Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447116 kertaa)

Peeb

• Vieras
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #150 : 06.06.07 - klo:23:42 »
Koska en enää halunnut noita "normaaleita" tuotteita päähäni laittaa, ostin ensihätään Urtekramin Ohdake-shampoota (kuiville hiuksille) ja Aloe Vera-hoitoainetta. Shampoo tuntui kivalta ja hoitoaine myös, mutta kuivat latvat tarvitsevat vielä jätettävän hoitoaineen, ne jäivät ihan kuiviksi, joten se sitten seuraavaksi hankintaan. Samalla etsiskelen vielä muita vaihtoehtoja Urtekramin tuotteille.

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #151 : 08.06.07 - klo:14:04 »
Tämmöinenkin vaihtoehto http://www.sitrionella.fi/ . En ole sen enempää itsekään vielä tutustunut, mutta juuri yllätyin positiivisesti niiden kuivien hiusten palashampoosta, jonka sain lahjaksi. Aion kokeilla myös ihonhoitotuotteitaan kyllä jatkossa, kun näyttää netistäkin saavan tilattua.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #152 : 08.06.07 - klo:15:08 »
^ Mahtava kauppa tuo! 200g sheavoita 5 €.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #153 : 08.06.07 - klo:19:04 »
www.sitrionella.fi -sivustolla oli aika korkeat postituskulut, eikä se sheavoi nyt mikään hirveän halpa ollut. Halvempaa karitevoita eli sheavoita saa täältä: http://www.saippua.net/tuoksut/muuta.html. 400 g sheavoita on kahdeksan euroa ja lähetyskulut pelkästään tuolle tuotteella ja painolle olisivat 1,70.

Poissa Nienna

• Tukkaguru
« Vastaus #154 : 10.06.07 - klo:19:56 »
Onko Urtekramin hoitsat todellakin lirua? Ostin Tea Tree -conditionerin, ilmeisesti jotain vanhaa sarjaa ja melko paksua koostumukseltaan. Ei valu minnekään jos laittaa nokareen sormeen. Ikivihreästä tarttui myös Elokuu Kehäkukka -shampoo. Vaikuttaa luonnonmukaisemmalta mitä Dr H. Ajattelin minäkin siirtyä kokonaan näihin tuotteisiin. Hintakin on todella hyvä(4,80), odotin paljon kalliimpaa. Joten jos nuo toimivat turha sitä rahallisestikaan on Hauschkaa ostaa..

Paikalla Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #155 : 11.06.07 - klo:17:02 »
Uudistuneet Urtekramin hoitoaineet on mun mielestä ohuempia kuin vanhat (niitä tosin mulla oli vaan 1 pullollinen Aloe Veraa), mutta ei ne mun mielestä mitään lirua ole, se vanha taas oli ehkä turhankin paksua.
Oma väri takaisin.

Poissa Nienna

• Tukkaguru
« Vastaus #156 : 11.06.07 - klo:19:29 »
Olipa ihania nuo tuotteet. Shampoo vaahtosi oiken hyvin ja pehmeästi,eikä jättänyt likaiseksi.Huuhdeltaessa hiukset olivat todella hyvän tuntoiset, vähän kuin c-systemillä olisi pessyt. Hoitoaineen kanssa ei edes tullut tarvetta löträtä, vaikka imeytyi heti hiuksiin. Lopputuloksessakaan ei ole mitään moitittavaa, jäti helposti kammattavaksi. Vakkarikäyttöön!

Harmi tosin jos nuo uudet ovat lirumpia, tuo vanha vaikuttaa paksuudeltaan oikein passelilta.

Poissa Withering

• Tukkaguru
  • I've crossed oceans of time to find you
« Vastaus #157 : 12.06.07 - klo:08:55 »
^ Keltis, millainen tukka sulla on? Kiinnostaisi kovasti "luomuilla", mutta oma pitkä+värjätty tukka kaipaa kyllä hellää hoitoa.

Poissa Nienna

• Tukkaguru
« Vastaus #158 : 12.06.07 - klo:13:18 »
^ Tällä hetkellä noin 60 cm pitkä tukka, jota tummentelen. Oikeilla tuotteilla "tavistasoon" nähden jo melko hyväkuntoinen. Perus skanditukka, parturin mukaan yksittäinen on ohut/lasimainen, mutta niitä on paljon (nojaa, ehkä keskipaksu). Monet satsaa etenkin hoitoaineeseen, joten tuo sha saattaisi olla hyvä ja hellävarainen pesijä tuhdin hoitsikan vierelle. ;) Vaikka tuntui tuo hoitoainekin kosteuttavan hyvin.

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
« Vastaus #159 : 12.06.07 - klo:21:08 »
Olenko ymmärtänyt oikein, että esim. Korresin tuotteet eivät ole täysin luonnonaineista? Tuntuu olevan suosittu. Tuo vaikeuttaa ja hämää tätä mietintää, kun en tiedä, että mitkä merkit ovat 100% luonnonmukaisia ja mitkä ovat suurimmaksi osaksi, mutta ei täysin :( (Jollakulla aikaa kirjoittaa hieman erottelulistaa tunnetuimmista merkeistä asiaa valaisemaan?...)

Itse olen pitänyt ohjenuoranani saksalaista BDIH-standardia, josta löytyy tietoa täältä: http://www.itubiodyn.fi/drhauschka/index.php?option=com_content&task=view&id=124&Itemid=169

Tuota BDIH:ta noudattavat mm. Lavera, Sante, Provida, Dr. Hauschka, Logona, Weleda ja Urtekram. Näistä merkeistä tietää varmuudella, että ne ovat 100 % luonnonmukaisia. On muitakin merkkejä, jotka ovat luomua vaikkeivat kuulukaan BDIH:n piiriin - varmuudella tiedän nimetä ainakin australialaisen Jurliquen. Nämä merkit minulle tuli ensimmäisenä mieleen, koska tähän mennessä olen kokeillut vain niitä. Täydentäkää muut ihmeessä jos tulee mieleen muitakin!

Santen shampoista olen kokeillut Jojobaa, Samettiruusua ja Lava Poweria. Mielestäni Jojoba on noista paras, pesee hyvin ja tuoksuu ihan hyvälle. Se ei tosin vaahtoa kovinkaan paljon. Samettiruusu ei juuri pese ja Lava Power jättää hiukset likaisen näköisiksi/tuntuisiksi.

Urtekramin rosmariinishampoo on myös hyvää, pesee tukan puhtoiseksi ja tekee suht kiiltäväksikin, mutta ei oikeastaan kosteuta. Salviashampoo ei eronnut merkittävästi rosmariinista muuten kuin vähän tuoksultaan.

Tällä hetkellä käytän Laveran Mangomilch-shampoota, joka sopii mun tukalle oikein hyvin. Se on runsaampaa koostumukseltaan kuin Santen shampoot ja vaahtoaa paremmin. Tuoksukin on raikkaan hedelmäinen, mutta valitettavasti se sisältää yhtenä ainesosana täälläkin paljon parjattua alkoholia. Haluankin ihan uteliaisuudesta kokeilla seuraavaksi alkoholitonta luomushampoota vertailun vuoksi;)

Luomuhoitoaineista mulla ei ole vielä kokemusta, paitsi Urtekramin Aloe Verasta. En osta enää, ei toiminut yhtään tukkaani ja on liian tönkköä.

Edit.

Nyt olen kokeillut Aubreyn Honeysuckle Rose -hoitoainetta, ja se on kyllä aivan ylivetoa! Kosteuttaa ja tekee tukasta ihanan pehmeän ja hyvinvoivan tuntuisen. Tilasin sitä Swallow Healthy Diet -nimisestä englantilaisesta nettikaupasta (http://www.healthydiet-shop.co.uk/), koska Mollycoddles ei hyväksynyt maksuvälineenä Visa Electroniani. Sain lisäksi näytteitä Aubreyn Rosa Mosqueta -hoitoaineesta ja shampoosta. Suosittelen kyllä tuota firmaa lämpimästi!
« Viimeksi muokattu: 14.06.07 - klo:23:52 kirjoittanut Saarni »

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #160 : 15.06.07 - klo:17:10 »
Mitkähän noista Aubrey Organicsin shampoista ja hoitoaineista on kosteuttavimmat? Kun tuolla Aubreyn sivuilla on 4 erilaista sarjaa kuiville hiuksille.  :-\

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
« Vastaus #161 : 15.06.07 - klo:21:01 »
Tjaa, en kyllä osaa yhtään sanoa, kun olen toistaiseksi kokeillut vain tuota Honeysucklea. Aika hyvän kuvan saa noista eri tuotteista, kun etsii netistä niiden käyttäjäarvosteluja (esim. Amazonin sivuilla on aika paljon arvosteluja). En itsekään viitsi yleensä ostaa ns. summamutikassa vaan haluan kuulla edes jonkunlaisen mielipiteen tuotteesta ennen ostoa...

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #162 : 18.06.07 - klo:21:34 »
 Kolmisen kertaa olen nyt Urtekramin Punahenna-shampoolla pessyt ja tykkäilen. Aika voimakkaasti pesevää, pääasiassa rasul-savea, mutta vähän on jotain sulfaattiakin mukana. Saattaa jättää sellaisen oudon kuivakan tunnun tukkaan ja ihan kuin päälaen takaosaan jäisi likainen läntti, mutta voi olla etten ole huuhdellut/pessyt tarpeeksi. Lisäksi aika vaikeasti levittyvää ainetta. Tuoksukin, oletettavasti tuotteen eteerinen santelipuuöljy, on aika erikoinen ja jää tukkaan.
 Huolimatta negatiivisen kuuloisesta  ;D selosteesta pidän ky. tuotteesta. Ongelmainen päänahkani tykkää ja pysyy hiukset puhtaana hieman tavallista kauemmin.  :)
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

Poissa Keltainen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #163 : 22.06.07 - klo:12:28 »
Am hamppushampoota tuli kokeiltua. Aine on aika litkumaista, tummaa, mutta vaahtosi ihan hyvin. Voisi tietysti vaahdota vähän paremmin. Hiukset oli pesun jälkeen todella ihanan tuntuiset. Ihan kuin olis käyttänyt jo hoitoainetta. Tosi pehmeät. Sen jälkeen laitoin Urtekramin Aloe Vera hoitista. Oli kyllä aika litkua, mutta tykkäsin. Tuoksu ihanan mieto sitrus. Tosin Tigien jälkeen kaikki tuoksuu miedolle.  ;D Hoitavuus ihan ok. Käytän kyllä joka pesun jälkeen latvoihin jojoba- tai manteliöljyä, kun on sen verran kuivat hiukset. Muotovaahtona käytin Santea, joka toimii mun päässä. Ikinä en oo saanut näin ilmavia ja tuuheita hiuksia. Voi tosin johtua uudesta shampoosta ja hoitoaineesta, mutta ei ainakaan mitenkään lismannut hiuksia. Santen hiuslakka oli myös hyvää. Sitä saa laittaa kyllä tosi varovasti ja sen tuoksu on aika outo. Hyviä kokeumksia siis kaikista tuotteista! :) Unohdin tilata AM Hamppu-turvehiushoidon.

Poissa Withering

• Tukkaguru
  • I've crossed oceans of time to find you
« Vastaus #164 : 03.07.07 - klo:10:10 »
Urtekramin Sage (salvia)-shampoo osoittautui miellyttäväksi tuttavuudeksi. Vaahtosi hyvin ja pesi hellävaraisesti, ilman takkuja tai karheutta. Tänään tukka on kuohkea ja puhdas:-* Hieman miinusta erikoisesta tuoksusta, mutta eiköhän siihen totu.