Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 446649 kertaa)

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #1005 : 05.05.15 - klo:17:07 »
Onkohan jotain luonnonmukaista latvasuojaa? Pari kertaa olen sheavoita kokeillut. Ihan hyvä. Vai onko latvasuojat ihan huuhaata?

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1006 : 05.05.15 - klo:21:13 »
Minä käytäm latvoihin neem-öljyä ja Lushin Shine so brightiä. Okei, Lush ei ole luonnonkosmetiikkaa ja Shine so brightissä on hajusteita, mutta muuta ikävää siinä ei ole. Tuoksu on voimakas, mutta siedän sitä, vaikka tuoksuyliherkkä olenkin. Tuntuu, että nämä kaksi ovat ehkä tehneet eniten hyvää kuiville ja haaroittuville latvoilleni kaikista niistä asioista, joita olen niihin pistänyt.

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1007 : 20.05.15 - klo:13:38 »
Näköjään tuo Lushin mömmö sisältää tuota sheavoita. Miten pieni purkki se on?

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1008 : 20.05.15 - klo:19:13 »
Purkki on tosi pieni, sellainen huulirasvapurkin kokoluokkaa, mutta se kestää mulla hirmu pitkään, vaikka hieron sitä latvoihin harva se päivä. Sellainen pieni nokare nyt vaan riittää tosi pitkälle.

Suomessahan tuo maksaa jotain kympin luokkaa, mutta olen omani tilannut Englannista, niin on paljon halvempi. Katselin myös Viron Lushin hintoja ja huomasin, että ovat lähellä Englannin hintoja. Pitäisi varmaan vaan lähteä sinne Viroon.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1009 : 30.05.15 - klo:22:29 »
Olen muutaman kerran käyttänyt Faith in Naturen Ginkgo Biloba -hoitoainetta, ja tämä pomppasi kyllä suosikkihoitisten ykköseksi. (Myönnettäköön että lista ei ole kyllä häävi, koska sopivat hoitikset ovat harvassa.) Hiuksista tulee paksumman tuntuiset heti suihkussa, ja pehmeys ja runsauden tuntu säilyy kuivanakin. Olen käyttänyt tätä saman linjan shampoon perään, ja siitä pehmeästä puhtauden tunteesta tulee ihan lapsuustukka mieleen (hyvässä). Mulla on siis värjäämättömät, tummanvaaleat, hennohkot ja kuivahkot hiukset ja taliköhnään taipuvainen päänahka.

Ginkgo Biloba -tuotteissa on tuon nimikkokasvin lisäksi mm. kamomillaa ja merilevää (incit täällä: sh, ha), ja ainakin joissain paikoissa näitä on suositeltu erityisesti vaaleille ja hennoille hiuksille. Omasta puolestani voin kyllä allekirjoittaa suosituksen. Shampoo on todella tehokasta ja riittoisaa, eikä jätä mitään päänahkaan, mutta ei nosta hiuksia pörröksikään. Hoitoaine kosteuttaa hyvin latistamatta ja saa ainakin oman ohuen latvani tuntumaan paljon runsaammalta.

Tuoksussa sanotaan olevan ruusupuuta, pelargonia ja bergamottia, inceistä löytyy vähän enemmänkin tuoksuvia osia: vanilja, orvokki, ruusu ja tietysti nuo ginkgo ja kamomilla myös. Tämä lista ei kyllä vetoa muhun laisinkaan, en pidä noista osista yhtään (paitsi bergamotista!), mutta yllättäen tuoksu on kokonaisuudessaan vähintäänkin ihan mukava. Mulle tulee siitä jostain syystä vähän mieleen munkkiluostari. :D Kumpikaan tuote ei tuoksu pistävästi ruusulle tmv, ja tuoksu on ylipäätään miedoimpia Faith in Naturelta, ei ole ärsyttänyt ollenkaan. Kaikkiaan tosi hyviä tuotteita!
« Viimeksi muokattu: 30.05.15 - klo:22:31 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1010 : 31.05.15 - klo:00:09 »
Käytin pullollisen Faith in naturen merilevähoitista valtaosin co-pesuihin. Oon alkanut hifistelemään niiden suhteen niin, että laitan päänahkaan Faith in naturea ja pituuksiin Natures Gaten hamppua, joka on paksumpaa ja rasvaisemman oloista. Hyvä tukka tulee näillä. Vaikka tulee kummallakin yksinäänkin.
Myönnän, että tonen syy tällaiseen sekotteluun on se, että FiN on kallista.

Ylöjärven Elon Punnitse ja Säästässä ei ollut FiN merilevähoitista niin ostin jojobaa. Ihan hyvältä sekin tuntuu, joskin ehkä rasvoittaa tukan vähän nopeammin kuin merilevä. Tykkään silti. Mainio co-hoitis sekin.

Poissa sweet jane

• Tukkaguru
« Vastaus #1011 : 03.06.15 - klo:20:37 »
Harvakseltaan tänne kirjoittelen, mutta nyt ajattelin kysäistä että onko ammattilaiseko-sarja Less is more kenellekään tuttu? http://www.lessismore.at/ 

Itse olen ihastunut sarjan proteiinisuihkeeseen ja kitiinisuihkeeseen sekä mascobadogeeliin. Geeli toimii föönauksen pohjana todella hyvin. Kitiinsuihke ainakin talviaikaan vähän sähköistää minun hiustani. Proteiinisuihke jätettävänä  jämäköittää ja myös kosteuttaa. Sarja vaikuttaa tosi monipuoliselta. Itse olen ostanut tutoteita paikallisesta ekokampaamosta.

Mä käytän kieselwaxia ja limesoufflea! Nämä ovat ehdottomasti parhaiten toimivat luonnonmukaiset muotoilutuotteet mun raskaalle ja paksulle tukalle, joka tarvitsee kunnon pitoa pysyäkseen pörröllä. Limesouffle saa mun taipuisan tukan kivalle aaltokiharalle ja kieselwax toimii jämäkkänä "pitona" tukassa. Lakkana käytän jotain pahistuotetta, en ole löytänyt tarpeeksi stydiä tavaraa luonnonkosmetiikasta. Tosin noiden kahden jälkeen en laita välttämättä lakkaa kuin otsatukkaan.
Get fear of failing out of your system!

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #1012 : 04.06.15 - klo:09:45 »
Mistä olette tuota Less is morea ostanut, saako muualta kuin niiden sivuilta? Tuo limesouffle kiinnostaisi, onkohan se kuinka silottavaa?
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #1013 : 04.06.15 - klo:19:34 »
Urtekramiin on ilmestynyt 2 jätettävää suihketta, ruusu- ja aloe vera -sarjoihin. Ostin ruusuversion. Vielä en ole testannut, paitsi tuoksua (ruusu yllättäen). Hintaa oli Prismassa 4,45.

Edit. Testailu alkanut pyyhekuivaan tukkaan: Ei tunnu tahmaiselta/korppuiselta, mitä esim. No nothing- ja Cutrinin tuoksuton suihke tekevät. Selvittää yllättävän hyvin! Lähestyy suosikkiani vanhaa 4R Moisture mistiä. Oliivi-sarjan suihke on ollut 4R:n muutoksen jälkeen käytössä. Onkin ihan pätevä, mutta tuntuu välillä jopa liian kosteuttavalta. Täytyy olla varovainen suihkiessa. Urtekram näin kahden kerran jälkeen tuntuu kevyemmältä, mutta selvittää hyvin.

Suosikkini Moisture mistin ominaisuuksia edelleen etsiskelen: Selvittää, jättää hiuksen pehmeäksi, mutta ei raskaiksi/lätsäytä. Voi keveytensä ansiosta suihkia myös kuivaan tukkaan. Tuoksu plussaa.
« Viimeksi muokattu: 06.06.15 - klo:10:04 kirjoittanut Hermione »
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1014 : 30.06.15 - klo:23:42 »
Tilasin Desert Essencen shampoon ja hoitoaineen (Island mango). Pakkaukset näyttää kivoille ja odotan tuoksunkin olevan herkullinen. Ensimmäistä kertaa poikkean ostamaan jotain muuta kuin perus xz/garnier/muuta markettikamaa, tulen kokeilujen jälkeen raportoimaan tänne käyttökokemuksista.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1015 : 01.07.15 - klo:21:06 »
Tilasin Desert Essencen shampoon ja hoitoaineen (Island mango). Pakkaukset näyttää kivoille ja odotan tuoksunkin olevan herkullinen. Ensimmäistä kertaa poikkean ostamaan jotain muuta kuin perus xz/garnier/muuta markettikamaa, tulen kokeilujen jälkeen raportoimaan tänne käyttökokemuksista.

Hyvä juttu, kaipasinkin kyseisistä tuotteista käyttökokemuksia O:). Kun vaihdoin silikonittomiin ja sulfaatittomiin tuotteisiin, niin suurin ero oli hiuspohjan kunnossa. Hiuksia ei tarvinnut pestä enää niin usein, ja päänahka ei hilseillyt enää.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1016 : 01.07.15 - klo:22:35 »
^Sepäs sattui hyvin! Itseäni on alkanut kiinnostaa kovasti luonnonkosmetiikka sun muu, joten kiva päästä pikkuhiljaa kokeilemaan. Hiustuotteissa itselläni tämä siirto olisi ainakin helppo, kun ei tule muotoilutuotteitakaan käytettyä enää ollenkaan.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1017 : 04.07.15 - klo:12:06 »
Olen käyttänyt Urtekramin vanhanmallisessa pullossa olevaa lastenshampoota ja olen aivan ihastunut siihen  <3. Se pesee hiuksen sopivan tehokkaasti ja saan sillä ilmavat hiukset. Hoitoainetta joudun kyllä laittamaan, jätettävä on yleensä riittänyt. Yllättävän hyvin on pysynyt rasvoittuminenkin kurissa, sillä pesin toissapäivänä ja nyt näyttää tukka tarvitsevan pesua. Föönasin kyllä hiukset eilen muotoilusuihkeen kanssa.

Minua kiinnostaisivat Urtekramin hoitoaineet ja uutuuksista etenkin se hoitoainesuihke. Muutenkin kokemukseni Urtekramin tuotteista ovat olleet hyviä, mutta Ruusushampoolla sain pestä hiuksia normaalia useammin.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1018 : 12.08.15 - klo:23:46 »
Ajauduin pitkästä aikaa Santen pariin. Family-sarjan uutuustuotteet kiinnostivat, ja olen testaillut tuuheuttavaa Goji & Meloni -shampoota ja kosteuttavaa Mango & Aloe -hoitoainetta. Olen kyllä käyttänyt seassa myös vanhoja tuttuja, Gloss-shampoota (Appelsiini & Kookos) ja Brilliant Care -kopiota (Glanz-hoitis). Kolmas uutuus, omenashampoo, kiinnostaisi kyllä vielä, mutta ehkäpä jätän sen pahasti omenalle allergisena väliin.

Goji & Meloni -shampoossa on makean hedelmäinen tuoksu, joka muistuttaa Santen Goji Power -suihkugeelin tuoksua. Omaan makuuni vähän liiankin imelä, mutta on se silti oikein kiva ja haihtuu toki nopeasti joka tapauksessa. Pesuteho on oikein hyvä, ja tyveen jää ihan selkeä ilmavuuden tuntu. Hiukset jäävät melko pehmeiksi, mutta ehkä vähän kiillottomiksi kuitenkin. Kaipaan nyt sen verran kosteutusta, että tykkään ehkä Gloss-shampoosta vähän enemmän, vaikka volyymi aina onkin toiveissa, mutta oikein pätevän oloinen shampoo silti. Purkki on söpö kuin mikä!

Mango & Aloe -hoitista en ole vielä ehtinyt montaa kertaa käyttää, mutta näin alkuun tuntuu kyllä silottavammalta kuin Glanz/BC. Runsauden tuntu on siis vähäisempi tämän kanssa, mutta hainkin nimenomaan kosteutusta, ja sitä tämä tuntuu antavan enemmän. Mulla nämä alkoholipitoiset hoitikset jättävät kyllä hiukset silti aina tietyllä tapaa karheiksi, mutta saa nähdä, saisiko tällä ajan mittaan kuitenkin hyvin kosteutetut hiukset. Ainakin Langhaarnetzwerkissä tämä on saanut kehuja. Tuoksu muistuttaa vähän hedelmäpurkkaa, ihan kiva minusta.

Koko Family-sarja saa minulta kyllä kiitosta todella toimivista pakkauksista, miedoista ja haihtuvista hedelmätuoksuista, hyvistä koostumuksista pesutuotteissa (ei juuri alkoholia; ei soija/manteliproteiinia yms; hyvä pesuteho) ja kohtuullisista hinnoista. Vaikka ulkonäköuudistus onkin Family-tuotteissa maltillinen, se on antanut pakkauksille tosi kivasti särmää - tykkään kovasti!
1cFii, oma väri.

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #1019 : 13.08.15 - klo:08:35 »
Sante on kyllä muodostunut mun lemppariksi vartalo- hiustuotteissa! Edullinen hinta, hyvä saatavuus, järkevät pakkaukset ja toimivat tuotteet on ihan mahtava yhdistelmä. Hiustuotteista lemppareita ovat Gloss-shampoo ja Glanz-hoitis, jossa on tosiaan sama inci kuin kalliimmassa Brilliant care -hoitiksessa. Shampoon tuntuma on mielestäni tosi ihana, hiukset jäävät todella puhtaan tuntuisiksi, mutta eivät mene takkuun tai tunnu karheilta ja kuivilta. Mulla ei Glanz-hoitiksesta ollut kummempia odotuksia, ja se olikin todella positiivinen yllätys. Hoitoaine on ihanan paksua ja jättää hiukset tosi pehmeiksi ja kiiltäviksi. Tuoksut ovat tosiaan myös ihanan raikkaita ja kevyitä. Nämä tuotteet sopivat mun hiuksille niin hyvin, että ei oikeastaan tee edes hirveästi mieli kokeilla mitään uutta.  ;D Onko evergreen tossa Mango & Aloe -hoitiksessa samanlainen koostumus kuin Glanzissa?