Kirjoittaja Aihe: Natura Siberica  (Luettu 9811 kertaa)

Poissa Anissa

• Tukkaguru
Natura Siberica
« : 13.12.16 - klo:21:27 »

Törmäsin tähän venäläiseen luonnonkosmetiikkamerkkiin Tallinnassa (Niillä on Viru-keskuksessa oma putiikki ja hoitola) ja kaverin hehkutuksen ansiosta, joka on raahannut näitä Pietarista vuositolkulla. Merkillä on ihanan tuoksuiset ja tuntuiset tuotteet. Mukaan mulla lähti caviaari seerumia, tyrnikuorintaa, yönaamiota ja shampoota ja hoitoainetta ja Loves Estonia sarjan kasvovoiteet ja suihkugeeli. Hinnat oli edulliset ja pakkaukset ihania. Kokeilua on vasta Natura Siberica loves Estonia sarjan kasvovoiteista ja yönaamiosta, kaikki ihania.  <3 Onkos muilla kokemuksia? :)

http://www.naturasiberica.ru/en/
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Natura Siberica
« Vastaus #1 : 13.12.16 - klo:21:29 »
Lähinnä hiustenhoitopuolelta (Tyrni-tuotteet on ihania!!), mutta olen ostanut joskus naapurimaasta yhden kasvonaamion. Melko perustavaraa, mutta tuoksuu hyvältä.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #2 : 22.12.16 - klo:07:56 »
Mä olen joku vuosi sitten ostanut viikuna(?)shampoon Kaubamajasta ja ihan hyvä kokemus oli.

Näitä näytti olevan myynnissa Punnitse & Säästä:ssä, ainakin Kampin liikkeessä oli pieni kokoelma. No, nähtävästi saa myös netistä tilattua.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #3 : 23.12.16 - klo:20:17 »
Mä olen nyt jonkun aikaa käyttänyt näitä ja ihania ovat. <3 Kaviaariseerumi on ohutta, mutta imeytyy nopeasti, eikä mun iho ole varmaan koskaan ollut näin heleä ja kaunis. Tyrnishampoo ja hoitoaine ovat ihan kuin muussattua tyrnimarjaa, shampoo pesee hellästi ja tuuheuttaa ja hoitoaine selvittää. Molemmat tuoksuvat ihanan raikkaille. Myös yöksi jätettävä kasvonaamio on ihanaa, kasvot ovat tosi levänneen näköiset seerumin ja tuon yönaamion jäljiltä.

Sain Natura Sibericalle lahjakortin kasvohoitoon, eli pitänee varata Tallinnan reissua. Samalla haluan näitä lisää. :)
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 05.01.17 - klo:08:10 »
Luin hiljattain tästä merkistä jutun karkkipäivästä:
http://blogit.kauneusjaterveys.fi/karkkipaiva/ne-putinit-joukossa-vuoden-parhaita-loytoja/

Mua periaatteessa ärsyttää tällaiset firmat, joilla osa tuotteista on luonnonkosmetiikkaa ja osa ei. Varmasti moni erehtyy luulemaan, että kaikki tuotteet ovat. Ihan niin kuin aikanaan käytin Santen, tai Laveran, en muista kumman, shampoota luullen, että tottakai se on sertifioitua luonnonkosmetiikkaa, mutta eipäs vaan ollut. Siis niillä oli yksittäisiä tuotteita (shampoita), joissa ei sertifikaattia ollutkaan. Petyin.

Ei nyt silti ole tarkoitus olla ilonpilaaja tässä ketjussa. Voisin itsekin vähän vilkaista näitä tuotteita, kun suuntaan kohta Tallinnaan.
« Viimeksi muokattu: 05.01.17 - klo:08:27 kirjoittanut -j- »
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #5 : 05.01.17 - klo:11:25 »
Kuulostaa ns. hitonmoiselta huijaukselta painattaa shampoopulloon teksti, että ei sisällä Sodium laureth sulphatea, mutta INCI:n toinen aine ln Sodium coco suplhate, joka on saman aineen toinen nimi.

Vähän ihmetyttää myös tarve sertifioida tuotteita useilla eri sertifikaateilla tuotteesta riippuen. Voisko johtua siitä, että eri sertifikaatit sallii erilaisia asioita ja toiset on tiukempia kuin toiset?
Tyhmää kanssa, että kono sarja ei ole luonnonkosmetiikkaa.

Mutta ei siinä, kyllä varmaan tutustuisin, jos Tallinnassa tms kävisin.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #6 : 05.01.17 - klo:12:34 »
^Siltäpä se nimenomaan vaikuttaa, että kaikki luonnonkosmetiikkatuotteet ei tiukemman sertifikaattijärjestön vaatimuksia täytä, niin pitää olla sitten muitakin sertifikaatteja käytössä...

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #7 : 05.01.17 - klo:15:08 »
Kuulostaa ns. hitonmoiselta huijaukselta painattaa shampoopulloon teksti, että ei sisällä Sodium laureth sulphatea, mutta INCI:n toinen aine ln Sodium coco suplhate, joka on saman aineen toinen nimi.

Ymmärrän kyllä nämä ärsytyksen aiheet, mutta tuo ei varsinaisesti ole kuitenkaan valheellinen maininta. Sodium coco sulfate ei ole sodium laureth sulfaten toinen nimi, vaan sisältää sekoituksen sodium lauryl sulfatea (SLS, anteeksi nää hirveät taivutukset) ja muita sulfaatteja. Itse valitsen mieluummin nimenomaan sodium laureth sulfaten vähemmän ärsyttävänä vaihtoehtona, mutta erilaisista syistä jotkut ennemmin valitsevat esim. sen coco sulfaten. Kovin hellävaraisena sitä on minusta kuitenkin SLS:n takia aika valheellista markkinoida, sitäkin paljon näkee.
1cFii, oma väri.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #8 : 06.01.17 - klo:07:50 »
Eli siis sodium coco sulfate ei edes ole mikään yksi aine, vaan joku hämärä sekoitus, jonka tarkempaa sisältöä ei kerrota? Kuulostaa vielä enemmän peittelyltä ja huijaukselta.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #9 : 06.01.17 - klo:08:24 »
Tuo sertifiointikäytäntö on kyllä todella mielenkiintoinen ja tietenkin tarkkana saa olla, jos haluaa käyttää vain sertifioitua luonnonkosmetiikkaa. Itse olen viime aikoina käyttänyt lähinnä apteekkikamaa ja markettikamaa, joten mua ei tosiaan tässä merkissä häiritse nuo sertifikaatit. Kiinnostuin ensin muiden hehkutuksien ansiosta ja kivoista pakkauksista. Kun tuotteet ovat vielä super toimivia ja edullisia (seerumi 9 €, kasvovoiteet vitosen pintaan), niin olen tosi koukussa.

Vertailun vuoksi Punnitse&Säästä kaupassa kasvovoide oli jotain 15 €:n pintaan, eli Tallinnastahan nämä kannattaa ostaa. ;) Sarjan NS Loves Estonia päivävoide on muuten ihan loistavaa kamaa nyt pakkasilla, imeytyy nopeasti, kosteuttaa kunnolla, tuntuu tuhdimmalta voiteelta, mutta jättää meikille hyvän mattapinnan. Kasvovoiteiden ja seerumien tuoksut ovat myös tosi mietoja, eli eivät ole ollenkaan tunkkaisia tai yrttisiä.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #10 : 06.01.17 - klo:12:45 »
Eli siis sodium coco sulfate ei edes ole mikään yksi aine, vaan joku hämärä sekoitus, jonka tarkempaa sisältöä ei kerrota? Kuulostaa vielä enemmän peittelyltä ja huijaukselta.

No sen pohjana on siis kookosöljy, joka sisältää erilaisia rasvahappoja ja tuottaa siksi eri sulfaatteja prosessissa, kun taas sitä puhdasta SLS:ää varten erotellaan pohjaksi pelkkä lauriinihappo (jota on kookosöljystä noin puolet). Ei nyt välttämättä niin hirveän hämärää, mutta onhan se vähän hassua, jos koetaan että yhden rasvahapon erottelu joukosta tekisi eron luonnollisen ja epäluonnollisen välillä. Muunlaisia perusteita voi ihmisillä toki olla suosia jotain tiettyä pesuainetta.
1cFii, oma väri.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #11 : 06.01.17 - klo:15:05 »
Eri sertifikaatit voivat tuntua sekavilta ja aiheuttaa ihmetystä, mutta toisaalta, niin tarjotaan eri kuluttajille erilaisia tuotteita ja vaihtoehtoja. Yhden sertifikaatin alla voi ainesosa X olla kielletty, mutta toisessa järjestelmässä taas sallittu. Näin voi firma tehdä monipuolisempia tuotteita, ja jättää valinnan ostajalle sen mukaan, mitä kukin haluaa käyttää / välttää.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #12 : 24.01.17 - klo:10:09 »
Tsekkasin merkin oman liikkeen Tallinnassa. Harmittavan monella tuotteella ei ole luonnonkosmetiikkasertifikaattia. Niissä, joissa ei sertifikaattia ole, on hajusteita (mm. methylpropional ja "parfum")ja jotain polymeereja, lisäksi kaikissa hiustenhoitoaineissa, jotka vilkaisin, on silikoneja. Kyllähän merkki ratsastaa luonnollisuudella vahvasti, eli on se vähän harhaanjohtavaa, että puhutaan sertifikaateista, ja joissain purkeissa on logo jossa lukee "certified organic ingredients". En usko, että eri sertifikaateissa ja sertifikaattien puutteessa on kyse, että firma haluaisi tarjota "kaikille jotain", kyllä tässä on vahva viherpesun tuntu.

Mutta, itse liike oli aivan ihastuttava ja henkilökunta todella mukavaa. Meille tarjottiin marjamehua ja paljon esitteitä ja ostosten mukaan sai kaupanpäälisiksi seetriöljyä :) Näytti olevan parasta ennen-päiväykset öljyistä menny hiljattain, niin eivät varmaan niitä enää voi myydä, mutta kyllä se vaan reilu ja hyvä kaupanpäälinen on, en valita :)

Ostin jokusen tuotteen kokeiluun, shampoota ja käsivoidetta. Kyllä tämä merkki vaan todella on niin hyvin brändätty, että tekee mieli sitä käyttää, vaikka suuri osa tuotteista ei mun normivaatimuksia täytäkään :P

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #13 : 11.03.17 - klo:14:32 »
Yksi niistä merkeistä, joista en ollut ikinä kuullutkaan ennen kuin täältä luin. Muutamia blogipostauksia on sen jälkeen tullut luettua, mutta livenä en ole tuotteita missään nähnyt. Kävin viimeksi Tallinnassa tammikuussa 2015 ja ainakaan silloin en huomannut näitä, vaikka en tietysti osannut etsiäkään. Seuraavalla reissulla pitää tehdä sinne visiitti, brändi on niin mielenkiintoinen ja valikoima hätkähdyttävän laaja.

LuxPlussaan on hiljattain tullut pienehkö, mutta kelvollinen valikoima Natura Sibericaa mielestäni hyvin edulliseen hintaan. Ostin itselleni kokeilun Saaremaa-shampoon ja -hoitoaineen (400 ml), Taiga-käsivoiteen (75 ml), Rhodiola Rosea -päivävoiteen (50 ml) ja kuivan & herkän ihon kasvojenpuhdistusaineen (200 ml).En tiedä mitä nämä kivijalkaliikkeissä maksavat, mutta itse pulitin tästä setistä 26,75 €.

Valikoin tuotteita vähän fiilispohjalta enkä katsonut sen tarkemmin sertifikaattien perään. Päivävoiteessa on SPF 20 ja se vaikuttaa melko kevyeltä, sitä ajattelin kesäksi. Saaremaa-hiustuotteet päätyivät koriin lähinnä silikonittomuuden vuoksi, tosi monessa hoitoaineissa on alkupäässä reilusti silareita, mikä mun päässä yleensä tarkoittaa armotonta lätsähtämistä.  Incit katsoin googlen johdattelemana puolalaiselta sivulta, josta ne oli helposti löydettävissä.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #14 : 13.03.17 - klo:07:20 »
Katsoin myös tuon Luxplussan valikoiman ja hinnat ovat ehkä hieman korkeammat, kuin Tallinnassa, mutta eivät paljon. Eli voisin hyvin hankkia näitä myös sieltä.

Mä ehdin jo merkin kaviaariseerumin käyttää loppuun ja se tuntui käytössä tosi hyvältä, napakoitti ja kosteutti samaan aikaan ja iho tuntui tosi heleältä. Yönaamiota olen käyttänyt pari kertaa viikossa, pehmentää ja kosteuttaa kunnolla, toimisi varmaan kuivemmalla iholla useamminkin käytettynä. Myös NR Loves Estonia sarjan suihkugeeli on kiva käytössä, ei kuivata ollenkaan ja tuoksuu raikkaan kukkaiselle. Tuoksu ei jää iholle, eikä ole liian vahva, vaan juuri sopivan miellyttävä.