Kirjoittaja Aihe: The Ordinary - ja muut Deciemin tuotelinjat  (Luettu 44209 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Ordinaries - ja muut Deciemin tuotelinjat
« Vastaus #165 : 06.02.17 - klo:17:28 »
Käytän itse SY:lle surutta muita, paitsi retinolia ja C-vitamiinia.
« Viimeksi muokattu: 07.02.17 - klo:08:46 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #166 : 06.02.17 - klo:19:38 »
Minullakaan ei ole ollut mitään ongelmaa Advanced retinoid 2%:n kanssa. Olen tosin jo sitä ennen käyttänyt muitakin retinoidi/retinolituotteita eikä ihoni ärtynyt niistäkään... Tulikin muuten mieleen, että minun pitää kyllä petrata aurinkosuojavoiteen käytön kanssa varsinkin kun kevät lähenee! Turhahan näitä kaikkia litkuja on naamaan lätkiä jos samaan aikaan tekee uutta vahinkoa iholle :P

Azelaid acid suspension on puolestaan ollut nyt 2 viikkoa käytössä. Paksuhko voide, joka kuitenkin kasvoille levityksen jälkeen tuntuu ihmeen kevyeltä ja jättää jopa vähän kuivan ja mattaisen tunteen iholle. Itselleni tämä on ehdottomasti hyvä juttu, koska T-alueeni on todella rasvoittuva, joten tämän kanssa meikki kestää ihan vähän pidempään hyvänä. Siksi en itse voidetta käytäkään varsinaisesti ihonhoitotarkoituksessa vaan enemmän täsmätuotteena meikinpohjustuksessa.
« Viimeksi muokattu: 06.02.17 - klo:19:47 kirjoittanut Hilippa »

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #167 : 06.02.17 - klo:21:29 »
Mun ihokatastrofini pahenee vaan. Koko kasvojen iho punoittaa ja on turvoksissa ihan kuin auringossa palaneena, mutta lisäksi kirvelee ja kutisee kuin suu kiivin syönnin jälkeen. Ja hilseily! Nahka kuoriutuu ja näyttää viehättävästi samalta kuin käänteiset jäkälätäplät kalliossa. Valkoisen suikaleisen hilseilyn seasta paljastuu punertavia pälvilänttejä ja hiutaleita tuntuu varisevan maahan jos hymyilen liian leveästi. Mies kommentoi, että silmien ympärillä iho näyttää suorastaan paperiselta, niin superkuiva ja ryttyinen se on. Olen lähminyt töissä naamaani käsivoidetta paremman puutteessa pitkin päivää, mutta se rypistyy kuivuuttaan silti, kaikki mitä siihen laitan imeytyy silmänräpäuksessä. Tältä näyttää supermatta iho. Nyt yöksi ajattelin vetäistä sisäisesti ison määrän vettä, naamalle kerroksen Bepanthenia ja toivoa ihmeparantumista. Ei kai tämä voi tästä enää pahemmaksikaan mennä?
Raitoja käpälään!

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #168 : 07.02.17 - klo:08:54 »
^Autsis, kuulostaa pahalta. Minulla on ollut Avitcid käytössä useampaan otteeseen - ja tretinoiini kyllä tosiaan kuivattaa ihoani, mutta noin voimakasta reaktiota en ole saanut aikaan silläkään. Pahimmillaan reipasta hilseilyä, lievää paperimaisuutta ohuilla ihoalueilla. Mutta eiköhän tuo bepanthen-emulsiokuuri auta asiaan. Eihän voi olla mikään yhteisvaikutus? Hapot ja tietysti myös hapan C-vitamiini yhdessä retinoliyhdisteiden kanssa voi olla monelle iholle liikaa.

Minullakin tuon Advanced Retinoidin kanssa on elämä sujunut hyvin. Silmänympärysiholle huomasin sen olevan liian vahvaa, mutta muuten ei ole ollut vaikeuksia sen käytössä. Mutta kaikkien retinoliyhdisteiden kanssa kannattaa aloittaa varovasti, 1-3 välipäivän syklillä, niukalla käyttömäärällä ja varomalla yhdistelyä happoihin ja C:hen - nekin vähitellen mukaan rutiinin lomaan.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #169 : 07.02.17 - klo:10:33 »
Käytän yleensä Paulan BHA:ta iltaisin, mutta nyt tämän kokeilun ajaksi laitoin sen tauolle. Mitään C-vitamiinituotetta ei ole käytössä. Ehkä tämä yllätyspakkanenkin vaikuttaa ja kuivattaa entisestään.

Nyt iho on jo rauhoittumaan päin, Bepanthen to the rescue! Silmäluomet on edelleen aika turvoksissa ja kutisevat, muuten pahin kirvely on ohi ja punoituskin alkaa rauhoittua. Naama on edelleen kauttaaltaan eri värinen kuin yleensä, mutta nyt miedommin eikä enää niin kirkuvan pinkki. Tässä näkee miten voiteet ihossa vaikuttavat myös sellaisille alueille, joille niitä ei levitä. En taatusti laittanut retinoidia silmäluomilleni, silmien sisänurkkiin enkä kulmakarvoihin, mutta sielläkin on nyt silti ihon joukkopako käynnissä.
Raitoja käpälään!

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #170 : 07.02.17 - klo:11:11 »
Kiva kuulla! A-vitaamiiniyhdisteissä on tosiaan tuo jännä piirre, että herkkyys ei tule välttämättä esiin ihan heti vaan vaikutus tuntuu ikäänkuin kumuloituvan useammalla käyttökerralla. Miedompi tuote tai harvempi käyttötaajuus voi auttaa - jos uskaltaa kokeilla.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #171 : 07.02.17 - klo:22:10 »
Toki uskallan ;D iho on nyt ihan ultrasileä ja täysin tasainen, ihohuokosia ei nää lainkaan. Kunhan nämä viimeiset irtoavat hituset varisevat pois ja punoitus katoaa niin on taas kokeilujen aika.

Päivitys. No voihan prskules, viime viikolla laitoin keskiviikkona ja perjantaina illalla yhden pisaran 2% retinoidia normiyövoiteen sekaan ja arvelin jo välttäneeni ongelmat, kunnes tänä aamuna silmäluomet ja silmäkulmat alkoivat näyttää epäilyttävän värisiltä ja tarkemmassa syynissä huomasin että luovat taas nahkaansa.
« Viimeksi muokattu: 19.02.17 - klo:14:40 kirjoittanut naapio »
Raitoja käpälään!

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #172 : 28.02.17 - klo:16:55 »
Victoria's Healthin uutiskirjeen mukaan The Ordinaries laajenee muutaman happokuorinnan/nesteen verran:

Glycolic Acid 7% Toning Solution 240 ml

AHA30% + BHA 2% Peeling Solution  30 ml

Salicylic Acid 2% Solution -  15 ml

ei hintaa liikaa yhdelläkään!

Luulin Brandonin kaihtavan BHA-tuotteita ja jopa varoittelevan niiden käytöstä.. mutta ehkä hänen logikkansa mukaisesti 'if you cannot beat them, join them',  ts. antaa väen kuoria kasvonsa, kun kerran haluavat... ;)

"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #173 : 28.02.17 - klo:17:25 »
Miten noin vahvaa AHA + BHA -ainetta voi edes käyttää turvallisesti?  0_0

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #174 : 28.02.17 - klo:18:32 »
Ilmeisesti nämä uutuushapot on tarkoitettu jo tottuneelle käyttäjäryhmälle, ei kokeilunhaluisille noviiseille...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #175 : 28.02.17 - klo:18:47 »
Voi miksi ne on menneet pilaamaan ton salisyylihappo solutionin witch hazelilla??  :( Olisi muuten ollut varmaan hyvä tuote.

Poissa Occhi verdi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #176 : 05.03.17 - klo:15:51 »
Mitàs suosittelette mulle nelikymppiselle tàstà sarjasta? Mulla on vàhàn couperosaa ja sekaiho, varmaan myòs pintakuiva.
Pistin nyt aluksi Niodin kaulavoiteen tilaukseen  :ts
Mità seerumeita voisin kokeilla, hyaluronihappoa nyt ainakin haluaisin testata, entà muita? Esim se buffet voisi kuulostaa mielenkiintoiselta. Suosituksia otetaan vastaan.
Olen kàyttànyt Paulan tuotteita ja puhdistukseen aasialaisia. Hyvàt seerumit olisi haussa :3

Poissa PollyJean

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #177 : 10.03.17 - klo:10:24 »
Mitàs suosittelette mulle nelikymppiselle tàstà sarjasta? Mulla on vàhàn couperosaa ja sekaiho, varmaan myòs pintakuiva.
Pistin nyt aluksi Niodin kaulavoiteen tilaukseen  :ts
Mità seerumeita voisin kokeilla, hyaluronihappoa nyt ainakin haluaisin testata, entà muita? Esim se buffet voisi kuulostaa mielenkiintoiselta. Suosituksia otetaan vastaan.
Olen kàyttànyt Paulan tuotteita ja puhdistukseen aasialaisia. Hyvàt seerumit olisi haussa :3

Tämä nelikymppinen on käyttänyt juurikin tuota Buffetia. En tiedä, onko se mitään ihmeitä tehnyt, mutta eipä sellaista ole ollut havaittavissa kalliimmillakaan seerumeilla, joten tätä tilaan varmaan uuden, kun loppuu. Lisäksi olen tykännyt Advanced Retinoid 2%:sta, mutta tässä ketjussa on karumpaakin kokemusta siitä eli kannattaa lueskella ja aloitella vaikka varovaisemmin kuin joka ilta. Päiväkäytössä on ollut Niacinamide 10% + Zinc 1%, ja sitäkin varmasti tilaan uudestaan - on mielestäni tasapainottanut sekaihoa jonkin verran, meikkivoide pysyy paremmin t-alueellakin. Ensikokemukset C-vitamiinin "kirkastavuudesta" ovat olleet positiivisia, mutta tätä Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2% en suosittele sen rakeisen koostumuksen takia. Käyttelen loppuun, mutta sitten on testausvuorossa Ascorbyl Glucoside Solution 12%, toivottavasti käyttömukavuudeltaan parempi.

Aiemmin päivittäiskäytössä olleet Paulan hintavammat BHA:t on jääneet aika lailla pois rutiineista (saatan käyttää kerran viikossa), enkä kyllä ole tässä vajaan 3 kk:n aikana huomannut, että iho olisi alkanut tukkiutua sen pahemmin.

Poissa helka

• HAIRahtanut
  • As long as god isn't involved and there's beer
« Vastaus #178 : 11.03.17 - klo:01:05 »
Tuo glykolihapponeste kuulostaa tosi kiinnostavalta! Mulla on ikuisena murheenkryyninä reisien, olkavarsien ja uutuutena myös säärien keratosis pilaris -näpyt. Maitohappo- ja ureapitoinen voide selvästi tasoittaa näppyjen punoitusta ja jopa jonkin verran vähentää niiden määrää. AHA siis selvästi sopii kp:n hillintään, ja tuo neste olisi sopivan edullista isoille ihoalueille lotrattavaksi. Nyt Deciemin omat sivut näyttävät tyhjää varastoa, mutta laitan ehdottomasti tuon korvan taakse.
The only thing we have to fear is fear itself.
FDR

Poissa Liisi

• HAIRahtanut
« Vastaus #179 : 14.03.17 - klo:15:51 »
Uutuustuotteet ovat tulleet nyt ainakin Deciemin sivuille myyntiin!
2c M i