Kirjoittaja Aihe: Kynsilakan poistoaineet  (Luettu 15152 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Kynsilakan poistoaineet
« : 22.07.15 - klo:18:15 »
Hei, pitäähän tämäkin ketju olla!

Edellinen poistoaineeni oli H&M:n purkki, johon saa törkätä sormen. En voi suositella. Itse aine oli hyvää, mutta purkissa oleva vaahtomuovi täyttä huttua, se mureni atomeiksi käytössä heti ensimmäisestä käytöstä alkaen.

Juuri korkkasin Yves Rocherin Extra Nail Polish Removerin, samanlainen sormidippi, kuin tuo Henkkiksenkin. Tämä on asetoniton ja tuntuu tosi hellävaraiselta, putsasi kumminkin lakat tehokkaasti. Sisältää manteliöljyä, eli ei sovi esim. apuaineeksi leimaukseen. Sieni tuntuu pehmeämmältä ja parempilaatuiselta kuin Henkkiksen versio. Ainoa miinus melko voimakkaasta parfyymistä, joka jää sormiin jopa pesun jälkeen. Mutta hyvän ensivaikutelman antoi!
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
Vs: Kynsilakan poistoaineet
« Vastaus #1 : 22.07.15 - klo:18:39 »
Minä en koskaan nykyään enää osta asetonitonta kynsilakanpoistoainetta, koska niillä kynsilakan poisto on itselleni turhan työlästä ja hidasta hinkkaamista. En ole koskaan löytänyt toimivaa asetonitonta poistoainetta, enkä jaksa enää sellaista etsiäkään. Mun kynnet eivät tunnu kuivuvankaan vaikka asetonia onkin, joten valitsen siis aina tujun version kynsilakanpoistoaineesta jotta lakan poistossa ei tarvitse tuhrata pitkään :)

Suuria eroja en poistoaineissa tuota asetonisuutta lukuunottamatta ole juurikaan huomannut. Just äsken loppui Rainbow nail polish remover joka oli niin perustuote kun vaan voi. Poisti lakat. Seuraavaksi korkkaan Ldlin sinisen Classic poistoaineen, jossa on tosi hyvä pumppuannostelija!

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #2 : 22.07.15 - klo:18:46 »
Minulle ei ole koskaan oikein pätenyt tuo, että asetoniton olisi automaattisesti se hellävarainen vaihtoehto. Ja tarvitsen asetonillisen, öljyttömän poistoaineen kumminkin noita leimailuja varten, jos niitä jaksan tehdä. Nyt on joku paikallisen halpiskaupan eksoottinen merkki käytössä, panen siitäkin tarkempaa tietoa kun tartun purkkiin seuraavan kerran.

Tykästyin vaan poistossa tuohon dippauspurkkiin. Roskaa tulee vähemmän ja purkki kestää yllättävän pitkään. Lisäksi tuo dippauspurkki toimii hyvin monien hankalienkin lakkojen kanssa, kun antaa sormen olla purkissa pienen hetken. Ja peruslakat lähtevät parilla pyöräytyksellä!

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #3 : 22.07.15 - klo:18:56 »
Tykkäsin nudelakkojen poistoon tästä Ciaten purkista (valkosuklaan häivähdys jäi käsiin jälkeenpäinkin), mutta tummien lakkojen kanssa se sotki ihan liikaa. Sormet värjäytyi joka puolelta heti kun oli muutaman burgundin värisen lakkakynnen purkkiin ehtinyt tyrkätä. Onkohan sama ongelma kaikissa noissa sieni purkissa -mallisissa poistoaineissa? Harmi jos on, kun tuossa oli niin paljon kivempaa pyöritellä sormia telkkaria katsellessa verrattuna perus-Miramen ja pumpulin kanssa leikkimiseen.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #4 : 22.07.15 - klo:20:51 »
Maybellinen vihreä on vuosia ollut suosikkini, ei kuivata, mutta on tarpeeksi tehokas, jopa glittereille. En enää käytä leimauksiin poistoainetta koska Miramessakin on nykyään öljyä. Leimasimen olen puhdistanut vaatetarrarullaan, ostin sellaisen pienen H&M:ltä.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #5 : 22.07.15 - klo:21:02 »
Burgundit ja jotkut tummansiniset ovat kyllä älyttömän värjääviä. Pitää tunnustaa, etten ole kumpiakaan sävyjä käyttänyt pitkään aikaan - että enpä osaa sanoa juuri niistä. Mutta tuohon henkkamaukan purkkiin hävisivät kyllä monet neoonpinkit, oranssit, keltaiset ja vihreät kynnet, mahdollisesti myös mustaa ja tummanharmaata - ja möhnä ei vieläkään ollut värjäävää, heitin pois vaan siksi, kun enää ei purkissa meinannut sormi tavoittaa sitä vaahtomuovia.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #6 : 23.07.15 - klo:21:50 »
Suosikkini jo vuosien ajalta on Mavalan lakanpoistoaine:

Huonoimmat kokeilemani ovat Pirkan lakanpoistoaine (huono pullo) sekä Dermosilin lakanpoistoaine (kamala haju, öljyinen)

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #7 : 23.07.15 - klo:22:07 »
Itse tykkäsin Dependin (sininen) kynsilakanpoistoaineesta. Se on tosi riittoisaa ja sopii vetoisuutensa puolesta ahkeralle lakkailijalle, eikä ollut pahan hintaistakaan ainakaan silloin kun itse sitä ostin.

Nykyään tarvitsen kynsilakanpoistoainetta harvemmin, mutta silloin käytössä on perustoimiva Mirame.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #8 : 23.07.15 - klo:22:14 »
Lidlin Cien asetoniton kynsilakanpoistoaine on ollut tosi toimiva ja edullinen tuote kynsilakkojen poistamiseen. Vinkin tästä poistoaineesta sain tietenkin täältä :ts. Viitsii lakata kynsiä useamminkin, kun lakkojen poisto on helpompaa. Lisäksi kyseisen tuotteen pumppu-annostelija on omaa luokkaansa kätevyydessä. En ole kokeillut saman merkin asetonillista versiota, mutta se on kuulemma parempi, kuin tämä asetoniton. Niin, ja tämä poistoaine ei haise pahalta.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #9 : 31.08.15 - klo:22:14 »
Kokeilin pitkästä aikaa ihan klassista Miramea, kun kaupassa ei ollut muuta. Ja täähän poisti hileisen lakan varpaankynsistä hetkessä. Lakka lähti kuin kuppa Töölöstä! Yleensähän näitä hilelakkoja saa hinkata ja hinkata.

Kyllä hilelakkojen poistoon tarvitaan asetonia, jämpti on niin. Tavallisiin lakkoihin voi sitten käyttää noita asetonittomia.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #10 : 31.08.15 - klo:23:47 »
Mä en enää jaksa muita käyttääkään kuin Miramea, se on ollut mulle ihan parasta. Asetonittomien kanssa oli jatkuvasti ongelmana kuivat kynnet, ärtynyt iho ja henkeen ottava haju, joka jäi roskikseen jätetyistä vanulapuistakin vielä ikuisuudeksi löyhkäämään. Miramella lakat lähtevät nopeasti ja poistoaineen haju haihtuu nopeasti sekin. Hintakin on kerrankin kohdillaan.
1cFii, oma väri.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #11 : 01.09.15 - klo:14:03 »
Haen kyllä varmaan itsekin Miramen marketista seuraavaan poisto-operaatioon. Tuo YR:n dippi on oikeasti hyvä ja tehokas - eikä edes kovin kuivattava, mutta se hajuste   :-X.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #12 : 01.09.15 - klo:17:04 »
Mä käytin aiemmin ihan vaan Xtran kynsilakanpoistoainetta, joka oli lähes pelkkää asetonia. Sillä lähti aika kivasti hileetkin. Nykyään käytän Cienin (Lidlin) sinistä Classicia tai sitten sitä asetonitonta pinkkiä. Pinkillä ei kyllä lähde kuin jotkut peruslakat, muihin käytän sinistä. Tykkään tuosta pumppupullosta, helppo annostella. :)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #13 : 03.09.15 - klo:08:26 »
Ostinkin Liiterin poistoaineen, kun siellä satuin käymään ja peukku minultakin tälle. Pakkaus on ylettömän näppärä. Asetonillinen versio on tehokas, eikä haise hirveälle.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #14 : 15.09.15 - klo:00:12 »
Mun kestosuosikki normikäytössä on ollut Dependin vihreä, lähinnä "hellävaraisen" tuntunsa vuoksi. Muhittelemaan tuolla joutuu vähän, mutta käytän lähinnä pelkästään vaaleahkoja lakkoja, siihen tuo on ihan ok. Jytympänä vaihtoehtona mulla on Pirkan kynsilakanpoistoaine, joka on hoitanut hommansa ihan kohtuullisesti.

Tekisi mieli kokeilla jotain dipattavaa poistoainetta, mutta jotenkin on tähän saakka arvelluttanut se koko sormenpään altistaminen poistoaineelle, vanulappu tekee damagea vaan kynnen puolelle.  :)
Mä olen myös vannonut vihreän Dependin nimeen jo vuosia. Tykkään sen hellävaraisesta tunnusta. Mua ei haittaa että jää vähän öljyisen oloisiksi, kyllä se saippualla ja kynsiharjalla pesemällä irtoaa niin että voi lakata heti uudet perään. Korjailuihin mulla on X-tran kehuttua asetonillista poistoainetta. Kynnet kyllä säikähtivät sitä kun kokeilin normaalisti käyttää, kuivatti ihan hurjasti.

Onko kukaan kokeillut sitä Essien glitterlakkojen poistamiseen tarkoitettua ainetta? https://www.sokos.fi/fi/sokos/essie-leave-no-trace-glitterkynsilakanpoistoaine-120-ml
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com