^ Minun hiuksistani Goldwell Soft Colorit ovat haalistuneet täysin pois. Jos haluat nopeuttaa haalistumisprosessia, niin osta apteekista askorbiinihappoa ja muhittele hiuksissa esim. shampooseen sekoitettuna. Monella juureksella on hyviä kokemuksia askorbiinihappohaalistelusta.

Värinhaalistusvinkkejä-ketjussa on muistaakseni lisää informaatiota asiasta.
Mulla on tukka lähestulkoon täysin oman värinen ja valitettavasti täytyy myöntää, että paras keino kasvatukseen on pitkä pinna. Oman värin kasvatuksen alussa mä mittasin juurikasvua, kokeilin eri lisäravinteita ja muhittelin öljyjä minkä ehdin. Mulle oli kaikista vaikeinta unohtaa hiukset ja antaa niiden kasvaa rauhassa, mutta oikeasti se toimi. Sorruin kerran raitoihin, mutta mun karhean hiuslaadun kunto kärsi blondauksesta niin paljon, että aloin kasvattaa raitoja pois melkein heti. Tuo raidoituskerta pidensi mun oman värin kasvatusprojektia vuodella.
Oletko valmis luopumaan pituudesta tai pysyttelemään samassa missä olet nyt? Mä yritin hetken kasvattaa omaa väriä ja pituutta samaan aikaan, mutta siitä ei tullut mitään. Mulla suurin motivaattori kasvatukseen oli hiustenleikkuu. Muutin hiusmallin tasapituisesta kerrostettuun, mikä poisti värjätyn hiuksen määrää paljon. Ei mennyt kauaa, että lyhyemmät kerrokset olivat täysin omaa väriä. Yhteen aikaan myös mikrotrimmasin kuukausittaisen kasvun itse, niin värjäämättömän hiuksen osuus pääsi valtaamaan alaa mahdollisimman nopeasti. Tsemppiä kasvatukseen!

Pahimpina aikoina voit ottaa itsellesi jonkun tavoitteen, että nyt päätän etten leikkaa hiuksia ennen toukokuuta tms.