintaa, mikä ei houkutellut... Mutta hyvä lukea toisenlainenkin tuomio  :)

Huulituotteista eniten houkuttelisi Innisfreen hoitava kiiltopuna, esim. tämä Cream Mellow Lipstick...
Tai tämä Etude Housen DearMy Wish Lips talk.. mutta jos nuo Etude Housen huulijutut ovat kaikki yhtä huonoja kuin keeshan kokemus, niin...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #49 : 01.03.15 - klo:18:55 »
^ Siis ei Etude Housen huulituotteet todellakaan ole yleisesti huonoja! :D Mähän pidän niistä kovasti ja mulla on erilaisia huulipunia ja sävyjä EH:lta ja pääsääntöisesti kaikki on käyttökelpoisia ja tykkään tosi paljon esim. näistä Dear My Lips Jelly Talkeista. Nuo on ihania, kevyitä ja kosteuttavia huulipunia, tai ehkä enemmänkin huulikiillon/voiteen välimaastoon. Ne on myös ihanan kirkkaita, sellaisia Aqua-tint-tyyppisiä. Ja hylsyt on ihania.

Mä oon itseasiassa katsellut tuota samaa kuin sinä, Dear My Wish Lips Talkia, että se näyttäisi olevan sellainen hyvä, kiiltävä ja kermainen puna. Myös tämä Innisfreen Color Glow Lipstick on saman tyyppinen kuin tuo Etude Housen, mutta en vielä osaa päättää kumman tilaisin. Toisaalta tekisi mieli kokeilla tuota Innisfreetäkin, mutta siinä ei ole vaan niin ihana tuo hylsy. Ja onhan se vähän kalliimpikin. Mutta yhdessä blogissa oli sitä kehuttu kovasti, niin se kiinnostaisi. Ja tuo Spring Flower sävy. Oih. :l

Tilasin muuten ihan oudon merkin Memeboxin, Vivito-sarjan tuotteita ja sieltä on noussut yksi aivan ihana tuote suursuosikiksi. Nimittäin tämä Vivito Illust Lumiere Powder. Oon pitkään etsinyt sellaista todella hienojakoista, väritöntä irtopuuteria, jossa olisi shimmeriä sopivasti ja tää on just sellainen! Shimmerit on todella, todella mikroskooppisia ja tää heleyttää ihanasti ihoa. Todella vähä määrä riittää koko kasvoille. Eikä tee yhtään liian mattaista lopputulosta, vaan semi-matan ja heleän välimaastosta. En tiedä vaan, onko tuo Korea depart ainoa paikka, mistä tätä saa. Itse en ole koskaan sieltä mitään tilannut, mutta jossain vaiheessa tätä on kyllä pakko saada lisää! Onneksi tuntuu olevan riittoisaa.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #50 : 01.03.15 - klo:19:25 »
Tuo Color Glow kiinnosti minuakin jostain blogista hehkutuksia lukiessani.  :)
Kiva kuulla, ettei nyt ihan kannata yleistää EH:n huulituotteita...
Olin saanut sen kuvan, että korealaishuulijutut yleensä ovat kovinkin hoitavia, ja se puhutteli kroonisen kuivien korppuhuulten omistajaa  :D Katsotaan nyt...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #51 : 01.03.15 - klo:21:10 »
Olen myös kuolannut Etude Housen ihania huulituotteita ja varmaan jotain tilaankin palkkapäivän kunniaksi tässä kuussa. Kiitos varoituksesta tuon huonon tuotteen osalta!

Lisa Eldridgellä on muuten pari Korea-aiheista postausta tuubissa, kantsii tsekata!
« Viimeksi muokattu: 01.03.15 - klo:21:33 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #52 : 01.03.15 - klo:21:26 »

Mitä sävyjä keesha sinulla on tuosta Jelly Talkista? Kuvat eri sivuilta eivät oikein selventävästi kertoneet, mikä ero tuolla 'tint' sävyllä on... Kauniita ja luonnollisia kyllä kaikki vaihtoehdot näyttävät olevan.
Jospa jokin noista edellä mainituista olisi kyllin hoitava ja voidemainen vakiokäyttöön, korputtavia en halua kokeilla enää yhtäkään...

Liikaa ihanuuksia noilla sivustoilla... Värimaailma on monella koreaöaismerkillä sellainen, että voisin harkita itselleni.

1b F/M ii

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #53 : 01.03.15 - klo:22:55 »
^ Mulla on kaksi eri sävyä noista Jelly Talkeista. Toinen on JPK002, joka on hylsyssä sellainen aika tumma neon-pinkki, mutta huulilla kiiltopunan tyylinen pehmeä ja läpikuultava pinkki. Toinen on tuo JPK004, joka on sellainen hieman pastellimainen korallin sävy. Vaaleampi kuin tuo toinen, enempi sellainen kesäväri. Tosi herkullinen korallipinkki, läpikuultava myöskin. Voin swatchata vaikka nuo ja muutkin EH punani, kunhan ehdin. Ehdottomasti eniten oon tykännyt noista Jelly Lip Talkeista, ne on sellaisia helppoja ja hoitavia punia. Näissä on myös ihanan söpöt hylsyt. <3 Voisin kyllä vielä tuon JPK003 ostaa, koska vaaleanpunainen. 8)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #54 : 02.03.15 - klo:14:50 »
Sainpas tänään tuon Aritaumin Honey Melting Tint:in. Runsaspigmenttinen, mutta tekstuuriltaan hyvin kevyt puna, pehmeä kiilto. Odotin ehkä kiiltävämpää ja kuultavampaa tuotetta - mutta tykkän kyllä juuri tällaisista paljon. Väristä sain myös ihan väärän kuvan, tämä on tomaatinpunainen, lähes oranssi. Ei paras väri minulle talvella, mutta kesällä sopii varmasti. Kestosta huulilla en osaa sanoa mitään, mutta pigmentin runsaudesta ja tuntumasta arvelisin, ettei ihan ensi käänteessä irtoa huulilta. Karkkituoksuinen, tulee mieleen joku irtokarkki lapsuudesta, en vaan saa päähän mikä!
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #55 : 02.03.15 - klo:15:39 »
Laitoin roseroseshopista tilaukseen Mizonin värillisen kulmakarvamaskaran. Jos kuviin on uskominen, niin tuon pitäisi oikeasti värittää kulmat peittävästi. Hmm, saapa nähdä! Alunperin piti tilata Etude Housen vastaava, mutta siinä ei ollut ilmaisia postareita, joten päädyin Mizoniin. Ja muutenkin tuo Etude Housen versio ei ollut kuvien perusteella kovin vakuuttava.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #56 : 02.03.15 - klo:18:54 »
Floodaan nyt tähän ketjuun näitä kuvia, jotta asiayhteys pysyy noihin kokemuksiin. Mutta siis kaikista tykkään näistä tosi paljon, ja kuten kuvista näkee, niin Jelly Lipsit on kaikista kevyimpiä ja enemmän kosteuttavia. Blooming-punat on taasen hieman jäykempiä, mutta aika pehmeitä myös ja levittyy hyvin vaikka onkin pigmenttisiä. Myös tuo Princess Etoinette Crystal Shine on aika kiva, jota kuinkin noiden kahden muun välimaastosta. Siinä on myös ihana ruusun tuoksu.

Vas. oikealle: Dear My Lips Jelly Talk JPK002 & JPK004, Dear My Blooming Lips Talk PK005 & PK001, Princess Etoinette Crystal Shine Lips POR202.

Jelly JPK002

Jelly JPK004

Blooming PK005

Blooming PK001

Princess Etoinette Crystal Shine POR202

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #57 : 02.03.15 - klo:18:57 »
Kauniita ja luonnollisia sävyjä huulilla kaikki, ei mikään näytä liian tummalta - vaikka hylsyssä näyttävätkin aika värikkäiltä!

1b F/M ii

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #58 : 03.03.15 - klo:08:57 »
Laitoin roseroseshopista tilaukseen Mizonin värillisen kulmakarvamaskaran. Jos kuviin on uskominen, niin tuon pitäisi oikeasti värittää kulmat peittävästi. Hmm, saapa nähdä! Alunperin piti tilata Etude Housen vastaava, mutta siinä ei ollut ilmaisia postareita, joten päädyin Mizoniin. Ja muutenkin tuo Etude Housen versio ei ollut kuvien perusteella kovin vakuuttava.

Mulla on tuo Etude Housen kulmaväri ja tykkäsin kyllä sen koostumuksesta. Se oli tarpeeksi vahamainen, eli ei klimpannut karvoja hölmösti yhteen kuten vaikka Lumenen geeli mulla tekee. Löytyi vielä hyvä sävy, joka toimi silloisen kuparitukkani kanssa.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #59 : 03.03.15 - klo:10:16 »
Onpa kauniit huulet ja niillä kaunis puna  :) Piti laittaa itselle tilaukseen tuo hennon persikkainen sävy, vaikka huulimeikkejä harvoin käytänkin.

Holika Holikan Naked Face Covering BB -voiteesta on tullut suosikki ja tilasin sitä täysikokoisen putkilon. Putkilossa on pumppunokka, mistä vielä lisäplussaa. Sävy on 21.5, mutta tämä on kyllä vaaleampi kuin esim. Misshan #21, joka on myös punertavampi. On myös vaaleampi kuin Tonymolyn BCDation. Mun iho ei siedä mitään keltaista, mutta tässä on sellainen mukavan neutraali sävy. Sopii aivan täydellisesti omaan ihonväriini. Tämä vaatii puuterin päälle, koska jälki on vähän rasvaisen oloista, mutta sen kanssa onkin sitten erittäin hyvä. Hiukan liikkuu työpäivän aikana iholla, täytyy testailla sopivia pohjustuksia, nyt olen laittanut vain kevyen voiteen tms. alle.

Tilasin myös saman sarjan puuterin, hohtotuotteen ja peitevärin  ::)

Eglips Blur Pact Powder tuli myös testattua, silkinsileä koostumus ja blurraa hiukan virheitäkin piiloon. Mulla on iho nyt niin tasaisessa kunnossa, että en laittanut mitään muuta meikkipohjaa ja ihan kelvolliselta näyttää. Tässä on unelmanpehmoinen mikrokuituvippa mukana ja pakkaus on kivan kompakti ja napakka. Väri on suunnilleen 21-tasoa, mutta iholla lähinnä läpikuultava.