Jospa minäkin jakaisin kokemuksiani. Minulla on erittäin herkkä, rasvoittuva, ikääntyvä iho. Vaihtelevasti Acne Rosaceaa, joka ei nyt ainakaan ole parantunut Deciem-tuotteita käyttäessä. Omat arviot menee ihan puhtaalla MUTUlla, koska olen ottanut käyttöön ja käyttänyt useampaa tuotetta samanaikaisesti. Saatan siis tulkita väärin mitkä näistä ovat vaikuttaneet ihoni kuntoon ja mitkä eivät. Yleisesti ihoni kunto on silminnähden aika sama kuin aiemminkin. Merkittävämpi vaikutus tuntuu olevan siinä, että iho ei reagoi acne rosaceaa lukuun ottamatta ihan yhtä herkästi kun aiemmin.
NIOD CAIS 1%: En huomannut, että tällä olisi ollut mitään vaikutuksia. Tosin NIODin sivuillakin luvataan vaikutuksia vasta pitempiaikaisessa käytössä. Mutta jotakin muutosta olisi sen reilun parin kuukauden aikana saanut tapahtua, että tilaisin tätä uudelleen.
NIOD MMHC: En huomannut tälläkään oikein mitään vaikutusta ihooni.
SDSM: Ihan ok suihke. Kosteuttaa ihoa pesun jälkeen, mutta en tälläkään ole huomannut oikein mitään vaikutusta ihooni. Pullo ruikkii nestettä vähän miten sattuu.
NIOD Sanskrit Saponins: Tämä toimii todella hyvin Foreo Lunan kanssa käytettynä, mutta en tule ostamaan lisää, kun Black Friday-seteissä tulleet tuubit ovat tyhjiä.
NIOD Myrrh Clay: Miellyttävä naamio, joka ei ärsytä ihoa. Iho tuntuu hyvältä tämän käytön jälkeen. Mutta niin tuntuu yleensä aina naamion käytön jälkeen.
NIOD Mastic Must: Tämä saa ihon näytämään hetkellisesti todella hyvältä. Yleensä aamuisin ei ole aikaa tälle ja kasvojen föönaamiselle. Olenkin varannut tämän niihin päiviin, kun haluan näyttää normaalia paremmalta.
The Ordinary Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres: Ensimmäisellä käyttökerralla tuli melkein itku silmään, koska tämä poltteli ihoa reilun tunnin ajan. Kyse ei ollut mistään ohimenevästä nipistelystä, vaan suoraa kipua ja punoitusta. Kesti kauan ennen kuin uskalsin kokeilla tätä uudelleen ja pienemmällä annoksella tämä on aivan loistava tuote. Ihon sävy vaikuttaa kirkkaammalta ja tasaisemmalta aamulla. Ei välttämättä paras tuote acne rosacean kaveriksi, mutta käytän silti.
The Ordinary Magnesium Ascorpyl Phosphate 10%: Ostin tämän kun säikähdin 23% C-vitamiinisuspension vaikutuksia ensimmäisellä käyttökerralla. Tämä on miellyttävä, mutta aika vaatimaton aitoon tavaraan verrattuna.
The Ordinary Azaleic Acid Suspension 10%: Tämä on ehkä suosikkini. Kuivan tuntuinen seerumi katoaa ihoon ja olen selvästi huomannut tämän rauhoittavan ihoani. Teholtaan ei ehkä Skinorenin veroista, niinkuin Aria tuossa kommentoi, mutta ainakin omalla ihollani kosmeettisesti huomattavasti miellyttävämpää käyttää. Tätä on tilattu lisää odottamaan ensimmäisen tuubin tyhjenemistä.
The Ordinary Lactic Acid 5% + HA 2%: Fiksuna naisena käytin tätä heti alkuun kolmena iltana peräkkäin sillä seurauksella, että koko marraskesi hilseili pois ja iho tuli kipeäksi. Nyt käytän tätä vain kerran viikossa. En osaa sanoa onko tällä oikeastaan mitään muuta vaikutusta kuin se, että iho hilseilee kevyesti pari päivä tämän käytön jälkeen.
The Ordinary 100% Plant Derived Squalane: Ostin tätä, koska tämä on 23% C-vitamiiniseerumin INCI-listan kakkonen, enkä tarvitse tuon C-vitamiiniseerumin päälle muuta kosteuttajaa. Harvoin käytössä, mutta miellyttävämpi käyttää kuin öljyt.
The Ordinary Caffeine Solution 5% + EGCG: Tämä on mielestäni selvästi pienentänyt silmäpussejani. 15 ml on tarpeettoman iso pakkauskoko, koska tätä tarvisee kerralla vain tipan ja sekin on liikaa.
The Ordinary Advanced Retinoid 2%: Tämä on ok, mutta en ole huomannut mitään merkittäviä vaikutuksia, mutta eipä niitä a-vitamiinituotteille näin lyhyessä ajassa yleensä luvatakaan.
The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%: Ensimmäisillä käyttökerroilla kasvot lehahtivat punaiseksi, mutta se on odotettavissa, koska niaciiniamidi laajentaa verisuonia. Sittemmin iho on sietänyt tätä pahemmin punastelematta. Tuota alkuvaiheen punastelua lukuunottamatta en ole huomannut näkyviä vaikutuksia.
The Ordinary "Buffet": En ole huomannut tällä mitään silmin havaittavaa vaikutusta, mutta haluan uskoa tämän tehoavan.
The Ordinary Matrixyl 10% + HA: Olen käyttänyt tätä vasta muutaman kerran "Buffet"n loputtua, mutta tämä on mielestäni miellyttävämpää käyttää, kuin "Buffet". Minulla ei ole juurikaan dynaamisia juonteita, joten mahdolliset vaikutukset ovat enemmän ennaltaehkäiseviä.
Yleisesti sanoisin Ordinaryn kirkkaista seerumeista, värittömässä pullossa, että kaikki ne rullaantuvat minulla Azaleic Acid Suspension, 23 % C-vitamiinisuspension, voiteiden ja öljyjen alla. Tätä rullaantumista olen onnistunut vähentämään antamalla seerumin imeytyä kunnolla ennen seuraavaa kerrosta ja käyttämällä kerralla vähemmän seerumia.