^ Osaatko sanoa onko sulla nopea vai hidas kasvutahti? Mä uskoisin, että mulla meni noin kaksi vuotta olkapäämitan saavuttamiseksi.
Mä aloitin kasvatusprojektini vuonna 2013, jolloin värjäsin tummanruskean tukkani vaaleanruskeaksi, eli lähemmäs omaa sävyä. Kasvatin pahalla sisulla rumaa juurikasvua kaksi vuotta mitään tekemättä, minkä jälkeen leikkasin V-linjaisen ja kerrostetun hiusmallin. Tämä hiusmallin muutos oli ehkä isoin helpottava tekijä, sillä V-linja ja lyhyemmät kerrokset kasvojen ympärillä ja koko päässä vähentää värjätyn hiuksen määrää nopeammin kuin pelkkä latvojen tasoittaminen. Toistaiseksi viimeinen kestovärivärjäys oli tuolloin 2015, jolloin tuo kulahtanut latva raidoitettiin ombreksi oman värisellä tyvellä.
Nyt vuonna 2017 olen tyytyväisempi hiuksiini kuin koskaan. Olen sävyttänyt välillä hiuksiani Goldwellin suoravärillä, mutta tällä hetkellä olen todella tyytyväinen omaan väriini. Vasta nyt tuntuu siltä, että oma väri on parhaimmillaan. Pitkissä hiuksissa kestää siis kauan, että oma väri valtaa prosentuaalisesti tarpeeksi pinta-alaa näyttäkseen todellisen luonteensa. Mun latvat on vieläkin hieman vaaleammat kuin tyvi, sillä nuo 1,5 vuotta sitten otetut raidat ovat vielä mukana, kun en ole pahemmin hiuksia leikellyt. Tällä hetkellä edes suoravärit eivät houkuta, koska kokonaisuus ihon sävyn, silmien, hiusten ja kulmien/ripsien välillä on niin harmoninen ja vaivaton. Odotan innolla loppujen raitojen saksimista, sillä pienikin sävyero vaikuttaa paljon näin herkässä värimaailmassa kuin minun piirteeni ovat.