Kirjoittaja Aihe: The Ordinary - ja muut Deciemin tuotelinjat  (Luettu 44159 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Ordinaries - ja muut Deciemin tuotelinjat
« Vastaus #150 : 03.01.17 - klo:06:58 »
^Ei noita ainakaan Lifen nettikaupassa näkynyt. Minulle nämä lisäravinnejutut ovat ehkä vähiten kiinnostavaa antia Deciemiltä.

Wayne on ihan Deciem-slave  ;D  - mutta niin taidan olla minäkin. Sanottava vielä tuosta C-vitskusta, että tehokasta se kyllä on, jos vaan käytön epämukavuuden kestää, heleyttää silminnähden ja vaalentaa tulehduksenjälkeistä pigmentaatiota tehokkaasti. Ja plussana se, että tällä systeemillä vaikuttaa vitamiinista valtaosa imeytyvän naamaan eikä tyynyliinaan, ihan vaan tyynyliinan väristä päätellen.

En milllään jaksaisi odottaa viimeisiä juttujani tuolta  :P . En päätynyt tilaamaan HV:ta, minulla silikoniprimerit toimivat kehnonpuoleisesti ja en koe nyt sulkevaa tuotetta yöksi kaipaavani. Ehkä sitten kun keramidigeeli loppuu. Tulossa on VM ja Mastic Must, jälkimmäistä naamiota vaikuttavat ihmiset kovasti myös kehuvan. Ja sitten iät ja ajat toimituksessa olleet Azelaic Acidit Victoriahealthista, näistä kaksi oli tarkoitettu joululahjaksi  :o .
« Viimeksi muokattu: 03.01.17 - klo:07:02 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #151 : 16.01.17 - klo:06:41 »
VH:n paketti on edelleen matkalla, mutta Deciem sai viimein kamansa perille.

NIODin ihanuuksiin menevät ehdottomasti Voicemail ja Mastic Must. Molemmilla on näkyvästi ihon tekstuuria parantava ja väriä tasoittava vaikutus. Ja käsittämättömän koukuttavat tuoksut. Voicemail tuoksuu minun nenääni puun, oreganon ja timjamin sekoitukselta, aivan ihastuttavalla tavalla. Mastic Mustissa on pehmeä pihkan tuoksu. Voicemail on tosiaan tahraavaa, ei ehkä siksi ihan parhaimmillaan varsinaisena yönaamiona.

Mastic Must on todella hauska konsepti, sopii ihon aamupuhdistukseen ja naamioksi. Kerros tavaraa naamalle, 10 min aamupuuhissa. Naamio kuivuu kasvoille, ei kuitenkaan kalvomaiseksi, tunne ei ole mitenkään kuivattava eikä kiristävä, vaikka kuivumisen huomaakin. Pesu lämpimällä vedellä muuttaa naamion pehmeäksi ja niukaksi vaahdoksi, joka huuhtoutuu kasvoilta helposti. Rutiinin voi ohjeiden mukaan päättää halutessaan 15 sekunnun puhallukseen hiustenkuivaimen lämpimällä asetuksella. Tuloksena on rauhallinen, tasainen ja nuorekkaan näköinen iho, johon hoitotuotteet imeytyvät ihanasti ja meikki levittyy kauniisti.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #152 : 16.01.17 - klo:21:34 »
^Mä olen käyttänyt naamiotyyliin Sanskrit Saponinsia. Sekin toimii siinä hyvin - levittää vain kerroksen kuivalle iholle ja antaa olla muutaman minuutin. Sen sijaan ohjeiden mukaan kostealle iholle käytettynä en kyllä saa siitä mitään huokosia kadottavaa efektiä aikaseksi, vaikka se ihan miellyttävältä sitenkin tuntuu. Ei kuivata ihoa liikaa.

Myrrh Clay on myös kirkastava, ihoa tasoittava naamio, siinäkin on jännä tuoksu. Naamiot tuntuvat NIODilla olevan vähän päällekkäisiä käyttötarkoitukseltaan. Ekalla kerralla MC sai isotretinoin-ihoni helottamaan ihan kirkkaanpunaisena, mutta nyt olen uskaltanut käyttää sitä kerran parissa viikossa ihan hyvin tuloksin ilman, että iho on ärtynyt tai kuivunut.

Iho voi kyllä todella hyvin nyt. Tietysti en voi kaikkea laittaa näiden tuotteiden piikkiin, kun aknen lähteminen on lääkityksen ansiota. Mutta silti veikkaan, että ainakin kosteustasapainon kunnossa pysyminen kuurin aikana on paljolti näiden tuotteiden ansiota samoin kuin aknejälkien nopeampi häviäminen ja ihon tekstuurin tasaisuus. Etenkin The Ordinaryn öljyt mulla on päivittäisessä käytössä samoin kuin c-vitamiini ja niasiiniamidi ja lisäksi tietysti CAIS ja MMHC.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #153 : 18.01.17 - klo:10:03 »
Oo, enpä tullut ajatelleeksikaan, kokeilen kyllä itsekin noin. Tykkään SS:stä aamuputsarina tosi paljon.

Azelaic Acid. Kokeilkaa tätä ihmeessä! Halpaa kuin saippua ja ihana tuote. Toimii siis muiden happojen tapaan, mutta ainakin omalla ihollani SEKÄ tehokas ETTÄ lempeä. Käyttöä aloitellessa kaikki pikku komedot tulivat ihon pintaan muutamassa päivässä, pikkunäpyt sitten hävisivät muutamassa seuraavassa. Rauhoittaa näppylöiden tulehdusta ja nopeuttaa paranemista. Ihon väri ja tekstuuri ovat parantuneet selvästi.

Tuote on silikonisuspensio, vähän kuin Paulan seerumit, mutta tunnultaan kuivempi (Paulan ovat jotenkin sellaisia "kuivaöljyisiä"). Jättää samettisen mattapinnan iholle. Voi käyttää yöllä ja päivällä. Kuivaihoinen kaipaa tämän kanssa kosteutusta. Voi olla ihan ässä juttu rasvaiselle ja/tai epäpuhtaalle iholle, mutta lähes kaikki ihotyypit hyötyvät oman kokemukseni mukaan näistä hapoista, kun etsii sopivat tuotteet ja kokeilee omalle iholle toimivan käyttötavan ja -taajuuden. En yhtään ihmettele Wayne Goss:in hehkutusta tästä :).

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #154 : 19.01.17 - klo:19:06 »
Kokeiltu on AA useampana iltana, onhan tuo kivan sileän pinnan antava. Tuloksista on paha sanoa mitään, enkä ihmeitä odottanutkaan (Wayne G:n hehkutuksesta huolimatta). Katsotaan nyt.

Niasiiniamidia käytän edelleen nenänpielissä mustapäitä torjumaan, C-vitamiinisuspensiota harvemmin.

The Chemistryn käsivoiteet ovat kelpoa kamaa edelleen, ja vartalogeeli ihana  <3 Jalkavoide .. tavanomainen.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #155 : 26.01.17 - klo:02:11 »
Jatkan pohdintaa AA:sta. Säännölliseen iltakäyttöön jää. 8) On kuitenkin niin monipuolisesti tehoava ainesosa, aknesta couperosaan ja arpiin. Likety likey!

Tätä olisi kiva kokeilla:
http://chemistrybrand.com/product/extreme-hydration-concentrate
Todella kuivien ja kärsineiden käsien apu.

Myös NIODin CAIS houkuttaa - .. ja se SDSM-suihke. Yritän hillitä itseäni..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #156 : 26.01.17 - klo:17:16 »
^Ei varmaan auta hillintään, mut mulla on jostain syystä naama ollut elämäni parhaimmassa kunnossa sen jälkeen kun otin CAISin käyttöön. En tiedä, johtuuko tilanne oikeasti CAISista (ja välillä oli siitä viikon taukokin kun olin reissussa, muuten olen yrittänyt melkein joka aamu käyttää), mutta en muuhunkaan osaa tätä yhdistää. Ruokavalio on ihan retuperällä eikä muutkaan elämäntavat ole ihan priimaa just nyt stressin yms takia, joten niistä ei voi olla kyse. Ordinaryltä mulla on lactic acid ja niasiiniamidi edelleen käytössä, samoin Paulan AHA ja BHA. C-vitamiinin olen jättänyt kokonaan pois.

Lähtötilannehan ihoni kanssa tietysti on mitä on, mutta se, että tässä tammikuun aikana on tullut vain n. 2-3 uutta finniä, on mulle täysin ennenkuulumatonta. Oon käynyt kaupassa ilman meikkiä, kun on ollut niin tasavärinen iho, että on kehdannut lähteä ilman tasoittavaa meikkipohjaa liikkeelle jne - tätäkään ei ole aiemmin tapahtunut kuin kerran pari vuodessa.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa Polina

• HAIRahtanut
« Vastaus #157 : 27.01.17 - klo:13:41 »
Mun nassuuni CAISilla ei puolestaan ole ollut mitään vaikutusta. Ihan yhtä hirveältä näyttää, kuin ennenkin ;D. Tosin tässä pärstässä vallitsee sellainen kauhun tasapaino. Aivan sama mitä uutta ihanuutta kokeilee, ensin saattaa jopa tulla tuloksia ja sitä jo ehtii innostua jälleen kerran, mutta jonkun ajan kuluttua tapahtuu paluu alkutilanteeseen.

Heel Chemistry oli myös pienoinen pettymys. Ensin tuntui toimivan, mutta parin viikon säännöllisen käytön jälkeen korppukantapäät olivat taas lähtötilanteessa. Hansaplastin 20-prossainen ureavoide toimii huomattavasti paremmin.
Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #158 : 27.01.17 - klo:14:45 »
^Olen huomannut, että kantapäissä ainakin toimii omalla kohdalla parhaiten rotaatio - vuoropäivinä ureaa sisältävää voidetta, vuoroin kosteuttava. Niin saadaan kuorinta/kosteutus tasapainoon.

1b F/M ii

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #159 : 31.01.17 - klo:18:34 »
Eka tilaus Victoria Healthiin takana. Olisin varmaan muuten tehnyt tilauksen Deciemille, mutta täältä huomasin, että toimitustapa on muuttunut hankalaksi… Silloin viimeksi kun Deciemiltä tilasin (lokakuussa), tuli paketti ihan normaalisti postiin, vai olisikohan mahtunut jopa postiluukusta sisälle…? En enää muista… Mutta kuitenkaan ei mitään ylimääräistä häslinkiä ollut silloin. En sitä halunnut tälläkään kertaa, joten tilauspaikka vaihtui. 

Tällaisen satsin tilasin:
Dr Bronner's Organic Peppermint Pure Castile Liquid Soap
Time Bomb Take-Off Time Polishing Pads (10-Pads)
The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc PCA 1%
The Ordinary Matrixyl 10% + HA
The Ordinary Magnesium Ascorbyl Phosphate 10%
The Ordinary Azelaic Acid Suspension 10%

Näistä Azelaid acid suspension oli tilaushetkellä loppu eli jäi jälkitoimitukseen, mutta sekin lähetettiin jo kaksi päivää muiden tuotteiden jälkeen ja itse asiassa päätyikin tulemaan perille viikko aikaisemmin kuin nuo aiemmin lähetetyt tuotteet :D

Tajusin muuten, että unohdin Buffet-seerumin tuosta minun tilauksesta... Sen siis saatan vielä tilata ennen kuin varsinaista tarvetta sille olisi, mutta muuten ei sitten ainakaan pariin kuukauteen tarvitse ostaa mitään kasvojen ihonhoitotuotteita.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #160 : 31.01.17 - klo:18:46 »
Hilippa, kun olet kokeillut niin kuulisin mieluusti erityisesti azelaic acidin osalta mitä tykkäät, jos vaan ehdit kommentoida joskus :)

Ylipäänsä kaikki azelaic acid -kokemukset kiinnostaisivat minua, sekä uusien kokeilijoiden että havainnot pidemmältä ajalta :)
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #161 : 31.01.17 - klo:18:55 »
^ Juu, totta kai! :)
Azelaid acidin tosiaan sain ensimmäisenä näistä käyttööni, joten voi olla että hyvin piankin pystyn jo kommenttia laittamaan...

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #162 : 05.02.17 - klo:16:06 »
Huhhahhei, testailen the Ordinariesin Advanced Retinoid 2% ja tämä on stydiä kamaa!
Tuote on silikonisen mattaista ja olen nyt kolmena iltana laittanut sen yöksi puhtaalle iholle tavanomaisen Paula's Choice yövoiteeni alle. Kaksi ensimmäistä kertaa sujuivat ilman mitään sen kummempia tuntemuksia, mutta eilen laitoin silmien ympärille MAC C-lightful silmänympärysvoiteen ja se poltteli hetken ennen kuin tunne meni ohi. En kiinnittänyt siihen sen kummemmin huomiota, mutta gääk, aamulla näin mitä yliannostus vahvaa retinolia saa aikaan. Ohuimmat ihokohdat suupielistä, silmien lähistöltä ja nenästä hilseilevät ja tuntuvat auringonpolttamilta.

Mulla on ollut useamman vuoden käytössä Paulan retinolituotteita ihan päivittäin ilman mitään ihoärsytystä, mutta tämän vahvuus on ihan toiselta planeetalta.
Raitoja käpälään!

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #163 : 05.02.17 - klo:19:53 »
Kiitokset varoituksesta, eipä kannata lähteä siis soitellen sotaan... Tuota kehotetaankin laittamaan alkuun aika varovaisesti.

1b F/M ii

Poissa PollyJean

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #164 : 06.02.17 - klo:15:35 »
Huhhahhei, testailen the Ordinariesin Advanced Retinoid 2% ja tämä on stydiä kamaa!
Tuote on silikonisen mattaista ja olen nyt kolmena iltana laittanut sen yöksi puhtaalle iholle tavanomaisen Paula's Choice yövoiteeni alle. Kaksi ensimmäistä kertaa sujuivat ilman mitään sen kummempia tuntemuksia, mutta eilen laitoin silmien ympärille MAC C-lightful silmänympärysvoiteen ja se poltteli hetken ennen kuin tunne meni ohi. En kiinnittänyt siihen sen kummemmin huomiota, mutta gääk, aamulla näin mitä yliannostus vahvaa retinolia saa aikaan. Ohuimmat ihokohdat suupielistä, silmien lähistöltä ja nenästä hilseilevät ja tuntuvat auringonpolttamilta.

No huh! Mulle tämä Advanced Retinoid 2% on ihka ensimmäinen kosketukseni retinolituotteisiin, ja ihan surutta olen nyt kuukauden ajan lätrännyt sitä naamaan ehkä 5 iltana viikossa ilman minkäänlaisia ärsytyksiä. Olen ollut vähän turhautunutkin, että noinkohan tämä oikeasti on tehokasta tavaraa, kun ei edes tunnu miltään  ::) Mutta niin vain ihot on erilaisia (ja yksikin iho erilainen eri aikoina...)

Jos jotain mielipiteitä muista käyttämistäni osaisin sanoa, niin:

Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2%. Myöskin ensikosketukseni "oikeisiin" C-vitamiinituotteisiin. Kihelmöi julmetusti, mutta menee ohi aika äkkiä, ja aamulla iho kyllä on näyttävinään jotenkin kirkkaammalta ja tasaisemmalta. Eli ei ärsytä. Rakeinen käyttötuntuma vaan ärsyttää henkisesti, eli tämän loputtua tilaan varmaan C:tä ilman mitään palluroita. Tätä olen käyttänyt 1 - 2 kertaa viikossa.

Iltaisin settinä on ollut NIOD CAIS + tuo Retinoid 2%, nyt jonkin aikaa myös Buffet. Aamuisin Niacinamide 10% + Zinc 1%.

Niasinamiidi mielestäni on vähentänyt t-alueen rasvoittuvuutta eli meikkivoide pysyy hyvänä pitempään. Ehkä tuotteiden yhteisvaikutuksena poskien iho on mielestäni sileämpi eli sellaiset epämääräiset pienet patit/ryhelmät ovat vähentyneet. Iho on myös aavistuksen verran tasavärisempi. Kuukausittaisia hormonifinnihirviöitä eivät nämäkään pystyneet estämään, mutta tuntui, että ne julmetut ihonalaispatit paranivat normaalia nopeammin eivätkä edes kehittyneet kunnon finneiksi. Vaikutusta juonteisiin en osaa mennä vielä arvioimaan - ehkä sitä itse on rypyilleen sen verran sokea, että päivästä ja mielentilasta riippuen arvioi ne vähemmän tai enemmän näkyviksi...

Summa summarum: Retinoidia ja Niacinamidia varmaan tilaan lisää, kun loppuvat, ja jonkin toisen Ordinariesin C-vitamiineista. Buffettia pitäisi ehkä testata jokin tovi kuurina ihan itsekseen, niin näkisi paremmin sen mahdollisen tehon. CAIS on tehokkaan tuntuinen, mutta kun hinta on aika kova (no näihin muihin verrattuna), niin ehkä käytän tän eka pullon loppuun ja katson sitten, ottaako iho takapakkia ilman sitä.

Ja loppuun ehkä tyhmä kysymys, mutta voiko näitä käyttää silmänympärysiholle? Se olisi eniten juonteidensilitysavun tarpeessa, mutta jotenkin olen tullut neuroottiseksi, kun silmänympärysihon hauraudesta aina niin varoitellaan. Viisaammat auttakaa  :)