Kirjoittaja Aihe: Catrice  (Luettu 5351 kertaa)

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
Catrice
« : 10.07.17 - klo:01:04 »
Löytyiskö tästä merkistä keskusteltavaa?

Huomasin lähisittarin kosmisosastolle tulleen Catricen ständin ja minäpä heti meikkejä hiplailemaan. Samaa hintaluokkaa näyttää olevan kuin Essencellä (olivat muuten valikoimat vierekkäin näillä kahdella merkillä).

Kotiutin 18h colour & contour eye pencil sävyssä 030 Stella McBrowny. Mulla on hieman huonoja kokemuksia tämän tyyppisistä (muovisen hylsyn sisällä ulos kierrettävä väripuikko, miten tuota hienommin voisi määritellä  ::)) kynistä ja suosin normi teroitettavia kyniä, (kuten goshin velvet touch eyeliner wp on mun ikisuokkari), mutta hinnan halpuuden vuoksi (alle 3€) päätin testata. Parina päivänä olen rajannut tuolla silmät ja koostumus on aika kova tai sitten tekniikassa mulla hiomista, mutta siinä mielessä tykkään, että ei sotke, eikä tule vedeltyä liian övereitä rajauksia, kuten pehmeämmillä kynillä saattaa tapahtua. On pysynyt paikallaan päivän ja yön (kovalla koetuksella nyt, kun yövuoroissa olen) ja hyvin peseytynyt pois. Hinta-laatusuhde siis erinomainen  :ts

Lisäksi ostin nestemäisen peitevärin, Liquid Camouflage High Coverage Concealerin tummimmassa sävyssä. Sävyjä oli kolme ja kaksi vaaleinta olivat loppuneet, mutta uskomatonta kyllä tuo oli mulle just sopiva silmänalusille ja testerit kahdesta vaaleammasta olivat todella vaaleita, ehkä toinen voisi sitten talvi-iholle passatakin. On vielä testaamatta, ostin nimittäin myös pari päivää aiemmin Nyxin vastaavanlaisen, eli hintaluokassa hitusen kalliimman ja sitä olen nyt testaillut. Tarkoituksena olis saada halvempi vaihtoehto Macin ja Urban Decayn peiteväreille, UD kului loppuun nopeaa ja mulla ei hirveänä himota noin kalliita tuotteita enää ostella.

Valikoimissa oli myös voidemaiset peite- ja korjausvärit, mutta olivat koostumukseltaan aika paksua jankkia ja varmasti kökkööntyvät mun rasvaisella iholla, joten kauppaan taitanevat jäädä jatkossakin.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
Vs: Catrice
« Vastaus #1 : 11.07.17 - klo:19:23 »
^Tosi kiva kuulla, että Catricea saa nykyään Suomestakin! Mahtaakohan saada muualtakin kuin Cittarista, onko kukaan vielä nähnyt?

Olen kokeillut ripsivärejä, poskipunia, luomivärejä ja kynsilakkoja. Kaikki ostamani tuotteet ovat olleet hyviä, mutta testerien perusteella on jäänyt joitakin muita tuotteita hankkimatta, esim. luomivärien ja poskipunien laatu eroaa vähän eri versioiden välillä ja nestemäinen eyeliner tuntui leviävän helposti ainakin kädelle levitettynä ja erilaisista kulmakynistä/-tusseista ei ole löytynyt sopivaa sävyä. LE tuotteissa tuntuu myös osassa olevan laatu vähän heikompaa, mutta osassa taas ihan huippua eli testereitä kannattaa minun kokemuksen mukaan testailla.

Catricen ripsiväreistä olen kokeillut Lash Dresser Comb Mascaraa ja useampia Glam & Doll linjan versioita. Lash Dresseristä en välittänyt kauheasti, ei antanut riittävästi volyymiä, mutta Glam & Doll ripsareista olen tykännyt kaikista (vedenkestävää en ole kokeillut), mutta ehdoton suosikkini on Glam & Doll False Lashes Mascara, joka kuuluu kaikkien aikojen suosikkiripsarieni kärkeen. Tykkään siitä yhtä paljon kuin muista kärkisuosikeistani, joita ovat kaikki Helena Rubinsteinin ripsarit, L'Oréalin Voluminous, La Roche-Posayn Densifying ja Lancômen Precious Cells, mutta Catrice on todella paljon halvempi kuin noista mikään niin matkoilta tuon usein useamman jemmaan. Kuvassa siis tuo suosikkini, joka antaa volyymia ja pituutta, mutta tekee silti siistiä jälkeä, eikä varise ainakaan itselläni.

Poskipunista ja luomiväreistä olen tykännyt myös, mutta eri versioiden välillä on eroja. Luomiväreistä olen tykännyt nimenomaan niistä Absolute Eye Colour Mono verisoista kirkkaassa läpinäkyvässä pakkauksessa, mutta niiden värivalikoima on vissiin viime aikoina uudistunut ja supistunut, joten mitään minulla olevia sävyjä ei nettisivujen mukaan näyttäisi enää olevan myynnissä (ja osa on ollut LE sävyjä).

Poskipunista olen kokeillut Defining Blush ja Illuminating Blush versioita. Ensin mainitut suorakaiteen muotoisissa kirkkaissa pakkauksissa ovat olleet laadultaan hyviä, mutta minulla olevia sävyjä ei noistakaan näköjään enää myydä, joten en osaa sanoa uusista sävyistä. Noista Illuminating Blush versioista olen myös tykännyt, mutta ne eivät ole ihan yhtä paljon omaan makuuni antamansa hohteen vuoksi (mutta kokeilemisen arvoisia nekin mielestäni).

Kynsilakat ovat myös olleet hyviä, mutta niissäkin valikoima on hiljattain muuttunut, joten en osaa sanoa uusista versioista.

Catricessa on kyllä hinta-laatusuhde ollut mielestäni erittäin hyvä ja tuotteet ovat selkeästi hintaansa kalliimman tuntuisia ja näköisiä. Yleensä en kauheasti innostu markettimeikeistä, mutta Catrice on tässä kohtaa selkeä poikkeus. Testerien perusteella olen ollut huomaavinani, että Catricen tuotteet olisivat laadukkaampia kuin Essencen tuotteet (molemmat saman valmistajan sarjoja). Ainakin Keski-Euroopassa Cartice on myös vähän kalliimpi kuin Essence, mutta tuo hintaero vaikuttaa mielestäni olevan varsin perusteltu.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #2 : 11.07.17 - klo:21:03 »
Carlssonilta löytyi tätä sarjaa ainakin vielä alkukesästä :)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #3 : 12.07.17 - klo:01:23 »
Mulla on todella hyviä kokemuksia Catricesta  :) Pitkälti saman sorttinen merkki kuin Essence, mutta kosiskelee myös hiukan aikuisempaa käyttäjäkuntaa.

Omistan 24H Made to Stay -meikkivoiteen kahdessa eri sävyssä, Eyebrow Filler -kulmageelin ja ProvoCatrice-LE-kokoelman Gradation blushin sävyssä Raspberry Belle. Aiemmin mulla oli mattaposkipuna, joka oli kyllä miellyttävän tuntuinen, mutta sävyiltään jotenkin niin vieras, etten koskaan saanut sitä edes kokeilluksi.

Meikkivoiteesta olen kirjoittanut toiseen ketjuun näin:
Löysin marketista meikkivoiteen, joka vaikuttaa todella, todella lupaavalta mun erittäin vaikeasti meikattavalle iholle. Ongelma on kuivuus ja peittoa vaativa iho, mikään pohja ei tunnu pysyvän, vaan menee aivan järkyttävän näköiseksi lukuisista eri tuotteista ja niiden yhdistelmistä riippumatta.

Ostin Catrice-merkin 24H Made to Stay Make Up -meikkivoiteesta kaksi sävyä, vaaleimman 005 Ivory Beigen ja siitä kaksi sävyä tummemman 015 Sand Beigen. Tuote on lasisessa pumppupullossa ja 30 ml maksaa 7,99 €, saa ainakin Citymarketista ja vissiin Tokmannilta ja sen tapaisista kaupoista. Tämä on erinomaisesti peittävä, mattaisen pinnan jättävä voide, joka on kuitenkin melko notkeaa koostumukseltaan. Ivory Beige on vaalea, keltapohjainen sävy, itselleni tällä hetkellä hieman liian vaalea vaikken ole erityisemmin ehtinyt päivettyä. Swatchailin vähän ja tämä on tummuusasteeltaan lähellä Misshan Perfect Cover BB:n 13-sävyä, ehkä inan tummempi. Hieman vaikea verrata, kun tämä on heleän keltainen ja Misshan harmahtavan pinkki. Lumenen Nude Glow'n 0-sävyä tämä on noin asteen vaaleampi, Lumenen Nude Perfectionia en swatchannut, mutta 1-sävy Kultahiekka on arviolta aika lähellä tuota 015 Sand Beigeä. Sekin on siis keltapohjainen sävy.

Levitin meikkivoiteen MAC 187 skunkilla ja koska se jäi peittokykynsä vuoksi häiritsevän maskimaiseksi pakkeliksi, niin pyörittelin kostealla beautyblenderillä vielä paikoilleen. Kokeilin ilman mitään primeria iholle, joka tuntui hiukan kiristävältä ja päälle suihkautin L'Orealin Infallible -suihketta (sitä paljon hehkutettua, johon olen itsekin tykästynyt). Oletin, että kohta pohja on rumasti huokosissa ja hävinnyt muualta, mutta käsittämättömästi tämä on nyt 5-6 h myöhemmin edelleen todella siisti  :o Tämä on mulle erittäin, erittäin harvinaista, olen ollut todella isoissa ongelmissa meikkipohjan pysyvyyden kannalta. Vähemmän temppuilevalle iholle voisin povata erinomaista pysyvyyttä koko päiväksi. Rasvaisella iholla käyttätymistä en osaa arvioida, mutta Catricella on valikoimissaan useampia meikkivoiteita ja jos laatu on kautta linjan näin hyvää, niin suosittelen testaamaan :)

Lopputulos on makuuni hiukan liian matta ja peittävä, mutta tosi ohut Lumenen Nude Glow on ennenkin ollut mulla toimiva kaveri sekoitettavaksi, kokeilen sitä seuraavaksi. 1-sävyllä saa varmaan sävyäkin modattua juuri oikeaksi.

Olen tätä nyt about kuukauden käyttänyt yleensä sekoitettuna Lumeneen tai muuhun heleämpään pohjaan ja pysyy todella nättinä, kunhan tätä on vähintään 2/3, mielellään enemmänkin. Käytän joko skunkki + meikkisieni -yhdistelmää tai usein pelkkää sientä (nyt käytössä Real Techniquesin Miracle Sponge). Toki mun iho on kesäaikaan yleisesti helpompi käsiteltävä, mutta silti supermahtava HG-meikkivoide itselleni! Vaatii mun mielestä ehdottomasti kaksoispuhdistuksen lähteäkseen kunnolla pois. Vaaleampi sävyon edelleen ollut tummempaa parempi, mutta nyt alan sekoittelemaan näitä kahta, kun iho on päivettynyt enemmän.

Kulmageeli on sekin päätynyt vakiokäyttöön, on aika samantapainen kuin Lumenen, hitusen tummempi ja pigmenttisempi vain. Todella helppo ja siisti käyttää, itse en siis tarvitse aikaa vievää kulmien muotoilua ja värittämistä, mutta sudin ne muotoonsa ja meikkipohjan tekemän pölyisyyden pois terävöittäen ilmettä hiukan. Mulla on tästä sävy 10, joka on ilmeisesti punaisempi ja tummempi kuin 20, mutta mun mielestä tämä ei ole mikään lämmin sävy.

Poskipuna on nätti, tyttömäisen heleä pinkki, jossa on jonkin verran kimalletta. Puna on liukuvärjätty ja tummempi puoli on kuvauksen mukaan mattainen, mutta kyllä tässä käytännössä tulee kimalletta mukaan aina.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 13.07.17 - klo:17:07 »
Mua kiinnostais tuo Better Than Waterproof Wash Off Waterresistant Volume Mascara, mutta harja näyttää aika isolta verrattuna kokeilemiini samantyyppisiin ripsareihin. Jos joku on tuota käyttänyt tai tutkinut tarkemmin, niin kuulisin mielelläni!
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #5 : 13.07.17 - klo:19:16 »
^Wow tuo pitää ostaa ja testata, kuulostaa mun ripsarilta :D
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #6 : 23.07.17 - klo:19:02 »
^^Harmikseni en ole ainakaan Oulun kahdesta sittarista tuota löytänyt, että onkohan Suomessa missään valikoimissa, vai pitääkö ulkomailta tilata. Ärrrrsyttävää :-X

Ostin lisäksi mustan version  18h colour & contour eye pencilistä ja tuo on yllätyksekseni pehmeämpi kuin ruskea. Lisäksi hieman tuhrasi tänään vasemmalle yläluomelle hikisissä olosuhteissa, mistä en ole yllättynyt.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #7 : 05.08.17 - klo:16:23 »
Jatkelenpa tätä omaa keskustelua merkistä ;D

Lisäksi ostin nestemäisen peitevärin, Liquid Camouflage High Coverage Concealerin tummimmassa sävyssä. Sävyjä oli kolme ja kaksi vaaleinta olivat loppuneet, mutta uskomatonta kyllä tuo oli mulle just sopiva silmänalusille ja testerit kahdesta vaaleammasta olivat todella vaaleita, ehkä toinen voisi sitten talvi-iholle passatakin. On vielä testaamatta, ostin nimittäin myös pari päivää aiemmin Nyxin vastaavanlaisen, eli hintaluokassa hitusen kalliimman ja sitä olen nyt testaillut. Tarkoituksena olis saada halvempi vaihtoehto Macin ja Urban Decayn peiteväreille, UD kului loppuun nopeaa ja mulla ei hirveänä himota noin kalliita tuotteita enää ostella.

Oon nyt parina päivänä silmänalusille em. peiteväriä laittanut ja on minusta parempi kuin Nyxin vastaava. Peittää paremmin, mutta tuoksu on aika voimakas, mikä ei itseä häiritse, mutta jotain hajusteallergikkoa mahdollisesti saattaa ärsyttääkin. Mulla on melko hyvin kasvot päivettyneet ja vaikka koinkin tämän aika tummana sävynä, niin oli mun iholla yllättävän vaalea ja ehkä hivenen kellertävä. Saapi nähdä miten käy, kun iho vaalenee, ajattelin kyllä käydä vaaleammankin sävyn ostamassa, mutta ainakin tänään hylly oli edelleen tyhjänä.

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #8 : 22.08.17 - klo:16:59 »
Tilasin Pretty.fi:stä Catricen All matt plus shine control make up -meikkivoiteen. Lupaa että "lasts up to 18 hrs", mutta nää nyt on aina lupauksia...
En ole vielä ehtinyt testaamaan, muuta kuin avasin ja pumpautin pienen pisaran kämmensyrjälle. Mulla on siis vaalein(?) sävy 010 light beige. Vaikuttaa äkkiseltään katsottuna ihan hyvältä, enemmän keltaiseen taittavalta kuin pinkiltä. Mutta tää tuoksu! Tää on tosi tosi tuttu jostain muusta meikkivoiteesta! Ehkä jonkun mielestä liian vahva, musta vielä ihan ok. Koitin muistella, että olisikohan se Rimmelin 25hrs mattameikkivoide (jota ei enää vissiin saa) ollut aivan saman tuoksuista.

Testaan huomenna kasvoille ja katson, miltä vaikuttaa.

Edit. Nyt olen testannut. No jaa, ei tuosta mitään lempparituotetta tule...sävy oli ok kasvoille levitettäessä ja sen jälkeenkin, mutta pito oli aika huono. Musta koostumus muistutti hieman Lorealin Infalliblen oloista. Ei siis infallible matten oloista (se on ohutta ja kestää hyvin mattana), vaan sen "perusinfalliblen" oloista, joka alkaa kiiltää mun naamassa kyllä tunnin-parin jälkeen ihan selkeästi. Lisäksi oli hieman liian maskimaisen oloista, siis aivan kuin lorkun infallible. Saa nähdä saanko käyteltyä tuota pois, onneksi ei maksanut montaa euroa.
« Viimeksi muokattu: 24.08.17 - klo:13:41 kirjoittanut Nakitar »

Poissa FairyC

• Hiushörhö
« Vastaus #9 : 17.09.17 - klo:15:16 »
Catricen Glam&Doll False Lashes-mascara on ollut nyt käytössä muutaman kerran ja tämä taitaa kyllä kiilata yhdeksi suosikkimascaraksi. Tekee näyttävää jälkeä, mutta reuppaallakaan annostuksella ei saa aikaan mitään ripsiryppäitä. Harja on sopivan pieni, että saa sudittua jokaiseen ripseen väriä. Jos jotain saisi pyytää, niin kolmekasiversiota tästä mascarasta.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #10 : 17.09.17 - klo:17:55 »
^ Olin tulossa kirjoittamaan samaa  :D Ostin wp-version ja vaikuttaa lupaavalle. Tuo 38 olisi kyllä huippua.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #11 : 02.10.17 - klo:15:47 »
^Täällä myös Glam&Doll False lashes wp:n tyytyväinen käyttäjä  :ts Olen nyt käytellyt n. viikon tätä ripsaria ja nousi heti suosikiksi! Itsellä on melko ohuet, mutta pitkät ripset, tällä saa just nätisti jokaisen ripsen sudittua ja eroteltua. Tekee todella kauniit ja näyttävät, siistit räpsyttimet, eikä linttaa ripsiä yhteen kerrostamallakaan. Paakuiltakin olen välttynyt. Toivottavasti tätä ei lopeteta ikinä  :D

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #12 : 03.10.17 - klo:23:55 »
Ostin Lashes to Kill Ultrablack Mascaran ja ei kyllä mene jatkoon eka päivän perusteella. Massa oli aika kuivan tuntuista ja 4 tunnin jälkeen ripsari oli varissut melkeinpä kokonaan sekä ylä- että alaluomille. Putkilo vaikutti avaamattomalta ja oli ihan siisti, eli tuskin oli testailuista kuivunut.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #13 : 29.10.17 - klo:02:47 »
Minäkin tästä ketjusta poimin vinkin tuolle Glam & Doll False Lashes Mascaralle ja olen todella tyytyväinen! Paljon "kalliimman" oloinen lopputulos, kuin osasin odottaa! Ei paakuta lainkaan ja ripsistä tulee erotellut, kaareutuvat ja tuolla harjalla on helppo kerrostaa. Vau! Lopptulos on todella upea. Hintaansa nähden todella kiva mascara. Ajoi heti mun suosikiksi. Saman oloinen lopputulos mun ripsiin kuin Lancomen baby dollilla. Jäin ihan peiliin tuijottelemaan, että onks noi mun ripset...
« Viimeksi muokattu: 29.10.17 - klo:10:58 kirjoittanut Aridith »
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #14 : 29.10.17 - klo:13:09 »
Yritin käydä ostamassa loppuneen essencen longlasting eye pencilin tilalle uutta, mutta kaupassa ei ollutkaan haluamaani sävyä (lucky lead), joten tulin vilkaisseeksi viereisen Catricen standiin. Päädyin ostamaan 18h colour & contour eye pencilin (säyvssä absolute greysiness) eikä huono ole ollenkaan! Vaikka siis sävyt eivät ole samanlaiset, niin muuten eroa näiden kahden välillä ei juurikaan ole. Kumpikin on siis kierrettävä kynä jota ei tarvitse teroittaa ja kynän kärjet ovat yhtä paksut. Ihan pientä kulumista voi huomata Catricen osalta työpäivän jäljiltä, mutta siis yllättävän kestävä on näin halvaksi tuotteeksi!