Hiihii, voi olla varma et ku Hallonnikas on laittanut tukkakuvia lyhyiden mallien ketjuun ei ole tiedossa tuttua ja turvallista! Et tuottanut pettymystä tälläkään kertaa
Haha!

Kiitoksia luotosta.
Luulen että mun oma tukkani vaatisi aikamoiset määrät vahaa, föönausta ja lakkaa, jos haluisin yrittää laittaa lyhyitäkin hiuksia noin.. Eli ihan jokapäiväseen käyttöön ei taitais mullakaan tulla tommonen semikeesi..
^Noissa on muuten jo sitä samaa suuntaa mitä miekin olen hakenut! Mitenhän saisi paksut ja jäykähköt (päätä pitkin menevät...) hiukset tuollaisiin asettumaan, etenkin nämä pyörteet huomioiden. Hmm. Ideoita, anyone? Kokemuksia sitkeiden pyörteiden taltuttamisesta, vinkkejä?
Mulla ainakin hiukset muuttuu itsepäisesti jokasuuntaan sojottavaksi palloksi kun ne on leikattu lyhyeksi, ja mullakin on melkoisen jäykät, karheat ja jotenkin tönköt hiukset. Tosin toi mun ekana laittamani malli on sen verran pitkähkö että sen mittaisen nostaminen ylöspäin vois olla kyllä jo työn takana..
Mun takaraivollani komeilee (ainakin) kolme sitkeää pyörrettä, jotka teki mut hulluksi melkein joka aamu lyhyttukkaisena. Kaksi niistä on melkolailla pään päällä, toinen oikealla ja toinen vasemmalla takana. Tosta seuraa se että lyhyet hiukset sojottaa pystyssä kuin nallen korvat aina aamuisin.. Vaiva korjaantui kastelulla, vahalla ja kiukulla.. olisin myös föönannut jos olisin ehtinyt ennenkuin tukka oli jo kuiva. Kolmas pyörre on niskassa, ihan hiusrajassa ja se on kaikista vaikein pyörteeni, koska sitä ei saa hallintaan millään. Jokainen hiusmalli pitää siis tehdä tuota kirottua mylpyrää ajatellen. Se vetää pitemmät hiukset yhdeksi ponnarimaiseksi köntiksi niskaan ja lyhyemmissä tapahtuu ikävä hiirenhäntä-efekti.. Eli tuon takia pitää joko leikata todella lyhyeksi, tai jättää reilusti pituutta. 'Reilusti pituutta' tarkoittaakin tässä tapauksessa jo kunnon takajeejeetä.
Mä en tainnut vastata ihan kysymykseesi heittämällä hyviä ideoita, mutta kokemuksia taisi tulla jo tuossa...