Kirjoittaja Aihe: Olaplex-käsittelyt  (Luettu 99011 kertaa)

Poissa riinam

• HAIRahtanut
Vs: Olaplex-käsittelyt
« Vastaus #135 : 11.08.15 - klo:21:55 »
Täysin offtopic, mutta jos täällä olisi tykkäysnappi, tykkäisin kumikanan viestistä  :ts hyvin kirjoitettu ja täynnä asiaa, toisin kuin tämä viesti  :T

Asiaan liittyen: mullekin tehtiin olaplex käsittely värjäyksen yhteydessä. Vaaleat raidat tuntuvat yhtä terveiltä, kuin muukin hius. Kovin suurta eroa en huomannut, mutta mulla ei olekaan voimakkaita käsittelyitä taustalla. Hiuksista tuli hieman jämäkämmät käsittelyllä (luonnonkarhea, laineikas hius).

Poissa Angel

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #136 : 16.08.15 - klo:20:06 »
Minulle tehtiin torstaina ensimmäistä kertaa olaplex-käsittely. En osaa oikein sanoa oliko vaikutusta vai ei. Hiukset tuntuvat kovin pehmeiltä, mutta aika näyttää. Ihmeempää jämäköitymistä en huomaa. Hiukset on vyötärölle ja vaalennetut.
To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing.

Poissa aubergine

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #137 : 24.08.15 - klo:11:28 »
Mulle tehtiin viime viikolla olaplex väripaketin yhteydessä. En ollut suunnitellut asiaa, enkä itseasiassa kuullutkaan koko jutusta. Kampaajan suosituksesta tartuin kuitenkin tarjoukseen.

Tukka tuntuu terveeltä ja erittäin liukkaalta. Siinä mielessä liiankin liukkaalta, että kiharoita en ole saanut aikaiseksi. Tämä on vähän ikävä "sivuvaikutus", kun normaalisti laitan tukkaa lähes päivittäin muotoisauvalla. Toivottavasti tämä liika liukkaus nyt kuitenkin poistuu pesujen yhteydessä.  Muuten oikein positiivinen kokemus :)

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #138 : 27.08.15 - klo:21:28 »
Kiitos kumikanalle hyvästä postauksesta! Olen samaa mieltä että tykkäysnappia olisin painanut, jos sellainen täällä olisi.

Otin nyt jo kolmannen kerran Olaplexin värin yhteydessä ja tuntuu, että kerta kerralta hiukset vaan paranevat. Ekan käsittelyn jälkeen tuntui, että se ihana liukkaus olisi kulunut pois pesujen myötä, mutta toisen kerran jälkeen ei tuntunut siltä enää, vaan hiukset pysyivät huippukunnossa sen kuusi viikkoa, mikä värjäysten välillä oli.

Nyt kolmannella kerralla mun hiuksia vaalennettiin taas, ja se aiheutti ymmärrettävästi pientä hetkellistä kuivumista ja katkeilua, jonka onneksi sain nopeasti kuriin Biosilkin Silk Therapylla. Seuraavan kerran vaalennetaan vielä, ja sitten mulla onkin jo ihan valkoiset hiukset! ;D
Ilman Olaplexia en ikinä olisi uskaltanut vaalennuttaa mun hiuksia näin paljon.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #139 : 02.09.15 - klo:21:48 »
Mulla jäi Olaplex-hoito tekemättä kotona parina viikonloppuna ja sen kyllä huomasi hiusten "käyttätymisestä". Hiukset olivat ihan lirut ja onnettomat ;) Hoidon jälkeen palasi taas jäntevyys ja tietynlainen kuohkeus. Tein kukkapatukoilla kiharat ja niistä tuli todella paljon kestävämmät ja muutenkin kauniimmat.

Viimeisimmässä Stokkan kuvastossa on muuten kanta-asiakkaille tarjous Sirpa Mansnerille: väri- ja leikkauspaketin ostajalle Olaplex-hoito kaupan päälle. Voimassa siis syyskuun. Edun arvo 30-50 euroa.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #140 : 04.09.15 - klo:18:30 »
Minä kävin tänään leikkauttamassa hiukset, ja samalla tehtiin Olaplex-hoito. Ostin myös kotihoitoaineen. Hiuksistani leikattiin pois kaikki kuluneet ja hiutuneet latvat, joten tukka on nyt tosi terveen näköinen ja kiiltävä. Samalla pehmeä ja jämäkkä. Kampaaja teki kivat rantakiharat raudalla ja latvat oikein pomppivat! Olen nyt tässä yrittänyt holvata näihin ties mitä muotoilutuotteita saadakseni kiharapehkosta vielä isomman, mutta tukka ikäänkuin hylkii kaikkea ja pysyy sileänä.  ;D Tämä on kyllä minulle ihan ennenkuulumatonta. Hoito myös lisäsi kiiltoa tosi paljon. Mikään ihan supervautsivau-tulos tämä ei ole, sillä lähtökohta ei ollut käsittelyissä räjähtänyt alunperinkään, mutta minä kaipasin tältä sellaista "terveen näköistä" ja kimmoisaa hiusta, ja sen sain.
Otan tämän kyllä seuraavallakin kerralla, ellen sitten tilaa kotiin tuotteita netistä. Mielestäni hinta kampaamossa oli kuitenkin tosi siedettävä, mallinmuutosleikkauksen yhteydessä maksoin 20 euroa - vaikka itse hoito veikin tunnin kampaajan aikaa (pääasiassa vaikutusajan odottelua) + leikkaus ja kampaus siihen päälle.

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #141 : 07.09.15 - klo:08:42 »
Schwartzkopf on lanseerannut oman "Olaplexin" nimeltään Fibreplex, ainakin tämän Järvenpääläiskampaamon bloggarit ovat siitä muutamaan otteeseen kirjoitelleet:

http://www.kauneusstudiofab.fi/blog/2015/8/12/international-fibreplex-ambassador-event
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #142 : 08.09.15 - klo:10:41 »
Nyt, kun olen pari kertaa pessyt hiukset olaplexauksen jälkeen, huomaan, että luonnonkiharani on virkistynyt! Mulla on tosi laiska kihara, mutta kun kihartuu, niin kihara on aika pientä (eli potentiaalinen pehko jopa). Jo yksikin värikäsittely syö kiharat, eli jotakin tässä nyt ihan oikeasti on tapahtunut, kun jälleen kihartuu.  :)

Omalla kohdallani tukka kyllä menee ihan entiseen tapaan pesussa takkuun, mutta tupeeraus ja rakennetta tuovat muotoilutuotteet eivät kunnolla enää toimi. Kotihoitoainetta en ole vielä ehtinyt testaamaan. Kampaajani varoitteli, ettei sitä kannata käyttää ennen tärkeää menoa, sillä se on ilmeisesti tosi hoitava -> kampaus ei pidä. Saas nähdä.

Edit.
Pesin tänään kolmannen käsittelynjälkeisen pesun. Annoin Olaplex-kolmostuotteen vaikuttaa hiuksissa 25 minuuttia ja jestas, mikä ero!  0_0 Kampaajalla ei käytetty kolmosta lainkaan (en tiedä, kuuluuko edes?) mutta siis ero on todella huomattava. Tuntuu siltä, kuin käsittely nyt vasta olisi päässyt oikeuksiinsa. Tukan föönaaminen kesti tavallista kauemmin, mutta tukka on todella runsas, elinvoimainen, terve, raskas mutta kuohkea - joka hehkutuksen arvoinen. Minulla tämä ei todellakaan liruttanut tukkaa ylisileäksi, kuten kampaaja pelotteli, mutta epäilen nyt, että kampaajallani ei ollut juurikaan kokemusta Olaplexistä.

Edit. 2.
Tänään en jaksanut odotella hoitoaineen pitkähköä vaikutusaikaa, joten päätin kokeilla tuotetta jätettävänä hoitoaineena. Ei valittamista.  :ts Laitoin polkkatukkaani pikkukolikon verran ainetta, päälle normaalit muotoilutuotteeni ja föönasin kuivaksi. 
« Viimeksi muokattu: 14.09.15 - klo:11:55 kirjoittanut anannas »

Poissa eOwyn

• Hiushörhö
« Vastaus #143 : 24.10.15 - klo:10:14 »
Suunnitelmissa on hommata Olaplexit kotiin juurikasvun vaalennuksen kanssa käytettäväksi. Mitään järkeä minun ei ole Olaplexin takia siirtyä kampaamoasiakkaaksi, kovin edullista on kotona tuo käsittely, n. 6 euroa kuussa, ja jaksan tehdä huolellisemmin kuin ammattilaiset, olen huomannut. Nyt olen vaalentanut juuret syväpuhdistavan pesun jälkeen kookosöljyn kanssa, ja lopputulos on ollut hyvä, mutta ehkä se voisi olla vielä parempi Olaplexillä... Onko kenelläkään vielä vertailukokemusta kookosöljy- ja olaplexvaalennusten eroista?

Jos jotakuta kiinnostaa lähteä kimppaan tilaamaan isompaa satsia olaplexiä esim.ebaystä(?) kotikäyttöön testattavaksi (ilmeisesti myydään lähinnä vain kampaamokokoina, ja on vähän turhan tyyris kertaostos sokkona siten), lähden mielelläni messiin, YVtä vaan :) myös kotihoitoaine kiinnostaa,  mutta etenkin tuo mahdollisuus, että estäisi vaalennuksen aikana hiuksen rakenteen ( rikkisiltojen) vaurioitumista.

Poissa sv1

• Haiven
  • *
« Vastaus #144 : 25.10.15 - klo:11:10 »
Mitä yhteistä on "hiusta korjaavilla" aineilla nimeltä Olaplex, Niophlex, Fibreplex ja colorpHlex? Kaikki ovat jonkin sortin pleksejä. Mitä tulee pleksistä ensimmäisenä mieleen? Aivan, muovi... Olen kuullut jo kahdelta hiusalan opettajalta ja yhdeltä kouluttajalta, että Olaplexin ja sen kilpailijoiden "vaikuttava aine" on muovi. Se siis tekee kalvon hiuksiin ja meikkaa ne paremman näköisiksi ja tuntuisiksi, muttei ehkäise hiuksen vahingoittumista eikä varsinkaan korjaa jo olemassaolevia vaurioita  :-\

:-\ Jotain tällaista olen jo odotellutkin, on kuulostanut alusta asti liian hyvältä ollakseen totta. Varsinkin, kun faktana on se, että hius on kuollutta eikä sille muuta voida tehdä kuin juurikin "meikata" se paremman näköiseksi.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #145 : 26.10.15 - klo:20:18 »
Muovisen tuntuiset hiuksethan tällä saa, joten uskon tuohon teoriaan kyllä. Mutta toisaalta, mitä väliä. Mulla tämä juttu ainakin toimii, enkä voisi enää kuvitellakaan luopuvani Olaplexista.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #146 : 26.10.15 - klo:20:39 »
Jos jotakuta kiinnostaa lähteä kimppaan tilaamaan isompaa satsia olaplexiä esim.ebaystä(?) kotikäyttöön testattavaksi (ilmeisesti myydään lähinnä vain kampaamokokoina, ja on vähän turhan tyyris kertaostos sokkona siten), lähden mielelläni messiin, YVtä vaan :) myös kotihoitoaine kiinnostaa,  mutta etenkin tuo mahdollisuus, että estäisi vaalennuksen aikana hiuksen rakenteen ( rikkisiltojen) vaurioitumista.

Minähän tilasin eBayn kautta sellaisen kampaajan Travel Packin joka sisälsi myös sen ns. kotihoitoaineen, eli 3-osan. Travel Pack on ihan yhdelle hengelle tarkoitettu, eikä tarvitsisi siis etsiä ketään kimppaan tilausta varten. Linkki myyjään löytynee aiemmin tästä ketjusta.

anannas: Kolmosaine on sekoitus ykkös- ja kakkosainetta, joten sitä ei kuulu laittaa enää kampaamossa koska se olisi vain toistoa. Olaplex on kaksivaiheinen ja sitten kotiin saa vietyä tämän lyhennetyn version, eli kolmosaineen.
« Viimeksi muokattu: 26.10.15 - klo:21:05 kirjoittanut miolla »

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #147 : 26.10.15 - klo:20:59 »
En voi kyllä sanoa, että huomaisin juurikaan eroa ennen ja jälkeen käsittelyn. Ehkä pesun jälkeen pituuksista hieman pehmeämmät kuin normaalisti, mutta siinäpä se oikeastaan. Päälihiukset pörröttyy ihan yhtälailla kuin ennen ja latvat ovat karheat.

Samat fiilikset minullakin. Mun tukka on niin hurjan pörrööntyvää, että minä haen iänikuisesti sitä siloitusta ja pehmeyttä, en niinkään jämäkkyyttä. Kävin viime perjantaina kampaajalla vaalentamassa hiusta punaisesta supervaaleaan. Ihan ei yhdellä kerralla päästy tavoitteeseen, mutta läpikäyty on nyt kaksi värinpoistoa ja sävytys päälle. Jokaiseen väliin laittoi kampaaja Olaplexia. Uskon, että hiukset olisivat huomattavasti huonommassa kunnossa ellei O:ta olisi käytetty lainkaan. Mitään lisäpehmeyttä ei kuitenkaan ole havaittavissa ja ihan yhtä lailla täytyy lotrata siloittavien tuotteiden ja suoristusraudan kanssa.

Pesun jälkeen hiukset tuntuvat jollain tavalla tahmeilta. Hiusten kuivuttua tämä tahmeus (kuin jotain pesuainetta olisi jäänyt hiukseen) on hävinnyt. Tässä mietin johtuuko tämä sitten Olaplexista, yleensäkin rankasta käsittelystä vai yksinkertaisesti shampoon vaihdosta?

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #148 : 27.10.15 - klo:10:45 »
Auttaako tää käsittely sellaiseen helposti takkuuntuvaan hiukseen? Mulla nyt vähän ongelmana se, että mun oma värjäämätön hius menee silottavista yms shamppoista / tuotteista tosi rasvaiseksi, mutta mun hiukset on kuin heinäpelto sadonkorjuun jälkeen. Haluaisin saada näihin vähän kuria.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa kumikana

• Haiven
  • *
« Vastaus #149 : 11.11.15 - klo:10:18 »
Auttaako tää käsittely sellaiseen helposti takkuuntuvaan hiukseen? Mulla nyt vähän ongelmana se, että mun oma värjäämätön hius menee silottavista yms shamppoista / tuotteista tosi rasvaiseksi, mutta mun hiukset on kuin heinäpelto sadonkorjuun jälkeen. Haluaisin saada näihin vähän kuria.
Ainakin mulla auttoi, mutta mun luonnostaankin takkuuntuva tukka oli vaalennettu (rankasti). Silti tuntui, ettei tarvinnut niin paljoa hoitoainetta. Nyt puoli vuotta käsittelyn jälkeen alkaa tuntua, että vaikutus on alkanut hieman heiketä, mutta hyvin vähän.

Onko kenelläkään vielä vertailukokemusta kookosöljy- ja olaplexvaalennusten eroista?
Molempia kokeilleena voin sanoa, että ero on huomattava Olaplexin hyväksi :).

Mitä yhteistä on "hiusta korjaavilla" aineilla nimeltä Olaplex, Niophlex, Fibreplex ja colorpHlex? Kaikki ovat jonkin sortin pleksejä. Mitä tulee pleksistä ensimmäisenä mieleen? Aivan, muovi... Olen kuullut jo kahdelta hiusalan opettajalta ja yhdeltä kouluttajalta, että Olaplexin ja sen kilpailijoiden "vaikuttava aine" on muovi. Se siis tekee kalvon hiuksiin ja meikkaa ne paremman näköisiksi ja tuntuisiksi, muttei ehkäise hiuksen vahingoittumista eikä varsinkaan korjaa jo olemassaolevia vaurioita  :-\
Olaplex siis tosiaan perustuu hiuksen sisäisen rakenteen korjaamiseen. Kertauksena edellisestä postauksestani: Lab Muffin on blogissaan avannut hyvin toimintaperiaatteen: http://www.labmuffin.com/2015/04/how-does-olaplex-hair-treatment-work/ ja linkki patenttiin: http://www.google.com/patents/US20150034117. Olaplex nr.1 ei sisällä muoveja tai muoveja muodostavia aineita, joten siihen vaikutus ei voi edes osaltaan perustua (http://storage.googleapis.com/olaplex/Olaplex-No.1%20MSDS-2-17-15.pdf). Nro.2 ja 3 sitten sisältää samoja tuttuja silikaatteja ja muita vastaavia kavereita kuin normihoitsikatkin vaikuttavan aineen lisäksi.

Siihen, miksi Olaplexin nimi on plex, en osaa kommentoida, mutta arvelen, että noiden muiden kohdalla epäilisin bandwagon-ilmiötä. Eli halutaan luoda mielikuva, että aine olisi rinnakkaistuote Olaplexille (en tiedä, en ole löytänyt niille INCI-listauksia).

Edit: peräkkäiset viestit yhdistetty. - ellen
« Viimeksi muokattu: 11.11.15 - klo:15:04 kirjoittanut ellen »