Laitan tuplaviestin nyt kun on viikon verran olleet Ordinaryt kokeilussa. Tavoitteena/toiveena on saada ihon kosteustasapaino palaamaan ja tämä lievä rosacea siivottua poskilta. Noista Avènen Tolérance extremeistä rich sopii mulle paremmin, rauhoittaa ja kosteuttaa vaikka teettääkin miliumeja, light viikon jatkuvalla käytöllä ei vaan riitä.
No niin, Ordinaryihin.. toistaiseksi ei ole tullut ärsytysreaktioita mistään, vaikka aminohapposeerumi ja retinoidi levityksen jälkeen hetken vähän kihelmöikin, mutta se kai kuuluu ominaisuuksiin.
Natural moisturising factors -voide toimii mulla ihan hyvin helpottamaan pintakuivuutta ja sopii myös silmien alueelle. Ei ole ärsyttänyt yhtään, eikä teettänyt muutakaan vaivaa. Sellaisenaan ei riitä kosteuttamaan, vaan olen käyttänyt seerumien päällä. Edit. Kuukausi mennyt ilman mitään ärsytysreaktiota edes silmissä ja ilman miliumeja.
Skvalaanin tilasin kun sai halvalla. Laatu sinänsä hyvä, mutta mulla ei vaan toimi. Pehmittää kyllä, mutta ärsyttää mun ihoa kuten moni muukin öljy. Edit. Lahjoitin suosiolla kaverille.
Niasinamidin jätän varmaan niille päiville, kun tarvitsee miettiä ihon mattaisempana pitämistä. Jätän auki vielä rauhoittaako tämä pinnallista tulehdusta vai ei. Edit. Pesemättä kasvoja illalla olen laittanut tätä yöksi rosacea-alueelle karitevoin alle. Auttoi, mutta rupesi kuivattamaan liikaa.
Granactive retinoid yökäytössä on hillinnyt poskien näppylöitä. Vaikuttaa lupaavalta, mutta katsotaan mikä on tilanne jatkossa. Tämän olen laittanut Marine hyaluronicsin päälle ennen voidetta. Edit. Voin käyttää tätä satunnaisesti "kuorintana" yön yli. Uusi edit. Kasvoja pesemättä (päivämeikkini on vain ripsari ja kulmaväri) olen laittanut yöksi poskille ja ruusufinni on melkein selätetty. Katsotaan seuraavat viikot yöt vuorotellen tällä ja Bodermin 20% atselaiinihappovoiteella.
Marine hyaluronics on kuin ei mitään mutta sitten kuitenkin tuo juuri sitä öljytöntä syväkosteutusta mitä kaipaan. Edit. Vaikutus kestää 8-12h eli toimii tilapäisenä pikakaunistajana.
Pycnogenol... en ole kokeillut ruuanlaitossa tai sushin särpimenä, mutta tämä haisee ja näyttää ihan soijakastikkeelta. Paranoidi voisi kokea itsensä vedätetyksi.

Valitsin tämän kokeiluun, koska tämän pitäisi hillitä tulehdusta, vähentää punoitusta, sekä auttaa UV-säteilyn aiheuttamien vaurioiden ja ihon kosteustasapainon palautumisessa. Toistaiseksi tuntuu ainakin jossain määrin lunastavan lupauksensa. Edit. Kuukauden päiväkäytön petusteella auttaa ihoa korjautumaan.
EUK on ollut vasta muutamia kertoja käytössä, vuorotellen pycnogenolin kanssa. Varovaisesti sanoisin pycnogenolin olevan tehokkaampi.
Amino acids + B5 näyttää tehonsa vasta muutaman viikon käytön jälkeen. Auttaa pintavaurioiden paranemisessa ja kosteustasapainon ylläpidossa. Olen käyttänyt aamuisin ennen antioksidanttia ja kosteusvoidetta.
Argilerine on vielä kunnolla kokeilematta. Välitöntä reaktiota tästä ei kertakokeilulla tullut. En tarkistanut tämän toimintaperustetta ennen tilausta ja lueskeltuani tehon perustuvan ilmelihasten lamaannuttamiseen, jätän varmaan kokeilut tuonnemmaksi.
Sivuhuomiona, koska öljyjä en oo oikein koskaan saanut pelaamaan omalla iholla, ja mun poskipäille Ordinaryt on liian kevyitä, hommasin pitkästä aikaa karitevoita. Siinä missä Ordinaryillä naaman kuivuusrypyt ja kiristely on muutoin hellittäneet niin nokare karitea poskipäille on auttanut kuivuudesta rakkuloille asti ärtyneen ihon parantumisessa. Ehkä vuonna 2021 ollaan jo normaalitilassa.