Eilen pääsin kokeilemaan Ordinaryn tuotteita.
The Ordinary - Retinol 1%: Ei ärsyttänyt mun kasvojen ihoa ollenkaan. Tuntui miellyttävälle eikä iho alkanut punoittamaan tai kirvelemään. Uskalsin tämän takia taputella sitä hennosti jopa silmien alle. Aamulla iho oli pehmeä ja mielestäni tasaisempi. Toki retinolia pitää käyttää pitemmän ajan, että saa näkyviä tuloksia. Käytän tätä varmaan joka toinen ilta kasvoille ja vuorottelen BHA:n kanssa.
Salicylic Acid 2% Solution: Laitoin kasvoille tänä aamuna. Oli paksumpaa kuin luulin, olen kuitenkin tottunut käyttämään Paulan 2% BHA-liuosta. Oli siis hieman työläämpää levittää koko kasvoille. Paulan BHA antaa mun iholle välittömän tuloksen, varsinkin nenän suurentuneiden huokosten ja mustapäiden kohdalla. Tässä ei sitä efektiä ollut. Katsotaan miten menee, vai pitääkö palata takaisin Paulan BHA:n. Se on kuitenkin varmaan ainoa tuote maailmassa, joka ihan oikeasti antaa tuloksia hetkessä mun ihon kuntoon.
Lactic Acid 10% + HA: Tätä en vielä ehtinyt kokeilla. Mietin pitkään otanko sen vahvan 30% AHA + 2% BHA -liuoksen, mutta päätin sitten kokeilla tuota hieman miedompaa liuosta. Vähän jotenkin pelotti AHA:n ja BHA:n yhdistelmä samassa. Aina kuitenkin puhutaan, että ei saisi käyttää AHA:ta ja BHA:ta yhtä aikaa??
Iloinen yllätys oli kuitenkin se, että paketissa oli myös mukana tilaamani Serum Foundation 1.2P! Olin varma että se tulee jälkitoimituksena, koska se on niin kysyttyä kamaa. Laitoin tänä aamuna naamaan, ilman mitään primeria (unohdin ostaa

), suoraan päivävoiteen päälle. Vitsit että levittäytyi ihanasti ja värisävy on just nappi! Mulla on nyt ehkä hieman päivetystä, mutta luulen että sama värisävy menee mulle myös talvella. Ehkä. Mun ongelma-alueita meikkivoiteen sekä puuterin kanssa on nenä ja silmien alustat. Vaikka käyttäisin primeria, puuterit ja meikkivoiteet imeytyy nenän ihohuokosiin sellaisiksi värillisiksi palloiksi, mutta ei tunnu tarttuvan ollenkaan ihohuokosia ympäroivään ihoon. Kirjaimellisesti liukuu siitä pois. Nenä saattaa siis näyttää siltä, että olisin tarkoituksella tunkenut meikkivoidetta ihohuokosiin, mutta taitavasti jättänyt muun ihon koskematta

Silmien alla mun iho on myös outo. Ryppyä löytyy, sitten tasaista ihoa sekä hieman sellaista "suomua". En ole vielä löytänyt meikkivoidetta, joka ei alkaisi paakkuuntumaan tai rullaantumaan välittömästi silmien alla. Mutta tämä Serum Foundation näyttäisi toimivan ihanteellisesti