Kirjoittaja Aihe: The Ordinary - ja muut Deciemin tuotelinjat  (Luettu 44241 kertaa)

Poissa Mintsi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Ordinaries - ja muut Deciemin tuotelinjat
« Vastaus #240 : 01.06.17 - klo:12:38 »
Mulle oli Madaran Peelkin ihan räväkkää tavaraa. Teki kyllä sileää jälkeä, mutta vaikutusaika sai maksimissaan olla 5 minuuttia. Tältä pohjalta tilasin AHA+BHA-kuorinnan. Siis täysin tiedostaen, että se on vielä vahvempaa.

Olen nyt käyttänyt kuorintaa kolmesti. Joka kerran ajatuksella kuorinta naamaan, vaatteet veks ja suihkuun pesemään pois. Ei siis todellakaan ole vaikuttanut kuin minuutin tai pari. Kaksi ekaa kertaa meni ihan jees noin viikon välein. Sitten tuli mieleen noin 5 päivää edellisestä kuorinnasta, että lykkäämpä tuon naamaan, kun kerran olen sinne suihkuun menossa. Kirveli siinä kohti jo ihan kivasti ja suihkun jälkeen naaman herkemmät osat olivat kirkuvan punaiset ja kirvelivät pirusti. Ei siis minun iholleni viikottain, mutta kerran pari kuukaudessa on taatusti ihan toimiva tuote.

Eli riippuu tosi paljon ihosta, miten käyttäytyy.

Muista tuotteistani osaan sanoa mielipiteeni kahdesta. Caffeine Solution 5% + EGCG kirvelee silmissä ihan vietävästi. Ei tarvitse paljoa joutua silmään, että sattuu. En ole havainnut juuri vaikutusta silmäpusseihin tai tummiin silmänalusiin. Tosin käyttökin on ollut kirvelyn takia lähinnä satunnaista.

Salisyylihappo puolestaan on hyvää tavaraa. Auttaa hävittämään näppyjä todella tehokkaasti. Olen myös käyttänyt näppyalttiiden alueille laajemminkin. Tätä alle ja päälle Misshan finnitarra, niin aamulla ei ole jäljellä kuin muisto. Jatkoon, jos joskus loppuu.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #241 : 06.06.17 - klo:09:23 »
Tilasin Asokselta vartavasten C vitamin suspensionin ja lisäsin samaan tilaukseen vielä Azelaic Acid suspensionin. Mun ensimmäinen tilaus oli kuitenkin hukkunut matkalla ja nyt he lähettivät uuden tilauksen ja tuo C vitamin suspension oli tietysti loppunut, joten saan vain tuon Azelaic Acidin.  :( Olisin perunut mielummin koko tilauksen, kun sitä tuotetta, jota eniten odotin, ei edes tule. Katsoin että se on myös kaikkialta muualta sold out ja olisin niin halunnut tuon C vitamin suspensionin mukaan matkalle C vitamiinin suojaavan ominaisuuden vuoksi. En oikein enää kerkeä tilaamaan Koreastakaan OST:n C20 vitamiini seerumia.

edit.Löysinkin sitä Victoria Healthiltä. Toivottavasti kerkeää tulemaan 2 viikossa.
« Viimeksi muokattu: 06.06.17 - klo:10:15 kirjoittanut Hue »
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #242 : 07.06.17 - klo:22:51 »
Olen nyt viime viikon ihon räjähtämisestä saakka käyttänyt ihonhoidossa lähes ainoastaan Hylamide-sarjan tuotteita. Tilasin viime vuoden black friday alennuksesta hylamide-setin, jota en ole ehtinyt ottaa käyttöön aiemmin.
High-Efficiency Face Cleaner on ollut käytössä jo jonkin aikaa. Tämä on riittoisa vähän öljyisen tuntuinen neste. Meikittömälle iholle tätä levitetään kostealle iholle. Meikinpoistoon tätä käytetään kuivalle iholle. Veden kanssa tämä muodostaa samanlaisen vaalean emulsion, kuin käyttämäni puhdistusöljyt. Käytän tätä vain aamuisin, koska tämä ei poista ripsiväriä kovin hyvin + ripset jäävät vähän öljyisen tuntuiseksi. Aamupuhdistuksessa tämä sen sijaan on loistavaa: iho jää pehmeäksi ja tasaväriseksi.

Hydra-Density Mist Suihkautan tätä 3-4 suihkausta. Iho tuntuu kosteutetulta.

SubQ Anti-Age on Deciemin sivujen mukaan tehokkaampi ikääntymistä vastaan kuin The Ordinaryn Buffet. Seerumi imeytyy nopeasti ja on vähemmän liisterimäistä kuin The Ordinaryn seerumit enkä ole vajaan viikon koejakson aikana tarvinnut tämän päälle erillistä kosteusvoidetta. Toisaalta tämä ei rullaudu minkään käyttämieni meikkien alla, joten siitäkin iso plussa. En tiedä kuvittelenko vaan, mutta ihan kuin ihoni ei rasvoittuisi niin paljon kuin aiemmin.

SubQ Eyes
on vaalea seerumi (muistuttaa ulkonäöltä vähän The Ordinaryn 2% Advanced retinoid seerumia). Tämäkin on miellyttävä käyttää ja imeytyy nopeasti. En silti ole varma miten välttämätön erillinen silmänympärystuote on. 15 ml pullo tulee riittämään kauan, koska yksi tippa riittää reilusti molemmille silmille.
Finisher HA Blur tuntuu täysin turhalta tuotteelta. Tämä ei Deciemin sivujen mukaan ole primer, vaan tätä on tarkoitus käyttää joko yksin, meikkivoiteeseen sekoitettuna TAI meikkivoiteen päällä. Voisin käyttää tätä ehkä ainoana tuotteena, mutta muuten en.

Se, mistä näissä neljässä tuotteessa (HA Bluria lukuun ottamatta) pidän eniten on se, että ihoni ei ole reagoinut näihin mitenkään (punoitus, kutina, näppylät ja vastaavat). Iho on niin tasaisen sävyinen, etten aina uskoisi omakseni. Hylamidin tuotteiden lisäksi olen käyttänyt meikin poistoon ja iltapuhdistukseen Eve Lomin puhdistusvoidetta ja Korresin Olympus tea puhdistusvoidetta.

Jos nykyinen linja jatkuu tulen jatkossa ostamaan SubQ Anti-Agea ja Hydra-Density mistiä. Puhdistusnestettä saatan ostaa. SubQ Eyesia en todennäköisesti osta aiemmin mainitsemastani syystä.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #243 : 09.06.17 - klo:08:58 »
Pitkän pähkäämisen jälkeen tein sitten viimein tilauksen :D Olisin halunnut kokeilla vaikka mitä, mutta sitten mietin miksi turhaan. Mulle on toiminut tosi hyvin päivittäinen 2% BHA Paulalta ja kerran viikossa 10% AHA. Sen takia tilasin seuraavat:

Lactic Acid 10% + HA by The Ordinary
Retinol 1% by The Ordinary
Salicylic Acid 2% Solution by The Ordinary
Coverage Foundation with SPF15 - 1.2P

Retinolia olen kerran aikaisemmin kokeillut, iHerbistä tilattu voide. Se ei toiminut mulla oikein mitenkään, ainoastaan iho ärsyyntyi eikä oikein alkanut tottumaan aineeseen. Ja auta armias jos vuodetta meni millinkään liian lähelle silmänalusihoa, niin se poltti ihon karrelle.

Onko tämä Ordinaryn 1% retinol kuinka tujua? Kun ohjeissa sanotaan vain, että laita kasvoille, eikä mainita mitään että silmien aluetta pitäisi varoa. Mietin vaan, että voiko tätä hellästi taputella myös silmien alle?

Salicylid acidia mun olisi varmaan kannattanut heti tilata ainakin kaksi, mutta en tajunnut että se on vain 15ml puteli. Ja BHA:ta käytän kuitenkin eniten.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #244 : 09.06.17 - klo:10:08 »
^Tuo 1% retinol on tujumpaa kuin 2% retinoid. 2% retinoidia oma ihoni sieti ihan hyvin, vaikka helposti saakin hepulin ihonhoitotuotteista. Mutta kehoittaisin aloittamaan varovaisesti. Esim. kerran-kaksi viikossa pieni määrä seerumia. Ei AHAa, BHAa tai C-vitamiinia samanaikaisesti ainakaan ennen kuin iho tottuu retinoliin (eikä välttämättä sen jälkeenkään).

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #245 : 09.06.17 - klo:10:44 »
Ok! Olisi varmaan pitänyt sitten ostaa 2% retinoidia, mutta aloitetaan tällä.

Tuo oli yksi syy miksi halusin pitää tuotteet suht yksinkertaisina, ettei kauheasti tarvi miettiä mitä voin nyt käyttää minkäkin tuotteen kanssa. Menen sekaisin liian helposti :D Yhtä tuotetta kerran päivässä, that's it.

Retinol kerran viikossa, AHA kerran viikossa, muina päivinä BHA aamuisin tai iltaisin.

Mulla on jostain tilattu puteli C20-liuosta, mutta en ole ihan varma tekeekö se yhtään mitään mun iholle. En kylläkään ole käyttänyt sitä kovin usein, jos muistaisin käyttää kerran viikossa, sillä saattaisi olla suurempi vaikutus.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #246 : 16.06.17 - klo:23:27 »

Uutiskirjeessä: Deciem on myyty osaksi Estee Lauderin konsernia, mutta mikään ei muutu - Kiinaan ei myydä tuotteita, eläinkokeita ei käytetä, hinnat eivät nouse. Kiinnostava uutinen..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #247 : 17.06.17 - klo:00:14 »
^No kappas. Lorkku ja EL ovat kumpikin käyneet ahkerasti ostoksilla viime aikoina, joten tästä uutisesta ei pitäisi olla mitenkään yllättynyt. Ja onhan Deciemillä ollut aika paljon toimitusvaikeuksia ilmeisesti, koska tuotantokapasiteetti ei ole vastannut tuotteiden suosiota.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #248 : 17.06.17 - klo:07:31 »
Kiinnostava uutinen!

Sain muuten pakettikortin eilen, pitäisi olla VH:n tilaus. Positiivisesti yllättynyt, toimituksessa meni sen 10 päivää.

Poissa viceversa

• Tukkaguru
« Vastaus #249 : 17.06.17 - klo:08:52 »
Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, että mikään ei tuon oston myötä muuttuisi, vaikka onkin vähemmistöosakkuudesta kyse. Kuitenkin ELC tekee bisnestä eikä hyväntekeväisyyttä. Jännä nähdä.

Uutinen ei minuakaan yllätä, sen verran vaikeuksia ja painetta on Deciemilla ollut viime aikoina saada tuotteet ulos, rahoitus on varmasti kipeästi tarpeen.
"One snap of my fingers and I can raise hemlines so high the whole world’s your gynaecologist."

Donatella Versace

iHerb -5 $:QUN674

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #250 : 17.06.17 - klo:10:41 »
Kyllähän myös Deciem tekee bisnestä, varmasti tässä tapauksessa kun kysyntä on kasvanut nopeammin kuin tuotanto, on järkevää ollut hakea rahoitusta muualta. En ole sinänsä uutisesta kovin ilahtunut tms, mutta ihmetyttää ns. fanien reaktiot Facebookissa. Ihan kuin myös Deciem ei olisi voittoa tavoitteleva bisnes, jonka pääasiallinen tarkoitus on tuottaa rahaa.  ::)

Jotta lisäisin jotain puheenaiheeseen liittyvää, niin olen nyt testannut uusina sekä Ordinaryn meikkivoiteen että retinoidin.

The Ordinary: Advanced retinoid 2%: on helposti levittyvää keltaista nestettä, joka ei ainakaan mun iholla kirvele. Tätä olen laittanut myös nenälle, johon en usein uskalla laittaa happoja. Ei ole lopettanut uusien finnien tuloa (stressilevelit on taas niin korkeita, että saan finnejä), mutta iho on kirkkaampi ja hyvinvoivan näköinen. Aion jatkaa tämän käyttöä, sillä tämä tuntuu Avitcidia lempeämmältä. Se taas oli liian tujua pitkässä käytössä.

The Ordinary: Serum foundation 1.1 N:Valitsin sävyn vähän summanmutikassa, mutta se oli hyvä päätös. Aluksi mietin, valitsinko kenties liian vaalean sävyn, mutta tämä mukautuu kivasti ihonsävyyn. Tämä on nestettä, viskositeettia on vain vähän. Siitä huolimatta meikkivoide on yllättävän peittävää, peittää punoitukset hetkessä. Olen tätä levittänyt meikkimunalla, myös sormilla tulee kaunis lopputulos. Menee varmasti jatkoon, mikäli ei ala tukkimaan pitemmällä käytöllä.

« Viimeksi muokattu: 17.06.17 - klo:10:49 kirjoittanut Aria »

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #251 : 17.06.17 - klo:13:57 »
Mä ainakin olen uutisesta jokseenkin pettynyt, vaikka en aio noiden tuotteiden käyttämistä lopettaa. Toivottavasti hinnat eivät nouse.

Mutta on ollut ajatuksen tasolla kiva tukea jotain paikallista kanadalaista tekijää rahoillaan. Bisneksen tekeminen ei tietenkään haittaa, en missään vaiheessa olettanutkaan, että noita tuotteita hyväntekeväisyytenä pusketaan ulos.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #252 : 20.06.17 - klo:10:28 »
Eilen pääsin kokeilemaan Ordinaryn tuotteita.

The Ordinary - Retinol 1%: Ei ärsyttänyt mun kasvojen ihoa ollenkaan. Tuntui miellyttävälle eikä iho alkanut punoittamaan tai kirvelemään. Uskalsin tämän takia taputella sitä hennosti jopa silmien alle. Aamulla iho oli pehmeä ja mielestäni tasaisempi. Toki retinolia pitää käyttää pitemmän ajan, että saa näkyviä tuloksia. Käytän tätä varmaan joka toinen ilta kasvoille ja vuorottelen BHA:n kanssa.

Salicylic Acid 2% Solution
: Laitoin kasvoille tänä aamuna. Oli paksumpaa kuin luulin, olen kuitenkin tottunut käyttämään Paulan 2% BHA-liuosta. Oli siis hieman työläämpää levittää koko kasvoille. Paulan BHA antaa mun iholle välittömän tuloksen, varsinkin nenän suurentuneiden huokosten ja mustapäiden kohdalla. Tässä ei sitä efektiä ollut. Katsotaan miten menee, vai pitääkö palata takaisin Paulan BHA:n. Se on kuitenkin varmaan ainoa tuote maailmassa, joka ihan oikeasti antaa tuloksia hetkessä mun ihon kuntoon.

Lactic Acid 10% + HA: Tätä en vielä ehtinyt kokeilla. Mietin pitkään otanko sen vahvan 30% AHA + 2% BHA -liuoksen, mutta päätin sitten kokeilla tuota hieman miedompaa liuosta. Vähän jotenkin pelotti AHA:n ja BHA:n yhdistelmä samassa. Aina kuitenkin puhutaan, että ei saisi käyttää AHA:ta ja BHA:ta yhtä aikaa??

Iloinen yllätys oli kuitenkin se, että paketissa oli myös mukana tilaamani Serum Foundation 1.2P! Olin varma että se tulee jälkitoimituksena, koska se on niin kysyttyä kamaa. Laitoin tänä aamuna naamaan, ilman mitään primeria (unohdin ostaa :P ), suoraan päivävoiteen päälle. Vitsit että levittäytyi ihanasti ja värisävy on just nappi! Mulla on nyt ehkä hieman päivetystä, mutta luulen että sama värisävy menee mulle myös talvella. Ehkä. Mun ongelma-alueita meikkivoiteen sekä puuterin kanssa on nenä ja silmien alustat. Vaikka käyttäisin primeria, puuterit ja meikkivoiteet imeytyy nenän ihohuokosiin sellaisiksi värillisiksi palloiksi, mutta ei tunnu tarttuvan ollenkaan ihohuokosia ympäroivään ihoon. Kirjaimellisesti liukuu siitä pois. Nenä saattaa siis näyttää siltä, että olisin tarkoituksella tunkenut meikkivoidetta ihohuokosiin, mutta taitavasti jättänyt muun ihon koskematta :D Silmien alla mun iho on myös outo. Ryppyä löytyy, sitten tasaista ihoa sekä hieman sellaista "suomua".  En ole vielä löytänyt meikkivoidetta, joka ei alkaisi paakkuuntumaan tai rullaantumaan välittömästi silmien alla. Mutta tämä Serum Foundation näyttäisi toimivan ihanteellisesti :D

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #253 : 03.07.17 - klo:19:39 »
Sain 1.4. ennakkotilaamani Coverage foundationin vihdoin kesäkuun alussa. Tuolloin ei liiemmin swatcheja vielä löytynyt netistä, joten vähän jännäsin, minkälainen valitsemani 2.0N onkaan. Kun avasin pakkauksen niin tuumasin ettei sävy näytä hullummalta ainakaan pullon läpi katsottuna. Ihollakin sävy on ihan suhteellisen hyvä, mutta muuten olen ollut suoraan sanottuna pettynyt tähän... Ensimmäiset kerrat käytin sivellintä ja se oli katastrofi: meikkivoide jämähtää iholle erittäin nopeasti ja epätasaisesti eli vaikka miten buffasin, niin tuntui että kasvoille jäi herkästi läiskiä, jotka näyttävät vielä kummallisen harmahtavilta ??? Kerääntyi myös pahasti juonteisiin ja muutenkin lopputulos näytti ainakin minun kasvoilla pakkelimaiselta. Kosutetulla meikkisienellä lopputulos on hieman parempi (ehtii työstämään meikkivoidetta vähän pidempään ja tasaisemmin iholle) mutta silloinkaan en ole ihastunut lopputulokseen. Tuote ei todellakaan ollut kahden kuukauden odottamisen arvoinen...

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #254 : 03.07.17 - klo:20:25 »
Sain 1.4. ennakkotilaamani Coverage foundationin vihdoin kesäkuun alussa. Tuolloin ei liiemmin swatcheja vielä löytynyt netistä, joten vähän jännäsin, minkälainen valitsemani 2.0N onkaan. Kun avasin pakkauksen niin tuumasin ettei sävy näytä hullummalta ainakaan pullon läpi katsottuna. Ihollakin sävy on ihan suhteellisen hyvä, mutta muuten olen ollut suoraan sanottuna pettynyt tähän... Ensimmäiset kerrat käytin sivellintä ja se oli katastrofi: meikkivoide jämähtää iholle erittäin nopeasti ja epätasaisesti eli vaikka miten buffasin, niin tuntui että kasvoille jäi herkästi läiskiä, jotka näyttävät vielä kummallisen harmahtavilta ??? Kerääntyi myös pahasti juonteisiin ja muutenkin lopputulos näytti ainakin minun kasvoilla pakkelimaiselta. Kosutetulla meikkisienellä lopputulos on hieman parempi (ehtii työstämään meikkivoidetta vähän pidempään ja tasaisemmin iholle) mutta silloinkaan en ole ihastunut lopputulokseen. Tuote ei todellakaan ollut kahden kuukauden odottamisen arvoinen...

Mulla oli ekalla kerralla kokeillessa samantapainen tulos. Mutta en lannistunut ja seuraavalla kerralla laitoin kasvoille vain hyvin vähän päivävoidetta (yleensä läträän vähän liikaakin), sillä jotenkin musta tuntui että seerumi tarrautui nimenomaan niihin pintakuiviin ihon kohtiin, joihin olin tällännyt kerroksen voidetta. Tämän lisäksi käytin vain minimaalisen verran seerumia, ihan vain pari hassua pistettä muutamaan kohtaan naamaan. Ja voilá! Tasainen ja kivastilevittynyt päivävoide. Niin ja ekalla kerralla olin käyttänyt sellasta aika kovan ja kiinteän oloista beatyblenderiä jonka olin kostuttanut läpimäräksi ja puristanut kuivaksi nyrkissä. Toisella kerralla käytin erimallista blenderiä, joka on tosi pehmeä ja huokoinen. Kostutin vain hieman vedessä ja senkin jälkeen puristin ylimääräiset pyyhkeen avulla pois. Koitin siis minimoida kaiken ylimääräisen kosteuden, ettei ihosta tulisi liian rasvainen/märkä ja seerumi sitten tarrautuisi noihin kohtiin.

ps. Update Salicylic Acid 2% Solution: Tämä ei tee mun nenän huokosille ja mustapäille yhtään mitään. Taidan palata takaisin Paulan BHA-liuokseen. Luulen että se on tuo aineen ohuempi, liuosmainen koostumus joka toimii mun iholla paremmin ja imeytyy ihoon. Lactic Acid 10% + HA on sitä vastoin toiminut paremmin, ekan viikon aikana ei oikein huomannut mitään mutta sitten iho alkoi kuoritumaan oikein kunnalla  ;D Meni melkein toinen viikko ja kasvot alkoi näyttämään jo normaalilta, eikä ihoriekaleita roikkunut siellä täällä.
« Viimeksi muokattu: 03.07.17 - klo:20:29 kirjoittanut Kalevalatar »