Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447369 kertaa)

Poissa Fantti

• Tukkaguru
Vs: dr. Hauschka - hiustenhoitotuotteet
« Vastaus #135 : 03.06.07 - klo:13:37 »
Myös urtekram kuten moni muu luonnonmukainen hoitis on kovin lirua useimmiten.

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #136 : 03.06.07 - klo:22:14 »
No hih, mäkin oon jo nyt ihastunut tähän sarjaan vaikken oo ite vielä kokeillukaan toimiiko ne mun hiuksiin:) Oon aivan hurahtanut kaikkiin luomutuotteisiin, ja tää on nyt uusin löytöni.

Mäkin sieltä mollycoddlesista (kiitos sun vinkin;)) tilasin tuon Honeysucklen, kun en löytänyt toista yhtä halpaa Suomeen toimittavaa kauppaa. Tuolla taisi olla vaan aika vähän Aubreyn tuotteita valikoimassa?

Mutta, sainpa tässä äskettäin loistovinkin tuolla Ihonhoito-osiossa olevasta MyChelle Dermaceuticals -ketjusta. Babylissa siellä mainitsee amerikkalaisesta nettikaupasta Vitaminlifestä (http://www.vitaminlife.com), joka myy myös Aubreytä ja ilmesesti toimittaa Suomeenki kohtuuhinnalla! Ei oo paha hinta esim. Honeysuckle-hoitsikasta: vajaat 8 dollaria... Ja tuolla on vielä päälle 200 tuotetta valikoimassa, että voi kokeilla harvinaisempiakin tuotteita. Mua kiinnostaisi testata myös ainakin jotain jätettävää hoitsikkaa, Aubreyllä on niitä ainakin suihkeina.

Mullakin on pitkät hiukset, ja latvat kuivuu helposti ellen käytä kosteuttavia hoitoaineita. Tuon Honeysucklen tilasinki ihan vaan sitä varten, kun mulla on tarkoituksena löytää jokin korvaava luomuhoitoaine Tigin O&H-hoitoaineen tilalle. Toivon, että se on tarpeeksi tehokas ja tekee tukasta yhtä hyvän kuin O&H ja L'Orealin Nutri Gloss!
« Viimeksi muokattu: 05.06.07 - klo:17:17 kirjoittanut Saarni »

Peeb

• Vieras
« Vastaus #137 : 03.06.07 - klo:23:51 »
Haluan kovasti vaihtaa nykyiset hiustenhoitotuotteet 100%  luonnontuotteisiin, eli sisältää vain luonnonaineita. Dr Hauschkaa olin ajatellut, mutta täälläpä sitä ei näy kehuttavan paljoa, joten lähtöruudussa ollaan.

Mikä on palstalaisten keskuudessa TOP 5 merkkiä/valmistajaa luonnontuotteissa (shampoo+hoidot)? Kiitti paljon, auttaisi suuresti!

Niin ja onko muotoilutuotteita/muotovaahtoa/lakkaa jne, vain Santella?

Yhdistin viestisi tänne, missä aiheesta keskustelua. - Kikka
« Viimeksi muokattu: 04.06.07 - klo:16:01 kirjoittanut Kikka »

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #138 : 03.06.07 - klo:23:58 »
Kannattaa katsoa läpi googlen kanssa erilaisia nettikauppoja, hakusanaksi vaikkapa "nettikauppa luonnonmukainen shampoo" jolla saa paljon kiinnostavia paikkoja esille :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Peeb

• Vieras
« Vastaus #139 : 04.06.07 - klo:01:42 »
Olen toki tietoinen eri merkeistä ja valmistajista, mutta siinä se ongelma onkin: liian paljon vaihtoehtoja! Kun tosiaan olen nyt havahtunut siihen, että kuinka paljon tarjontaa on juuri esim. Dr Hauschkan ja Santen lisäksi, niin haluaisin kuulla, että mitkä ovat niitä suosituimpia. Mielelläni ostaisin sellaisia jo hyväksi todettuja/hehkutettuja.

Samalla lailla olen tehnyt ostopäätökseni ihonhoitotuotteidenkin kanssa (Hauschka) ja sama koskee myös sitä, että olen saanut mielettömän kiinnostuksen mineraalimeikkejä kohtaan, kiitos tämän palstan. Summanmutikassa en haluaisi hiustuotteita hankkia. Juu, olen tällainen varmanpäälle-ihminen :)

Poissa Lauris

• Hiushörhö
« Vastaus #140 : 04.06.07 - klo:09:33 »
Olen käyttänyt jonkin aikaa Urtekramin hajusteetonta shampoota. Tuntuu aika pesevältä, vaikka on ilmeisesti sulfaatiton? Lopputulos on aina kevyen ja ilmavan tuntuinen tukka, ehkä liikaakin. Luulen etten osta uudelleen, vaikka luonnonmukaisuus ja tuoksuttomuus yhdistelmänä onkin minulle iso plussa.

Poissa Fantti

• Tukkaguru
« Vastaus #141 : 04.06.07 - klo:09:58 »
Juu ei ole näissä sulfaattia tai muutakin myrkkyjä. Minulla on ruusushampoo ja pesee siinä missä mikä tahansa ns. myrkky shampoo (kuten minulla tapana sanoa  :D). Minusta on ihana kun on luonnontuotteissa näin toimivia juttuja eikä tarvitse käyttää sulfaattia, silikonia jne.

Poissa Fantti

• Tukkaguru
« Vastaus #142 : 04.06.07 - klo:10:00 »
Mä olen itse jämähtänyt aika lailla urtekramiin, koska se on ainut mitä saa tavallisesta sokokselta. Mulla vielä periaate sen verran pitkällä, että ostan mielummin lähikaupasta shampoon (esim tuo urtekram) kuin, että tilaan rapakon takaa jotakin heidän aineitaan. Toki joskus saatan tilata, mutta helpompi ja mukavempi tapa saada suoraan kaupasta. Mikä vielä parempi, että esim. saippuaa saa suoraan valmistajalta jos sattuu liikkumaan sellaisissa paikoissa tai voihan sitä toki tilata suomen sisälläkin.

Poissa Merial

• HAIRahtanut
« Vastaus #143 : 04.06.07 - klo:11:27 »
Hyvä aihe, Peeb! :)

Itse olen testaillut shampoita Urtekramilta, Elokuulta ja viimeisimpänä Ole Hyvältä. Urtekramia en voi kehua, Orapihlaja-shampoota siis kokeilin; aine ei vaahdottunut kunnolla ja kun puhdisti, jätti kuitenkin aavistuksen "lähmäisen sähköisen" vaikutelman. Sitrus(tuoksu) ei myöskään ilmeisesti tehnyt päänahalle erityisen hyvää.

Sen sijaan Elokuuta (nokkosshampoota) käyttelin monta pullollista aikoinaan: puhdisti hyvin, ihana tuoksu ja koostumus sekä vaahtoavuus. Nyt kun sitä ei enää Ruohonjuurestä löytynyt niin päätin sitten testata Ole Hyvän shampoota rasvoittuville ja hilseileville hiuksille. On aavistuksen vetelämpää kuin Elokuu ja tuoksu aivan aavistuksen erilainen, mutta muuten hyvin Elokuun kaltainen. (Eikös joku täällä sanonutkin että Elokuun tuotesuunnittelija olisi nyt Ole Hyvän leirissä?)

Ole Hyvässä ja Elokuussahan on onneksi vielä sekin, että pullot saa täyttää uudelleen liikkeissä.

Muita, mitä olen tesmaillut taas menevät aika paljon ihonhoidonkin/kosmetiikan puolelle, mutta voin toki niistäkin sitten kertoa jos se tänne threadiin sopii. :) Vielä hiuksia värjätessäni värjäilin monen monta kertaa Urtekramin Brown-sekoituksella. Parilla ekalla kerralla en saannut tätä toimimaan, mutta sitten siitä lähtien toimi kuin tauti ja oli ilmeisesti hyvä sekoitussuhdekin siinä, koska hiuksista tuli todellakin ruskeat.
Tukka hyvin, kaikki hyvin!

Poissa Fantti

• Tukkaguru
« Vastaus #144 : 04.06.07 - klo:12:34 »
Mä luulin myös eka ettei urtekram ruusushampoo vaahtoudu yhtään, mutta kyllä toimii hyvin ainakin minulla.

Peeb

• Vieras
« Vastaus #145 : 04.06.07 - klo:18:28 »
Vinkiksi, että kävin meidän läheisessä Ikivireässä (Hki) ja siellä oli Elokuun shampoita monta sorttia. Ja Urtekramia oli paria erilaista.

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
« Vastaus #146 : 04.06.07 - klo:20:22 »
Haluan kovasti vaihtaa nykyiset hiustenhoitotuotteet 100%  luonnontuotteisiin, eli sisältää vain luonnonaineita. Dr Hauschkaa olin ajatellut, mutta täälläpä sitä ei näy kehuttavan paljoa, joten lähtöruudussa ollaan.

Mikä on palstalaisten keskuudessa TOP 5 merkkiä/valmistajaa luonnontuotteissa (shampoo+hoidot)? Kiitti paljon, auttaisi suuresti!

Niin ja onko muotoilutuotteita/muotovaahtoa/lakkaa jne, vain Santella?

Sanonpa vaan että Santen muotoiluvaahtoa ja lakkaa ei kannata ostaa, ne tekee hiukset ihan tahmakoiksi eikä toimi oikein muutenkaan! Mun mielestä Laveralla on myös muotoilutuotteita. En oo kyllä testannut noita...
« Viimeksi muokattu: 04.06.07 - klo:20:25 kirjoittanut Saarni »

Peeb

• Vieras
« Vastaus #147 : 04.06.07 - klo:21:32 »
Olenko ymmärtänyt oikein, että esim. Korresin tuotteet eivät ole täysin luonnonaineista? Tuntuu olevan suosittu. Tuo vaikeuttaa ja hämää tätä mietintää, kun en tiedä, että mitkä merkit ovat 100% luonnonmukaisia ja mitkä ovat suurimmaksi osaksi, mutta ei täysin :( (Jollakulla aikaa kirjoittaa hieman erottelulistaa tunnetuimmista merkeistä asiaa valaisemaan?...)

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #148 : 05.06.07 - klo:12:11 »
Ei ole Korresin tuotteet täysin luonnonaineista. Itse kyllä pidän niistä myös siltikin kovasti. Täysin luomuista olen testannut toistaiseksi ainoastaan DrHauschkan Macadamia-appelsiini -shampoon. Koostumus oli aika vetinen mutta positiiviseksi yllätykseksi aine kuitenkin vaahtosi hyvin. Hiuksista tuli jotenkin tosi oudon tuntuiset märkinä mutta ei ne sentään solmuun menneet. Puolikuivana hiukset oli tosi kosteutetun näköiset. Kuivana huomasin oikeastaan vain sen eron että pesuväli venyi ennätyspitkäksi.

Aion jatkaa kokeiluja ja testata myös tilaamani Neem-hiusöljyn  :)
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #149 : 06.06.07 - klo:23:03 »
 Onko kukaan käyttänyt Ole Hyvän turveshampoota? Kiinnostaisi kuulla toimiiko se niinkuin pitäisi, eli päänahkaa rauhoittavasti sekä sen hikoilua hillitsevästi (joka sopisi hyvin kesäaikaan).

Ylipäätänsä kiinnostaisi kuulla mitkä luonnonmukaisista shampoista on kuivalle/hilseilevälle/ärtyneelle päänahalle hyväksi koettuja?

Ostin tänään Urtekramin hennashampoon. Raportoin kokemuksia sitten myöhemmin..   :)

Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.