Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447396 kertaa)

Poissa Malva

• Tukkaguru
Luonnonmukaiset hiustuotteet
« : 03.03.06 - klo:16:15 »
Näin tänään luontaistuotekaupan ikkunassa Acomax mainoksen. Suomalainen sarja joka on hyväksi hiuksille ja hiuspohjalle. Enemmän tietoa: http://www.maimo.fi/ Hyvältähän nuo lupaukset kuulostaa, mutta kenelläkään kokemusta? Onko INCeistä tietoa?
« Viimeksi muokattu: 22.08.09 - klo:14:20 kirjoittanut Hunajapupu »

Poissa Iida

• HAIRahtanut
Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #1 : 27.04.06 - klo:14:45 »
Sattui silmiin ekokaupan nettikaupassa Elokuu-nimiset shampoot ja hoitoaineet, näitä oli useampia: nokkosshampoo, kamomilla, minttu jne. inci näytti ihanan luomulta kun sen hairstoren sivuilta kaivelin esiin :) ja shampoon biohajoavuus on plussaa.. Onkos kellään näistä shampoista kokemuksia? Ajattelin erityisesti kamomillaa ja nokkosta, tervashampookin kiinnostaa.. Minkälainen tuoksu näissä tuotteissa on?

Ai niin, myös muiden luomusarjojen suosittelua otetaan vastaan erityisesti tuon kamomillashampoon kohdalta.. Ilmeisesti ainakin frantsilalta saa sitä.. Onko siitä kellään kokemuksia?

Yhdistin peräkkäiset viestisi. T: ChaosBlack
« Viimeksi muokattu: 28.05.06 - klo:11:37 kirjoittanut Rolla »

Poissa Vivi

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #2 : 27.04.06 - klo:21:08 »
Mulla on ollut kehäkukka ja minttushamppoota. Molemmat on ollut hyviä. Ite tykkään kuitenkin enemmän mintusta. Ehkä parempi mun rasvoittuvalle hiuspohjalle + parempi tuoksu. Tuoksu noissa on silleen, että toi kehäkukka on tosi mieto tuoksu ja siinä haisee ehkä enemmän sellainen raaka-aineen tuoksu. Minttu taas tuoksuu aivan ihanalta mintulta.  :-* Ei kovin väkevä tuoksu kuitenkaan. Seuraavaksi ostan rosmariinia, siinä on kanssa ihanan raikas tuoksu.

Toinen kotimainen luonnonkosmetiikkasarja on Ole Hyvä, joita en ole kokeillut koska sarja on aika uusi, enkä ole vielä täällä nähnyt niitä missään. Ja tietty Frantsila, jonka mainitsitkin. Frantsilan Yrtti hiushoito on hyvä. Sellainen kevyt, mutta selvittää aika hyvin ja tuoksu on ihana.
« Viimeksi muokattu: 27.05.06 - klo:00:06 kirjoittanut Vivi »
Oma väri takaisin.

Poissa yvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #3 : 28.04.06 - klo:10:56 »
Tällä hetkellä käytän tuota rosmariinishampoota, siinä on kertakaikkisen ihana tuoksu. Kaikissa Elokuun tuotteissa tuoksuu aika puhtaasti juuri se raaka-aine, ne kun on sellasia hyvin yksinkertaisia ja "puhtaita" koostumukseltaan. Nokkosta kans olen käyttänyt, mutta tykkään että rosmariini on jostain syystä parempi. Päänahka, jonka kanssa ollut ongelmia, pysynyt nyt tosi hyvässä kunnossa.

Ole hyvä-sarjasa perustinkin topicin, se on tossa jossain alapuolella, sitä sarjaa en suosittelisi ainakaan omakohtaisten kokemusten perusteella.

Poissa Mischa

• HAIRahtanut
« Vastaus #4 : 28.04.06 - klo:11:28 »
Kappas, olen ihan varma että olen vastannut tähän samaan aiheeseen aiemminkin, mutta eipä sellasta enää löydy?
No kuitenkin, mulla on ollut tuo minttushampoo. Ihan ok "peruskamaa", tuoksu tosi miellyttävä. Ja noi on hyviä jossain mökkireissulla tms., just tuon hajoavuutensa puolesta :) Miksei tietty muuallakin!
Hoitoaine (en kyllä muista mikä) ei selvittänyt mun tukkaa tarpeeksi.
1b M ii

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #5 : 28.04.06 - klo:13:26 »
Hoitoaine (en kyllä muista mikä) ei selvittänyt mun tukkaa tarpeeksi.
Mä olen kanssa kuullut, ettei ne oikein toimi. En oo ite uskaltanut kokeilla. Mut Frantsilan hoitsikka on hyvää. :)
Oma väri takaisin.

Suomineito

• Vieras
« Vastaus #6 : 28.04.06 - klo:14:19 »
Mulla on rosmariini- minttu- ja nokkosshampoo. Olen tykännyt, minulle ne ovat juuri sopivan peseviä. Ja juuri se "puhtaus" sisällön suhteen niissä miellyttää. Tuoksu on mukavan raikas mielestäni varsinkin minttu- ja rosmariinishampoossa. Suosittelisin näitä ainakin rasvoittuvalla hiuspohjalle.

Poissa Iida

• HAIRahtanut
« Vastaus #7 : 28.04.06 - klo:14:36 »
Mites, kun mulla on vaalea tukka, niin mahtaakohan rosmariini ja nokkosshampoo olla mulle oikeen hyviä? Yrttitarhan sivuilta kun katsoin noita hiustenhoitoyrttejä, niin siellä luki että molemmat tummentavat hiusta.. Ehkä noissa shampoissa ei ole sitä yrtiiä kuitenkaan niin paljon, että vaikuttaisi noin..  :-\

Poissa Sarita

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #8 : 16.05.06 - klo:17:07 »
Olen käyttänyt Elokuu-shampoita kymmenisen vuotta .  En käytä mitään muita shampoita , eli se varmasti kertoo jotain tyytyväisyydestäni :)  Mielestäni sinulle, Iida, kävisi loistavasti kamomilla tai kehäkukkashampoo.  Itse käytän useimmiten kehäkukkaa tai rosmariinia , mutta myös nokkonen on ok ja koivu .

Toinen vähän vastaava sarja on AMluonnontuotteet .  Myös heiltä löytyy kehäkukkashampoo (en ole varma ,mutta siinä saattaa olla kamomillaa seassa) . Olen kokeillut sitä ja tuntui aika paljon miedommalta kuin Elokuu . Tykkään enemmän Elokuu-sarjasta , mutta molemmat ovat hyviä.

http://www.amnaturalproducts.com/amSuomi/

Omat hiukseni ovat pitkät erittäin hyväkuntoiset , eli ainakin minulle nämä luonnontuotteet ovat sopineet mainiosti :)

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
« Vastaus #9 : 16.05.06 - klo:20:14 »
AM-luonnontuotteista...
Onko  Kehäkukka- ja Yrttihiusravinne-suihkeissa alkoholia? Hyrrääköhan mehulaiset perässä, jos tuota suihkuttaa päähän? Miksihän tuolla sivulla ei ole merkintää postikuluista, vai enkö vaan huomannut sitä...
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry

rolla

• Vieras
« Vastaus #10 : 16.05.06 - klo:20:22 »
Joo aika huono systeemi kun ei mainita postikuluja vaikka lähettää sinne tilauksenkin. Ne kulut voi arvioida varmaan postin taksojen mukaan. Nehän tulevat ainoastaan postiennakolla ja sitten maksat postissa ne.

Poissa Sarita

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #11 : 16.05.06 - klo:21:21 »
Olen tilannut AM:ltä tuotteita ja sovimme ennen tuotteiden postitusta , että maksan tuotteet etukäteen tilille ja saan paketin pakettimaksulla . Säästin siis postiennakkokulut .  Luulisin että hinnoittelevat lähetyskulut paketin painon mukaan . Katson myöhemmin kehäkukkahiussuihkeen tuoteselosteesta onko alkoholia ja kirjoittelen uudemman kerran .

Keäkukkasuihke ei sisällä alkoholia . Sisältönä oli lähinnä aqua (vesi?) , kehäkukkauute , oliivisakeuttaja , pari eteeristä öljyä ( muistaakseni ruusupuu ja laventeli) . Tuoksu on ihan miellyttävä ,eikä tuoksu kovin kauan tukassa ainakaan liikaa .

Sisältää myös kamomillaa , tarkistin vielä !
« Viimeksi muokattu: 17.05.06 - klo:19:11 kirjoittanut Sarita »

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
« Vastaus #12 : 17.05.06 - klo:18:04 »
Kiitos! :)  Tuotahan pitää ostaa...pakko saada ja kokeilla. Yrtit voittaa aina muut kemikaalit.  ;D

Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #13 : 17.05.06 - klo:18:34 »
Huomasin, että myös Ekolon nettikaupasta saa noita AM-tuotteita (sekä Elokuuta ja vaikka mitä muuta  :)). Varmaan myös Ekolon myymälästä. Sakohan jostain muustakin kaupasta?
http://www.ekolo.net/show.php?page=hygienia
Oma väri takaisin.

Poissa Sarita

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #14 : 17.05.06 - klo:19:13 »
Jep, toi Ekolo on aivan loistava valikoimiltaan. Sieltä löytyy kaikki Elokuu-sarjan shampoot , ihania Provida-tuotteita ja juuri näitä AM:n juttuja sekä Weledaa .