Kirjoittaja Aihe: The Ordinary - ja muut Deciemin tuotelinjat  (Luettu 43899 kertaa)

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
Vs: Ordinaries - ja muut Deciemin tuotelinjat
« Vastaus #270 : 02.10.17 - klo:00:22 »
Löytyisiköhän täältä minkälaisia kokemuksia Hyaluronic Acid 2% + B5 -seerumista? Onko miten kosteuttavaa? Täältä en tähän mennessä löytänyt kuin pari mainintaa ja yhden lyhyen arvion tuotteesta.

L300 seerumi alkaa pahaenteisesti vedellä viimeisiään ja mietin sille edullisempaa seuraajaa. Sinällään en ole ikinä kokenut pelkkää hyaluronihappoa sisältäviä seerumeja/geelejä erityisen hyvin kosteuttaviksi, joten olisikohan The Ordinaryn versio yhtä tyhjän kanssa? En siis ole suurta määrää erilaisia hyaloronihapposeerumeja käytellyt, mutta Cosrxn:n sekä Sebamedin geeli ovat ainakin olleet sellaisia, että niillä on saanut läträtä ja silti iho on tuntunut osittain kireältä.

Tuossa L300:n seerumissa tuntuu olevan hyvä sekoitus vähän kaikkea, hyaluronihappoa, ureaa ym., mutta vähäisestä kertakäyttömäärästä huolimatta 20ml:n puteli hupenee aika nopeasti. Tämän takia Ordinaryn simppeli ja edullisempi seerumi iski silmääni, mutta mietin onko tuon hankinnassa mitään järkeä. Toki kokeilemallahan se selviäisi.  ::)

Poissa viceversa

• Tukkaguru
« Vastaus #271 : 02.10.17 - klo:09:46 »
^ Mulla on menossa nyt toinen tai kolmas puteli tuota seerumia, ja hintaansa nähden toimii kyllä moitteetta. Nyt kylmempien ilmojen ja talven tullen alkaa vaikuttaa siltä, ettei ihan riitä. Mun iho vetää pinnasta korpuksi heti tällaisilla ilmoilla. Suihkin päälle runsaasti kosteuttavaa kasvovettä tai käytän essenceä kaverina, ja silloin riittää kosteuttavaksi kerrokseksi kosteusvoiteen ja öljyn alla.

Ei ole mikään maailman hienostunein seerumi, mutta tosi hyvä hinta-laatusuhde. Aika paksuhkoa, toiset valittavat jäävän tahmeaksi pinnasta, mutta minua ei ole haitannut. Aion ostaa jatkossakin.
"One snap of my fingers and I can raise hemlines so high the whole world’s your gynaecologist."

Donatella Versace

iHerb -5 $:QUN674

Poissa Polina

• HAIRahtanut
« Vastaus #272 : 02.10.17 - klo:17:01 »
^^  Käytin tuota seerumia myös pullollisen ja vaikka ihan pätevä onkin, niin en ajatellut ostaa uudestaan. Itse koin Hada Labon Gokujyun Premium Hyaluronic acid Lotionin (se kultakorkkinen versio), sekä COSRX:n etanaliemen paremmiksi kosteustehoiltaan. En myöskään pitänyt Ordinaryn seerumin tahmaisuudesta, varsinkin Hada Labo oli huomattavasti miellyttävämmän tuntuinen käyttää. Ei myöskään ole pahan hintainen, ebaysta alle 14 euroa posteineen 170 ml:n pullo.
Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #273 : 02.10.17 - klo:18:54 »
Olisiko jollakulla kokemusta sekä COSRX:n BHA:sta (+ AHA:sta myös) että Deciemin vastaavista tuotteista tukkeumien ja finnien hoitoon? Lähinnä mietinnässä Salicylic Acid 2% Solution ja Azelaic Acid Suspension 10%. Olen käyttänyt pitkään COSRX:n BHA-nestettä, mutta kaipaan hiukan enemmän tehoja ja inhoan sen jättämää tahmaisen niljaista tunnetta iholle. AHA taas on vähän rajua iholleni ja siinä haittapuolena kissanpissan tuoksu, vaikka se raaka-ainepohjaista onkin. Käytän mieluummin glykolihappopitoista toneria tai lappuja. Pullot ovat lopuillaan ja nyt olisi hyvä hetki testata uutta. Ihoni tarvitsee ehdottomasti happoja pysyäkseen edes siedettävässä kunnossa.

Lisäksi haluan ehdottomasti kokeilla supermielenkiintoiselta kuulostavaa EUK 134 0.1% -antioksidanttia.
C-vitskuja en ole oikein koskaan käyttänyt ja uusi silikonipohjainen Vitamin C Suspension 30% in Silicone voisi olla potentiaalinen ostos.

Deciemin tuotteista on tällä hetkellä käytössä:

Ordinaries
- Niacinamide 10% + Zinc 1%, jolla en ole kovin paljoa vaikutuksia havainnut, mutta on onneksi miellyttävä käyttää ja helppo sisällyttää rutiiniin
- Advanced Retinoid 2%, tämän olen juuri ottanut käyttöön kesän jälkeen ja ainakin iho kestää sen tosi hyvin, pari kertaa viikossa laitan. Vaikutuksista en vielä osaa sanoa
- Natural Moisturizing Factors + HA, todella kivan tuntuinen ja kosteutetun fiiliksen jättävä voide, muta epäilen tämän tukkivan ja siksi aika harvakseltaan olen laittanut

NIOD
- Superoxide Dismutase Saccharide Mist, pullo on lopuillaan mutten silti oikein osaa sanoa tämän vaikutuksista. Jossain vaiheessa kirveli paljon, nyt tuntuu ihan hyvältä
- CAIS 1,00%, aika mahtavaa ainetta, mutta niin kallista että voisin kokeilla Ordinariesin Matrixyl 10% + HA:ta tilalle. Onko kokemuksia?

Sankrit Saponins on jäänyt kaapin pohjalle, taidan antaa sen jollekulle. Näyttää ripulikakalle eikä hajukaan paljoa jälkeen jää, enkä koe tämän oelvan putsarina mikää erityinen.

Mulla on aika vaatimattomat kokemukset tuotteiden tehoista siis, mutta jatkokokeilut silti paljon kiinnostavat.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #274 : 02.10.17 - klo:19:27 »
^ Tiedoksi vain, että tuo VItamine C Suspension on toooodella monen bloggarin 'inhokki', juuri tuon silikonisuutensa niljakkuuden vuoksi. Tehoa sillä kyllä on, mutta enemmistö nettiarvioista ovat olleet haukkuja :D
Toki niitä kiitospuheitakin olen lukenut - on niitäkin pelottomia, joita kiinnostavat tulokset, ei niinkään ihon tuntu käytön yhteydessä.

Olen kokeillut Azlaic Acidia, mutta en osaa verrata COSRXin nesteisiin. Nopeasti imeytyi mielestäni... tuloksia taas pitää odottaa pitkäjänteisesti, ja se ei vielä ole kohdallani todellisuutta.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #275 : 02.10.17 - klo:20:51 »
Mulla on Deciemin tuotteita melkoinen liuta käytössä. Iho on nyt todella hyvässä kunnossa, mieskin jopa huomautti yksi päivä ihan out of the blue, että näyttääpä hipiäsi jotenkin hehkuvan heleältä ja sileältä.  :l :ts

Mun iho kyllä jotenkin rakastaa Deciemin tuotteita ja sitä, että voi yhdistellä iholle juuri sitä, mitä se haluaa. Päivittäin käytössä SDSM (jonka uusin versio muuten on entistä ehompi! ja myöskään purkki ei ala ruikkia epätasaisesti). Arkisin aamuisin myös CAIS 5% ja MMHC2 (jossa myös parempi koostumus uudessa versiossa) ja FECC.

The Ordinaryn tuotteista vaihtelevasti etenkin Niacinamide 10%, Azelaic Acid, Advanced retinoid 2% (tämä tekee mulle niiiiin tasaisen ihon), NMF+HA, Alpha Arbutin, The Buffet, Squalane ja Retinol 1% ja NIODin Survival 0 yöseerumina. C-vitamiineista on ollut useampi testissä, mutta näkyviä tuloksia olen saanut lähinnä sillä rakeisella 23% suspensiolla, jota sekoitan jonkun toisen voiteen kanssa, rakeisuus häviää ja teho ei ainakaan mulla kärsi yhtään. Silikonimuotoinen on myös aika jees, mutta sillä en saa niin näkyvää tulosta kuin tuolla edellisellä. Yleensä iltaisin menee yhtenä iltana joku retinoli, seuraavana mieto kuorinta ja niasiiniamidi, seuraavana c-vitamiini ja sitten rundi alkaa alusta. Johonkin väliin yhtenä iltana atselaiinihappo. Musta tuntuu, että CAIS saa ihon kestämään tätä aktiiveilla hoitoa jotenkin paremmin.

Viikonloppuisin käytän NIODin naamioita ja korealaisia sheet maskeja. Lisäksi käytössä on pari Paulan tuotetta ja jotain muutakin korealaista kosmetiikkaa, lisäksi jotain muita satunnaisia tuotteita.

Ainoita semihuteja on ollut Survival 30, joka tekee mulle ihan oranssin naaman. Houkuttaisi kokeilla, olisiko Survival 10 parempi siinä suhteessa...

Tein äsken uuden tilauksen VH:lle:

Fractionated Eye Contour Concentrate by NIOD (15-ml)
Aivan mahtava silmänympärysseerumi, jota olen jo yhden pullon käyttänyt. Tilasin mukisematta uuden, vaikka onkin hintaa. Kesti kuitenkin riittoisana pitkään käytössä. Joko olen ruvennut nukkumaan todella hyvin tai sitten tämä auttaa hyvin myös tummiin silmänalusiin.

Mastic Must by NIOD (90-ml)
Mulla on Myrrh Clay ja Voicemail Mask, joista molemmista pidän hurjasti, niillä tulee vain niin hyvännäköinen iho, joten kun on myös noita isoja ihohuokosia, niin tilasin tämän testiin. Plussaa ettei ole purkissa niin kuin edellä mainitut.

100% Organic Cold-Pressed Rosehip Seed Oil by The Ordinary (30-ml)
Olen käyttänyt pari putelia arganöljyä, josta pidän hurjasti, mutta vaihteeksi nyt tätäkin. Toisaalta tilasin kyllä myös nuo öljymäiset antioksidantit, joten tämä saattaa jäädä vähälle käytölle...

Resveratrol 3% + Ferulic Acid 3% by The Ordinary (30-ml)

EUK 134 0.1% by The Ordinary (30-ml)
Näitä kahta olen kuolannut siitä asti, kun ne ilmaantuivat myyntiin, mutta ajattelin, että odotan, että Deciemin aurinkosuojatkin tulevat. Kantti ei kestänyt, kun silmänympärysseerumi loppui, vaan tilasin nämä nyt...

RE:Pigment by NIOD (15-ml)
...ja tämän.  O:) Ihan vain koska NIOD.  <3

Poissa Polina

• HAIRahtanut
« Vastaus #276 : 04.10.17 - klo:21:24 »
Triina, muistelisin, että tykkäät Pixin Glow Tonicista? Voin ainakin suositella tilalle Glycolic Acid 7% Toning solutonia. Myös Pixistä tykänneenä ja sitä käyttäneenä tuo tuo toimii mielestäni aivan yhtä hyvin, ja hinta on huomattavasti halvempi. Itse korvasin tuolla myös COSRX:n AHA:n, koska tuntuu miellyttävämmältä käyttää, sekä tuoksu on parempi, kuin COSRX kissanpissassa ;).

BHA:sta en oikein osaa sanoa. Itselläni COSRX:n liemi ei toiminut, teki ihon täyteen sellaista pientä röpelöä. Olen nyt käytellyt epäsäännöllisesti Salicylic Acid 2% Solutionia, mutta en osaa sanoa, onko tuolla ollut vaikutusta ihon kuntoon. Ainoa BHA, joka itselläni on koskaan selkeästi toiminut, taitaa olla Paula's Choicen litku.

Azelaic acidista en pitänyt yhtään. Jättää sellaisen matan ja kuivakan silikonisen pinnan, aamuisin iho oli tämän jäljeltä jotenkin tosi tukkoinen, joten en jatkanut käyttöä.

Tällä hetkellä eniten käytössä mulla taitaa olla tuo Glycolic toner, Argireline, Niacinamide + Zinc, Buffet, NMF, Advanced Retinoid 2% (ainoa retinoli, jota naamani sietää ärtymättä, kun käyttää max pari kertaa viikossa, ihan huippu) ja se rakeinen C-vitamiini (josta itseasiassa pidän oikein paljon), sekä NIOD:in Lip bio lipid concentrate.

Seuraavaksi kiinnostaisi hankkia EUK, Resveratrol + Ferulic Acid, Caffeine Solution, AHA 30% + BHA 2%, ja se joku uusi Deciemin Sculpt-huulijuttu, joka on siis VH:n uutiskirjeen mukaan upgrade tuosta NIOD:in bio lipistä.
Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #277 : 04.10.17 - klo:22:07 »
Kiitos Polina :) Pixi oli tosi hyvää, ostin sen seuraajaksi Freedom Pro Studio Glygolic Glow Tonicin, joka on Pixin dupe ja erittäin edullinen. Tällä hetkellä olen käyttänyt lähinnä FAB:n kuorintalappuja. En oikein tiedä miten jompaa kumpaa uskaltaa käyttää muiden aktiivien kanssa, voiko esim. retinolipäivänä pyyhkiä niillä naaman tms. Ylipäätään rutiinin rakentaminen on tosi levällään. Ajattelin, josko tekisi niin, että happopäivä - kosteutuspäivä -retinolipäivä -kosteutuspäivä -syklillä ja pelkkiin kosteuttaviin tuotteisiin painottuvina välipäivinä laittaisin iholle hellävaraisia antioksidantteja ym.

Isoin ongelma taitaa olla finnijälkien pitkään kestävä parantuminen. Mulla on erittäin pahana tapana nyppiä ja repiä kaikkia näppyjä ja rupia ja totta kai siitä jää sitten kauhea arpi parannettavaksi. On helppo sanoa, että pidä hyppyset irti, mutta mä raavin aivan huomaamattani. Paranemista nopeuttava aine olisi tosi pop, mutta en yhtään tiedä mikä sellainen voisi olla.

On tämä yksi loputon suo kaikkien tuotteiden seassa.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #278 : 13.10.17 - klo:20:49 »
Olen vielä aika aloittelija happojen kanssa (teininä käytin kyllä akneen lääkevoiteita), eikä mulla ole vielä tuollaisia hienoja rutiineja kuin teillä muilla, mutta oon huomannut että mun iho on kauttaaltaan paljon sileämpi ja kirkkaampi happojen ansiosta ja epäpuhtaudet on vähentyneet joten kokeilut jatkukoon! Iho on paksuhko, rasvoittuva ja hormoneista räjähtävä mutta epäpuhtauksia löytyy muutenkin. Mulla on ollut käytössä COSRX:n BHA-litku ja AHA-toner, Ordinaryn Salicylic acid ja BHA+AHA-kuorinta. Vähän vaihtelevasti oon käytellyt mutta Ordinaryn tuotteet tuntuvat tehokkaammilta, varsinkin kuorinta on ihan huippua.
Triina, minusta Ordinaryn Salicylic acid on tehokkaampaa kuin COSRX:n BHA, se tuntuu hetken tahmaiselta mutta imeytyy täysin eikä iho jää yhtään nihkeäksi.

Tilasin nyt Ordinaryn Glycolic Acid 7% Toning Solutionin, Azelaic Acid Suspensionin, Niacinamide 10% + Zinc 1% ja Alpha Lipoic Acid 5% vähän summanmutikassa. En ole varmaan koskaan ollut näin innoissani ihonhoidosta kun oon vihdoin löytänyt itselle sopivia tuotteita ja rutiineja (entisen liian tehokas pesu - liian vähäinen kosteutus -kaavan sijaan) ja vieläpä näin edullisia tuotteita.

Edit. Tilasin Deciemin omilta sivuilta perjantaina 13 päivä ja tuotteet tulivat tänään maanantaina 23 päivä, Postnord toi kotiin asti. Yllätyin nopeudesta ja kotiinkuljetuksesta :)
« Viimeksi muokattu: 23.10.17 - klo:18:33 kirjoittanut Jewely »

Poissa Xhex0879

• Haiven
  • *
« Vastaus #279 : 19.11.17 - klo:11:24 »
Mikä ordinaryn tuotteista auttas pintakuivuuteen?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #280 : 19.11.17 - klo:11:51 »
^Kokeilisin yhdistelmää

Lactic Acid 5% + HA 2% ja
Natural Moisturizing Factors + HA

tai jälkimmäiselle vaihtoehtona:
Hyaluronic Acid 2% + B5, jonka päälle tippa tai pari firman ruusunmarja- tai marulaöljyä.

2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #281 : 21.11.17 - klo:17:25 »
Lukaisin Victoria healthin sivuja ja löysin seuraavanlaisen artikkelin:
How to Fade Acne Scars
Kätevä tietoisku The Ordinaryn (ja muiden Deciemin) tuotteiden käytöstä, mahdollisista yhdistelmistä ja kommenteissa myös suosituksia eri ihotyypeille ja erilaisiin dilemmoihin.
Todella asiantuntevaa palvelua!
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #282 : 24.11.17 - klo:00:35 »
Ostin Black Friday -tarjousten katalysoimana ison läjän Deciemiä. Harmillisesti kaikkein kiinnostavin tuote eli EUK 134 oli loppu, pitää tilata se joskus toiste. Victoria Healthilla sitä näytti olevan kyllä.

Ostoskoriin päätyi seuraavia:

NIOD Set 1
- NIOD Fractionated Eye-Contour Concentrate - 15ml
- NIOD-Hydration Vaccine - 50ml
- NIOD-Multi-Molecular Hyaluronic Complex MMHC2 - 15ml
- NIOD-Survival 0 - 30ml

Hair Density Set
- Stemm-Density Stimuli - 60ml
- HIF-Volume Support - 180 ml

2 x HIF-Hydration Support - 180ml

+ normihintaiset

The Ordinary
Matrixyl 10% + HA - 30ml
Azelaic Acid Suspension 10% - 30ml
Resveratrol 3% + Ferulic Acid 3% - 30ml

Hylamide
Booster, Low-Molecular Ha - 30ml
Hydra-Density Mist - 120ml

En malta odottaa!

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #283 : 24.11.17 - klo:19:51 »
Mäkin jouduin tekemään isohkon tilauksen, kun tuotteita oli loppu. Mulla on lärvi ollut niin pitkään niin hyvässä kunnossa, että en kerta kaikkiaan uskalla olla ilman näitä tuotteita.  >:D ;D

Voicemail Masque by NIOD (50-ml)
Aivan ihana naamio, tekee ihan ihmeitä iholle, jotenkin todella tasaisen ihon. Miinuksena se, että en pysty käyttämään tätä öisin, koska se hinkkautuu tyynyliinoihin, mutta käytän sitten sellaisina päivinä, kun vain kotoilen.

Superoxide Dismutase Saccharide Mist - SDSM2 by NIOD (240-ml)
Mennyt jo vaikka kuinka monta pulloa tätä ja kakkosversio on vielä parempi kuin eka. Edellinen pullo on puolivälissä, mutta tilasin nyt jo lisää.

Myrrh Clay by NIOD (50-ml)
Myöskin aivan ihana naamio, jota käytän, kun teen naamiopäiviä: yleensä ensin tämä, sitten joku sheet mask ja lopuksi vielä Voicemail Masque naamaan, niin on kyllä hyvä lopputulos.

Ascorbyl Glucoside Solution 12% by The Ordinary (30-ml)
Mulle uusi tuote, jota en ole kokeillut. Olen kaivannut jotain c-vitamiinia resveratrolin kanssa käytettäväksi päivällä aurinkosuojan ja meikin alla. Sinänsä se rakeinen 23% on musta tehokkain ja paras, mutta ei sitä meikin alle voi laittaa, joten se joutuu kilpailemaan elintilastaan retinolien ja kuorintojen kanssa iltaisin.

Multi-Molecular Hyaluronic Complex 2 by NIOD (30-ml)
Pidän tästäkin hirmuisesti, vaikka en sinänsä osaa sanoa, mitä kaikkea hyvää tämä tekee iholle. Joka tapauksessa tämä menee naamalle joka aamu, joten en uskalla luopua tästäkään. Kakkosversio on taas parempi kuin ykkönen.

Survival 0 by NIOD (30-ml)
Käytän seerumimaisena tuotteena iltaisin, koen että tämä on kirkastanut ja tervehdyttänyt ihoa. Imeytyy hyvin.

Salicylic Acid 2% Solution by The Ordinary (30-ml)
Tilasin tämän Paulan loppuneen BHA:n tilalle testiin.

Copper Amino Isolate Serum 2:1 by NIOD (30-ml)
Pakkohan tästäkin oli uutuusversio nyt tilata, kun edellinen CAIS vetelee viimeisiään. Olen kyllä nyt käytellyt kaksi pulloa ainakin jo sitä viisiprosenttista CAISia, mutta tämä tulee halvemmaksi ja toivottavasti ihon kunto pysyy hyvänä. Jos nyt oikein käsitin pikaluvulla, niin tämä on vahvempaa kuin se entinen CAIS 1%. 

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #284 : 26.11.17 - klo:09:13 »
Minä en sortunut noihin Black Friday -paketteihin, olisin varmaan ostanut, jos mukana olisi ollut kupariseerumi. Mutta jotain pientä tulossa The Ordinaryltä, EUK, Salicylic Acid + HA spheres (olen tottunut tämän ikävyyteen, hemmetin tehokas) ja Granactive retinoid 5%. Samaisesta 2% emulsiosta olen tykännyt todella paljon, aivan näkyvää ihon napakoitumista ja monipuolista hyvinvointia. Ajattelin kokeilla myös ajoittaista neularullausta tuon kanssa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.