Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447876 kertaa)

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #1125 : 28.11.17 - klo:20:21 »
Mistä ihmiset ostaa nykyään Faith in Nature -hiustenhoitoa? Ennen sai Punnitse ja säästä -kaupoista, mutta uudistuksen jälkeen vakkariliikkeni valikoima kapeni pelkkiin pähkinöihin. Mistä muista liikkeistä Suomesta saa?

Onko markkinoilla (kaupoissa Suomessa) muita ALS:a sisältävää shampoota. Käytin pitkään myös Born to bio -shampoota, mutta sitäkään ei enää saa Prismasta. Olen tottunut ASL-shampooseen, eikä siirtyminen pelkkiin muihin sulfaatteihin oikein houkuttele...
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Midnight

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1126 : 19.12.17 - klo:17:56 »
Oma Gertrude Volume- sarjan shampoo ja hoitis otettu kokeiluun ja ollut menestyksekäs. Ei kuivata ja iso halpa ja kivantuoksuinen. Hoitari ei oo kauhee rittoisaa, mutta riittää pitämää kiharat kosteutettuina pesujen välissä, näemmä myös pakkasillakin :T
Urterkram siirtyi hätävaraksi.
Midnight Blue

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1127 : 01.01.18 - klo:15:53 »
^Pesin välillä markettishampoilla, mutta nyt olen pessyt jälleen tuolla. Huomasin pesuvälin olevan pitempi Oma Gertrudella pestessä. Tukka on ilmava. Olen kyllä muotoillut hiukset, joka yleensä vähentää rasvoittumista.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #1128 : 17.02.18 - klo:17:37 »
Päivitystä edelliskertaan Urtekramin kanssa. Ei toimikaan Morning Haze enää. Ostin pitkän tauon jälkeen sitä innokkaana mutta pettymys oli suuri, pesee toki hyvin puhtaaksi edelleen ja siitä pidän mutta pituudet takertuvat toisiinsa. Ei auta hoitoaine tai pidempi huuhtelu. Voi olla että hiusten ja päänahan tarpeet ovat nyt talvella erilaiset kuin viimeksi. Kävin ekokampaajalla etsimässä Khadin Amlaöljyä ja sitä löysinkin, kysäisin samalla Khadin shampoista. Kävi ilmi että Khadin Neemiä ei tulisi käyttää joka pesussa koska on päänahan hilseongelmaan ja muuttaa päänahan pH:ta. Mullehan kävi niin että sain Neem shampoosta hilselyä ja joka pesussa sitä käytin. Samoin ostamani Nutgrass-shampoo on rasvoittuvalle päänahalle eikä mulla ole sitäkään. Nyt ostin kokeeksi Khadin Amla-shampoota ja toistaiseksi olen tykännyt. Olen yhdistänyt sen Amlaöljymuhituksiin. Tuoksu on todella voimakas Ylang-ylang joka aiheuttaa mulle ainakin tuoksulampussa poltettuna huonoa oloa mutta tässä pitoisuus varmaan on niin pieni niin ei tule oireita. Tuoksuhan itsessään on todella miellyttävä. Tekisi mieli kokeilla vielä sitä Khadin Ruusu-shampoota koska tuoksuu kuulemma Nerolille ja se on mun suosikki eteerisistä öljyistä.  Mut veikkaan sen olevan liian hoitava ja taattua limalettitavaraa.
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

Poissa irtohius

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1129 : 23.04.18 - klo:20:41 »
Khadi on mielekäs brändi shampoita ajatellen. Tykkään heidän shampoissaan tuoksuista, miedoista ainesosista sekä tietyllä tapaa viehättävistä ideoistaan, esim. hiusöljyjen suhteen. Joka öljysekoituksella sekä eteerisillä öljyillä on haettu kiehtovia, funktionaalisia ja yksilöllisiä vaikutuksia. Rakastan kaikkea, missä esiintyy kylmäpuristettuja kasviöljyjä ja mietitty ja testattu käytännössä reseptien vaikutuksia ja toimivuutta.
Rehellisesti sanoen haluan varsinkin nykyään öljyiltä jonkinlaisen erityisominaisuuden, mikä se sitten onkaan. Heillä, siis Khadilla on ihonhoitoon molemman käden sormet mukaan laskien ihoöljyjä. Näitä käytän kuten kuuluu, iholle, mutta myös hiuksille. Näissähän on aivan fantastiset, luonnosta peräisin olevat tuoksut ja kaikki näistä öljyistä tuoksuvat erilaiselle.

Valkolilja ja orvokki (ihoöljyjä)  ovat suosikkiöljyjäni heidän valikoimastaan. Pullot ovat lasia ja ylellisen näköiset. Sisältöä on helppo levittää pumppunokan kanssa ja nimeomaan hiuksille tarkoitetut öljyt sisältävät lasipipetin levityksen helpottamiseksi.

Kasvivärit kuuluvat värjäysosastolle, mutta lyhyesti: hienojakoiset ja värjäysteholtaan ihan hyvät.
« Viimeksi muokattu: 28.04.18 - klo:17:54 kirjoittanut irtohius »
hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene

"Puutarha ei ole puutarha ilman kukkien tuoksua ja Biolanin kanankakan hajua"

"The dunghill in your garden is like a brown hue in those rainbows in the sky."

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1130 : 21.06.18 - klo:20:50 »
Miten olen saanut luonnonmukaisista shampoista sellaisen kuvan, että ne olisivat hellävaraisia ja sulfaatittomia. Minä pesen välillä Elokuun tervashampoolla ja viimeksi Avalon Organicsin shampoilla. Ihmettelin, kun lyhyet hiukseni olivat pesun jälkeen takkupesänä. Näin sitten uudemman pullon Elokuu-shampoon kaupassa ja incissä oli sulfaattia. Minun versiossa oli vain coconut alcohol. Ja sodium coco-sulfate Avalon Organicsissa. Mikromuovia niissä ei kai ole, ellei sillekin ole joku kiertoilmaisu >:D.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Midnight

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1131 : 24.06.18 - klo:07:19 »
Näin sitten uudemman pullon Elokuu-shampoon kaupassa ja incissä oli sulfaattia.

MIKS VIT....ssa Kaikki sarja aina joko pilataa tolla tai sitten silikoneilla yms paskalla?! MIKSSIIIIIIIIIIIIIIII!!!!

:# :# :# :# :#
Midnight Blue

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1132 : 24.06.18 - klo:11:03 »
Näin sitten uudemman pullon Elokuu-shampoon kaupassa ja incissä oli sulfaattia.

MIKS VIT....ssa Kaikki sarja aina joko pilataa tolla tai sitten silikoneilla yms paskalla?! MIKSSIIIIIIIIIIIIIIII!!!!

:# :# :# :# :#

Ei ole pilattu ja coconut alcohol oli merkitty sulkeisiin sodium laureth (?) sulfate nimellä. En muista, oliko tuo vai se toinen sulfaatti. Tästä sulfaattiaiheesta löytyy enemmän keskustelua tuolta Sulfaatittomat shampoot -aihealueelta, jossa on selitetty tätäkin asiaa. Inci oli muuten ihan sama kuin minun vanhassa tuotteessa, mutta suluissa tuo lisäys.

Poissa Happy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1133 : 24.06.18 - klo:17:35 »
Ostin joskus tuon Oma Gertrude volyymishampoon ja unohdin sitten vaan hyllylle. Pesin tuolla pitkästä aikaa ja voihan vitsit ilmavan ihana tukka siitä tuli. Luonnonkihara vaan jotenki korostui erityisen kivasti ja tuntui muutenki hoidetulta. Volyymiakin sitten kai tuli, mut ihan yllätin kuinka kiva pää tuli. <3

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1134 : 25.06.18 - klo:11:15 »
Oma Gertrudelta on kyllä muutenkin tullut vastaan pelkästään hyviä tuotteita. Ja hintakin kohdallaan.
Tykkään itse tosi paljon siitä puolukkahoitoaineesta.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1135 : 26.06.18 - klo:16:32 »
^^Minulla on myös tuo volyymishampoo ja tykkään siitä todella paljon. Toimii.

Tykkään myös Santen Lava Power -shampoosta, sillä sekin jättää tuuhean tunteen hiuksiin. Pesuvälikin pitenee hieman. Tuoksusta en tykkää.
« Viimeksi muokattu: 28.06.18 - klo:13:01 kirjoittanut Marie Corelli »