Kirjoittaja Aihe: Lyhyitä hiusmalleja  (Luettu 1149458 kertaa)

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
Vs: Lyhyitä hiusmalleja
« Vastaus #660 : 28.08.09 - klo:09:49 »

^^Mulla oli viime kesänä myös kerrostetumpi ja lyhyempi kuvan tyylinen malli, edessä otsis ja pidempiä sivuhaituvia. Muistelen, että sivulta pituus oli korvan puolivälillä. Se olikin ihana ja nopea muotoiltava! Ai että näytti hiukset tuuheilta aina. Voi jos vähän kasvattaisin nyt sivuhaituvia niin saisin tuon sun kuvan mallin vähän kerrostetumpana. Kävin eilen kampaajalla ja vähän kaipailen tähän polkkaan noita lisähaituvia, mutta ehkä tähän tottuu kun katsoo tarpeeksi monta kertaa peiliin :)
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

kissamiau

• Vieras
« Vastaus #661 : 03.09.09 - klo:15:42 »
oon yrittäny kaivaa netistä jotain sellasta kuvaa lyhkäsestä mallista, jossa olis runsaasti eri mittasta lyhyttä ja jotenkin niskalle ja poskille aaltoilevaa hiusta, ja takaraivolla hapsottaa kans jotain. hitto en osaa selittää enkä löydä kuvaa sellasesta, enkä tiiä mistä olen tän kuvan päähäni kehittänyt... mistähän sellasen kuvan oikein löytäisin, muualtakin kuin päästäni????

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #662 : 03.09.09 - klo:19:22 »

^Great Lengthsin style galleryssa oon nähnyt tuollaisia tosi rikottuja malleja (4. rivin kuvat), mutta ovat lähinnä puolipitkiä. Käy kuitenkin katsomassa jos löytyy edes sinne päin. Voihan kampaajalle aina selittää, että haluaisi vastaavan lyhyempänä.

Poissa Lonka

• Tukkaguru
« Vastaus #663 : 04.09.09 - klo:10:59 »
Voi voi voi, nyt tekee niiiiin mieli lyhyitä hiuksia, että kohta nää on varmaan leikattava. Haluaisin tällä kertaa jättää kuitenkin korvan päälle karvoja, mutta päälliosa ihan lyhkäiseksi. Nyt lyhimmät on jotain 8 cm:n pituisia, eli ihan liian pitkiä ;) Vähän hankala vaan toteuttaa näillä hiuksilla, kun ovat niin ohkaiset. Tarvis melkein vedellä korvat näkyviin... Ääh. Nyt on varmaan 1,5 v ollut tämä suht sama malli, ja alkaa toden teolla kyllästyttää. Sivuhiuksetkin on aina vaan yhtä huonossa kunnossa...

Nyt mä olen fiksoitunut sellaisiin naisellisiin, vähän sileämpiin malleihin pörröjen sijasta. Joskus kyllä vielä palaan ihan lyhyeen. Aaaah:
http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=10024&month1=&pg=1&styl1=Davines
http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=10297&month1=&pg=1&styl1=Westrow%20Hairdressing

Ja tää, jonka olen aikaisemminkin tänne linkittänyt <3
« Viimeksi muokattu: 04.09.09 - klo:11:03 kirjoittanut Lonka »

esve

• Vieras
« Vastaus #664 : 04.09.09 - klo:12:02 »
Armaat luonnonkihara/-taipuisahiuksiset juurekset, auttakaa naista mäessä  ;D Halajan kovasti jotain lyhyttä hiusmallia, osaksi vaihtelun vuoksi, osaksi sen takia, että bsl-pituinen hiuksistoni on aikamoisen kökössä kunnossa. Olisi kiva aloittaa hyväkuntoisen kuontalon kasvatus ns. puhtaalta pöydältä. Ihan lyhyeksi en halua, sanotaan minimiksi vaikka tämänpituinen: http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=4606&month1=&pg=1&styl1=seanhanna

Mutta siis, mikä malli sopisi kihartuviin (selkeät "luonnonlaineet", mutta ei kuitenkaan korkkiruuvia) hiuksiin? Vai onko mun vaan todettava, että mun hiustenlaittokärsivällisyydellä (mikä on aika nihkeän pieni) ei yksinkertaisesti voi pitää lyhyempää mallia?

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #665 : 04.09.09 - klo:12:44 »
Kaphas, nyt vasta huomasin että miunkin "ongelmaan" on kommentoitu :) Miuta ei ihan osaa säväyttää nuo kuvien mallit, jotenkin liian "klassisen" oloisia kun kaipaisi jotain räväkkää. Ja ei, en todella tiedä itsekään tarkasti mitä haluan :D Lähinnä tuota keskipääjakausta mietin, saisikohan nämä pyörteet jotenkin kesytettyä vai olisikohan olemassa mitään mallia jossa se ei niin haittaisi... Taidan kohta päätyä johonkin tylsään peruspolkkaan, siinä vaiheessa miuta saa kyllä jo lyödä.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #666 : 13.10.09 - klo:13:44 »
Ja taas. Se perinteinen.. Tukka kasvaa olkapäille asti ja sen jälkeen mua alkaa hatuttaa koko kasvattaminen. ::) Olkapäille ulottuva tukanrötkäle on 'ei minkään'- näköinen, etenkin kun mun rötkäleeni on saanut kasvaa ilman muuta leikkuuta kuin otsatukan karsintaa. Pitkä ja punainen tukka kuulostaa (ja näyttää!) hienolta, mutta keskimittainen kasvatusvaihe on enemmän kuin PLÄÄH..
Sitten erehdyn tutkimaan tätä ketjua ja päädyn himoamaan erilaisia ihania lyhyitä ja pörröteltäviä malleja..
http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=11950&month1=459&pg=1&styl1=Ocean
http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=11395&month1=432&pg=1&styl1=Karine%20Jackson
http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=11236&month1=424&pg=1&styl1=Great%20Lengths
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #667 : 13.10.09 - klo:15:38 »
^Noissa on muuten jo sitä samaa suuntaa mitä miekin olen hakenut! Mitenhän saisi paksut ja jäykähköt (päätä pitkin menevät...) hiukset tuollaisiin asettumaan, etenkin nämä pyörteet huomioiden. Hmm. Ideoita, anyone? Kokemuksia sitkeiden pyörteiden taltuttamisesta, vinkkejä?
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #668 : 13.10.09 - klo:16:04 »

Hiihii, voi olla varma et ku Hallonnikas on laittanut tukkakuvia lyhyiden mallien ketjuun ei ole tiedossa tuttua ja turvallista! Et tuottanut pettymystä tälläkään kertaa  :) Hienon näkösiä ovat ja voin vain kadehtien kirota tukkaani jota ei ikinä sais nostettua noin tai sitten se pysyis n. 5 sekuntia paikallaan. Mullakin polkka venähtänyt jo leuan alle, otsis on raivostuttavan ylikasvanut ja malli muutenkin entinen. On vaan taas päätöksen vaikeus, kun istun koulussa usein kahden kaverini kanssa joista toisella on ihana lyhyt rokkitukka ja toisella ihanan piiiitkät hiukset eikä osaa päättää kumpi on hienompi..

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #669 : 13.10.09 - klo:16:24 »
http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=11395&month1=432&pg=1&styl1=Karine%20Jackson

Tiedättekö juurekset vinkata sivustoa tai jotain julkisuudenhenkilöä, mistä voisi lähteä etsimään irokeesimaisempia hiusmalleja? Kasvattalen tässä nimittäin hiuksia, mutta koska takatukkaviritelmäni ei tule ikuisuuksia toimimaan ja jotain välileikkausta haluaisin kehitellä. Olen pitkään hahmotellut mielessä lennokasta, rentoa tukkamallia, jossa sivut/ohimot olisivat selvästi lyhyemmät ja päältä hiukset olisivat pitkää ja tuuheaa. Jollain logiikallani tässä mallissa hiukset saisivat kasvaa suht tasaisesti. ::)

En siis halua kapeaa irokeesia vaan että päänläki on vain runsaampaa hiusta ja sivut lyhyempää. Hallonikkaalta lainasin tuon kuvan siksi, että noin olen mielessäni laittanut päällihiukset; taaksepäin föönattuina ja vähän luonnollisilla laineilla. Haluaisin vain löytää selkeämpää kuvamateriaalia ajatuksissani pyörivästä mallista, varsinkin takahiuksista, koska kampaajalle en uskalla mennä vain selittämään ilman kuvia. Lähtisin kampaajalta kuitenkin joku kunnon aito irokeesi päässä.  :D

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #670 : 13.10.09 - klo:17:11 »
^Äkkiseltään tuli mieleen ANTM:n jonkun kauden voittaja Naima, tässä linkki kuvasarjaan:
http://realitytv.about.com/od/americasnexttopmodel/ss/NaimaPics.htm

Edit. Ainiin ja tietty Rihanna

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #671 : 13.10.09 - klo:20:23 »
Hiihii, voi olla varma et ku Hallonnikas on laittanut tukkakuvia lyhyiden mallien ketjuun ei ole tiedossa tuttua ja turvallista! Et tuottanut pettymystä tälläkään kertaa  :)

Haha! ;D Kiitoksia luotosta.
Luulen että mun oma tukkani vaatisi aikamoiset määrät vahaa, föönausta ja lakkaa, jos haluisin yrittää laittaa lyhyitäkin hiuksia noin.. Eli ihan jokapäiväseen käyttöön ei taitais mullakaan tulla tommonen semikeesi..

^Noissa on muuten jo sitä samaa suuntaa mitä miekin olen hakenut! Mitenhän saisi paksut ja jäykähköt (päätä pitkin menevät...) hiukset tuollaisiin asettumaan, etenkin nämä pyörteet huomioiden. Hmm. Ideoita, anyone? Kokemuksia sitkeiden pyörteiden taltuttamisesta, vinkkejä?

Mulla ainakin hiukset muuttuu itsepäisesti jokasuuntaan sojottavaksi palloksi kun ne on leikattu lyhyeksi, ja mullakin on melkoisen jäykät, karheat ja jotenkin tönköt hiukset. Tosin toi mun ekana laittamani malli on sen verran pitkähkö että sen mittaisen nostaminen ylöspäin vois olla kyllä jo työn takana..

Mun takaraivollani komeilee (ainakin) kolme sitkeää pyörrettä, jotka teki mut hulluksi melkein joka aamu lyhyttukkaisena. Kaksi niistä on melkolailla pään päällä, toinen oikealla ja toinen vasemmalla takana. Tosta seuraa se että lyhyet hiukset sojottaa pystyssä kuin nallen korvat aina aamuisin.. Vaiva korjaantui kastelulla, vahalla ja kiukulla.. olisin myös föönannut jos olisin ehtinyt ennenkuin tukka oli jo kuiva. Kolmas pyörre on niskassa, ihan hiusrajassa ja se on kaikista vaikein pyörteeni, koska sitä ei saa hallintaan millään. Jokainen hiusmalli pitää siis tehdä tuota kirottua mylpyrää ajatellen. Se vetää pitemmät hiukset yhdeksi ponnarimaiseksi köntiksi niskaan ja lyhyemmissä tapahtuu ikävä hiirenhäntä-efekti.. Eli tuon takia pitää joko leikata todella lyhyeksi, tai jättää reilusti pituutta. 'Reilusti pituutta' tarkoittaakin tässä tapauksessa jo kunnon takajeejeetä.

Mä en tainnut vastata ihan kysymykseesi heittämällä hyviä ideoita, mutta kokemuksia taisi tulla jo tuossa... ;)
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Varis

• Vieras
« Vastaus #672 : 18.10.09 - klo:10:54 »
Mulla on ollut keesi, jonka voi nostaa tarvittaessa ylös ja nyt mulla on hyvin lyhyet sivut, alussa ne olivat muutaman millimetrin pituiset, nyt jo vähän pidemmät ja päältä hiukset on pidemmät, noin 5 cm. Ihan hyvin nämä nousee, kun kuivaa hiukset pystyyn, laittaa mattavahaa ja vähän hiuskiinnettä. Mulla on paksut hiukset, erityisesti päältä ja takaraivolla pyörre. Ei haittaa mitään. Hiukset asettuvat huonommin, jos en kuivaa niitä muotoon.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #673 : 28.10.09 - klo:20:52 »
^Äkkiseltään tuli mieleen ANTM:n jonkun kauden voittaja Naima, tässä linkki kuvasarjaan:
http://realitytv.about.com/od/americasnexttopmodel/ss/NaimaPics.htm

Edit. Ainiin ja tietty Rihanna

Mullon jäänyt kiittää noista linkeistä. Auttoivat nimittäin jäljille. Aivan noin rohkeita en ainakaan vielä uskalla, mutta Rihannan kuvat auttavat varmasti tulevaa kampaajaa ja noista hoksasin myös eri miesmallit, joita pitäiskin selailla paremmin kun miehillä on nyt sellaista loivaa laine hiusmallia sivuilta lyhyempänä.  :P