Kirjoittaja Aihe: The Ordinary - ja muut Deciemin tuotelinjat  (Luettu 92849 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: The Ordinary - ja muut Deciemin tuotelinjat
« Vastaus #390 : 23.08.20 - klo:14:46 »
^Paulan BHA on kyllä hyvä. Ethän jättänyt tuota AHA 30% + BHA 2% naamiota yöksi iholle? Itselleni riittää siinä muutaman minuutin vaikutusaika ennen poispesua - ja on kyllä todella heleyttävä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa jeba

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #391 : 23.08.20 - klo:20:29 »
^ En jättänyt AHA 30% + BHA 2% naamiota yöksi, kolme kertaa halusin antaa sille mahdollisuuden ja joka kerralla lyhensin vaikutusaikaa ja pidin taukoa käytössä. Viimeisellä kerralla pesin saman tien pois kun olin levittänyt iholle ja silti aamulla odotti katastrofi, vaikka pesun jälkeen ei tuntunut mitään. Pitää olla varovainen näiden aineiden kanssa ettei vaan vahingossa tee hallaa iholleen ja aja tilannetta huonommaksi.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #392 : 23.08.20 - klo:21:42 »
Kuulostaa rajulta reaktiolta. Mulle on sopineet kemialliset kuorinnat ihan älyttömän hyvin, käytin ensin Paulan ja sittemmin olen käyttänyt tyytyväisenä myös Ordinaryn kuorintoja. Tuo punainen 30% AHA + 2% BHA lima haisee metalliselta, mutta on mukavan lyhytvaikutteinen. Käytän sitä hampaiden pesun ajan parisen kertaa viikossa ja sen huuhdeltuani naama on valmis seuraavaan aineeseen.

Tein jalkahoidon sillä tänään  :ts
Raitoja käpälään!

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #393 : 08.10.20 - klo:12:44 »
Onkos kellään kokemusta tuotteen Ordinary niacinamide 10 + zinc 1 sekoittamisesta kasvovoiteeseen?  ;D Olen tosi laiska ihonhoitaja ja en jaksaisi ensin läträillä tuolla seerumilla ja sen jälkeen kosteusvoiteella. Mietin, että jos nuo yhdistäisi ennen levitystä, niin riittäisi vain yksi vaihe.

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #394 : 28.10.20 - klo:11:19 »
Granactive Retinoid 2% emulsion on loppu kaikkialta/poistunut valikoimista?!
Tämä on ollut niin hyvä tuote naamalleni ja oon nyt ihan kriisissä kun en saa tilattua tätä lisää :(

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #395 : 28.10.20 - klo:13:01 »
On sitä ainakin Deciemin omilla sivuilla. Tuolta voi hyvin tilata, ihan kohtuulliset postikulut, toimitus nopeaa (paitsi jos on joku Black Friday -ruuhka tms.) eikä tule mitään lisäkuluja, koska varastoivat myös Euroopassa.

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #396 : 30.10.20 - klo:09:23 »
^Kiitos vinkistä! Laitoin heti tilaukseen :ts

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #397 : 31.10.20 - klo:12:35 »
Tällä merkillä tuntuu olevan niin monta eri antioksidantti- ja ryppyseerumia ettei ole ihan helppo valita mitä kokeilla. Oisko suosituksia antioksidantista äärimmäisen herkälle pintakuivalle iholle, joka ärtyy ihan kaikesta? Hyaluronihappokin ois ihan kiva lisä. Kiinnostaisi myös joku paikallisesti käytettävä seerumi ilmeryppyihin. Mulla oli nuorempana pintakuiva sekaiho, poskilla ei näpyn nappyä ja T-alue hiukan öljyisempi. Parhaiten on toiminut rutiini hellällä puhdistuksella (Avènen emulsio "intolerantille" iholle) ja kevyellä kosteutuksella, vältellen mitään turhan öljyistä ja tippaakaan kuivattavaa. Parantelen parhaillaan poskien ruusufinniä Avènen Tolerance extremellä. Tämä silmien limakalvoille asti levinnyt tulehdus puhkesi La Roche Posayn Toleriane-voiteilla. Mitään kuorivaa tämä iho ei kestä.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #398 : 31.10.20 - klo:13:47 »
Oi voi, kuulostaa niin herkältä ihosi tässä vaiheessa, että en laittaisi mitään TO:n tuotetta kokeiluun.
Jos LRP Tolerianekin ärsytti noin pahasti..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #399 : 31.10.20 - klo:16:01 »
Kiitos NarnianQueen. Yritin käydä läpi eroja eri voiteissa, mistä oon saanut iho- ja silmäoireita ja mistä en, ja pieni epäilys herää glykolien suhteen. Monissa apteekkituotteissakin propyleeni- ja butyleeniglykoli on aika ylhäällä INCIssä. Katsoin että Ordinaryissä ei kaikissa ole silikoneja (aiheuttaa kutinaa), muoveja (vaatii liuottimensa -> kutinaa) eikä glykoleja (tai ainakin pienemmissä määrin). Tämä Avènen Tolerance extreme vaikuttaa aika lupaavalta neutraalilta voidepohjalta, mutta jään kaipaamaan pientä lisää, niitä antioksidantteja ja hyaluronihappoa. Öljyt sellasenaan ei mun kasvoilla toimi. Yhdellä paikallisella luomumerkillä oli aikoinaan kiva antioksidanteilla ja HA:lla terästetty kevyt päivävoide josta tosin puuttui aurinkosuoja, ja jonka valmistus on lopetettu.

Edit. Nyt kun Deciemin omassa kaupassa on kaikki -23% ja tänään tuli loppuneita tuotteita tilattaviksi, laitoin sitten kuitenkin kokeilutilauksen menemään. Sain ihon tulehdustilan rauhoittumaan Avènella ja MON-luomusarjan hyaluroni-teepuu-kasvovoiteella, mutta pidemmän päälle kaipaisin pientä apua otsaryppyihin ennen kuin syvenevät pahemmin, antioksidantteja pitämään ihoa kirkkaampana ja hyaluronia, muuta suolaa tai sokeria sitomaan vettä pinnan alle. Tästä teepuuöljyvoiteesta mulla on vain näyte, enkä ajatellut kokonaista pulloa ostaa, koska epäilen tämän olevan turhan tujua jatkuvalla käytöllä.
« Viimeksi muokattu: 06.11.20 - klo:10:39 kirjoittanut Shi Shi »
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #400 : 24.11.20 - klo:18:55 »
Laitan tuplaviestin nyt kun on viikon verran olleet Ordinaryt kokeilussa. Tavoitteena/toiveena on saada ihon kosteustasapaino palaamaan ja tämä lievä rosacea siivottua poskilta. Noista Avènen Tolérance extremeistä rich sopii mulle paremmin, rauhoittaa ja kosteuttaa vaikka teettääkin miliumeja, light viikon jatkuvalla käytöllä ei vaan riitä.

No niin, Ordinaryihin.. toistaiseksi ei ole tullut ärsytysreaktioita mistään, vaikka aminohapposeerumi ja retinoidi levityksen jälkeen hetken vähän kihelmöikin, mutta se kai kuuluu ominaisuuksiin.

Natural moisturising factors -voide toimii mulla ihan hyvin helpottamaan pintakuivuutta ja sopii myös silmien alueelle. Ei ole ärsyttänyt yhtään, eikä teettänyt muutakaan vaivaa. Sellaisenaan ei riitä kosteuttamaan, vaan olen käyttänyt seerumien päällä. Edit. Kuukausi mennyt ilman mitään ärsytysreaktiota edes silmissä ja ilman miliumeja.

Skvalaanin tilasin kun sai halvalla. Laatu sinänsä hyvä, mutta mulla ei vaan toimi. Pehmittää kyllä, mutta ärsyttää mun ihoa kuten moni muukin öljy. Edit. Lahjoitin suosiolla kaverille.

Niasinamidin jätän varmaan niille päiville, kun tarvitsee miettiä ihon mattaisempana pitämistä. Jätän auki vielä rauhoittaako tämä pinnallista tulehdusta vai ei. Edit. Pesemättä kasvoja illalla olen laittanut tätä yöksi rosacea-alueelle karitevoin alle. Auttoi, mutta rupesi kuivattamaan liikaa.

Granactive retinoid yökäytössä on hillinnyt poskien näppylöitä. Vaikuttaa lupaavalta, mutta katsotaan mikä on tilanne jatkossa. Tämän olen laittanut Marine hyaluronicsin päälle ennen voidetta. Edit. Voin käyttää tätä satunnaisesti "kuorintana" yön yli. Uusi edit. Kasvoja pesemättä (päivämeikkini on vain ripsari ja kulmaväri) olen laittanut yöksi poskille ja ruusufinni on melkein selätetty. Katsotaan seuraavat viikot yöt vuorotellen tällä ja Bodermin 20% atselaiinihappovoiteella.

Marine hyaluronics on kuin ei mitään mutta sitten kuitenkin tuo juuri sitä öljytöntä syväkosteutusta mitä kaipaan. Edit. Vaikutus kestää 8-12h eli toimii tilapäisenä pikakaunistajana.

Pycnogenol... en ole kokeillut ruuanlaitossa tai sushin särpimenä, mutta tämä haisee ja näyttää ihan soijakastikkeelta. Paranoidi voisi kokea itsensä vedätetyksi.  ::) Valitsin tämän kokeiluun, koska tämän pitäisi hillitä tulehdusta, vähentää punoitusta, sekä auttaa UV-säteilyn aiheuttamien vaurioiden ja ihon kosteustasapainon palautumisessa. Toistaiseksi tuntuu ainakin jossain määrin lunastavan lupauksensa. Edit. Kuukauden päiväkäytön petusteella auttaa ihoa korjautumaan.

EUK on ollut vasta muutamia kertoja käytössä, vuorotellen pycnogenolin kanssa. Varovaisesti sanoisin pycnogenolin olevan tehokkaampi.

Amino acids + B5 näyttää tehonsa vasta muutaman viikon käytön jälkeen. Auttaa pintavaurioiden paranemisessa ja kosteustasapainon ylläpidossa. Olen käyttänyt aamuisin ennen antioksidanttia ja kosteusvoidetta.

Argilerine on vielä kunnolla kokeilematta. Välitöntä reaktiota tästä ei kertakokeilulla tullut. En tarkistanut tämän toimintaperustetta ennen tilausta ja lueskeltuani tehon perustuvan ilmelihasten lamaannuttamiseen, jätän varmaan kokeilut tuonnemmaksi.

Sivuhuomiona, koska öljyjä en oo oikein koskaan saanut pelaamaan omalla iholla, ja mun poskipäille Ordinaryt on liian kevyitä, hommasin pitkästä aikaa karitevoita. Siinä missä Ordinaryillä naaman kuivuusrypyt ja kiristely on muutoin hellittäneet niin nokare karitea poskipäille on auttanut kuivuudesta rakkuloille asti ärtyneen ihon parantumisessa. Ehkä vuonna 2021 ollaan jo normaalitilassa.
« Viimeksi muokattu: 04.01.21 - klo:20:03 kirjoittanut Shi Shi »

Poissa elly

• Tukkaguru
« Vastaus #401 : 17.12.20 - klo:11:37 »
Minulla on ollut nyt The Ordinary Argireline Solution 10% hetken käytössä ja pullossa ohjeistetaan levittämään tuotetta otsalle ja silmänympärysiholle. Onkohan tälle jokin syy, minkä vuoksi tuotteen käyttöä suositellaan vain tietyille osille kasvoja?

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #402 : 17.12.20 - klo:19:57 »
Luin jostain, että siellä sijaitseviin ilmelihaksiin tehoavat paremmin kuin esim. huulten ympärillä. Olen laittanut itselleni yli jääneet kyllä muualle kasvoille, mutta siellä en ole vaikutusta huomannut. Otsalla teho on ollut ihan selvä.
Raitoja käpälään!

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #403 : 18.12.20 - klo:08:33 »
Argireliini kyllä toimii! On ihan mahtava lisä ikääntyvän ihon hoitoon, eikä edes lompakko huuda hoosiannaa.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #404 : 18.12.20 - klo:18:57 »
No ähhhh... ei saa yllyttää enää yhteenkään teholiemeen.. :P ::)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back