Kirjoittaja Aihe: The Ordinary - ja muut Deciemin tuotelinjat  (Luettu 44210 kertaa)

Poissa PollyJean

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Ordinaries - ja muut Deciemin tuotelinjat
« Vastaus #120 : 20.12.16 - klo:10:42 »

Minulla on Deciemi tuotteiden lisäksi aasialaisista käytössä kaksoispuhdistus (iltaisin), kosteusemulsio, yksi Manyo Factoryn fermenttiseerumi, sheet maskit ja pari muuta naamiota, keramidigeeli, COSRX etanat ja BHA. Paikallishoidossa näppylöille COSRX finnilaastarit ja A-Sol. En taida tästä enää rutiinia radikaalisti muutella, iho on ihanassa kunnossa  <3

Käytätkö, Lila, BHA:ta ihan jatkuvasti yhtenä kerrostettavana Deciemin tuotteiden kanssa vai miten? Mulla totuttelussa nyt The Ordinaryn Advanced Retinoid 2% joka ilta, parina iltana viikossa Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2% ja aamulla kosteusvoiteen alle Niacinamide 10% + Zinc 1%. Tulossa on vielä Niodin CAIS ja Ordinaryn Buffet. Cosrx:n BHA on kuitenkin ennen tätä nykyistä settiä pitänyt sen verran hyvin mustapäät kurissa ja tukkeumat vähäisinä, että en sen käytöstä haluaisi luopua (vaikka Deciem vaikuttaakin BHA:ta paheksuvan...)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #121 : 20.12.16 - klo:11:02 »
Käytän happoja vain kerran tai kaksi viikossa. Puhdistus - hapot - 20-30 min vaikutusaika - ja päälle kosteutus. CAISia en käytä happoiltana lainkaan, enkä SOD:ia
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa PollyJean

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #122 : 20.12.16 - klo:18:19 »
Käytän happoja vain kerran tai kaksi viikossa. Puhdistus - hapot - 20-30 min vaikutusaika - ja päälle kosteutus. CAISia en käytä happoiltana lainkaan, enkä SOD:ia

Kiitos vinkistä - jotain tuollaista systeemiä olin itsekin pähkäillyt. Parempi pitää joku tolkku kerrostamisessa, vaikka kuinka tekisi mieli kaikki tehoaineet lätkiä kerralla naamaan  :)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #123 : 20.12.16 - klo:18:26 »
PollyJean: COSRX:n BHA on sitäpaitsi  sitä 'lievempää' lajia, ei vahvaa salisyylihappoa, joten tuskin kovin pahaa vauriota sillä saisit aikaan  ;)

EDIT: BH-tilausta vielä odotellessa.. sain jo toisen Shipped-ilmoituksen, mutta pakettia ei näy ..
« Viimeksi muokattu: 20.12.16 - klo:20:29 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #124 : 20.12.16 - klo:23:28 »
Mulla on vähän masentava alku Deciemin kanssa.

CAIS tuntuu iholla todella hyvältä ja se rauhoittaa, mutta ekan kerran ihmeparantumisen jälkeen en ole havainnut mitään erityistä apua finneihin, joita tulee nyt ihan jatkuvasti leuan alueelle ja muutamia poskiin. Yleensä mulla tulee lyhytkestoinen finnihyökkäys, jonka tuhoja sitten parantelen kauan ja hartaasti, mutta nyt niitä tulee jatkuvasti lisää ja tilanne ei oikein rauhoitu lukuisilla hyväksi kokeilluilla keinoillakaan. Ovat sellaisia inhoja valkopäitä, jotka kypsyvät kunnon finneiksi ja kipeytyvät. Leuka muistuttaa sotatannerta.

SODSM toimii paremmin välittömästi puhdistuksen jälkeen kostealle iholle suihkittuna, mutta mitään erityistä sekään ei tunnu tekevän. Sitten kokeilin MMHC:tä ja iho lehahti kuumottavaksi ja punaiseksi, näytin lähinnä palovammapotilaalta  ::) Reaktio rauhoittui nopeasti etanageelin avulla ja jälkeenpäin tunne oli ihan jees ja meikki levittyi nätisti päälle, mutta jos tuo toistuu vielä niin en halua jatkossa käyttää.

Mulla on todella kuiva iho nyt, kun vuodenaika on pahin mahdollinen ja iho imee itseensä liki kaiken eikä sekään riitä. Esim. paksu kerros Rosetten keramidigeeliä tai jotakin naamiota humpsahtaa salamana. Kuivuus lisää tukkeumataipumusta, mutta yleensä tällainen tilanne on johtunut jostakin tuotteesta enkä saa nyt kiinni mikä se voisi olla.

Ihan perseestä yrittää kaikkea mahdollista ihon kanssa ja mihinkään se ei vastaa odotusten mukaisesti. Kamala näyttää koko ajan tosi rumalta pizzanaamalta.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #125 : 20.12.16 - klo:23:42 »
^Sympatiani, Triina. Mullakaan harvoin toimii muiden kehumat tuotteet ja yleensä nimenomaan leuka on se, joka räjähtää isoille paukamille. Muutamia niitä on nytkin, mutta oon saanut viime aikoina kohtuullisen stabiiliin tilaan kasvot Ordinaryn niasiiniamidilla ja lactic acidilla, jotka tuntuu tarpeeksi hellästi/ärsyttämättömästi hillitsevän punoitusta ja tukkeumia, respectively. Paljoa en uskalla nyt tätä tasapainoa heiluttaa. Pelkkää Favoraa kosteusvoiteena ja Paulan Calm cleanser puhdistuksessa. Alan ehkä nyt vasta myös sisäistää kunnolla, että mun iho on kaiken aknen ja kuivuuden alla ennen kaikkea herkkä, ja hirveän monet muille sopivat tuotteet saa sen vaan ärtymään ja tukkeutumaan.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #126 : 21.12.16 - klo:06:39 »
Mun täytyy kyllä myös sanoa, että en oo tykännyt näistä ostamistani tuotteista. Tän ketjun innoittamana ostin Ordinarylta Niacinamide 10% + Zinc 1% pipettipullossa ja Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2% -voiteen sekä lisäksi käsille pinkin anti-aging Hand Chemistryn. Musta noista mikään ei oo tehnyt mitään mun iholleni tässä kuukauden testiaikana. Niacinamide on kyllä siitä kiva, että se ei tuoksu miltään ja imeytyy tosi nopsaan vesimäisen koostumuksen vuoksi, mutta sama mitä teen niin se rullautuu joka kerta iholla. Ärsyttävää. Vitamin C -voiteesta en myöskään oo huomannut mitään hyötyä, se vaan tuntuu ärsyttävän ihoani kun siinä on niitä "HA spheresejä", ne tuntuu aika kovilta ja jopa kuorivilta iholle levittäessä. Tuo Vitamin C -voide on myös tooosi lähmäävää ja hitaasti imeytyvää. Hand Chemistry on ollut näistä ehkä paras, se silottaa kyllä mukavasti, mutta ei tosiaan kovin kuiville käsille ole mikään ihmeratkaisu. Ja mua on alkanut tökkimään se tuoksu, kemikaaliset kodinpuhdistusaineet on tosiaan mikä mullekin tulee hajusta mieleen.

Taidan jatkossakin pysyä siis korealaisten tuotteiden käyttäjänä. Vaikka pari tuotetta Deciemiltä vielä kiinnostaisi, niin noiden edellä mainittujen tuotekokemusten perusteella taidan jättää nekin välistä.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #127 : 23.12.16 - klo:14:53 »
Jep.. saapui paketti, siis ainakin paikkakunnalle.. mutta kukaan ei soittanut eikä kysynyt ovikoodia, joten jäi saamatta tilaus. Miten nyt, palautuuko tuo takaisin?
Harvinaisen huono systeemi!! Miksi ei voitu käyttää postinkantajaa?!
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Liisu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #128 : 23.12.16 - klo:15:10 »
^ Mulle kävi juurikin näin. Paketti palautui lähettäjälle. DPD:n piti toimittaa minulle mutta eipä koskaan yritettykään saada pakettia minulle.
Ei viestiä ,ei postilaatikkoon lappua . Ihme hommaa tuon firman puolelta...

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #129 : 23.12.16 - klo:15:28 »
Toivottavasti edes rahat palautetaan! Tuo on harvinaisen huonoa asiakaspalvelua: kehutaan suurilla mainoskampanjoilla, mutta tuotteita ei koskaan toimiteta... Jää vastaisuudessa tilaamatta ainakaan Deciemin sivuilta. Annan heille kyllä napakkaa palautetta asiasta!

1b F/M ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #130 : 23.12.16 - klo:16:07 »
Tästä touhusta oli vähän tragikoominen ketju redditissä äskettäin: https://www.reddit.com/r/SkincareAddiction/comments/5jl4nv/psa_i_had_to_report_deciem_to_the_feds_to_try_to/

Onhan se vähän naurettavaa, että heitellään uusia, suuria suunnitelmia (kustomoitavat koostumukset?), mutta ei saada edes asiallisen tasoista viestintää aikaiseksi... :) <3

Itse en ole yhtään tuotetta näiltä kokeillut (joten ei tarttis toki paljon päätä aukoa, heh), koska reseptit eivät sovi ja koko konsepti on oikeastaan vastakohta sille, mitä ihoni kaipaa, mutta tajuan kyllä pointin tuollaisessa tuotevalikoimassa. Harmi vain, että vaikuttaa olevan vähän vähemmän puhtaasti tieteellinen pohja kuin mitä haluavat antaa ymmärtää ja tavoitteet tasoa instant world domination, vaikka toteutus ontuu rankasti. Onhan siinä loistava bisnesidea ja reilusti kunnianhimoa, mutta tarvittais joku aikuinen valvomaan...
1cFii, oma väri.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #131 : 23.12.16 - klo:16:14 »
Jep. Touhussa on tosiaan enemmän intoa kuin taitoa... vastaisuudessa JOS mitään tilaan, niin sitten Victoria's Healthin kautta. Ensimmäinen tilaus Deciemin sivuilta tuli ongelmitta postin kautta, nyt menivät sössimään tuon kuriirifirman kanssa...
Sinänsä epäreilua käyttää sellaista, koska meillä Suomessa ei edes ole dpd:n paikallista noutopistettä, kuten tuolla Briteissä ja monissa muissa maissa..

Edit. Huumori ja apinanhauskuus ei sinällään haittaa, jos vain homma toimii...

Laitan tosiaan valituksen VISAn kautta, jos ei joulun jälkeen kuulu mitään itse firmalta.

« Viimeksi muokattu: 23.12.16 - klo:16:24 kirjoittanut NarnianQueen »

1b F/M ii

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #132 : 23.12.16 - klo:17:32 »
Mulla meni aikamoiseksi painiksi DPD:n kanssa. Alla oleva viesti sisältää pelkkää ruikutusta DPD:stä ja Postnordista.

Eka paketti tuli viime torstaina Suomeen ja se lähti perjantaina toimitukseen. Eivät sitten ehtineet toimittaa sitä, joten se jätettiin mätänemään varastoon.

Toka paketti tuli Suomeen sunnuntaina, ja sitä yritettiin toimittaa kotiin tiistaina. Tässä vaiheessa olin jo yrittänyt soittaa ekasta paketista Postnordin asiakaspalveluun 4 kertaa maanantain aikana  ja jonottanut langalla 40 minuuttia saamatta ketään kiinni. Tiistainakaan ei onnistanut - jo tunti dingelidongelin kuuntelua puhelimessa, joten laitoin viestin heidän palautepalvelunsa kautta. Ei vastausta. Lopulta soitin Postnordin vaihteeseen, josta luvattiin välittää soittopyyntö asiakaspalveluun.

Tiistai-iltana jäljityskoodista näkyy, että paketti numero 2:ta oli yritetty toimittaa, mutta vastaanottajaa ei saatu kiinni. Olin ollut koko ajan kotona.

Keskiviikkona - siis melkein viikko siitä, kun eka paketti saapui Suomeen, asiakaspalvelusta soitettiin ja luvattiin, että paketit toimitetaan torstaina klo 12-16 välisenä aikana.

Paketteja yritettiin toimittaa torstaina klo 9. En tietenkään ollut kotona.

Kun näin jäljityskoodista, että paketit oli taas palautettu varastolle, soitin jo melko hiiltyneenä asiakaspalveluun, josta joku ihme ja kumma vastasikin. Asiakaspalvelija neuvoi teippaamaan valtakirjan oveen. Teippasin valtakirjan ohjeineen muovitaskussa oveen klo 14.30 ja olin koko illan kotona. Jäljityskoodista näkyi taas illalla, että pakettia oli yritetty toimittaa klo 16.19, mutta vastaanottajaa ei ole saatu kiinni. Olin siis kotona, ja ovessa oli virtahevon kokoinen lappu. Lähetän tulikivenkatkuista palautetta sähköpostitse.

Tänä aamuna soitan tasan klo 7.00 taas asiakaspalveluun ja vaadin toimitusta. Kymmenen minuutin ajan selitän puhelimessa, miten tämä ei nyt vain voi mennä näin. Lähden siipan kanssa ruokakauppaan. Kun tulemme ruokakaupasta, valtakirja on kadonnut ja paketit ilmestyneet terassille.

Klo 14.00 DPD:n terminaalista soitetaan ja tiedustellaan, onko minulla ollut jokin ongelma.
1a F ii

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #133 : 23.12.16 - klo:18:28 »
Kiitos taistelukuvauksesta. Vaatii ilmeisen vahvaa 'turnauskestävyyttä' DPD:n kanssa toimiessa.

Mistä moinen asiakaspalevlunumero edes löytyi, DPD:n sivuilta? Itse löysin vain UK:n puhelinnumeroita... ja manner-Eurooppa ei auta myöskään.

Laitoin Deciemille sähköpostia, jossa pyysin heitä tulevaisuudessa huomioimaan huonot kokemukset ko. kuriirifirmasta. Postinkantajilla sentään on ovikoodit ja lappuset, vaikka ei aina kyttäisikään pihalla autoa odotellen...

EDIT: Jassoo, tämä dpd toimii siis Postnordin kanssa meillä ja samat toimipisteet .. toivon mukaan nyt saan jonkun kiinni ja voin joulunpyhien jälkeen hakea lähetyksen vaikka jostain lähi-Siwasta.
« Viimeksi muokattu: 23.12.16 - klo:18:36 kirjoittanut NarnianQueen »

1b F/M ii

Poissa Liisu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #134 : 23.12.16 - klo:21:32 »
Minulle Deciem lähetti paketin kaksi kertaa muttaDPD/ Postnord tyri täällä päässä. Nyt tuli ilmoitus että rahat palautetaan.Tilasin tuotteet LF.Vanha turvallinen verkkokauppa :)