Kirjoittaja Aihe: The Ordinary - ja muut Deciemin tuotelinjat  (Luettu 58710 kertaa)

Poissa naapio

• Tukkaguru
Vs: The Ordinary - ja muut Deciemin tuotelinjat
« Vastaus #360 : 05.03.19 - klo:09:58 »
Mun iho on joka kerta ärsyyntynyt aivan hirveästi Ordinaryn 1% Retinolista.

No onpa outoa, mielestäni kirjoitin paljon pitemmän viestin ja poistin toimimattoman linkinkin ??!

Jatketaan uuteen viestiin
« Viimeksi muokattu: 05.03.19 - klo:15:14 kirjoittanut naapio »
Raitoja käpälään!

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #361 : 05.03.19 - klo:13:48 »
Minä olen käyttänyt noita granactive-versioita, etenkin emulsio on minusta tosi toimiva. En tykkää skvalaanista tuhdimman version pohjassa, se ei tunnu minulla imeytyvän ollenkaan. Mutta retinoli on kyllä vaikea herkälle iholle. Yhden älyttömän toimivan vinkin löysin itse retinolien käyttöön - ei koskaan kostealle iholle, eli puhdistuksen jälkeen vähintään 15 min, mielellään enemmän, ilmakylpyä ennen retinolin levittämistä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #362 : 05.03.19 - klo:15:23 »
Joo oli tarkoitus siis sanoa, että tuo Retinol 1% aina saa ihon hilseilemään, varsinkin silmien ympäriltä mutta  myös otsasta ja leuasta jne joissa ihon pitäisi olla paksumpaa. Olen käyttänyt Granactive Retinoidia ja Retinolia Squalanessa eri vahvuuksia, eikä niistä ole tullut mitään reaktiota.

Kokeilin edellisen kerran viime viikolla torstaina Retinol 1% iholle ja hölväsin päälle Squalane-öljyä, koska se tuntuu mulla olevan ihmeaine joka rauhoittaa kaiken overnight. Pidin tämän kokeilun jälkeen huolellisesti tauon kaikesta kuorivasta, retinolipitoisesta, C-vitamiinista ja oikeastaan ihan kaikesta, paitsi huolellisesta kosteutuksesta. Luulin jo selvinneeni kerrankin ilman ärsytystä ja voivani alkaa varovaisesti käyttää tuubia loppun, koska kuoriutuminen ja palovammamainen kirvely ja punoitus ei tuntunut käynnistyvän niin kuin aiemmilla kerroilla. Tästä rohkaistuneena levitin eilen illalla uuden kierroksen samaa yhdistelmää ja nyt aamulla huomasin, että silmien alla iho näyttä tavallista tummemmalta ja hiukan läikikkäältä ja juonteet ovat extra syvät (=iho alkaa kohta kuoriutua). Perhanan perhanan perhana.
« Viimeksi muokattu: 05.03.19 - klo:15:31 kirjoittanut naapio »
Raitoja käpälään!

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #363 : 05.03.19 - klo:17:10 »
^se 1% retinol (tuubissa) on TO:n vahvin retinoli tuote. Kannattaa aloittaa niistä granactive-versioista ja totuttaa ihoa pikkuhiljaa vahvempaan tuotteeseen. Oma ihoni ei tuota 1% retinolia kestänyt, joten olen tyytynyt miedompiin versioihin.

Poissa Masaton

• Haiven
  • *
« Vastaus #364 : 10.03.19 - klo:08:55 »
Lila ja muut, kiinnostaisi kovasti etenkin tuo C-vitamiinivoide. Kevät on kuitenkin kohta (onneksi) tulossa ja ymmärtääkseni suurin osa näistä ihoa kuorivista Deciemin tuotteista herkistää UV-säteilylle. Onko näin myös C-vitskujen kohdalla?

Ostin Mustana Perjantaina tarjouksessa olleet Lactid Acid 10% ja Granactive Retinoid 2% tuotteet. Varsinkin ensimmäisestä iho on selvästikin tykännyt. Aiemmin käyttämäni COSRX:n AHA-liemi ei saanut aikaan oikeastaan mitään paitsi ajoittaista ärsytystä.

Olen käyttänyt näitä suht säännöllisesti mutta varovaisesti. Lactid Acidia ehkä kerran pari viikossa, Retinoidia vähän useammin. Mitään suurta ja ihmeellistä ei ole tapahtunut, mutta iho on mielestäni nyt ollut heleämpi ja vähemmän eloton. Eli oikealla tiellä ollaan.

Jos olen oikein ymmärtänyt niin nämä ovat lähinnä pimeän talvikauden tuotteita? Itse saan/joudun olemaan paljon ulkoilmassa, joten auringolle herkistymisen vaara on suurempi kuin monilla muilla. Suojakertoimelliset päivävoiteet eivät oikein tunnu olevan tarpeeksi suojaavia ja vastaavasti kunnolliset aurinkovoiteet ovat tahmaisia ja helposti pois rullautuvia. Onko jollain hyvää suositusta näiden kanssa käytettäväksi?

Vielä viimeinen eli säilytys. Olen tunkenut pullot jääkaapin lokeroon, mutta mielellään jossain vaiheessa ottaisin ne sieltä pois. Vaikuttaisiko se tuotteiden säilyvyyteen paljonkin?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #365 : 10.03.19 - klo:10:23 »
C-vitamiinin pitäisi olla antioksidanttina itse asiassa ihan hyvä tuote aurinkoiseen vuodenaikaan, vaikka se hapan ja jopa kevyesti kuoriva onkin. On ollut itselläni valoisan vuodenpuoliskon rutiinissa ja päiväkäytössä jo pitkään. Testailen nyt tuota The Ordinaryn vesipohjaista vaihtoehtoa, on todella helppo käyttää - eikä tähän tule sitä samaa voimakasta tuoksua, mikä perus-askorbiinihappoon aina tulee kun se hapettuu.

Itse en käytä a-vitamiinijohdannaisia kesäkaudella. Kemiallisia kuorintoja ehkä kerran viikkoon, yötä vasten - ja seuraavina parina päivänä olen auringon kanssa varovainen.

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #366 : 10.03.19 - klo:14:59 »
Oletteko retinoli-/retinoidituotteen hankkineet käyttäneet sitä myös silmänympärysiholla?
Itselläni on Granactive retinoid 2% ja purkissa ei erikseen ohjeisteta välttämään silmänympärysihoa, kuten joissain The Ordinaryn tuotteissa on ohjeistettu.

Poissa kuskus

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • iHerb AKK8253
« Vastaus #367 : 12.03.19 - klo:08:42 »
^Mulla on tuo sama, olen käyttänyt myös sy-iholla ilman ongelmia.
2b/c F/M ii häntäluupituus, ruskeista hiuksista hennattu kettutukka

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #368 : 12.03.19 - klo:09:11 »
Granactive Retinoidia olen ihan huoletta laittanut silmien alle eikä ole tullut mitään ärsytystä.

Olen sissinä jatkanut Retinol 1% käyttöä joka kolmas päivä ja nyt viimein voin sanoa, että iho näyttää välipäivinä jo normaalilta, eikä kuivalta ja auringossa palaneelta. Aion tämän tuubin ainakin saada kulutettua loppuun, joten joko jatkan näin tai yritän seuraavaksi joka toinen päivä.
Raitoja käpälään!

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #369 : 28.03.19 - klo:07:08 »
Kolme uutta The Ordinary -kokemusta, kaikki hyviä.

Ascorbyl Glucoside Solution 12% on linjan vesipohjainen C-vitamiini - erittäin helppo käyttää. Ohut seerumi, joka imeytyy hyvin - ja tuntuu minusta iholla hellävaraisemmalta kuin askorbiinihappo. Jos etsii antioksidantteja päiväkäyttöön helppokäyttöisessä muodossa tai herkkäihoisempana haluaa kokeilla C-vitamiinia, niin tästä tuotteesta on hyvä aloittaa kokeilu.

100% Plant Derived Hemi Squalane - minä en ole pitänyt puhtaasta skvalaanista ihonhoidossa (kokeilin aikoja sitten jostain DIY-kosmetiikan raaka-ainevalikoimasta) enkä The Ordinaryn skvalaanipohjaisista seerumeista. Skvalaani jää itselläni iholle jotenkin pyörimään, ei imeydy. Eikä ole minusta mikään helppo kerrostettava, tulee kaikenlaista rullausefektiä muiden tuotteiden kanssa. Hemiskvalaani on selvästi kevyempää ja olen jopa tykännyt, käytän tällä hetkellä päivärutiinissa sulkevana kerroksena. Muoksis - pitäisi toimia myös hiustenhoidossa, en ole vielä testannut.

Marine Hyaluronics - kevyt ja erittäin kosteuttava seerumi. Jotkut valittavat raaka-aineiden tuoksusta - ja eihän tämä tosiaan ruusulle tuoksu. Se mereinen vivahde on kyllä hento ja häipyy pois, ei häiritse itseäni lainkaan. Iho on tykännyt tämän ja hemiskvalaanin yhdistelmästä kosteutuksessa ihan tajuttomasti. Yhdistelmä toimii erittäin hyvin meikin alla, ei rullausefektiä. Tuotteessa ei ole hyaluronihappoa, pitäisi toimia kosteuttajana niilläkin, joilla hyaluronihappo ei sovi.
« Viimeksi muokattu: 28.03.19 - klo:08:22 kirjoittanut Lila »

Poissa helka

• Tukkaguru
  • As long as god isn't involved and there's beer
« Vastaus #370 : 28.03.19 - klo:11:46 »
^ Olen käyttänyt tuota skvalaania jätettävänä öljynä latvoissa ja se on toiminut tosi hyvin! Laitan sitä kosteaan tukkaan muutaman tipan ja se imeytyy ihan hetkessä eikä jätä öljyistä tai lähmäistä tunnetta mutta kuitenkin selvästi pehmentää. Mulla on nyt polkkamittainen tukka ja latvat ovat aika hyvässä kunnossa eli en osaa sanoa, miten se toimii pitemmässä tai kuivemmassa tukassa.
The only thing we have to fear is fear itself.
FDR

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #371 : 28.03.19 - klo:12:25 »
Mun täytyy vinkata tähän ketjuun, vaikka ihonhoito-topicin alla ollaankin, niin The Ordinaryn Serum Foundation on I H A N A ja tuo on paljon multa sanottu. Olin kehuja lueskellut jostain blogista ja kun tilasin muitakin sarjan tuotteita, niin kotiutin myös meikkivoiteen halvan hinnan (~10€) takia. Toki sävyn valitseminen oli hiukkasen vaikeaa swatchien perusteella ja sävy 2.0N on hiukkasen liian tumma mulle, kuitenkin nätisti saa blendattua joukkoon vaaleampaa meikkivoidetta (tai itse asiassa bb-voidetta oon laittanut) pisaran.

Kokeilkaapa ihmeessä. Mulla on erittäin vaativa sekaiho, aknearpia ja epätasaisuutta löytyy,  tuo häivyttää niitä kivasti, mutta ei tunnu että olisi maski naamassa.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #372 : 05.04.19 - klo:17:18 »
Auttaako retinol noihin alkaviin pystyjuonteisiin otsassa? Huoliryppyihin. Nuo tuli oikeasti yhdessä yössä kun täytin 36.  ??? Sen ihan tuntee, että kulmat on koko ajan kurtussa. Buffettia käytin tuossa jonkin aikaa, mutta se ärsyttää jumalattomasti ihoa, vaikka käytin sitä vain paikallisesti. Tulee punaista röhelmää, mikä polttelee.

Huulien ympärillekin on tulossa pientä juonnettua  :(

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #373 : 12.04.19 - klo:10:27 »
Tutustuminen näihin tuotteisiin on aluillaan, mutta vaikuttaa hyvältä. Testissä on ollut AHA30%+BHA2% peeling solution, joka näköjään on ostolakossa-blogissakin postauksen aiheena. Nelisen kertaa olen tainnut käyttää ja kummasti parantaa ihon tekstuuria. Ekalla kerralla ajattelin, että tekeeköhän mitään, kun ei tuntunut iholla miltään, mutta kyllä tekee. Suositellaan max. 2x viikossa ja luulen, että pyrin siihen lähemmäs viikon väliin kuorintojen välillä, etten tee hallaa iholle.

En ole sen paremmin aha-tuotteisiin perehtynyt, mutta tätä ei varmaankaan kannata kesäkautena käyttää..?
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa kuskus

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • iHerb AKK8253
« Vastaus #374 : 11.07.19 - klo:17:24 »
Mulla on ollut käytössä Ascorbyl Glucoside Solution 12%, joka alkaa olla kohtapuoliin lopussa. Olen tykännyt tuosta kovasti, mutta mietin jatkanko tuolla, vai tilaanko esim. Ethylated Ascorbic Acid 15% Solutionin tai jonkun muun c-vitamiinituotteen? Onko suosituksia? Saisi olla mielellään sellainen, joka sopii meikin alle ongelmitta.
2b/c F/M ii häntäluupituus, ruskeista hiuksista hennattu kettutukka