Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 448773 kertaa)

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #120 : 15.04.07 - klo:12:06 »
^ Miten olisi ihan hajusteeton hoitis? Urtekramin Aloe Verakin tuoksuu voimakkaasti sitrukselle.
« Viimeksi muokattu: 15.04.07 - klo:12:09 kirjoittanut InvisibleBun »
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry

Poissa Keltainen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #121 : 16.04.07 - klo:10:08 »
^Hajusteetonkin olis ihan jees. Normaalisti tykkään ruusun tuoksusta, joten olettaisin, että tuossa hoitsikassa sen pelottavan tuoksun aiheuttaa geraniumöljy.  :-\ Sitrukset ja muut on ihania, raikkaita. Pitää käydä tänään tutkailemassa luontaistuotekaupassa. :)

Poissa Merial

• HAIRahtanut
« Vastaus #122 : 22.04.07 - klo:18:38 »
Elokuu on kuulema lopettanut tuotantonsa kokonaan huonon kysynnän vuoksi.

Mitä? Voi ei! Mistä sait tämän tiedon? Juuri kun ajattelin palata takaisin Elokuun nokkosshampooseen kun se on ollut ehdoton suosikkini jo pitkän aikaa, hairahduksista huolimatta. :'(
Tukka hyvin, kaikki hyvin!

Poissa Tuu

• Hiushörhö
« Vastaus #123 : 24.04.07 - klo:09:58 »
Voi ei, tosi harmi!!
Lainasin kerran jotain elokuu-shamppoota kaverilta, kun ei tullut omaa mukaan reissussa. Vähän epäillen käytin tuotetta, mutta tulos oli yllättävän hyvä, tykkäsin kovasti. Muistaakseni tais olla aika pesevää laatua.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #124 : 24.04.07 - klo:10:04 »
^ Mä muistelisin että Urtekram olis pesuteholtaan vahvempi. Elokuissa ei muistaakseni ollu sulfaattia ollenkaan, ainakaan siinä hajusteettoman versiossa joka mulla oli. Se ei vaan oikein pessy kunnolla ja päänahka alkoi kutisee yms. Mutta joku urtekramin sampoo pesi taas niin kovin puhtaaksi ja samalla tuuhensikin...mä taidan harkitakin tota Urtekramin hajusteetonta sampoota seuraavaksi...ehkä kesäksi.

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #125 : 24.04.07 - klo:12:28 »
^ Mä muistelisin että Urtekram olis pesuteholtaan vahvempi. Elokuissa ei muistaakseni ollu sulfaattia ollenkaan, ainakaan siinä hajusteettoman versiossa joka mulla oli.
Mulla ainakin ehdottomasti toisin päin. Elokuut on aika tehokkasti peseviä ja mulla ainakin kuivatti tukkaa pidemmän pälle. Uudet Urtekramit (mulla on Aloe Vera) taas on tosi mietoja. Saa vaahdottaa 2 kertaa jos on rasvainen tukka. Mutta siis Urtekramit uudistui aika täydellisesti tässä joku aika sitten, ne vanhat oli pesevämpiä, mutta ei noin kuivattavia kuin Elokuut.
Oma väri takaisin.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #126 : 24.04.07 - klo:23:15 »
^ Oikeassa olet Vivi siinä että Urtekram-sarja tosiaan on uudistunut.  :) Mutta mä oon varma että jossain kaupassa vielä vähän aikaa sitten hypistelin sellasta vanhan incin omaavaa pulloa ja aattelin itekseni ettei incit mihinkään muuttuneet ole. Mutta kappas vaan, ostin tänään vaikean päivän lohdutuksekseni kolme Urtekram tuotetta, joista kaksi sampoota, hajusteeton ja  red henna shampoo ja inci tosiaan oli uusi!. Tuota henna-sampoota en ole ennen nähnyt, siinä on hennaa mukana ja on tummaa. Inci oli varsinkin red henna sampoossa tosi hellä, ei sulfaatteja ollenkaan. Hajusteettomassa oli jotakin coco sulftaattia ton muistamani sodium laureth sulfatin tilalla eikä enää merisuolaa! Vasta kotona huomasin. No, eipä tuosta varmaan tuuheutukseen sitten olekaan. Hellävaraiseen pesuun sitten. :)

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
« Vastaus #127 : 25.04.07 - klo:09:18 »
^ Tuossa hennashampoossa oli rasul-savea, minkä pitäisi imeä tehokkaasti rasvaa hiuksista. Tutkin sitä pulloa kaupassa ja ihmettelin, että miten sen aineen saa pullosta ulos ja levitettyä hiuksiin :-\.
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #128 : 25.04.07 - klo:14:41 »
^Tä?  :o Siinä mun ostamassa pullossa hennasampoo oli yhtä liikkuvaa kuin muutkin sampoot. Siis kun kallistaa niin ainetta alkaa valua suuaukkoon. Mä en ole vielä ainetta pahemmin tarkastellut, voihan olla että ongelmia tuottaa jos on tikkuinen koostumus. Möhnäistähän aine tuntuu olevan ja vaatii ravistusta...päälliosa on vaaleaa ja pohjassa on tumminta.

Poissa Fantti

• Tukkaguru
« Vastaus #129 : 06.05.07 - klo:14:48 »
Mä mietin kans, että lopetettu se elokuu kun täältä hävisi ne jo ajat sitten ja vain urtekramia hyllyissä. Mutta urtekram ajaa mulla ainakin saman asian.

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #130 : 08.05.07 - klo:19:22 »
Niin siis olenko ymmärtänyt oikein, että Elokuu-tuotteet ja Urtekramin tuotteet ovat silikonittomia ja sulfaatittomia? Ja kosteuttaviakin versioita löytyy?

Tällaiselle tuotteelle olisi käyttöä, sillä nämä sarjat ovat edullisiakin :)

Hoitoaineet ovat ilmeisesti melko liruja ja tehottomia ainakin tuolla Urtekramilla, mutta Frantsilan hoitoaineita taasen on kehuttu. On kyllä pakko päästä pian luontaistuotekauppaan ja näitä testaamaan :)

Peeb

• Vieras
Vs: dr. Hauschka - hiustenhoitotuotteet
« Vastaus #131 : 03.06.07 - klo:02:24 »
Käyttäjäkokemuksia ja mielipiteitä kaipaisin näistä tuotteista lisää, sillä olen siirtymässä synteettisiä aineita sisältävistä tuotteista pois ja Hauschka on ollut mietinnässä. Olisi tosi kiva kuulla mitä olette mieltä  :)

Poissa Fantti

• Tukkaguru
« Vastaus #132 : 03.06.07 - klo:09:59 »
Onkohan nämä parempia/huonompia kuin urtekramit? Voisi joskus kokeilla tätäkin, mutta jos ovat esim. urtekramin tasoisia, niin ei kannata pidemmän päälle kun hinta on tuplasti kalliimpi.

Poissa Nienna

• Tukkaguru
« Vastaus #133 : 03.06.07 - klo:12:36 »
Nytkun olen kokeillut noita kahta tuotetta pidemmän aikaa niin:

Shampoon tehot näkee vasta pidemmällä ajalla. Pitää laittaa aika paljon, ennenkuin vaahtoaa(huonomminm kuin MOP c-system). Olenkin käyttänyt sitä CO-pesun tapaan, siis liotan ja huuhtelen hetken päästä pois jne. Hoitoaine taas kosteuttaa selvästi, mutta vähän liian lirua mun makuun. Hyvä siis esim. tehiksen jälkeen, mutta olen tällekin kehitellyt uuden tavan - jätettävänä. ;) Imeytyy nopeasti hiuksiin jne. En ole tuohon Urtekramiin vielä kerennyt tutustua, joten en osaa vertailla. :/

Sha INCI
Water (Aqua), Decyl Glucoside, Betaine, Sorbitol, Sodium Coco-Glucoside Tartrate, Horsetail (Equisetum Arvense) Extract, Neem (Melia Azadirachta) Leaf Extract, Glyceryl Caprylate, Sodium Citrate, Sodium Myristoyl Glutamate, Fenugreek (Trigonella Foenum Graecum) Extract, Alcohol, Sodium Cocoyl Glutamate, Apricot (Prunus Armeniaca) Kernel Oil, Seabuckthorn (Hippophae Rhamnoides) Oil, Burdock (Arctium Lappa) Extract, Rose (Rosa Canina) Hip Extract, Hydrolyzed Wheat Protein, Hydrolized Milk Protein, Fragrance/Parfum (essential oil), Limonene, Linalool, Carrageenan (Chondrus Crispus), Guar (Cyamopsis Tetragonoloba) Gum, Xanthan Gum, Jojoba (Buxus Chinensis) Oil, Neem (Melia Azadirachta) Seed Oil, Red Pepper (Capsicum Annum) Extract, Peanut (Arachis Hypogaea) Oil'

Ha INCI
Watercress (Nasturtium officinale) Extract, Betaine, Alcohol, Sorbitol, Cetearyl Alcohol, Jojoba (Buxus Chinensis) Oil, Glyceryl Laurate, Hydrolyzed Wheat Protein, Hydrolized Milk Protein, Marsh Mallow (Althaea Officinalis) Extract, English Oak (Quercus Robur) Extract, Nettle (Urtica Urens) Extract, Burdock (Arctium Lappa) Extract, Rosemary (Rosmarinus Officinalis) Extract, Neem (Melia Azadirachta) Leaf Extract, Macadamia Ternifolia Nut Oil, Fragrance/Parfum (essential oil), Limonene, Citral, Linalool, Apple (Pyrus Malus) Cider Vinegar, Tricaprylin, Lecithin, Galactoarabinan, Sodium Cetearyl Sulfate, Xanthan Gum

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
« Vastaus #134 : 03.06.07 - klo:12:40 »
Olisi kiva kuulla käyttökokemuksia tästä merkistä. Merkin sivut löytyvät osoitteesta http://www.aubrey-organics.com. Käsittääkseni ainakin Lettu suosii Aubreytä?

Incit vaikuttavat hyviltä, esim. hoitoaineet eivät sisällä alkoholia toisin kuin esim. Laveran ja Santen hoitoaineet.

Tilasin itselleni netistä Honeysuckle Rose -hoitoaineen, jota on suitsutettu ainakin Amazon.comin sivuilla (lähes kaikki arvostelijat ovat antaneet viisi tähteä). Tarkoitus on tilata muitakin tuotteita, kunhan vain saan taas finanssipuolen kuntoon...

Yhdistetty luomuketjuun.T. Kikka
« Viimeksi muokattu: 04.06.07 - klo:16:05 kirjoittanut Kikka »