Kirjoittaja Aihe: Olaplex-käsittelyt  (Luettu 99178 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Olaplex-käsittelyt
« Vastaus #120 : 15.07.15 - klo:21:03 »
En ostanut mielestäni todella kallista 30 €:n hintaista kotihoitotuotetta ja ilmankin sitä hiukset tuntuvat edelleen samanlaisilta kuin kahden Olaplex-käsittelyn jälkeenkin. Viimeisin käsittely oli melkein kuukausi sitten. Olen kyllä yrittänyt lutrata hoitiksella ennen ja jälkeen hiustenpesun vaalennuskäsittelyjen takia, mutta selvästi Olaplex vahventaa hiuksia todella paljon.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #121 : 15.07.15 - klo:22:14 »
Morrigan Ärsyttää, kun eivät voineet sanoa, että kyseessä on eri hoito. Varmaan ajatuksena oli että se on vastaava? Hiukset tuntuu samalta, kuin aina kampaajan ja suoristuksen jälkeen, eli sileältä. Mulla on kuitenkin paksut ja jämerät hiukset, joten sellaista vaikutusta ei varmastikaan tule, vaikka mitä laittaisi. Tämän tehon näkee vasta, kun hiuksia on pesty muutaman kerran. Toivottasti auttaa kuitenkin takkuuntumiseen. Ainut ero minkä nyt huomaan on tyhjempi lompakko.  :#

edit: ehdin kyllä jo jostain lukemaan että niohplex olisi kiharalle hiukselle parempi kuin olaplex, saas nähdä.

edit2 varasin hoidon kampaamossa olleelta harjoittelijalta puhelimitse, joten voi muuten olla että vika oli siinä. Ei minun kampaaja edes varmaan tiennyt, että halusin juuri sen tietyn nimisen hoidon.  0_0
« Viimeksi muokattu: 15.07.15 - klo:22:38 kirjoittanut Lilli »
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #122 : 15.07.15 - klo:22:29 »
Itse en ostanut Olaplexin kotihoitoainetta, koska kampaaja sanoi että kosteuttava hiusnaamio ajanee saman asian kerran viikossa käytettynä. 30€ hinta on kyllä mun mielestä vähän liian kallis vaikka olisikin hyvää ainetta  :-\

En itse tiedä otanko toiste Olaplexia. Hiukset ei tunnu mitenkään extra hoidetuilta, nytkin muutama takku pesun jälkeen kuivuessa tullut (niinkuin aina ennenkin). Eli en huomaa mitään mullistavan suurta eroa. Tosin voi olla että tukka olisi ihan räjähtänyt raitojen jäljiltä ilman Olaplexia.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #123 : 22.07.15 - klo:15:23 »
Olaplex-hoito otettu, ainakin latvoihin ja pituuksiin liukuvärin yhteydessä. En osaa vielä sanoa mitään, kun tukka on tököttejä täynnä, mutta kampaaja kyllä sanoi, että hyvältä tuntuu tukka :). Näkee sitten seuraavan suihkukerran jälkeen, että miltä tuntuu ja näyttää! Kampaaja kyllä sanoi, että Olaplex on tarkoitettu lähinnä radikaalimpiin vaalennuksiin/värjäystöihin, että hiukset kestää käsittelyn, mutta laitettiin nyt, kun halusin sitä kokeilla ja muutenkin latvat tuntui hieman karhealta, eikä leikattu ollenkaan.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #124 : 22.07.15 - klo:16:00 »
Mulla on käsittelystä nyt yhdeksän päivää ja edelleen tukka tuntuu samalta kuin heti käsittelyn jälkeen eli supersileältä ja jämäkältä. Mun tukka ei oo varmasti ikinä tuntunut näin hyväkuntoiselta ja vaikka latvojen leikkaaminen tietysti vaikuttaa paljon niin uskon että käsittelystä oli myös hyötyä. Takkuja hiuksiin ei tule ollenkaan ja harjalla ei ole mitään vastusta hiuksista, se vain soljuu niiden läpi. Mun piti jopa ostaa sellaisia silikonisia hiuslenkkejä kun muut ei meinaa pysyä! Yksi työkaveri veti mua leikillä ponnarista ja sen jälkeen ihmetteli että miten mun tukka onkin noin sileä :D
Myöhemmin näkee sitten että ehkäiseekö käsittely latvojen kuivumista/haaroittumista jne ja ajattelin että olen nyt leikkaamatta ainakin joulukuuhun.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #125 : 26.07.15 - klo:10:58 »
Reissussa ollessani huomasin selvästi Oleplex-hoidon hyödyt; hiukset eivät takkuuntuneet olleenkaan eivätkä tuntuneet ottaneen nokkiinsa vaikka kastelin hiuksia useita kertoja päivässä, uin merivedessä ja pesin hiukset päivittäin. Minusta jopa tuntui, että hiukset kuivuivat pesun jälkeen tavallista nopeammin ja olivat kuohkeammat kuin tavallisesti.

Olen kyllä tosi tyytyväinen käsittelyyn ja onneksi raaskin ostaa kotihoitotuotteen käsittelyn ylläpitoon.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #126 : 27.07.15 - klo:08:47 »
Melkein 2 vkoa nioplex hoidosta ja ei mitään huomattavaa muutosta. Ehkä hiukset kihartuu hieman paremmin, mutta edelleen yhtä karheaa ja takkuuntuvaa hiusta. En aio kokeilla uudestaan, enkä tiedä kokeilenko olaplexiäkään.
« Viimeksi muokattu: 27.07.15 - klo:08:51 kirjoittanut Lilli »
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #127 : 27.07.15 - klo:11:53 »
Mäkin kokeilin nyt sitä kotihoitoainetta, ja kyllä sekin vaikutti ihan oikeasti tekevän jotain enemmän, kuin pelkkä hoitoaine. Kaikkein parhaitenhan tuon teho selviäisi, jos pääsisi kokeilemaan hiukseen, jota ei ole ennestään olaplexillä käsitelty... Tuon olaplexin vaikutus kuitenkin tuntuisi vähän heikkenevän, mitä kauempi aika käsittelystä on, tai sitten siihen vain tottuu.
Cogito ergo doleo.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #128 : 03.08.15 - klo:20:54 »
Mulle laitetaan torstaina vaaleaa raitaa latvaan ja samalla olaplex :)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #129 : 03.08.15 - klo:23:22 »
En voi kyllä sanoa, että huomaisin juurikaan eroa ennen ja jälkeen käsittelyn. Ehkä pesun jälkeen pituuksista hieman pehmeämmät kuin normaalisti, mutta siinäpä se oikeastaan. Päälihiukset pörröttyy ihan yhtälailla kuin ennen ja latvat ovat karheat. Oma tukka onkin aika karhea ja jämäkkä laadultaan, eikä hiukset ollut mitenkään erityisen huonossa kunnossa. Toki nautin tuosta vähäisestäkin pehmyydestä, sillä hiukset ovat normaalisti kuin hevosen jouhet, mutta olisin ehkä odottanut pikkaisen enemmän. Kaipa tämä vaan kertoi siitä, että tukka on ihan hyvässä kunnossa ollutkin.

Poissa Angora

• HAIRahtanut
« Vastaus #130 : 04.08.15 - klo:07:21 »
Olenko siis ymmärtänyt oikein, että tuo olaplex vain korjaa hiusta, toisin sanoen, ei huomattavaa eroa terveeseen hiukseen? Näitä "jämäköittäviä" kokemuksia kuunnellessa alan haaveilla, josko tuosta löytyisi ratkaisu mun lasimaiseen lättätukkaan, joka luonnostaan kyllä on sileä, kiiltävä ja pehmeä, mutta ei pysy kuohkeana mitenkään päin.
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #131 : 04.08.15 - klo:09:04 »
^Olet ymmärtänyt oikein, eli tuskin ainakaan helpottaa hiuksien kuohkeana pysymistä (saattaa ehkä jopa vain latistaa). Mulle se jämäköityminen näkyi oikeastaan vaan latvassa, joka oli useamman värinpoiston jälkeen purkkamaisessa kunnossa. Sanoisin, että olaplexistä on eniten hyötöyä juuri purkkahiukselle.

Mulla vaihtelee yksittäisen hiuksen laatu muutenkin päässä (mä monesti hiplailen irronneita hiuksia ja teen analyysiä niiden näppituntumasta. ;D) Jotkut hiukset ovat selvästi koko pituudeltaan karheita ja vähemmän suoria. Toiset taas ihan silkkisen sileitä, sormissa ei tunnu mitään säröä. Olaplex ei varmasti tee luonnostaan karheasta hiuksesta sileää, mutta jos itse on tuhonnut hiuksiaan jollain käsittelyillä, niin silloin se tuntuisi auttavan.
Cogito ergo doleo.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #132 : 06.08.15 - klo:18:17 »
Mulle tehtiin värinpoisto ja sen yhteydessä otin olaplexin ja sanoisin kyllä että siinä siitä oli kyllä selvästi hyötyä. En huomaa hiusteni kärsineen yhtään koko värinpoistosta.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #133 : 10.08.15 - klo:13:45 »
Kukaan käyttänyt pelkästään sarjan hoitoainetta ilman ykkös- ja kakkosaineita? Vaikka vain kotiblondattuun tukkaan?

Poissa kumikana

• Haiven
  • *
« Vastaus #134 : 11.08.15 - klo:13:49 »
Nyt tulee pitkä postaus, joten TL,DR: Olaplex tekee mitä lupaa.

Mulla tehtiin Olaplex-hoitoja kun aloin omaan väriin palaamisen. Kaksi vaalennusta tummuudesta 5 8 ja 9 väliin, viikon palautusajalla ja hiukset tuntuu paremmalta kuin ennen vaalennusta. Eli vain ylistystä Olaplexille multa.

Mitä tuohon Nioplex-juttuun tulee, niin oletan, että se ei toimi ainakaan samalla metodilla. Olaplex siis korjaa hiuksen sisässä olevia rikkisiltoja, jotka katkeavat hapetekäsittelyssä (väri ja permis). Tohon myös varmaan perustuu se, että Nioplexiä tunnutaan suositteltavan enemmän kiharille hiuksille. PAITSI, että siis permiksen kanssa Olaplex saattaa haitata ehkä, ei luonnonkiharalla. Ilmeisesti rikkisiltoja katkeilee myös ihan ajan myötä veden kanssa, eli Olaplex "palauttaa" hiuksen siihen tilaan kun se tulee ulos päästä. Olaplexillä on patentit kamaansa, joten muut eivät voi käyttää samaa ainetta. Lab Muffin on blogissaan avannut hyvin toimintaperiaatteen: http://www.labmuffin.com/2015/04/how-does-olaplex-hair-treatment-work/
(linkki patenttiin: http://www.google.com/patents/US20150034117)

Ja sitten fun fact, koska kyseessä on ammattikama, sille pitää olla olemassa käyttöturvallisuustiedoite (MSDS), josta pääsee stalkkaamaan ainesosat (http://www.olaplex.com/pages/faq-public sivun lopussa). Nro. 1, eli se mitä laitetaan vaalennuksen joukkoon sisältää melkopitkälti vain ja ainoastaan vaikuttavaa ainetta ja kotihoito näyttää pikaisesti olevan perushoitoaine, johon on lisätty k.o. vaikuttavaa ainetta, eli voisi olettaa toimivan paremmin kuin täysin perushoitoaine.