Mulla meni aikamoiseksi painiksi DPD:n kanssa. Alla oleva viesti sisältää pelkkää ruikutusta DPD:stä ja Postnordista.
Eka paketti tuli viime torstaina Suomeen ja se lähti perjantaina toimitukseen. Eivät sitten ehtineet toimittaa sitä, joten se jätettiin mätänemään varastoon.
Toka paketti tuli Suomeen sunnuntaina, ja sitä yritettiin toimittaa kotiin tiistaina. Tässä vaiheessa olin jo yrittänyt soittaa ekasta paketista Postnordin asiakaspalveluun 4 kertaa maanantain aikana ja jonottanut langalla 40 minuuttia saamatta ketään kiinni. Tiistainakaan ei onnistanut - jo tunti dingelidongelin kuuntelua puhelimessa, joten laitoin viestin heidän palautepalvelunsa kautta. Ei vastausta. Lopulta soitin Postnordin vaihteeseen, josta luvattiin välittää soittopyyntö asiakaspalveluun.
Tiistai-iltana jäljityskoodista näkyy, että paketti numero 2:ta oli yritetty toimittaa, mutta vastaanottajaa ei saatu kiinni. Olin ollut koko ajan kotona.
Keskiviikkona - siis melkein viikko siitä, kun eka paketti saapui Suomeen, asiakaspalvelusta soitettiin ja luvattiin, että paketit toimitetaan torstaina klo 12-16 välisenä aikana.
Paketteja yritettiin toimittaa torstaina klo 9. En tietenkään ollut kotona.
Kun näin jäljityskoodista, että paketit oli taas palautettu varastolle, soitin jo melko hiiltyneenä asiakaspalveluun, josta joku ihme ja kumma vastasikin. Asiakaspalvelija neuvoi teippaamaan valtakirjan oveen. Teippasin valtakirjan ohjeineen muovitaskussa oveen klo 14.30 ja olin koko illan kotona. Jäljityskoodista näkyi taas illalla, että pakettia oli yritetty toimittaa klo 16.19, mutta vastaanottajaa ei ole saatu kiinni. Olin siis kotona, ja ovessa oli virtahevon kokoinen lappu. Lähetän tulikivenkatkuista palautetta sähköpostitse.
Tänä aamuna soitan tasan klo 7.00 taas asiakaspalveluun ja vaadin toimitusta. Kymmenen minuutin ajan selitän puhelimessa, miten tämä ei nyt vain voi mennä näin. Lähden siipan kanssa ruokakauppaan. Kun tulemme ruokakaupasta, valtakirja on kadonnut ja paketit ilmestyneet terassille.
Klo 14.00 DPD:n terminaalista soitetaan ja tiedustellaan, onko minulla ollut jokin ongelma.