Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447363 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #1020 : 13.08.15 - klo:13:42 »
^ Joo, Mango & Aloe -hoitiksen sisältö on hyvin samanlainen kuin Glanz/BC-hoitiksen, mutta lisänä on mangoa ja aloeta. Maitohappo on myös ylhäällä listassa, ja glyseriini puuttuu kokonaan (edit: eipäs puutukaan, verkossa on väärä inci, tuubin listassa on myös glyseriini). Mango & Aloen tuntuma on oikein hyvä, se on paksun geelivoidemaista, mutta ei liian jämäkkää, vaan helpon liukkaasti levittyvää. Tosi miellyttävä käyttää, kuten BC:kin. :)
« Viimeksi muokattu: 13.08.15 - klo:17:50 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1021 : 18.08.15 - klo:18:15 »
Tilasin Desert Essencen shampoon ja hoitoaineen (Island mango). Pakkaukset näyttää kivoille ja odotan tuoksunkin olevan herkullinen. Ensimmäistä kertaa poikkean ostamaan jotain muuta kuin perus xz/garnier/muuta markettikamaa, tulen kokeilujen jälkeen raportoimaan tänne käyttökokemuksista.

Hyvä juttu, kaipasinkin kyseisistä tuotteista käyttökokemuksia O:). Kun vaihdoin silikonittomiin ja sulfaatittomiin tuotteisiin, niin suurin ero oli hiuspohjan kunnossa. Hiuksia ei tarvinnut pestä enää niin usein, ja päänahka ei hilseillyt enää.

Olen unohtanut kirjoittaa näistä! Ensinnäkin tuoksu on tosi ihana, ei liian voimakas tai ällömakea vaan ihan miellyttävä mikäli tuoksulliset tuotteet ylipäänsä miellyttävät. Ei tartu kovin voimakkaasti ainakaan omiin hiuksiini. Pitää vielä kokeilla onko tuo shampoo aiheuttanut/lisännyt päänahan kutinaa vai ei. Hoitoaine on ehkä aavistuksen liian löysää omaan makuuni, mutta siloittaa tukan hyvin ja tekee niistä pehmeät eli toimii sinänsä hyvin. Helppo levittää koostumuksensa puolesta, mutta itse tykkään vähän paksummista hoitsikoista.

Käytän nuo tuubit loppuun ja kokeilen varmaan jossain vaiheessa samalta merkiltä muitakin versioita. Erityisesti eläinkokeettomuus viehättää tämän merkin tuotteissa.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1022 : 24.08.15 - klo:20:46 »
Olen ehtinyt käyttää Sante Family Mango & Aloe -hoitoainetta vähän enemmän ja tykkään kyllä. Tämä on kosteuttanut ja pehmentänyt hiuksia todella hyvin. Voin letittää hiukset yöksi ja kammata tai harjata niitä avattuina aamulla huoletta ilman että jäljellä on sähköinen, karhea höttö (kuten oli tilanne ennen tämän käyttöönottoa). Pehmeys myös pysyy. Ohutkaan latvani ei ole silti tuntunut raskaalta tai liian latistetulta. Pinnalle ei myöskään ole jäänyt liiallista tuotetuntua, vaikka hiuksista tunteekin, että niitä on hoidettu jollain vähän öljypitoisemmalla kuin esim. Glanz-hoitis. Pirteä hedelmätuoksu on ilahduttava, tykkään siitä ehdottomasti enemmän kuin Glanz-hoitiksen tuoksusta, vaikkei siinäkään mulle mitään ongelmaa ole. Kaikkiaan tämä tuntuu oikein hyvältä ostokselta ja on varmasti erityisen hyödyllinen kuivemman ilman aikaan.

Goji & Meloni -shampoota voin kehua siitä, että hiukset ovat pestessäkin runsaan ja taipuisan tuntuiset, eivät ohuet ja kuivaksi raastetut. (Mulla kaikki superpesevät volyymishampoot antavat ilmavuutta pariksi minuutiksi, jonka jälkeen jäljellä on kuiva, litteä, suoristunut ja muotoilua vastustava inhotus.) Tämän ja Glanz-hoitiksen yhdistelmällä hiuksiin jää tosi kivasti runsas ja kosteutettu tuntu ja luontainen taipuisuus/laineikkuus. Olen ottanut tavaksi vuorotella tätä Gloss-shampoon kanssa fiiliksen mukaan. Molemmilla shampoilla tyveni on öljyisemmän tuntuinen kuin edellisillä käyttämilläni tuotteilla, mutta köhnää tai kutinaa ei ole ollut, joten en ole tästä huolissani, vaan katson mieluusti, miten vuodenaika vaikuttaa asiaan.
1cFii, oma väri.

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #1023 : 06.09.15 - klo:12:07 »
Kiitos Aivinalle Lushin Shine so brightin suosittelemisesta, mulla on ollut toi kesäkuusta asti ja tykkään ihan hirmuisesti! Hiukset on olleet tosi hyvässä kunnossa tämän kanssa ja olen luopunut kokonaan silikonisesta latvasuojasta ja hiukset on tämän kanssa oikeastaan vielä terveemmän näköiset ja tuntuiset. Tykkään tosi paljon purkin pienestä koosta, koska se on niin helppo ottaa mukaan. Tuoksu tuntui alussa vähän tymäkältä, mutta käytössä olen tottunut siihen ja nyt tuoksu tuntuu itseasiassa tosi kivalta. Olisin ehkä toivonut, että tämä olisi hiukan riittoisampaa, otin tuotteen käyttöön kesäkuun puolivälissä ja sitä on kulunut nyt n. puolet, mutta mulla on toisaalta pitkä hiukset, ja laitan tuotetta n. 10-15 cm latvoista ylöspäin.

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1024 : 06.09.15 - klo:14:24 »
^ Siistiä, että suosituksestani oli hyötyä.
Mulla tuo purkki kestää jonkun yli puoli vuotta. Tukka on vyötärömittainen ja latvat kuivumaan taipuvaiset. Joskus lisäilen Shine so brightiä kuivaankin tukkaan, jos latva kauheasti näyttää siltä, että alkaa hapsottamaan. Tosin jojobaöljykin toimii silloin.

Mulla varmaan tuon riittoisuutta lisää se, että käytän sekä jojobaöljyä että Shine so brightiä ihan latvoille, joten Shine so brightiä käytän vaan ihan viimeisimmille senteille hiuksia. Mutta ihan loistavaa kamaa molemmat. Omakin hiuksistoni on paremmassa kunnossa vuosiin.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1025 : 06.09.15 - klo:14:43 »
Mä en usko ostavani Shine So Brightia enää lisää, kun en vain saa siitä kulumaan juuri yhtään. Mun hiukset eivät tunnu enää ottavan vastaan sitäkään vähää, mitä edellisen purnukan aikana. Kaipa mun hiukset ovat vain liian hennot/ohuet ja hyväkuntoiset. Silloin kun latvoissa oli vielä vaalennettua jäljellä, pieni määrä tuotetta toimi ihan kivasti. Nyt olen ollut kokonaan ilman jätettäviä. Mitäpä sitä väkisin, jos ei tarvetta ole. Ehkä tälle tulee joskus vielä käyttöä, jos hiukset saavat pituutta niin paljon, että latvat ovat selvästi kuluneemmat kuin nyt. Olen kyllä aina tykännyt tästä tuotteena ja ihan mielelläni käyttäisin.
1cFii, oma väri.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1026 : 07.09.15 - klo:07:30 »
Missä kaupoissa on ollut parhaiten Santen tuotteita? Ihastuin Glanz-hoitoaineeseen ja ostaisin mielelläni myös Family-sarjan shampoon kokeiluun.

Tuo Glanz-hoitis hipoo HG:tä mun hiuksille. INCI ei sisällä hirveästi mitään ylimääräistä sälää, tuoksu on mieto ja miellyttävä ja tekee hiuksista tosi kiiltävät. Tämä taitaa olla ensimmäinen markettihoitis, joka selvittää hiukseni suihkussa näin hyvin. Hiukset tuntuvat kevyiltä, mutta laskeutuvat raskaasti. Siinäpä paradoksia kerrakseen. :D Tämä jää talven vakiokalustoon.

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #1027 : 07.09.15 - klo:13:13 »
^ Täällä tuntuu Prismassa olevan paras ja edullisin valikoima. Ruohonjuuressa on vähän suppeahkosti Family-tuotteita ja samoin Sokoksella. Family-sarja on tarkoitettu varmaan just enemmän markettien valikoimiin, niin siksi sitä on varmaan niin hyvin saatavilla Prismasta. Mulla ei ole mitään hajua, onko K-ryhmän ruokakaupoissa Santea, viimeksi kun etsin Citymarketista, en löytänyt edes mitään luonnonkosmetiikkahyllyä. Mutta kyseinen kauppa ei kyllä ole mulle kovin tuttu, että voi olla, etten vaan osannut etsiä oikeasta paikasta. Anttilan valikoimissa Santea oli myös, mutta en osaa sanoa, mikä tilanne on nykyään.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1028 : 07.09.15 - klo:14:03 »
Tosi huonosti Santea, tai ainakin Family-sarjaa, on ollut Anttilassakin. Ihan jokunen hajatuote vain. Prisma on tosiaan paras ostopaikka, ja Ekolo myös ihan kohtalainen. Ruohonjuuren verkkokaupassa on kyllä muistaakseni koko Family-valikoima saatavilla ihan uutuuksia myöten, mutta liikkeissä valikoima on sitten suppeampi. Verkkokaupoista Ruohonjuuren lisäksi Hyvinvoinnin Tavaratalolla ja The Natural Goods Companylla (maahantuoja) on laajimmat valikoimat. Biodellyssä ei ole vielä uusimpia tuotteita, mutta sieltä saa toisaalta tuotteet ilman toimituskuluja, joten esim. Gloss-shampoota ja Glanz-hoitista saa näppärästi sieltäkin.
1cFii, oma väri.

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #1029 : 09.09.15 - klo:19:57 »
- ei soija/manteliproteiinia yms

En ole näitä INCI-juttuja hetkeen kovin aktiivisesti seurannut, joten kysyn, miksi näiden puuttuminen on hyvä asia (vai olenko ymmärtänyt jotakin väärin?)? Olen ollut siinä käsityksessä, että nuo kasviproteiinit olisivat hyvä paikkaava ainesosa.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

: I'm finally ready but far from finished :

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1030 : 09.09.15 - klo:20:17 »
^ Juu siis anteeksi epämääräisyys, mä olen soijalle ja mantelille allerginen! ;D Vältän mieluusti noita ehtoja proteiineja ainesosina kosmetiikassakin, kun on taipumusta allergiseen ihottumaan. Eivät ne kyllä sovi mun hiuksillekaan, mutta se on toki myös ihan henkilökohtainen ongelma! Varmasti sinänsä ihan hyviä ainesosia ei-allergisille. :) Varmaan lähinnä siksi hurrasin noiden puuttumista, kun ne ovat luonnonkosmetiikan hiustuotteissa niin yleisiä. Edit: niin ja se yms tuolla vielä siksi, kun mulla on noita allergioita kasvikunnan tuotteita kohtaan vähän enemmänkin...
« Viimeksi muokattu: 09.09.15 - klo:20:29 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1031 : 11.09.15 - klo:21:13 »
Sante Family Goji & Meloni -shampoo ei pidemmän päälle sopinut mulle. Hiukset alkoivat tuntua raskailta ja likaisilta, joten jotain ylimääräistä tästä tukkaan jää. Jätin tuon jonkin aikaa sitten pois ja olen käyttänyt Gloss-shampoota päivittäin ilman ongelmia. Tästä ei tunnu hiuksiin kertyvän mitään. Käytän tätä kyllä vähän enemmän kuin useimpia shampoita saadakseni tyven sen verran puhtaaksi kuin haluan, mutta se ei vielä ole mitään hurjaa, kun tavallinen määrä shampoota on mulla hyvin pieni. Hiuksiin jää nimen mukaisesti mukavasti kiiltoa ja puhdas mutta kosteutettu tuntu. Tykkään!

Edit. Onpa hyvä että tuli tuossa valitettua Shine So Brightista tyhjän panttina! Jotenkin sain siitä yllykkeen vielä kokeilla, ja kyllähän se vaan ihan nätisti latvoihin levittyi. En tajunnut, miten iso vaikutus käytetyllä hoitoaineella on. Pari kuukautta sitten taisi käytössä olla TBS:n banaanihoitis, ja pieninkin hipaisu SSB:a teki latvoista rasvaisen näköiset tikut. Nyt on käytössä Santen Family-hoitoaineet.
« Viimeksi muokattu: 12.09.15 - klo:22:12 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #1032 : 09.10.15 - klo:22:36 »
Luonnonmukaiset hiushoitoaineet ovat olleet mulla kokeilussa jonkin aikaa. Huoh :-\ jo on vaikeeta. Aluksi tuntuu että pesee kunnolla, mutta muutaman viikon jälkeen alkaa tuntua että hiukset on likaiset. Näin on käynyt jokaisen kokeilun jälkeen. Toinen ongelma on se, että päänahkaa alkaa kutittaa pesujen välillä.

Hiukan luopuneena tilasin Iherbistä Shikai-shampoita, koska luulen ettei ne ihan luonnonmukaisia ole - pakko kai todeta ettei tältä alueelta löydy ihan luomua kait koskaan...
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #1033 : 09.10.15 - klo:22:46 »
^Mitä tuotteita olet kokeillut? Mä löysin sopivat hiustenhoitotuotteet aika kivuttomasti, mutta samaistun kyllä tohon, että luononmukaisiin tuotteisiin siirtyminen ei aina ole super sujuvaa. Tai ainakin taustatyötä joutuu tekemään paljon, ja silti ei ole mitään takeita, että uusi tuote toimii itsellä. Mulla olisi seuraavaksi vuorossa mutoilutuotteet, toimivan hiuslakan löytäminen ei varmaan ole ihan helpoimmasta päästä... :-[

Poissa Heitu

• Haiven
  • *
« Vastaus #1034 : 17.11.15 - klo:11:43 »
Hei luonnonkosmetiikka enemmän käyttävät! Tilasin itselleni juuri Dr.Organic-shampoita ja hoitoaineiteita. Riittääköhän tämä shampoo http://www.hollandandbarrett.com/shop/product/dr-organic-moroccan-argan-oil-shampoo-60003977 pesemään pois juuri ostamani Four reasonsin muotovaahdon http://miraculos.fi/four_reasons_black_edition/fiber_mousse.html vai pitäisikö olla ekovaahtoa?
1cMii, vyötärömittaa lähenevä omaa väriä tavoitteleva mutta aikoinaan puhkiblondattu tukka