Olen muutaman kerran käyttänyt
Faith in Naturen Ginkgo Biloba -hoitoainetta, ja tämä pomppasi kyllä suosikkihoitisten ykköseksi. (Myönnettäköön että lista ei ole kyllä häävi, koska sopivat hoitikset ovat harvassa.) Hiuksista tulee paksumman tuntuiset heti suihkussa, ja pehmeys ja runsauden tuntu säilyy kuivanakin. Olen käyttänyt tätä saman linjan shampoon perään, ja siitä pehmeästä puhtauden tunteesta tulee ihan lapsuustukka mieleen (hyvässä). Mulla on siis värjäämättömät, tummanvaaleat, hennohkot ja kuivahkot hiukset ja taliköhnään taipuvainen päänahka.
Ginkgo Biloba -tuotteissa on tuon nimikkokasvin lisäksi mm. kamomillaa ja merilevää (incit täällä:
sh,
ha), ja ainakin joissain paikoissa näitä on suositeltu erityisesti vaaleille ja hennoille hiuksille. Omasta puolestani voin kyllä allekirjoittaa suosituksen. Shampoo on todella tehokasta ja riittoisaa, eikä jätä mitään päänahkaan, mutta ei nosta hiuksia pörröksikään. Hoitoaine kosteuttaa hyvin latistamatta ja saa ainakin oman ohuen latvani tuntumaan paljon runsaammalta.
Tuoksussa sanotaan olevan ruusupuuta, pelargonia ja bergamottia, inceistä löytyy vähän enemmänkin tuoksuvia osia: vanilja, orvokki, ruusu ja tietysti nuo ginkgo ja kamomilla myös. Tämä lista ei kyllä vetoa muhun laisinkaan, en pidä noista osista yhtään (paitsi bergamotista!), mutta yllättäen tuoksu on kokonaisuudessaan vähintäänkin ihan mukava. Mulle tulee siitä jostain syystä vähän mieleen munkkiluostari.

Kumpikaan tuote ei tuoksu pistävästi ruusulle tmv, ja tuoksu on ylipäätään miedoimpia Faith in Naturelta, ei ole ärsyttänyt ollenkaan. Kaikkiaan tosi hyviä tuotteita!