Äänestys

Miten kynsien lakkaaminen vaikuttaa kynsiesi kuntoon?

Kynnet ovat vahvemmat lakattuna
18 (51.4%)
Kynnet ovat vahvemmat ilman lakkaa
12 (34.3%)
Ei eroa
1 (2.9%)
En tiedä
4 (11.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 33

Kirjoittaja Aihe: Kynsien lakkaus ja kunto  (Luettu 14508 kertaa)

Poissa Eleven

• Tukkaguru
Kynsien lakkaus ja kunto
« : 05.07.15 - klo:15:22 »
Oletko havainnut, että kynsien lakkaaminen vaikuttaisi kynsiesi kuntoon? Vaikuttaa siltä, että joidenkin kohdalla kynnet ovat vahvemmat ja kasvavat paremmin liuskoittumatta lakattuna - itselläni taas kynnet ovat selvästi paremmassa kunnossa ilman lakkaa.
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.

Poissa tipson

• Tukkaguru
Vs: Kynsien lakkaus ja kunto
« Vastaus #1 : 05.07.15 - klo:15:35 »
Mulla haurastuu kynnet ihan pilalle, jos käytän lakkaa  :( ihan yksikin käyttökerta aiheuttaa sen, että kynsi ikäänkuin syöpyy ja liuskoittuu. Kynsistä tulee niin ohuet, että sattuu. Luonnollisesti lakan käyttö on jäänyt ja oiskihan puolitoista vuotta edellisestä lakkauksesta. Nykyään kynnet on vahvat, kauniin valkoiset, eikä ne liuskoitu ollenkaan  <3 Aika yhtäkkiä kynnet ei enää kestänyt mitään lakkaa jotain pari vuotta sitten ja jos olen satunnaisesti koittanut lakkaa niin menee monta kuukautta, että saan kynnet hyvään kuntoon. Onneksi nykyään on tarjolla kauniita kynsitarroja, joita saatan käyttää juhlissa :)
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #2 : 05.07.15 - klo:16:00 »
Äänestin lopulta  "en tiedä", koska varsinainen lakka vaikuttaisi suojaavan ja vahvistavan kynttä (käytän aina aluslakkaa ja suojalakkaa värilakan lisäksi), mutta lakan poisto, viilaus ja muut kynsilakan käytön edellyttämät toimet taas tuntuvat heikentävän kynttä.

En ole tosin käyttänyt lakkaa sormenkynsissä juuri lainkaan neljään vuoteen ammatin takia, joten muistikuvat ovat himmenemään päin ja tilannekin on voinut muuttua. Varpaankynsissä en ole huomannut eroa.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #3 : 05.07.15 - klo:18:46 »
Mun kynnet ei varsinaisesti heikkene tai vahvistu lakkaamisesta, mutta se ero siinä on että lakattuina kynnet pysyvät jotenkin paremmin suojattuina. Mulla liuskoittuu aika helposti, ja jos pidän kynteni lakattuna, liuskoittuminen vähenee huomattavasti. Kait se lakkakerros ikäänkuin ottaa kaikki pienet osumat ja kolhut vastaan, eikä itse kynsi sitten välttämättä vaurioudu niistä.

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 05.07.15 - klo:19:27 »
Sama mulla. Lakattuina kärjet ei liuskoitu yhtä helposti.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #5 : 06.07.15 - klo:02:19 »
Käytän aina liuskottumista vahvasti vähentävää aluslakkaa, lisäksi värilakkaa ja päällyslakkaa. Lakkakerros on kynsilleni ihan ehdoton, muuten murtuilevat ja repeilevät koko ajan. Jos joskus on lakkojen vaihtoväli päässyt niin pitkäksi, että kynsilakat ovat kunnolla lohkeilleet kärjistä, tapaavat kynnetkin murtua ja hajota niistä kohdista, missä lakkakerrosta ei ole. Täysin nakukynsillä en ole oikeastaan enää koskaan, kynnet menisivät varmaan ihan paskaksi.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #6 : 06.07.15 - klo:12:50 »
En ole varma, onko se lakka vai lakanpoistaja, mutta minun on vaikea pitää kynsiä hyvässä kunnossa, jos lakkaan niitä jatkuvasti, kosteutta ja öljyä pitää läträtä huolella. Lakkaamattomina ne pysyvät oikein hyvin kuosissa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Eleven

• Tukkaguru
« Vastaus #7 : 06.07.15 - klo:12:53 »
Oletteko huomanneet mitään eroa siinä kuinka pitkäksi kynnet kasvavat lakattuna vs. ilman?
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #8 : 06.07.15 - klo:13:12 »
Mulla on aika vahvat, nopeasti kasvavat kynnet, joiden en koe kaipaavan mitään erityistä huoltamista. Tuntuu että lakan poisto on se, mikä säännöllisesti tehtynä ohentaa, kuivattaa ja pehmentää kynsiä, ja jos ei halua laittaa uutta lakkaa (joka taas tekisi kynnestä kestävämmän), tekee kynnet mieli leikata ihan lyhyiksi.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #9 : 06.07.15 - klo:13:43 »
En oikeastaan tiedä, mutta arvelen jotain samansuuntaista kuin Louna. Lakkaamattomina mulla on vahvat kynnet ja ne kasvavat nopeasti ja ihan huomaamatta (lähes riesaksi asti, koska en tykkää pitää pitkiä kynsiä). Lakka sinänsä ei taida vaikuttaa juuri suuntaan tai toiseen, mutta kynsilakanpoistoaineet kuivattavat kynnet helposti, vaikka oon yrittänyt välttää kaikista järeimpiä litkuja. Jos tulee käytettyä kynsilakanpoistoainetta tiuhaan, kynsien kärjet alkaa lohkeilla.

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #10 : 06.07.15 - klo:14:13 »
Itselläni lakkaus tuntuu kuivattavan kynttä. Ilman lakkaa kynnet ovat "taipuisammat" eivätkä katkea helposti. Lakattuna kynsi on kovempi mutta myös kuivempi ja lohkeaa mielestäni helpommin. Lakkaan sormen kynnet harvoi . Samaa en ole huomannut varpaissa jossa lakkaa on melkein aina.
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #11 : 06.07.15 - klo:19:51 »
Itse olen nyt sellaisissa töissä, että kynsiä on hyvin vaikeaa pitää hyvässä kunnossa. Lakalla onnistun suojaamaan kynnet parhaiten, mutta lakasta huolimatta viimeksi tänään murtui pitkä pikkurillin kynsi. Ilman lakkaa kynnet ei kestä yhtään. Mutta totta sekin, että se jatkuva lakkaaminen ja etenkin lakkojen putsaaminen rasittaa ja kuivattaa kynsiä hyvin paljon. Yritän kosteuttaa kynsiä lakkausten välissä, mutta kyllä ne silti liuskoittuu.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #12 : 06.07.15 - klo:21:52 »
Joo kynsilakka ja sen poistaminen kuivattaa ja varmaan huonontaa kynsien kuntoa, mutta ei ne mullakaan kestä mitään ilman lakkaa. Mun kynnet liuskoittuu ja lohkeilee koko ajan jos lakkaa ei ole ja lakka kuitenkin tavallaan tekee kynnestä paksumman ja vahvemman ja suojaa kolhuilta. Ainoastaan raskausaikoina kynnet on olleet hyvässä kunnossa ilman mitään lakkoja.

Ihan huippu tuote hauraille ja liuskoittuville kynsille on Trind Nail Repair. Jos kynsissä on jo liuskoittumia niin jotenkin se nekin "liimaa" takaisin ja tuon kanssa varmaan ekaa kertaa ikinä (poislukien ne raskaudet) joudun itse leikkaamaan kynsiä lyhyemmiksi! Vaatii tietty säännöllistä käyttöä. :)
« Viimeksi muokattu: 06.07.15 - klo:21:55 kirjoittanut Memmuuh »
3a F ii

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #13 : 11.08.15 - klo:17:18 »
Minä voisin omalta kohdaltani sanoa, että kynnet oysyvät parempina ilman lakkaa ja poistoainetta. Kynnet kasvavat pidemmiksi, eivät liuskotu lähes lainkaan ja katkeilevat vähemmän.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #14 : 11.08.15 - klo:18:59 »
Käytän aina liuskottumista vahvasti vähentävää aluslakkaa, lisäksi värilakkaa ja päällyslakkaa. Lakkakerros on kynsilleni ihan ehdoton, muuten murtuilevat ja repeilevät koko ajan. Jos joskus on lakkojen vaihtoväli päässyt niin pitkäksi, että kynsilakat ovat kunnolla lohkeilleet kärjistä, tapaavat kynnetkin murtua ja hajota niistä kohdista, missä lakkakerrosta ei ole.

Tähän vaan copypastea koska itselläni ihan samoin. Itse olen nakukynsillä vain silloin kun kynnet ovat ihan lyhyet ja haluan öljytä tai muuten tehohoitaa niitä mutta harvemmin yli 24 tuntia. Ison reuhaavan koiran kanssa leikkiminenkin on aika murhaa kynsille ja sitä tulee harrastettua jokseenkin päivittäin. :D
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii