Kirjoittaja Aihe: The Ordinary - ja muut Deciemin tuotelinjat  (Luettu 83659 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: The Ordinary - ja muut Deciemin tuotelinjat
« Vastaus #375 : 11.07.19 - klo:19:40 »
^Minusta tuo on kosmeettisesti miellyttävin, ehdottomasti helpoin meikinalustuote.

Ja päivitystä noihin aikaisempiin käyttötietoihin - käyttelen nyt granactive retinolia myös kesällä. On näköjään niin, että retinoli ei herkistä auringolle - vaikka asiasta löytyy monta päinvastaistakin väitettä netistä. MUTTA kannattaa huomata, että a-vitamiinijohdannaiset ovat valoherkkiä, hajoavat auringonvalossa eivätkä sitten vaikuta, siksi sopivat ennen muuta yökäyttöön (on kai jotain hifiversioitakin olemassa, mutta itselleni tämä käyttötapa sopii).

Oma iho kestää GR:ää tosi hyvin - ja mielestäni aine tosiaan myös vaikuttaa, kunhan sitä jaksaa kärsivällisesti käyttää. Ei ole mikään yhden yön ihme, kuten kemiallinen kuorinta voi olla. Tälle tuotteelle ihan valtava  :ts . Etenkin tuo ohut emulsio on ihana, valitettavasti vahvin versio on saatavilla vain skvalaanipohjassa, joka ainakin omalla ihollani imeytyy vähän heikosti. Kun tuohon päälle iskee kosteuttavan yövoiteen / naamion, niin tämäkin menee. Käytäntö voi olla hyväkin, sillä a-vitamiinijohdannaiset tuppaavat rikkomaan ihon suojakerrosta, keramidit, lipidit ja muut ihon suojafunktiota tukevat aineet ovat hyviä synergistejä retinoleille.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Paikalla kuskus

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • iHerb AKK8253
« Vastaus #376 : 12.07.19 - klo:09:26 »
^Minusta tuo on kosmeettisesti miellyttävin, ehdottomasti helpoin meikinalustuote.

Okei, kiitos. Olen kyllä ollut tyytyväinen tuohon, joten mitäpä sitä turhaan vaihtamaan.  :)
2abc M ii häntäluupituus, ruskeista hiuksista hennattu kettutukka

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #377 : 17.10.19 - klo:13:27 »
Pitkästä aikaa kotiutin tilauksen The Ordinarylta, mukana oli tarjoussetti (puhdistusaine, hyaluronihappo + NMF-voide) sekä mukaan nappaamani EUK-seerumi. Iho on taas rutikuiva, ja sitä on koetettava hellitellä.
Onko viimeksimainitusta kokemuksia? Öljymäinen neste, joka jää ihon pintaan tuntuvana kerroksena pienenäkin pisarana. Ihan mukava tunne näin talven kylmyyteen ja kiristelyyn..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #378 : 17.10.19 - klo:15:23 »
Olen käyttänyt tuota EUKia jonkin aikaa ja tykkäilen. Pitäisi olla tehokas antioksidantti - ja on iholle hellävarainen. Jos on esim. niin herkkä iho, että C-vitamiini aiheuttaa ärsytysoireita, niin tätä kannattaa kokeilla. On jopa jossain määrin rauhoittava, punoitusta hillitsevä. Tykkään itsekin tuosta öljymäisyydestä, sekoitan usein pari tippaa joko seerumiin tai päivävoiteeseen ja kiristävät kohdat kiittää.

Itse olen vähän kyllästynyt C-vitamiinin hajuun iholla ja tämä on ollut siksikin nyt mieluinen. Ei ehkä ole samalla tavalla kirkastava kuin C-vitamiini, mutta rauhoittavan vaikutuksen olen huomaavinani. Antioksidanttien suojaava vaikutus on toki pitkän aikavälin ikääntymisen merkkejä hidastava, siis vaikeasti todettava. Mutta on niin edullinen tuote, että käyttelen mielelläni perusihonhoidossa.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #379 : 17.10.19 - klo:16:07 »
Tässä tundramaisessa kuivuudessa olen jättänyt useimmat nuorentavat ja kirkastavat tuotteet sivuun ja keskittynyt lähinnä hengissä selviämiseen... Tuo on siitä mukava, että myös antaa öljyisen tunteen (toki voiteen laitan vielä sen päälle)
Onhan sitten myös ruusunmarjasiemenöljy, joka sekä kirkastaa että lukitsee kosteuden ihoon, joten sitä laitan yöksi.

On tämäkin.. suojavaippa on päässyt pahasti vaurioitumaan otsasta, ja se alue hehkuu punaisena.
Keramidikapselikaan ei riitä...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #380 : 18.10.19 - klo:22:16 »
Voiko tuota Granactive Retinoidin käyttää joka ilta vai onko suositeltavaa aloittaa käyttö varovaisemmin? Annostelu myös mietityttää. Onko 2-3 tippaa kasvoille ok?

Korkkasin tänään putelin, eikä ensituntumalta iho ollut moksiskaan. Tuote levittyi ja imeytyi nopeasti, jätti kasvot mattaisiksi ja joustaviksi. Päälle levitin tuhdimman yövoiteen. Tuloksia odotellessa  ;)

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #381 : 18.10.19 - klo:22:20 »
^Pitää aloittaa varovasti. Mulla ittellänikin on se käytössä ja alotin (itse asiassa käytän edelleen) noin joka kolmas ilta. Kannattaa totutella, vaikkei se heti iholla tunnukaan pahalle. Mä käytän kolme tippaa, on tuntunut ok määrälle.

Pitää mun varmaan vähän tiheentää (ja ainakin yrittää käyttää säännöllisesti), jospa saisin jotain vaikutusta ihoon.

Poissa Evakkosiili

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #382 : 03.06.20 - klo:19:36 »
Oon ihan supervaikuttunut AHA30%+BHA2% Peeling Solutionista. Mun iho ei yleensä hätkähdä mistään, tää on ensimmäinen tuote joka selkeästi kihelmöi, mutta näyttäisi olevan sit tehojakin sen mukaisesti. Näppyröpelö on melkein kadonnut otsasta ja muutenkin iho tuntuu sileämmältä, jee! Lähinnä toivon vaikutusta pigmenttiläiskiin, onko muilla kuorinnasta ollut apua?

Poissa jeba

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #383 : 17.06.20 - klo:19:30 »
^ Mun iho on ilmeisesti melko herkkä, ja se ei tykännyt tuosta AHA30%+BHA2% kuorinnasta yhtään vaikka ihoa koitin siihen totuttaa lyhyemmillä vaikutusajoilla peräti kolme kertaa (::)) aivan liian tujua ja iholla meni viikko aina palautua. Tokihan tuo on tarkoitettu niille joilla on jo kokemusta happojen käytöstä ihonhoidossa, ja olin aiemmin käyttänyt iherbistä saatavaa 10% AHA-voidetta, mutta tämä aha+bha oli silti liikaa itselle. Opin kantapään kautta että teen jatkossa ainakin happojen kanssa ensin testin pienelle alueelle, esim. korvan taakse ja katson mitä tapahtuu.

Haluaisin kovasti tykätä The Ordinaryn tuotteista, kun useille nämä tuntuvat sopivan ja hintakin on edullinen, mutta toistaiseksi mikään testatuista ei ole ollut itselle hyvä. Hellävaraiselle mutta tehokkaalle kuorinnalle on kuitenkin tarve, joten annoin vielä yhden tilaisuuden The Ordinaryn tuotteille ja tilasin pari miedompaa kuorintaa testiin joita kokeilen varovasti, eli Mandelic Acid 10% ja Lactic Acid 10%.

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #384 : 27.07.20 - klo:20:59 »
Haluaisin kovasti tykätä The Ordinaryn tuotteista, kun useille nämä tuntuvat sopivan ja hintakin on edullinen, mutta toistaiseksi mikään testatuista ei ole ollut itselle hyvä. Hellävaraiselle mutta tehokkaalle kuorinnalle on kuitenkin tarve, joten annoin vielä yhden tilaisuuden The Ordinaryn tuotteille ja tilasin pari miedompaa kuorintaa testiin joita kokeilen varovasti, eli Mandelic Acid 10% ja Lactic Acid 10%.

Ootko päässyt kokeilemaan mantelihappo- tai maitohappokuorintaa vielä?
Voisin suositella miedommista lisäksi glykolihappoa, joka on siis yksi AHA-hapoista. Itse oon tykännyt päivittäisessä käytössä, tosin mulla
AHA30% + BHA2% ei oo aiheuttanut pientä kihelmöintiä lukuunottamatta ihoärsytystä. Glykolihappoa löytyy myös edellämainitusta kuorinnasta kolmen muun AHA-hapon kanssa, mutta yksinään se on edellämainittua miedompaa. Vieläpä riittoisassa pullossa   :l

Toiseen aiheeseen, The Ordinaryn salisyylihappokuorinta on jäänyt tosi vähälle käytölle. Se pomppasi esille, kun etsin tietoa ihonalaisten finnien tehokkaaseen hoitoon, ja yhden yön perusteella finni on pienentynyt huomattavasti. Salisyylihapossa ei oo erityisemmin vikaa, sen käyttö on vaan unohtunut, kun The Ordinarya on tullut hamstrattua yli tarpeen. Ehkä tästäkin vois tulla ihonhoidossa uusi HG.

Ja sitten, hoksasin että The Ordinarylta on tullut markkinoille L-askorbiinihappojauhe, tuttavallisemmin C-vitamiini. Tämä muoto askorbiinihaposta on ilmeisesti ihonhoidon kannalta se tehokkain muoto, jauhemuodosta vielä plussaa kun se on C-vitamiinin säilyvyyttä ajatellen stabiilein muoto. 20g purkki maksaa noin 6-7 €, mikä ei ole musta älyttömän paha hinta.

Tiedoksi, alla jaarittelua C-vitamiinin eri muotojen kemiallisista ominaisuuksista:

Mulla on ollut siis  jauhemuotoisesta askorbiinihaposta käytössä Yliopiston Apteekin jauhemainen valmiste, joka on tarkoitettu hapettumisenestoaineeksi ravinnossa, eli se ei ole L-askorbiinihappoa, vaan "pelkkää" askorbiinihappoa. Oon käyttänyt tätä sekoitettuna kasvojen puhdistusaineisiin, ja ennen liukenemistaan se mm. kuorii ihoa fysikaalisesti. Iho tykkää tästä selvästi, mutta nyt haluaisin päivittää parempilaatuiseen versioon.

Jauhemaisista L-askorbiinihapoista kiinnostava ois myös Puhdas+:n C-vitamiinijauhe, jossa on siis L-askorbiinihapon johdannaista natrium-L-askorbiinihappoa. Se vissiin vaan on johdannaisena teholtaan heikompaa puhtaaseen L-askorbiinihappoon verrattuna, mutta kilohinta taas on alle puolet The Ordinaryn L-askorbiinihappojauheen hinnasta.
Ja TO:n 20g ei oo määrällisesti kovin paljoa, mutta eipä oo purkin hintakaan.

Ehkä ostan vaan molemmat  :T

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #385 : 27.07.20 - klo:21:11 »
Minulla on tuossa avaamattomana tuo L-askorbiinihappojauhe, pitäisi alkaa testailemaan  :) .

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #386 : 27.07.20 - klo:21:16 »
^Ois ehdottomasti kiva kuulla sitten kokemuksia  :)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #387 : 28.07.20 - klo:09:30 »
No avasin sitten heti käskystä  ;D .

Sanoisin, että jo koostumuksen takia tämä on erinomainen vaihtoehto, jos askorbiinihappoa miettii. Tämä on ihan ohutta pulveria, joka sekoittuu nesteisiin ihan toisella tavalla kuin se hienosokerin tyyppinen askorbiinihappo, jota olen aikaisemmin käyttänyt. Seoksesta tulee mielestäni jopa vähemmän rakeista, kuin The Ordinaryn silikonipohjainen C-vitamiini. Peukku siis koostumukselle.

Sekoittelin tämän Resveratrol + Ferulic acid:iin - ja tätä seosta en suosittele päiväkäyttöön, tulee aika tahmea. Mutta yöksi - tai vaikka puolen tunnin naamioksi varsin hyvä kombo. Minulle vahva C-vitamiini tekee ihan selvän tuhkimoefektin, iho näyttää kiinteämmältä ja huokoset häivyttyvät - ja oma ihoni myös kestää askorbiinihappoa mainiosti. Ihan mitätöntä pikku nipistelyä tunsin iholla levittämisen jälkeen, mutta aamulla iho oli ihanan tasavärinen ja sileä. Itse sekoittamisen mahdollisuus C-vitamiinille on kyllä mahtava juttu, herkkäihoinenkin voi testailla pientä määrää vaikka hyvin kosteuttavan päivävoiteen joukossa.

Huonona puolena tietenkin askorbiinihapon haju, naama haisee ihan makkaralle. Ei kai se ihme ole, että hajun yhdistää elintarvikkeisiin, askorbiinihappo on niin yleinen happamuuden säätely ja säilöntäaine.

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #388 : 17.08.20 - klo:15:20 »
Olen kahtena iltana käyttänyt The Ordinaryn Niacinamide 10% + Zinc 1% ja mun leukaan ja suun ympärille on alkanut ilmestyä kiivalla tahdilla märkänäppyjä. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Otsa sen sijaan tuntuu tykkäävän tästä seerumista, joten ehkä joudun jatkossa käyttämään tätä vain rajatulle alueelle kasvojen yläosaan.

Poissa jeba

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #389 : 23.08.20 - klo:11:26 »
Nyt on pari kuukautta ollut Mandelic Acid 10% ja Lactic Acid 10% kokeilussa melkein päivittäin vähän vaihdellen, ja ainakin nämä ovat omalle iholle tarpeeksi mietoja etteivät ärsytä, mutta enpä ole näillä hirveästi vaikutustakaan huomannut. Tuo mantelihappo on miellyttävää käyttää hieman öljyisen koostumuksen vuoksi, tuntuu että levittyy hyvin. Maitohappo on taas koostumukseltaan kuin vettä. Vähän ehkä pettynyt fiilis (näistäkin), mutta käyttelen pikku hiljaa nämä kuitenkin pois. Toinen ääripää oli tuo AHA 30% + BHA 2% naamio ja pelkkä Salicylic Acid 2% Solution, jotka eivät laittaessa ärsyttäneet mutta aamulla heräsi sen näköisenä kuin olisi palanut auringossa. Ne lensivät roskiin melko pian.

Taitaa olla että nyt oon antanut tarpeeksi mahdollisuuksia The Ordinarylle ja nyt täytyy siirtyä muihin merkkeihin. Mahdollisesti kiinnostaisi ostaa pieni koko ilmeisesti legendaarista Paula's choicen 2% bha nestettä, se on jotenkin jäänyt välistä.