Kirjoittaja Aihe: Olaplex-käsittelyt  (Luettu 99008 kertaa)

Poissa Liina

• Hiushörhö
Vs: Olaplex-käsittelyt
« Vastaus #150 : 23.11.15 - klo:15:11 »
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #151 : 26.11.15 - klo:21:46 »
Sain vihdoinkin hankittua sitä Olaplexin kotihoitoainetta, mutta miten tuota käyteytään? Ennen vai jälkeen pesun?  ???

Poissa Trillian

• Haiven
  • *
« Vastaus #152 : 26.11.15 - klo:22:23 »
^ Mä olen käyttänyt sekä ennen että jälkeen. :) Paras tulos on tullut yön yli muhittamalla - laitan kuiviin hiuksiin, hiukset nutturalle yöksi ja aamulla huuhtelu ja pesu (ja sen jälkeen vielä toinen hoitoaine hetkeksi). Ihan superainetta!  <3

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #153 : 28.11.15 - klo:10:42 »
Mä olen myöskin käyttänyt samalla tavalla kuin Trillan, paras tulos tulee yön yli muhittamalla. Sitä hoitoainetta menee todella vähän, käytin BSL-pituiseen tukkaani tosiaan yhden ruokalusikallisen verran hoitoainetta.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Saranna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #154 : 29.11.15 - klo:09:15 »
Mitä yhteistä on "hiusta korjaavilla" aineilla nimeltä Olaplex, Niophlex, Fibreplex ja colorpHlex? Kaikki ovat jonkin sortin pleksejä. Mitä tulee pleksistä ensimmäisenä mieleen? Aivan, muovi... Olen kuullut jo kahdelta hiusalan opettajalta ja yhdeltä kouluttajalta, että Olaplexin ja sen kilpailijoiden "vaikuttava aine" on muovi. Se siis tekee kalvon hiuksiin ja meikkaa ne paremman näköisiksi ja tuntuisiksi, muttei ehkäise hiuksen vahingoittumista eikä varsinkaan korjaa jo olemassaolevia vaurioita  :-\

Näin alan opintoja lopettelevana opiskelijana, haluatko laittaa vaikka yyveenä missä koulussa opettajat uskaltavat kertoa Olaplexin vaikuttavan ainesosan (Bis-aminopropyl Diglycol Dimaleate) olevan muovi?
Sehän on yleisessä tiedossa että ainesosa on patentoitu vain Olaplexille, ja patentti suojattu kymmeniksi (oliko 50?) Vuosiksi eikä näin ollen  yksikään kemisti pääse selville tämän ainesosan valmistuksesta. Kyseessä on kuitenkin keinotekoinen aminohappo joka syrjäyttää hapen rikkisidoksissa (eli korjaa rikkisillat), tämän kertoo patentin julkinen osa.

Niophlexit, Fibreplexit, Colorplexit ym taas ovat juurikin muovia ja silaria, sen kertoo inci. Näistä on paljon nyt ollut puhettakin kun on tehty liian suurilla hapetevahvuuksilla töitä, ja hius parin pesun jälkeen taas todella happivaurioitunut ja katkeilee, kun kalvonmuodostajat on pesty pois.

Itse olen työskennellyt Olan kanssa jonkin verran, mutta vaikka ohjeena on hapetevahvuuden nosto, en kuitenkaan tekisi mitään mitä en ilman Olaplexiakaan tekisi. Olaplexin vaikutus lakkaa kestää vain tietyn ajan, jonka jälkeen on vaara että keinotekoisesti rakennetut rikkisillat katkeavat jos käsittely on ollut liian raju.
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.

Poissa Trillian

• Haiven
  • *
« Vastaus #155 : 29.11.15 - klo:11:54 »
Näin alan opintoja lopettelevana opiskelijana, haluatko laittaa vaikka yyveenä missä koulussa opettajat uskaltavat kertoa Olaplexin vaikuttavan ainesosan (Bis-aminopropyl Diglycol Dimaleate) olevan muovi?
Sehän on yleisessä tiedossa että ainesosa on patentoitu vain Olaplexille, ja patentti suojattu kymmeniksi (oliko 50?) Vuosiksi eikä näin ollen  yksikään kemisti pääse selville tämän ainesosan valmistuksesta. Kyseessä on kuitenkin keinotekoinen aminohappo joka syrjäyttää hapen rikkisidoksissa (eli korjaa rikkisillat), tämän kertoo patentin julkinen osa.

Pakko korjata, että saadakseen patentin vaikuttavalle aineelle firman on nimenomaan pitänyt kertoa kemiallinen kaava, eli se on tiedossa ja sitä voitaisiin kyllä valmistaa. Patentin saamisen myötä taas kukaan muu ei voi käyttää samaa ainesosaa kaupalliseen tarkoitukseen, jos Olaplex ei anna lisenssiä eli käyttöoikeutta. Patentti on voimassa korkeintaan 20 vuotta niissä maissa joissa patenttia on haettu, tämä on siis sama kaikkien patenttien kohdalla. :)

Poissa Saranna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #156 : 02.12.15 - klo:00:21 »

Pakko korjata, että saadakseen patentin vaikuttavalle aineelle firman on nimenomaan pitänyt kertoa kemiallinen kaava, eli se on tiedossa ja sitä voitaisiin kyllä valmistaa. Patentin saamisen myötä taas kukaan muu ei voi käyttää samaa ainesosaa kaupalliseen tarkoitukseen, jos Olaplex ei anna lisenssiä eli käyttöoikeutta. Patentti on voimassa korkeintaan 20 vuotta niissä maissa joissa patenttia on haettu, tämä on siis sama kaikkien patenttien kohdalla. :)
Toki kaava on selvillä, mutta pelkkä kaava ei kerro valmistusmenetelmää, jonka vuoksi keväästä asti ainakin kotimaan kosmetiikkatehtaiden kemistit ovat sitä tutkineet kovasti, ja yrittäneet keksiä valmistustapaa tehdäkseen samankaltaisen tuotteen. Keskustelin asiasta nimittäin erään hiusalan tehtaan (toisen) kemistin kanssa joka kertoi että tehtaat nimenomaan käyvät kilpajuoksua uuden "Olan" keksimisen kanssa, sillä pelkkä kaava ei uuden ainesosan kohdalla kerro tarpeeksi. Valitettavasti, muutenhan saataisiin sitä kaivattua kilpailua ja hintoja alemmas käsittelyille :)
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #157 : 10.12.15 - klo:17:47 »
Miten teillä on olaplexin vaikutukset pysyneet?

Kävin kesällä niophlexhoidossa (vaikka luulin varanneeni olaplexin). Niophlexei vaikuttanut oikeastaan juuri mitenkään hiuksiini. Hoitoaine oli ihan ok, muttei mikään superhoitava. Nyt varasin ajan toiseen kampaamoon ja tällä kertaa ihan oikeasti olaplex hoitoon. Toivon parempia tuloksia!

Saako sitä kotihoitoon tarkoitettua ainetta ebaysta tai jostain tilattuna edullisemmin? Mistä löytää luotettava myyjä ettei tule ostaneeksi mitään väärennöstä?

2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #158 : 06.01.16 - klo:11:02 »
Mulla on hiukset pysyneet rajusta vaalentamisesta huolimatta yllättävän hyvässä kunnossa Olaplexin avulla. Toki katkeiluakin on ollut jonkun verran, erityisesti sen jälkeen kun kampaajani kanssa kokeiltiin 9-prosenttista hapetetta ja se oli mun hiuksille liikaa. Nykyään tyvi vaalennetaan 6-prosenttisella hapetteella ja pidetään mahdollisimman pitkä vaikutusaika, sekä Olaplexit tietysti sekaan. Tämä on toiminut tosi hyvin, eli tyvi vaalenee reippaasti eikä hiukset katkeile sen enempää mitä normaalistikaan.

Kokeilin nyt ekaa kertaa myös sitä kotihoitoainetta, laitoin sitä noin ruokalusikallisen pyyhekuiviin hiuksiin tavallisen hoitoaineen tapaan ja muhittelin noin 10 minuuttia. Tämä todella toimii, tuntui rakennepaikkaavan hiuksia eli hiukset tuntuivat jämäkämmiltä ja tosi ilmavilta ja helpost selvitettäviltä käsittelyn jälkeen. Harmi vaan että pieni pullo maksaa noin 30€ eli on kyllä kalleinta hiukstenhoitoainetta mitä oon ikinä käyttänyt...  ::)

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #159 : 03.02.16 - klo:15:26 »
Mulle on tehty viimeisimmällä kampaamokäynnillä Pro Fiber-hoito, josta lyhyt tiivistelmä Liinan laittamasta linkistä:

Pro Fiber on pitkäkestoisesti korjaava hiustenhoitosarja, joka sopii erilaisille hiustyypeille, sillä hoidossa on kolme eri räätälöitävää hoitovaihtoehtoa. Se perustuu APTYL 100 -teknologiaan, joka suojaa, korjaa sekä jälleenrakentaa hiuksia. Pro Fiber muodostaa suojaavan kalvon hiuksen pintaan ja toimii suojakilven tavoin esimerkiksi kuumia suoristustautoja vastaan. Se myös antaa hiukselle pehmeän silkkimäisen tunteen.

Hoito perustuu Aptyl 100 -molekyyliin, jossa on kaksi vaikuttavaa osaa:
* aminosilane toimii hiuksen sisällä täyttämällä hiuskuitua
* kationinen polymeeri tekee hiuksen pintaan suojaavan kalvon

Hiukset tuntuvat tuuheammilta ja hyvinvoivilta. Muistaakseni tämän ja Olapexin hinta oli suht samaa luokkaa (25-30 €). Pro Fiberin hoito-ohjelmaan kuuluu shampoo, hoitoaine tai naamio ja jätettävä hoito. Tämä nostaa hoidon kokonaishintaa Olaplexiä kalliimmaksi.

Omaan hiukseeni en koe tällä hetkellä tarvitsevani kumpaakaan, eri asia olisi jos olisi pidemmät hiukset.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #160 : 12.02.16 - klo:17:15 »
Mä päätin repäistä ja käydä leikkaamassa viimeiset värjätyt latvat hiuksista (kampaajalle ekaa kertaa vuosiin), ja otin sitten samalla Olaplexin koska olin utelias.

Ennen-jälkeen kuvat voi käydä vilkuilemassa mun instagramista, ja voin kyllä sanoa ettei oo varmaan ikinä ollut hiukset näin pehmeet!  :l

Lisäksi huomasin jo yhden plussan heti kotimatkan jälkeen. Normaalisti hiukset on pipon/hupun/kaulahuivin jäljiltä aivan takussa kun on hetken ollut ulkovaatteissa, mutta nytpä ei ole takun takkua missään, vain ihanan silkkiset hiukset! <3
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #161 : 12.02.16 - klo:21:03 »
Minä kävin tammikuussa olaplex hoidossa ja ostin hoitoaineen kotiin. Hoitoaine on ihan ok, mutta ei mitenkään kovin erikoinen. Olaplex hoito ei myöskään tehnyt oikein mitään vaikutusta. Hiukset oli hetken sileät, mutta ei kai tässä kuontalossa sitten nämä hoidot vaikuta. Oma hius on siis karhea ja kihartuva plus latvasta vaalennettu.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #162 : 19.02.16 - klo:22:16 »
Tasan viikko hoidosta, olen pessyt hiukset kaksi kertaa välissä. Laitoin kuivaan pesemättömään hiukseen Olaplexin 3:a ja annoin olla parisen tuntia. Sitten pesu ihan perusshampoolla (Linna Koivushampoo) ja päälle hoitoainetta (EHS vehnänalkio tjsp). Tuntui että viimeviikkoisen hoidon vaikutus oli hiukan vähentynyt (vaikka takkuja ei vieläkään tule), mutta tuo hoitoaineen muhitus parin tunnin ajan palautti sen kyllä ihan täysin. On taas niin kiiltävää ja silkkistä että. ;D
Miinusta hoitoaineen kuluneesta määrästä, vaikka koitin laittaa niin vähän kuin mahdollista niin silti pullosta taisi kulua viideosa tai peräti neljäsosa kerralla. Ehkä en vain osaa laittaa tarpeeksi pientä määrää... :P
Mutta tykkään kyllä, ensi kerralla voisi koittaa muhitella yön yli kuten kampaaja ehdottikin. Nyt vaan on aamulla niin aikainen meno etten viitsinyt jättää suihkussa käymistä aamuksi kun muutenkin pitää nousta epäinhimilliseen aikaan.
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Nunna

• Haiven
  • *
« Vastaus #163 : 29.03.16 - klo:14:44 »
Mulle on tehty toi hoito kampaajalla ensin värinpoiston yhteydessä ja toisen toisen kerran tehohoidon ja leikkauksen päälle. Kyllä pysyi pitkään hyvänä ja sileänä. Olen itsekin pohtinut, josko ostaisin kotiin, mutten taida raaskia.  ;D

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #164 : 05.04.16 - klo:19:23 »
Silmäilin ebay-listoilta pikkuannosta tätä, ja yksi löytyi sopivassa hintaluokassa. Silti edullisemmalla taidan päästä menemällä käsittelyyn kampaamoon..
Keinotekoiset aminohapot kyllä huolettavat, ja mietin, onnistuisko hiusten kuntoutus yhtä tehokkaasti jollain öljysekoitteella kuin tämän avulla...  :-\ :-\
Olin aikoinaan innokas muhittelija, mutta se on jäänyt.. :P
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii