Kirjoittaja Aihe: Värikosmetiikkaa Koreasta ja muualta Aasiasta  (Luettu 78786 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Värikosmetiikkaa Koreasta
« Vastaus #60 : 03.03.15 - klo:14:21 »
Ihania!

Tänään tuli Aritaumin Shine Fixit, oheen tilasin kaksi Etude Housen Play 101 -kynää, minulta on pitkään puuttunut oranssi ja kirkas pinkki huultenrajauskynä. Näissä Play-kynissä ei ole käyttökohdetta erikseen - vaan siis käyvät kaikkialle kasvoille. Itse asiassa myös koostumuksia on erilaisia, shimmeriä, mattaa ja kiiltoa. Kynä on ohut, muovinen ja aukikierrettävä, mukana on myös pikkuterotin kärkeä varten. Oli vaan pakko tulla kertomaan heti, että jos kestävää kynää kaipaa, niin kannattaa tsekata nämä. Yritin hinkata swatchejani saippualla kädenselästä, hyvä että edes haalistuivat vähäsen  :o. Kynä tuntui myös iholla mukavan liukkaalta ja pigmenttiä riittää. Molemmat taitavat olla noita mattaversioita.

Muoksis - pelkästään ihoa sormella hankaamalla nämä värit eivät liikahda mihinkään asetuttuaan - ja asettumisaika on melko lyhyt, varmaan max pari minuuttia voi häivytellä :o :o :o. Tällaisia kyniä en ole kyllä ennen nähnyt. Pinkki on aivan ihana, sellainen lähes neonsävyinen peruspinkki. Oranssin luulin olevan vähän persikkaisempi, on aika appelsiini.

Omani ovat 11 ja 17, kuvittelin 11 olevan enemmänkin kuin 15.

Muoksis muoksis - on näiden kestoa näköjään ihmetelleet muutkin, en vaan kuvittele! http://www.makingupthemw.com/2014/06/review-swatches-etude-house-play-101.html
« Viimeksi muokattu: 03.03.15 - klo:15:49 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #61 : 03.03.15 - klo:17:07 »
^ Oi! Noissahan on sävyvalikoimaa hyvin. Ihania nuo kupari/kultasävyt. Mä oon juuri katsellut sellaisia silmämeikkikyniä, joissa olisi sopivasti väriä ja shimmeriä. Nuo näyttäisi aika hyviltä. Ja jos kestokin on hyvä, niin ne varmaan sopisi mullekin. Ehdottomasti kun pitää olla vedenkestävä.

Tilaukseen, tilaukseen. 8)
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #62 : 03.03.15 - klo:17:37 »
^^ Ooh! Noita pitää kokeilla.

Eglips Blur Pact Powder tuli myös testattua, silkinsileä koostumus ja blurraa hiukan virheitäkin piiloon. Mulla on iho nyt niin tasaisessa kunnossa, että en laittanut mitään muuta meikkipohjaa ja ihan kelvolliselta näyttää. Tässä on unelmanpehmoinen mikrokuituvippa mukana ja pakkaus on kivan kompakti ja napakka. Väri on suunnilleen 21-tasoa, mutta iholla lähinnä läpikuultava.

Tämä kuulostaa hyvältä. Osaatko verrata väriä Lumenen puutereihin? Mulla on sävy 01 ja se on liian tumma.

Mulle saa suositella puutereita sävyä kalan maha, jos jollekin on tullut vastaan. Olen niin kalvakka, että sopivaa on vaikea löytää. Just joku tollanen blurrava olisi kiva.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #63 : 03.03.15 - klo:18:12 »
^Kyllä tämä on sitten sulle liian tumma, vaikka väriä ei kasvoille pahemmin siirrykään. En ainakaan uskalla suositella. On luonnossa tummempi kuin kuvissa. Olen jotain vanhaa Lumenea kättänyt ja tämä ei ole niin vaalea kuin ne vaaleimmat sävyt.

Tällainen ainakin on olemassa, ilmeisesti ihan väritön: IT'S SKIN It’s Top Professional Touch Finish No Sebum Pact. Laadusta en tiedä mitään, suunnattu kaiketi kiillon poistoon.
http://cosmetic-love.com/its-skin-its-top-professional-touch-finish-no-sebum-pact-9g.html
« Viimeksi muokattu: 03.03.15 - klo:18:35 kirjoittanut Triina »

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #64 : 03.03.15 - klo:20:52 »
^ Harmi. Pitää tutustua noihin värittömiin vaihtoehtoihin. Kiitos vinkistä. Tollasia sun linkittämän tyylisiä näyttää olevan vähän joka merkillä. Ne taitaa olla tarkoitettu viimeiseksi kerrokseksi kaiken muun päälle, mutta miksipä ei voisi sellaisenaankin käyttää.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #65 : 03.03.15 - klo:22:39 »
Mulla ois etsinnässä joku kulmakynä/väri/vaha joka olisi oikeasti todella kestävä. Siis nykyään meikkaan kulmat kynällä ja harjaan sitten väriä vielä että saan blendattua. Mulla on ollut käytössä nyt Holika Holikan Wonder Drawing 24hr Auto Eyebrow, mutta se ei nimestään huolimatta ole yhtään kestävä. :-\ Mulla on ongelmana se, että väri ikään kuin "katoaa" jonnekin kulmista päivän mittaan ja lisäksi kulmakarvat on tosi jäykät eivätkä pysy ruodussa (eli sama ongelma kuin ripsissä ::)). Eli ehkä haussa ois kuitenkin joku sekä muotoileva, että väriä antava tuote. Mutta en oo noista kulmakarva "maskaroista" tykännyt kyllä koskaan, oon kokeillut paria erilaista ja niillä ei saa sellaista siistiä lopputulosta. Paras olisi sellainen puuterimainen kulmaväri, joka levitetään siveltimellä, mutta niissä on kaikista huonoin pysyvyys. Jos jollain on jotain kokemusta hyvästä, kestävästä väristä niin ehdotuksia otetaan vastaan.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #66 : 04.03.15 - klo:10:58 »
^Koretuotteista en osaa sanoa, mutta NYXin tuubissa oleva kulmaväri on ihan järjettömän kestävää - ja minusta sen levittäminen ei ole vaikeaa, jos tykkää puutereista. Tuo on sellaista liukuvan ja silikonisen oloista levittäessä ja helppoa häivyttää, kun ei ota siveltimeen liikaa kerralla. Hyvä kakkonen kestävyydessä on Anastasian Dipbrow.

Minulla on NYXiltä tuo tuubi vaaleimmassa sävyssä, se ei ole kovinkaan vaalea, menee parhaiten tummanvaalealle / vaaleanruskealle. Jos väri on sinne päinkään sopiva, niin voin tursottaa sinulle pieneen minigrippiin vähän testattavaa ja lähettää postitse. Laita yksärillä yhteystiedot, jos haluat samplen!

Tänään meikkiä tehdessä mietin, että yksi hyvä syy tutustua korealaisiin meikkituotteisiin on ihan ehdottomasti erilaiset meikinpohjustajat. Laitoin tänään samplesta meikin alle Holika Holikan Nabi-voiteen, persikanvärinen purkki, eli kosteuttava. Tämäkin on sellainen kevyesti huokosia blurraava, aurinkosuojaa parantava ja vaaleaa hehkua antava pohjustaja. Haju on taas vähän paha, mutta ei onneksi liian voimakas. Nabia on kolmea eri plaatua, en vielä ole noihin ehtinyt perehtyä. Tämän päälle tuli kyllä nätti meikki, tosi kaunista kuultoa ja ulottuvuutta antoi tuolle mandariiniBB:lle.  MUOKSIS - ei kyllä ainakaan lisää meikin kestoa, näin ensiyrittämällä sanoisin, että huonontaa.

Olen tykännyt Face Blurista. Innisfreelläkin on ihanan näköinen mineral glow-pohjustaja. Hyviä ovat myös Memeboksista saamani pohjustajat - ja vaikka kuinka paljon löytyy erilaisia vaihtoehtoja - on mattabalmia, rasvoittumista hillitsevää, värejä taittavia...

Tässä joku arvio erilaisista pohjustajista:
http://www.kalynlord.com/apieu-magic-pore-cover-balm/ (tuosta on myös kosteuttava versio - muistuttaa Benefitin tuotetta)

http://ladyfoxmakeup.blogspot.fi/2014/06/innisfree-mineral-glow-base-perfect.html

https://beautifulbuns.wordpress.com/2012/09/28/sulwhasoo-evenfair-smoothing-makeup-base/

http://www.musingsofamuse.com/2014/09/missha-misa-geumsul-vitalizing-finisher-review-swatches.html

http://marvelikalife.blogspot.fi/2013/05/review-banila-co-primer-primer-classic.html
« Viimeksi muokattu: 04.03.15 - klo:14:09 kirjoittanut Lila »

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #67 : 05.03.15 - klo:15:51 »
Face Blur tuli eilen ja testaan sitä varmaankin huomenna. Pistin kuitenkin tilaukseen toisenkin primerin, koska se vaikutti niin lupaavalta  ::)

Holika Holika Sweet Cotton Pore Cover Mousse Starter SPF 36

Hymyilytti myyjän laaja kuvaus "moosesta". Että hirveä vaan iholle!

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #68 : 06.03.15 - klo:10:12 »
Triina, laita arvoita noista pohjustajista sitten, kun saat testailtua tarpeeksi :)

Mä kirjoittelen myöhemmin arvioita parista meikkikynästä, jotka yhtä pysyviä  kuin tuo Etude House.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #69 : 09.03.15 - klo:10:35 »
Mullakin oli näytepussi Etuden Face Bluria, ja mielelläni olisin kokeillut vähän lisääkin. Vaikutti hyvältä.

Tilasin myös kokeiluun pari kappaletta noita Lilan esittelemiä kyniä - mattapinkin huulirajauksen ja mattavaalean yleiskynäksi, kokeiluun silmän vesirajoille ja ehkä reverse lip lineriksi. Tulisipa jo, malttamattomana odotan!

Jos joku haluaa muutamia BB-sampleja (+ehkä jotain muitakin sampleja), voin lähettää kirjekuoressa. Ensisijaisesti suosittelisin jollekin vähän kopiopaperin valkoista tummemmalle, mutta kuitenkin vaalealle henkilölle, nuo bb-samplet ovat useimmat sellaisia, jotka olen todennut itselleni hiukan liian tummiksi. Kovin tummia kuitenkaan noista tuskin on mikään.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #70 : 09.03.15 - klo:12:19 »
Kokeiltu:  Lioele Dollish Cera-V-CC cream ja olen myyty!
Tämä menee varmaan kategoriaan 'kalkkilaivan harmaa kapteeni'  :D mutta ei haittaa - harmahtavuutta tasapainottaa terve hehku. Tässä onkin joitain värikapseleita, jotka muuttuvat iholla omansävyisiksi... kosteuttaa myös.
Täytyy myöntää, että tätä voisin jopa tilata, menee jopa rakkaan Skin79 Oriental Goldin edelle!

Edit. Kuinka ihmeessä länsimaissa tultiin toimeen ennen korealaisia ja yleensä aasialaisia meikkituotteita...? Koska meilläkin Suomessa firmat älyävät, että kaikki eivät halua kasvoilleen sitä 'liikaa itseruskettajaa'-lookia....
« Viimeksi muokattu: 09.03.15 - klo:12:21 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #71 : 09.03.15 - klo:15:38 »
^Mä olen kanssa kokeillut tuota ja tykkäsin lopputuloksesta myös, harmi että oli mulle liian tumma ja punainen. Sävy oli mielestäni hyvin samanlainen kuin Skin79-merkin violettipurkkisessa BB-voiteessa.

Tämä BB-voiteiden testailu aiheuttaa kyllä harmaan ihon lisäksi harmaita hiuksia. Käytän nyt paremman puutteessa Mizonin Snail Repair BB Creamia, mutta toiveikkaana tilasin näytepaketin Skin79 Vital Orange BB Creamista, koska swatch-kuvien perusteella tuo ainakin on keltainen. ;D

Edit.  korjasin oikean tuotteen
« Viimeksi muokattu: 10.03.15 - klo:10:02 kirjoittanut Kathy »
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #72 : 10.03.15 - klo:11:32 »
Aritaumilta kannattaa testata luomivärejä. Laatu on hyvä ja hinta on kohtuullinen. Koostumuksia on useita, itselleni olen ostanut pari mattaa (kovahko nappi, mutta toooooodella silkkimäistä ja pigmenttistä väriä irtoaa silti hyvin), shimmerin (todella kaunis hohde, ihana koostumus) ja cremen (ohut, hyvin liukuva koostumus, erittäin kaunis luomilla, en ole pohjustajana vielä testannut). Lisäksi on vielä eri asteisia hohteita ja glittereitä, baked-koostumus... Kuudelle napille saa alle kympillä tosi hyvälaatuisen peilillisen paletin - ja värien depottaus on superhelppoa, sillä monopakkauksen pohjassa on reikä, josta tuuppaamalla nappi irtoaa nätisti.

Ainoa huono puoli näissä on se, että Aritaumin omista kuvista saa sävyistä todella huonon käsityksen. Käyttäjien tekemiä swatcheja onneksi löytyy melko paljon, niitä kannattaa ehdottomasti selata, jos aikoo näihin tutustua  :).

Näiden lisäksi minulla on noita Shine Fix Eyes -hohdeluomivärejä kolme - ja ne ovat kyllä todella  :-*. Jotkut ovat verranneet näitä Giorgio Armanin vastaavaan tuotteeseen... ...siitä en kyllä osaa mitään sanoa, sillä yritän pysytellä erossa Stokkan Armani-tiskistä.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #73 : 13.03.15 - klo:22:19 »
Nyt tulis niitä meikkikynä-arvioita hieman (ja lyhyesti)

Etude House Play 101 Pencil: Ostin, kun näistä niin hyviä arvioita oli ja mulla on ihan perusmusta ja peruspunainen. Pidin mustaa (1) tänään sisärajauksissa viisi tuntia ja ei ainakaan siinä ajassa lähtenyt yhtään mihinkään. Levittyi hyvin ja pehmeästi eikä myöskään ärsyttänyt herkkiä silmiä, vaikka nyt on allergiat muuten tosi pahana. Tää taitaa mennä Milanin mustan sisäkajalin ohi, ehkä. Silmäni ei punertanut lainkaan samalla tavalla kuin yleensä mustan sisäkajalin kanssa, yllätyin todella. Pitää testata vielä semmoisessa 8-9 tunnin käytössä, niin osaa vertailla kunnolla  Ainakin on edullisempikin. Punainen rajausväri on kylmän sävyinen (22) ja aika tumma. Levittyi myös hyvin eikä kuivata huulia. Ei tosin ihan kestä vedenkestävän tavoin vaan karkaa huulien yli, kun juo/syö. Tämä pysyy paremmin, jos pohjustaa hyvin tai laittaa alle läpinäkyvää huultenrajauskynää. Ei siis huono tämäkään, muttei yhtä hyvä kuin musta. Aion kyllä näitä ostaa lisää muutamissa sävyissä joskus (turkoosia, nudea jne), koska ihan mielettömän mahtava pakkaus, kun kiertämällä teroittuu.

Edit. Punainen toimii kyllä muuten huultenrajauskynänä, kun huulipunaa päälle, mutta testasin tuota ihan vaan huulipunan tavoin tällä kertaa muutaman tunnin verran.

Lioele Glittering Jewel Liner: Nimi hämää, ei sisällä mitään isoja glittereitä vaan enemmänkin shimmerinen. Ja nimestä huolimatta löytyy eri koostumuksella. Pysyy kanssa todella hyvin. Ei leviä mihinkään. Ainakaan alaluomen ulkonurkassa. Sisärajauksessa en ole testannut, koska en siinä käytä kuin mustaa, nudea tai valkoista. Tämäkin levittyy pehmeästi ja kerralla tulee hyvä pigmentti. Itselläni on tosi tummanvihreä (metsäinen) sävy. Tykkään tosi paljon. Kun kädelle swatchaa ei lähde yhtään mihinkään myöskään (kuin öljyllä).

Holika Holika Jewel-light Waterproof Eyeliner: Näitä mulla on muutamaa eri sävyä (violetteja, vihreitä, shampanjasävy ja kirkkaanpunainen) ja kaikki kestää niin kauan kunnes pesee vauvaöljyn kanssa pois (poistan siis aina meikit vauvaöljyn kanssa). Pigmentti kermaisen pehmeä ja levittyy yhdellä vedolla hyvin. En voi kuin suositella ja sävyjä löytyy mielin määrin. Näiden kynät kivoja, kun koko kynän hylsy sen sävyinen mikä sävy on kyseessä, löytyy helposti muiden kynien joukosta :) Kädelle swatchattuna lähde yhtään mihinkään muulla kuin öljyllä.

Nää kaikki mitä arvioin on samaa hintaluokkaa suurin piirtein. Etude House varmaan käytännöllisin, kun voi käyttää silmissä tai huulissa. Lioele ja Holika Holika vain silmämeikkikyniä.

Edit. Piti vielä lisätä, että voisin hyvin ostaa näistä uusiksi minkä tahansa merkin kyniä mitkä arvostelinkin eli erittäin tyytyväinen olen :) Eli lähinnä käytän nykyään Koreakyniä!
« Viimeksi muokattu: 13.03.15 - klo:22:26 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #74 : 15.03.15 - klo:15:28 »
Chaos, Kiitos arvioista! :) Etsin Ebaysta Etude House Play 101 Penciliä, mustana, onko se tämä: http://www.ebay.co.uk/itm/Etude-House-Play-101-Multi-Pencil-Eyeliner-Blusher-Lip-Glosses-1-0-5g-/281390931541?pt=LH_DefaultDomain_3&h. Minun mielestäni tuo näyttää ruskealta ainakin tuossa kuvassa. Tarvitsisin kestävän rajauskynän silmille, ja tuo kuulostaisi hyvältä.

Edit. Kiitos. :)
« Viimeksi muokattu: 18.03.15 - klo:08:32 kirjoittanut Kristiina »