Kirjoittaja Aihe: The Ordinary - ja muut Deciemin tuotelinjat  (Luettu 43777 kertaa)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
Vs: Ordinaries - ja muut Deciemin tuotelinjat
« Vastaus #225 : 12.05.17 - klo:22:08 »
^Ordinarylla ei ole juurikaan ollut AHA tai BHA tuotteita ennen viimeisintä laajennusta. Tämä siksi, ettei Brandon (Deciemin perustaja?) usko happokuorintoihin ihonhoidossa. Näin muistan Brandonin kertoneen Caroline Hironsille. Yleisön toiveesta tuotelinjaa on kuitenkin täydennetty tonerilla ja 30% AHA + 2% BHA seerumilla.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #226 : 12.05.17 - klo:22:28 »
Tarkoitin tuota 30%:ta - ja kyllä, se on poispestävä. Ei kyllä helposti jää iholle vahingossa, aine on punaista kuin vadelmahillo!

Tuotevalikoimassa on aikaisemminkin ollut Lactic Acid 5 ja10% - maitohappo on AHA. Ihan toimivat tuotteet, mutta ainakin tuossa kympissä on raaka-aineiden haju voimakas - ja mielestäni aika paha.

Ja sitten on vielä Azelaic acid 10%, joka ei käsittääkseni kuulu kumpaankaan happoryhmään, mutta on myös keratolyytti. Pitäisi toimia hyvin akneen, mustapäihin ja jopa rosaceaan. On minusta ollut todella miellyttävä käyttää - kuivanoloinen silikonipohjainen suspensio, joka jättää ihon mattaiseksi - ja ihokin on tykännyt.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Tarabel

• HAIRahtanut
« Vastaus #227 : 13.05.17 - klo:12:42 »

Tarabel onko paketistasi kuulunut vielä mitään? Jos ei, niin kannattaa varmaan myös laittaa reklamaatio menemään jotta saat tilauksesi.

edit. Kolme päivää myöhemmin tuli myös pahoitteluviesti ihan perus diipadaapoineen, sen lisäksi tieto että ilmeisesti mun tilaus ei ollut jotenkin mennyt läpi kuljetusjärjestelmään eikä ollut koskaan edes lähtenyt varastolta. Luulin että laittaisivat uuden edes pikana tulemaan mutta ei, vielä viikko pitäisi odotella. Ihan uskomatonta, jatkossa tilaan aivan varmasti jostain muualta.
Pari päivää tuon viestini jälkeen sain tekstiviestin, jossa ilmoitettiin että paketti on noudettavissa postista. Olin kytännyt Post Nordin sivuilta paketin etenemistä, mutta mun paketin oli postiin toimittanut GLS kuljetuspalvelu. Olinkin vähän hoomoilasena kun sain viestin että paketin lähettäjä olisi GLS. No, onneksi paketti tuli lopulta perille, ja tuotteetkin on päässeet jo käyttöön  :)

Poissa Mintsi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #228 : 14.05.17 - klo:12:12 »
Pitkään olen tässä miettinyt tilausta. Nyt totesin suihkussa, että Madaran Peel-naamio alkaa vedellä viimeisiään, joten sain potkun tehdä tilauksen. Ihan siinä AHA/BHA kuorinnassa en pysynyt. Mukaan tarttui

Low-Viscosity Cleaning Ester by NIOD Olen kuullut paljon kehuja ja kasvojeni iho ei välitä vesipesusta. Toivottavasti se tykkää tästä. Lisäksi tilasin NIODin lusikan.

NIOD hairahduksen lisäksi tilasin Ordinaryltä
Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2% Ihan mielenkiinnosta, koska moni sanoo, että on koostumukseltaan jännä
Caffeine Solution 5% + EGCG Olen jo pitkään halunnut kokeilla SY-seerumia ja tämä on järkihintainen. Ei haittaa vaikka pitäisikin lupauksensa
Glycolic Acid 7% Toning Solution Pixin Glow Tonicin tilalle. Menee jälkitoimitukseen erittäin todennäköisesti.
AHA 30% + BHA 2% Peeling Se syy tilaamiseen. Ihoni tykkää selvästi enemmän kemiallisista kuin mekaanisista kuorinnoista
Salicylic Acid 2% Solution Olen pitkään halunnut kokeilla salisyylihappoa ihon epäpuhtauksiin. Olen miettinyt liuoksen tekemistä itse, mutta tähän hintaan en viitsi.

Nyt sitten odottelen kieli pitkällä, mitä nuo ovat todellisuudessa ja tulevatko käyttöön. Kiinnostavia tuotteita jäi vielä kasapäin odottamaan kokeilua.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #229 : 19.05.17 - klo:13:06 »
Lähetysongelmien kanssa taisteleville suosittelen kyllä kokeilemaan Asokselta tilaamista, jos vaan haluamanne tuote löytyy heidän rajallisesta valikoimastaan. Sovelluksen kautta ostaessa saa vielä 15% alea koodilla APP15, ja hinnat ovat samat kuin esim. Victoriahealthilla ja postikulut alhaisemmat. Edellisen tilaukseni kohdalla ei ainakaan ollut mitään valittamista toimituksessa.

Tilasin itse juuri Asokselta taas täydennystä loppuneiden tuotteiden tilalle (niasiiniamidia ja Heel Chemistryä) sekä kokeiluun kesäksi itseruskettavan The Chemistryn Glow Oilin. Se näytti olevan monesta paikasta loppu, mutta Asokselta löytyi.

(Edited to add: tällä kertaa toimitus oli DHL:n nimissä, mutta Deutsche postin lähetyksenä ja Suomessa ihan Postin kautta. Muistanko väärin, että tässä joskus vielä Asokset tuli Matkahuollon toimipisteisiin Postnordilla tms?)

Ja vielä muutamia omia viimeaikaisia kokemuksia:

* Azelaic acid ja vitamin C suspension on tuntuneet vaan ärsyttävän ihoani (aamulla kasvot punoittaa normaalia enemmän), eivätkä ole saaneet aikaan mitään mullistavaa ihon kunnossa. C-vitamiinituotteista OST:n Vitamin C20 -seerumi sentään aikanaan aina tuotti aamuksi tasaisen näköisen ihon, mutta tämän C-vitamiinituotteen jouduin suosiolla laittamaan eteenpäin saman tien, kun oli herkälle iholleni varmaan jotenkin vaan liikaa. Azelaic acidille annoin useamman mahdollisuuden, kun sitä niin kehutaan, mutta tulokset ei ole olleet yhden yön jälkeen eivätkä useammankaan viikon jälkeen mitenkään silminnähtäviä. Pehmeältä iho kyllä tuntuu heti levittämisen jälkeen, mutta varmaankin voiteen silikonipohjan takia?

* The Buffetin kanssa myöskään en ole huomannut mitään positiivista ihon kunnossa näin muutaman viikon jälkeen - tosin tämän vaikutukset lieneekin pidemmän ajan kuluessa havaittavia? Mutta koska tämäkin tuntuu jotenkin ärsyttävän ihoa, niin pakko laittaa tuote eteenpäin.

* Lactic acid 5-prosenttisena tuntuu sen sijaan sopivan mulle kemialliseen kuorimiseen; ei ärsytä liikaa mutta hoitaa täsmällisesti sen kuorintatehtävänsä ja pitää ihoa kirkkaampana. Tekisi mieli jossain kohtaa kokeilla sitä 10%-versiota, mutta en tiedä menenkö siinä taas sitten jo metsään. Vanhoina MUAC-kuorinta-aikoinakin muistan kyllä, että maitohappo sopi mun iholle hyvin; olisikohan ollut ensimmäisiä happokuorintoja, joiden kanssa oikeasti huomasin paranemista ihon kunnossa.

* Annoin periksi ja tilasin jokin aika sitten käyttöön taas uuden putelin 1% CAISia. En tiedä miten tämä on mahdollista (vai onko tämä vaan psykologista harhaa), jos ko. tuotteen on tarkoitus lähinnä estää ikääntymisen vaikutuksia, mutta nyt kasvojen iho on taas pohjaväriltään vaalea ja tasainen aamuisin - ihan kuten edellisenkin CAIS-pullon käytön aikana. Aknearvet nyt ei sinänsä ole hävinneet mihinkään, mutta ihon yleisilme on paljon rauhallisempi ja taas on alkanut välillä käydä mielessä, että onkohan meikkivoide ihan joka päivä enää tarpeen. Harmi kun tuo pullo kuluu kuitenkin suht nopeaan ja hinta on kalliimpi verrattuna näihin 5-10 euron Ordinaryihin, joita saa lotrata varsin huoletta. Ehkä tähän vaan on satsattava jatkossakin.
« Viimeksi muokattu: 30.05.17 - klo:10:16 kirjoittanut Reese »
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #230 : 20.05.17 - klo:20:20 »
Ymmärsinkö noista Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2%:n ohjeista, että sitä voisi sekoittaa kosteusvoiteeseen tässä alkuvaiheessa kun ihoa siihen totuttaa?
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #231 : 21.05.17 - klo:18:11 »
^Mä ainakin teen vieläkin niin, vaikka olen kohta kokonaisen tuubin sitä käyttänyt. On sen verran voimakasta tavaraa. Teho tulee silläkin tavalla hyvin ilmi.  :)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #232 : 21.05.17 - klo:19:17 »
^Okei, kiitos :) Kuinka usein olet laittanut viikossa? Laitoin eilen sinällään ja aluksi vähän nipisteli, mutta ei kauaa eikä sietämättömästi/kivuliaasti.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #233 : 21.05.17 - klo:23:05 »
^No mulla on isotretinoin-kuuri päällä, joten vähän varovaisemmin olen senkin vuoksi käytellyt, mutta keskimäärin kahdesti viikossa.  :) Tosi ihanasti tuo c-vitamiini kyllä kirkastaa ihoa, eikä ole mulla pienestä nipistelystä huolimatta aiheuttanut mitään ärsytystä.

Joku näistä Deciemin c-tuotteista on vähän värjännyt liinavaatteita, vähän epäilen tätä yksilöä, mutta saattaa olla myös magnesium ascorbyl phosphate. Joka tapauksessa vähän lakanavalintakin siis säätelee sitä, milloin käytän tätä - tummempien lakanoiden kanssa.  ;D

Poissa Mintsi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #234 : 22.05.17 - klo:20:03 »
Melkoisen nopeasti tuli paketti Victoriahealthiltä. Tilasin viikko sitten sunnuntaina ja perjantaina oli tullut saapumisilmoitus. En ole vielä ehtinyt hakea, mutta jos huomenna saisin kokeiluun.

Poissa Mintsi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #235 : 23.05.17 - klo:19:53 »
Nyt olen saanut tuotteet käsiini ja ensikosketus on erittäin positiivinen. En ole vielä kokeillut kuin kädelle, mutta iholle jäävä fiilis on todella mukava.

Vitamin C Supension 23 % + HA Spheres 2 % oli todella yllättävän tuntuinen. Se oli paljon juoksevampaa kuin odotin ja ne pallerot olivat ihan minipieniä. Kämmenselkään hierottuna se tuntui todella miellyttävältä. Aavistuksen kuorivalta, mutta imeytyi kuitenkin hyvin. Jos pitää vielä lupauksensa ihon kirkastamisesta, niin siitä saattaa tulla suosikkituote kaikesta hämmentävyydestään huolimatta.

Muutkin menevät kokeiluun kun aika koittaa. AHA 30 % + BHA 2 % menee seuraavan suihkun yhteydessä naamalle. Salicylic Asid 2% odottaa seuraavia näppyjä ja Caffeine Solution 5 % + EGCG päässee ainakin alkuun aamuksi SY-voiteen alle. NIODin Low Viscosity Cleasing Ester on tuotteista se, jolle ei ole ehkä selkeintä paikkaa ihonhoitorutiinissa. Tai siis sillä on enemmän kilpailijoita, mutta eiköhän sekin paikkansa löydä.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #236 : 28.05.17 - klo:14:19 »
Kävin lueskelemassa Makeupalleyn arvioita tuosta 23% c-vitamiinituotteesta, ja harmittaa vähän, kun hirmu moni valittaa tuotteen koostumuksesta ja liiallisesta tehokkuudesta - molemmat ongelmia, jotka korjautuvat ainakin minulla kokonaan tuolla käyttötavalla, jota edelleen suosin, eli sekoittamalla kosteusvoiteeseen. Niihin kohtiin, joihin kaipaan eniten tasoitusta, olen saattanut vielä lisäksi levittää kosteusvoiteen päälle ihan vähän tuota c-vitskutuotetta.

Testissä nyt ollut The Ordinaryn Serum Foundation with SPF 15 - 1.0N - Very Fair ja Serum Foundation with SPF15 - 1.2Y - Light. Ensivaikutelma oli hyvin miellyttävä, näitä kahta yhdistelemällä sain suunnilleen ihoni sävyn. Mulla on hyvin vaalea, todella vaikeasti matchattava iho - yleensä kaikki näyttää mun iholla vaaleanpunaiselta tai oranssilta ja vaaleaan kaulaan näkyy selvä oranssi raja. Toisaalta taas ihossa on luontaista punoitusta sen verran, että sekin hankaloittaa, jos meikkaan naaman ihan kaulan sävyiseksi, niin näytän todella oudolta. Näillä sain mielestäni melko hyvän lopputuloksen, 1.2Y:llä sai lisää kellertävyyttä vaaleaan 1.0N:ään. Arvostan hintaa siitä syystä, että tällainen amatöörikin voi hankkia useamman sävyn niin, että sekoittelu on helpompaa.

Serum foundation on todella ohutta. Sotkin sekoituksen molempia ja lisäksi NIOD:in photography fluidia kämmenselälle, ja sekoitus meinasi imeytyä kämmenselkään kokonaan ennen kuin ehdin levittää kasvoille beautyblenderillä. Peittokyky oli minusta yllättävän hyvä, tosin ihossani on nyt vain melko haaleita finniarpia peitettävänä. Lopputulos oli myös melko mattainen, mutta hyvin kaunis ja luonnollinen - jos olisi ehtinyt asettua pidempään, niin todennäköisesti ei olisi tarvinnut edes kiinnittää irtopuuterilla niin kuin nyt tein. Tämä oli nyt kaikista testaamistani meikkipohjista lähimpänä sitä "my skin but better" -lopputulosta mielestäni, todella kiva lopputulos. Normaalisti mun iholla meikki aina erottuu. Vaikutelma siis erittäin positiivinen hintaansa nähden!  :ts Kestävyydestä en osaa sanoa, kun meikki olin naamallani vain kolmisen tuntia, mutta mun ihoni nyt ei isotretinoinin takia tuota lainkaan rasvaa, joten varmasti olisi kestänytkin niin kuin mikä tahansa meikkipohja.

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #237 : 30.05.17 - klo:20:48 »
Hö, tilasin ton AHA+BHA -litkun tajuamatta että se on suunnattu ilmeisesti heavy usereille - ja ite oon käyttäny happokuorintaa viimeks ehkä vuosi sitten ja sekin oli (ainakin mulle) tosi kevyttä (Madaran Peel). Laitoin sen sitten naamaan ja - ei tapahtunu juuri mitään? Tänään pistin uusiks saunan jälkeen ja iho kipristeli *ihan pikkasen* ja naama näytti *vähän* heleämmältä, mutta odotin jotenkin vähän enemmän. Ehkä tollanen hellävaranen hoito on hyvä aluksi, mutta luulin että tää olis jotain tosi stydiä. No, katotaan josko pitempiaikanen käyttö tois tuloksia.

Samaten niasiiniamidin kanssa oon ollut vähän pettynyt, kun oon käyttänyt melkein koko pullon jo ja naama näyttää ihan samalta kun aikasemminkin, vaikka luulin, että tää olis jotain ihmeainetta. Ehkä näiden tuotteiden idea ei ole tuoda sellasta wow-efektia vaan pitää luottaa että pitkäaikanen käyttö tekee jotain...?
Arganöljy toki oli näiltä ihan sitä itteään ja nyt alotan kanssa hyaluronihapon kanssa taas, että saapa nähdä miten niiden kanssa käy. Ite oon tilannu vaan Asosilta, saisivat tosiaan laajentaa valikoimaansa...

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #238 : 30.05.17 - klo:21:39 »
^Minulla on sellainen käsitys, ettei näiden tuotteiden ole tarkoitus tehdä ihmeitä yhdessä yössä, vaan pitempiaikainen käyttö tuo näkyviä tuloksia (jos tuo). Siksi oikeiden tuotteiden valinta on välillä haastavaa, kun niitä tuloksia ei heti näy. Mutta kyllähän se välillä hämää, kun jotkut kokevat uskomattoman wow-efektin jo ekalla käyttökerralla.

Oma kokemukseni on edelleen näiden ja kaikkien muidenkin ihonhoitotuotteiden kohdalla se, että ei-toivotut vaikutukset tulevat heti ja ne hyvät sitten joskus, jos ovat tullakseen.

Poissa viceversa

• Tukkaguru
« Vastaus #239 : 31.05.17 - klo:09:14 »
Hö, tilasin ton AHA+BHA -litkun tajuamatta että se on suunnattu ilmeisesti heavy usereille - ja ite oon käyttäny happokuorintaa viimeks ehkä vuosi sitten ja sekin oli (ainakin mulle) tosi kevyttä (Madaran Peel). Laitoin sen sitten naamaan ja - ei tapahtunu juuri mitään? Tänään pistin uusiks saunan jälkeen ja iho kipristeli *ihan pikkasen* ja naama näytti *vähän* heleämmältä, mutta odotin jotenkin vähän enemmän. Ehkä tollanen hellävaranen hoito on hyvä aluksi, mutta luulin että tää olis jotain tosi stydiä. No, katotaan josko pitempiaikanen käyttö tois tuloksia.

Tämän kanssa kannattaa olla varovainen - on kyllä ihan stydiä kamaa. En tiedä olenko heavy user käytettyäni Pixin Glow Tonicia pari kuukautta, mutta AHA+BHA:ta käytän kerran viikossa. En voisi kuvitella käyttäväni yhtään useammin, jos haluan ihon pysyvän naamassa kiinni.

Ensimmäisellä kerralla ei tuntunut tai tapahtunut näennäisesti mitään heti, mutta parin päivän jälkeen leuka ja nenänpielet hilseilivät aavistuksen. Nyt muutaman kerran jälkeen tuntuu koko vaikutusajan pistelyä, ja iho on varsinkin käyttöä seuraavana päivänä supertasainen ja pehmeä. Muistaakseni ainakin Wayne Goss varoitteli käyttämästä useammin kuin kerran viikossa, toki hapot ovat yhtä yksilöllinen juttu kuin moni muukin asia. Itse haluan pelata varman päälle, koska ylikuorittu ja ärsyyntynyt iho ei houkuttele.
"One snap of my fingers and I can raise hemlines so high the whole world’s your gynaecologist."

Donatella Versace

iHerb -5 $:QUN674