Noniin, käsittely on tehty. Kampaaja otti ennen ja jälkeen -kuvat, linkkaan ne tänne, jahka hän ne julkaisee.
Mulla on omaväriprojekti meneillään, ja hiuksista ehkä 2/3 on kelpokuntoista luomua, mutta hiustyyppi on karhea ja pörrööntyvä. Käsitellyssä osassa on useita vaalennuskäsittelyjä, ja se on paikoin hyvinkin kuivaa ja murenevaa, pahimmat toki leikattiin pois.
Luomuosassa ero ei ole häikäisevä - hius on kyllä kiiltävämpi ja ikäänkuin hyväkäytöksisempi, ei pyri takkuuntumaan niin kauheasti (tupeeraukset tyvessä eivät myöskään pysyneet, mikä on mun karheassa tukassani aivan ennenkuulumatonta) mutta ero ei ole niin suuri. Heikkokuntoiset latvat sen sijaan muuttuivat aivan kuin eri hiuksiksi, ne tuntuvat tosi jänteviltä, hius tuntuu samalta koko matkan ylhäältä alas. Leikatut n. 5cm tietysti vaikuttavat latvan tuntuun paljon myös, mutta kaikki normaali hapsutus ja rähjäisyys on tiessään. Tukka tuntuu nyt kauttaaltaan tosi hyväkuntoiselta, tästä on nyt hyvä lähteä kasvattelemaan vähän pituutta.
Mun käyttämässäni kampaamossa hintaa tuli leikkauksen yhteydessä +25e, kokonaisuudessaan 52 euron paketti. Pelkkä Olaplex olisi varmaan maksanut jotain samansuuntaista.
Suosittelisin siis kaikille niille, joilla tukka on kärsinyt käsittelyistä tai on muuten huonokuntoinen. Hyväkuntoiseen hiukseen ei tee ihmeitä, se tietysti olisi vähän epärealistista odottaakin. Jos jossain kohtaa päädyn laittamaan raitoja tms, aion ihan täysin varmasti tehdä sen olaplex-höysteellä.