Bongasin minäkin viimein lähi-cittarista eilen tämän ständin ja kun oli aikaa tapettavana, jäin tutkailemaan tuotteita ja swatchailemaan. Ostin lopulta Mineral Loose Powderin värissä Translucent Light. Se on vaalean kellervä vihreällä vivahteella ja tuntui kermaisen pehmeältä kämmenselän kuivalla iholla. Hinta oli aika kova (olisiko ollut 16,50 EUR?), mutta tuotetta on runsaasti purkissa ja väri tuntuu olevan aika hyvä tällaiselle kalpealle oliiville. Testasin tuotetta eilen illalla edellisen meikin päälle ja se freshasi ilmettä tehokkaasti. Levittyi kevyesti ja kauniisti, tasoitti väriä ja blurrasi huokosia. Sen päälle oli myös helppo sipaista lisää poskipunaa, pinnasta tuli sellainen photoshopatun oloinen.
Tänään puuteri pääsi tositoimiin. Heti jo aluksi ihastelin kuinka kasvojen punoitus ja värin epätasaisuus (minulla suurin syy meikkipohjan käytölle) katosi kuin taikaiskusta muutamalla siveltimen tupsauksella. Väri on siis todella hyvä match minulle. Hohtavuutta voi olla päiväkäyttöön siinä hiukan liikaa kuitenkin, iho jää hyvin luonnollisen näköiseksi eikä puuteria tunne iholla ollenkaan, mutta kiiltoa on myös paljon - ehkä liiankin paljon. Mulle MAC Mineralize Skinfinishin jättämä hehkuva, mutta luonnollista ihoa muistuttava pinta on sopinut hyvin. Laura Mercierin Mineral Poweder on taas hiukan liian jauhoista ja kuivaa ja korostaa ihon kuivuutta. Ehkä sekoitan tätä ja Laura Mercieriä ja kokeilen niin, jos hohtavuus tökkii.