Kirjoittaja Aihe: Olaplex-käsittelyt  (Luettu 172039 kertaa)

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
Vs: Olaplex-käsittelyt
« Vastaus #270 : 19.02.21 - klo:18:02 »
Ostin olaplexin shampoon. Kuuluisiko sen tuoksua samalle kuin kakkonen ja kolmonen? Koska tossa mun shampoossa tuoksu on eri, mietin että onko aitoa tavaraa. Tilasin notinolta.

Haistelin tässä juuri omiani ja yritin selvittää. Mulla löytyy siis nro 0-7 Olaplexin koko sarja. Olen ostanut näitä vaihtelevasti mm.Sokos, Cocopanda, Notino ym. Shampoo ja hoitoaine tuoksuu hieman erilaiselle kuin esim nro 1, 2 ja 3. Ja vertailun vuoksi, 1&2 paketin tilasin Notinolta ja nro 3 on ostettu Sokokselta. Shampoo ja hoito tällä hetkellä Sokokselta hankitut. Ja hieman erilainen tuoksu kuin nro 3, etenkin shampoossa.
Näiden tuoksut on jokatapauksessa erittäin miellyttävät ja mielestäni aika miedot. Tilasin just Notinolta 2 litraa nro 5 hoitoainetta kun siellä on 2 litran pumppupullot vain 88€ !! Itsellä kuluu hoitoainetta sen verran paljon että kannattaa. Litrahinnaksi jää n.44€. Aitous kyllä mietityttää näissä. Mistä voi tietää onko kopio, muuten kuin vertaamalla muualta ostettuihin. No onneksi niitäkin löytyy. Jos tuoksu tai koostumus eroaa niin palautan!

Lisään vielä: Nro 1 (tilattu Notinolta) tuoksuu tismalleen samalta kuin nro 0 (lookfantasticilta hankittu). Näissäkin hieman erilainen tuoksu mielestäni kuin esim shampoo ja hoitoaine. Jännä juttu. Huomasin myös että nro 2 ja 3 ovat INCI:ltään identtiset. Samoin nro 1 ja 0. Nro 0 siis tarkoitettu kotikäyttöön ennen nro 3 käyttöä. Se on käytännössä siis laimennettu valmiiksi veteen. Ja voi olla että tekemällä itse seoksen säästää runsaasti rahaa. Ja voi tehdä vahvempaa. 1&2 paketissa ohjeistetaan laittamaan 15ml nro 1 ja 90ml vettä pulloon. Aine päähän vaikuttamaan vähintään 5 min (kuten nro 0 ohjeistuksessa) ja sen jälkeen nro 2 päähän ilman huuhtelua. Sitä voi sitten muhitella ihan niin kauan kuin haluaa. Lopuksi pesu shampoolla (joka on muuten tosi riittoisaa!) ja hoitoaine.
« Viimeksi muokattu: 19.02.21 - klo:18:19 kirjoittanut Elluli »
Hiusten kasvattelua ja parasta mahdollista hoitoa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Pidennyshiukset kiinnostaa myös

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #271 : 19.02.21 - klo:18:31 »
^ No.0 voi myös käyttää niin, että sen jättää hiuksiin, sillä se on kuitenkin sitä No.1 miedompaa litkua. No.1 jätti hiukset tahmeiksi, jos sen jätti hiuksiin sellaisenaan, No.0 ei jätä tahmaista tunnetta. Olen tehnyt niin, etä olen pessyt hiukset tavalliseen tapaan, käyttänyt poishuuhdeltavaa hoitista, kuivannut hiuksia pyyhekuiviksi, laittanut No.0 hiuksiin runsaasti ja siihen päälle jätettävää hoitista. En ole tainnut kertaakaan käyttää No.0 sillä tavalla kuin sitä on ohjeistettu käyttämään. Ei ole mielestäni erityisen tehokas aine, mutta käytän loppuun, kun oli sen verran hinnakas tuote. Selkeästi paremman lopputuloksen olen saanut Yoop!-merkin keratiinisuihkeesta, joka selkeästi jäntevöittää käsiteltyjä hiuksia.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #272 : 22.02.21 - klo:15:25 »
Munkin kolmonen tuoksuu erilaiselta kuin shampoo. Hoitikseen en sitten kuitenkaan kunnolla tykästynyt, joten myin sen eteenpäin muutaman käyttökerran jälkeen. Mieskin tykästyi shampooseen, mutta totesin myös että näin kovalla litrahinnalla ei ehkä osteta uutta pulloa sitten kun toi nykyinen loppuu...

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #273 : 25.02.21 - klo:19:42 »
Kuulostaa siltä, että mun shampoo on ihan aitoa. Pari kertaa olen pessyt, mutta ei tästä tullut suosikkia. Vaahtoaa ihan hurjasti ja lintrahinta ei mielestäni ole ollenkaan paha, koska todella pieni määrä riittää kerralla. Jotenkin koen, että tuo ei pese riittävän hyvin. Tyveen jää selvästi tuotetuntua, vaikka kuinka yrittäisi huuhdella. Kahden päivän päästä tyvi on todella lähmäinen, kun normaalisti 3-4 päivän pesuväli on riittävä. En osta toiste.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #274 : 26.02.21 - klo:07:35 »
^mulla on ihan sama kokemus Olaplexin shampoosta. Hiukset ovat hetken aikaa hyvän tuntuiset, mutta juuri tuo lähmäinen on hyvä sana kuvailemaan sitä tunnetta parin päivän jälkeen. 
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.