Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 448761 kertaa)

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #180 : 23.07.07 - klo:22:05 »
Jaksaiskos joku näpytellä kehuttujen Aubrey Organicsien (ainakin Honeysuckle & Rose) incejä tänne tai tonne FAQ:n puolelle? Mua kans rupes kiinnostaa ton Laveran Mangomilch-shampoon inci.  :)
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #181 : 24.07.07 - klo:12:14 »
Mistä noita Aubrey Organicseja saa ja mihin hintaan suunnilleen? En ole ennen kuullutkaan koko merkistä.
Oma väri takaisin.

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
« Vastaus #182 : 24.07.07 - klo:20:48 »
Ei kannata yrittää tilata tuolta Vitaminlifesta, mä nimittäin yritin ja sit tulikin sähköpostiin ilmoitus sieltä, etteivät toimita Suomeen. Sivuilla kuitenki tais lukea, että toimittaa, siksi kokeilinkin tilata. Katevarauskin lähti jo tililtä, mutta onneksi olivat niin reiluja että palauttivat rahat:)

Muutenhan tuo olisi ollut hyvä kauppa edullisuutensa takia, harmi...

Tässä tuon Laveran Mangomilch-shampoon inci, pistän sen tähän niin on helpompi löytää.

INCI: Water (Aqua), Sodium Coco Sulfate, Lauryl Glucoside, Cocamidopropyl Betaine, Lauroyl Sarcosine, Coco Glucoside, Glycerin, Mangifera Indica (Mango) Fruit Extract, Theobroma Cacao (Cocoa) Seed Butter, Butyrospermum Parkii (Shea Butter), Camelia Oleifera Leaf Extract, Oryza Sativa (Rice) Extract, Panthenol, Panthenyl Ethyl Ether, Hydrolyzed Wheat Protein, Sodium Hyaluronate, Lactic Acid, Citric Acid, Tartaric Acid, Hydroxypropyl Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Hydrogenated Lecithin, Glycol Distearate, Alcohol, Fragrance (Parfum), Limonene.

Alkoholia siis on, mutta onneksi aika loppupäässä listaa.

Tässä Aubreyn Honeysuckle Rose Conditionerin inci:

INCI: Aqua, Butyrospermum Parkii, Cetyl Alcohol, Aloe Barbadensis, Glyceryl Linoleate, Glyceryl Linolenate, Glycerin, Triticum Vulgare Oil, Hamamelis Virginiana, Simmondsia Chinensis, Rosa Moschata oil, Foeniculum Vulgare, Humulus Lupulus extract, Melissa Officinalis extract, Viscum Album extract, Anthemis Nobilis extract, Achillea Millefolium extract, Chrysanthemum Parthenium extract, Angelica Acutiloba extract, Forsythia Suspensa fruit extract, Magnolia Biondii extract, Lonicera Japonica oil, Tocopherol Acetate, Retinyl Palmitate, Daucus Carota oil, Citrus Grandis, Retinyl Acetate, Ascorbic Acid.

Itse tykkään muuten katsella mieluummin Aubreyn brittisivuja, ovat jotenkin selkeämmät mun mielestä.
(http://www.aubreyorganics.co.uk/)

« Viimeksi muokattu: 24.07.07 - klo:20:57 kirjoittanut Saarni »

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #183 : 24.07.07 - klo:23:25 »
Kiitos ja kumarrus!  :-*  Vaikuttaapas lupaavalta sisälmyksiensä puolesta... Täytyy tilailla noita kokeiluun kunhan saan nykyisiä varastoja hieman hupenemaan.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Mitlu

• Hiushörhö
« Vastaus #184 : 29.07.07 - klo:22:14 »
Muakin alkoi kiinnostaa tämä Aubrey Organics (piti oikein rekisteröityä kun täällä on niin mielenkiintoisia merkkejä ja ketjuja ja olen taustaillut jo piiiitkän aikaa! ;D) ja erityisesti Honeysuckle & Rose, mutta onkohan noissa miten ärtsyn makea tuoksu? Itselläni on O&H ja jo se tuntuu välillä liian imelältä, eli onkohan Honeysuckle kovin hunajaisen äitelän makea?  :)
Punertavan ruskeaksi värjätyt, olkapäille ulottuvat hyväkuntoiset hiukset, iho vaalea ja kylmän sävyinen, pintakuiva ja herkästi ärsyyntyvä. Silmät perinteisen harmaat, väri vaihtelee hieman valaistuksen mukaan. Suosikkituotteet vaihtelevat, HQt aina etsinnässä...

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #185 : 29.07.07 - klo:22:18 »
Honeysuckle ei ole hunaja vaan kuusama, joten ainakaan ei ole pelkoa hunajaisen makeasta tuoksusta.  :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Mitlu

• Hiushörhö
« Vastaus #186 : 29.07.07 - klo:22:27 »
Honeysuckle ei ole hunaja vaan kuusama, joten ainakaan ei ole pelkoa hunajaisen makeasta tuoksusta.  :)

Kiitos, yritin pikapikaa hakea honeysucklea suomeksi, koska oli sellainen mielikuva, että olisi jotain muuta kuin hunaja, mutta nimi kuulostaa niin hunajasokeriselta, että oli pakko varmistaa.  :D Eli uskallan tilata!
Punertavan ruskeaksi värjätyt, olkapäille ulottuvat hyväkuntoiset hiukset, iho vaalea ja kylmän sävyinen, pintakuiva ja herkästi ärsyyntyvä. Silmät perinteisen harmaat, väri vaihtelee hieman valaistuksen mukaan. Suosikkituotteet vaihtelevat, HQt aina etsinnässä...

Poissa Withering

• Tukkaguru
  • I've crossed oceans of time to find you
« Vastaus #187 : 30.07.07 - klo:09:21 »
Olen nyt pari kertaa testaillut tuota AO:n Honeysuckle -hoitsikkaan ja olen aivan myyty!  :-* Mun aikuisten oikeesti kamalan takkuinen tukka on aivan selvä kuivuttuaan, pehmeä ja jos en paremmin tietäisi, niin melkein vetää laineille (!) (mun tukka on aivan piikkisuora). Huuhteluvaiheessa tukka tuntuu jännän "vahamaiselta" ja sileältä, mutta tunne häviää kyllä pian.

Täytyypä ottaa vakkarikäyttöön ja katsoa, miten käyttäytyy pitkällä aikavälillä.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #188 : 30.07.07 - klo:18:21 »
Oon ihan innoissani, kun luin tämän ketjun. Onneksi pääsen ensi viikolla testaamaan AO:n Honeysuckle hoitiksen ja shampoon. Innolla odotan. Incit näyttää hyvältä ja oon kuullu kehuja tuosta hoitiksesta varsinkin. Kerron sitten kokemuksia tänne.

Myöskin kiinnostaa tulevaisuudessa testata Urtekramin ja Elokuun shampoita ja joitakin hoitiksiakin ehkä.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Luonnonystävä

• Vieras
« Vastaus #189 : 31.07.07 - klo:08:17 »
Ostin eilen Urtekramin aloe vera -hoitista ja ekan pesun jälkeen oon kyllä todella tyytyväinen! Jotenki olin vähä epäluuloinen tuon tehoon, mutta kappas vain, päihittää hoitiksena monet muut!Selvitti hiukset todella hyvin ja hiukset tuntuivat pesun ja kuivauksen jälkeen normaalia runsaammilta! Suosittelen! ;D

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #190 : 31.07.07 - klo:08:38 »
Ostin eilen Urtekramin aloe vera -hoitista ja ekan pesun jälkeen oon kyllä todella tyytyväinen! Jotenki olin vähä epäluuloinen tuon tehoon, mutta kappas vain, päihittää hoitiksena monet muut!Selvitti hiukset todella hyvin ja hiukset tuntuivat pesun ja kuivauksen jälkeen normaalia runsaammilta! Suosittelen! ;D

Millaiset hiukset sulla on? Mietin vaan, riittäisikö tossa hoitsikassa tehot luonnonkiharalle/suoristetulle ja pitkälle tukalle.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Luonnonystävä

• Vieras
« Vastaus #191 : 31.07.07 - klo:10:12 »
Mun hiuksia on värjätty viimeiset 10 vuotta :). Hius on yksittäin aika ohut ja lasimainen. Pestessä menee todella takkuun! Mutta just tuohon selvittävyyteen olin tyytyväinen. Selvitti hiukset ilman mitään temppuja. Siinä purkissa luki että "uudistava hoitoaine".. 

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #192 : 31.07.07 - klo:19:44 »
Älkääs nyt tytöt yllyttäkö...  ;D  Samaan aikaan selvittävä ja runsautta antava kuulostaa jo liian hyvälle.

Oon jo pariin kertaan käynyt hypläämässä Punnitse & Säästän shampoo- ja hoitoainepulloja. Taitaa olla Faith tjsp. merkin nimi, aika isoja pulloja (400ml?) ja hinta 6,95€. Oli paljon ei-niin-luonnonmukaisia aineksia seassa, mutta hintaansa nähden vaikuttivat lupaavilta. Onko kukaan näitä kokeillut?

Samaan hengenvetoon tulen kehaisemaan Hairproducts4me:stä kokeeksi tilaamaani ABBAn Crème-Moist -shampoota. Tuntuu pesevän hyvin, mutta hellävaraisesti. Tukka jää pehmeäksi, vahvaksi ja kiiltäväksi kevyemmälläkin hoitoaineella, tehiksen kanssa vastaavasti raskaaksi ja hoidetuksi. Ekalla kokeilukerralla pistin perään Humectinin (perushyvä, toisinaan hieman latistava kosteuttaja) n. 5 min vaikutusajalla, ja tukasta tuli niin pehmeän jämäkkä ja liukas, ettei ollut mitään toivoa saada sitä pysymään edes ponnarilla. Tänään pelkällä Ensurella (hyvin kevyt, silikoniton pikahoitis) hoidettuna pysyy sentään kiinni. Tuoksua en kyllä menisi kehumaan... on meinaan melko voimakas karvasmanteli-cocktailkirsikka, joka ei -luojan kiitos- jää kuitenkaan hiuksiin. Kovin luomua ei tämä ABBAkaan ole, samalla viivalla MOPin kanssa suunnilleen (shampoon inci FAQ:n puolella), mutta on olevinaan ainakin.  ::)

Varis

• Vieras
« Vastaus #193 : 02.08.07 - klo:15:34 »
Pesin tänään co:lla AM:n hamppuhoitoaineella. Pesi kyllä ihan hyvin, mutta latvoille ei teho riittänyt edelleenkään. Latvoihin laitoin vielä pikana XZ víhreä savi -hoitista. Tuoksu tuossa hamppuhoitoaineessa on aika erikoinen. Jokin eteerinen öljy tuoksuu todella voimakkaasti ja tuntui silmissä asti, kun hoitoaine oli vaikuttamassa. Pohjalla on jokin mielestäni epämiellyttävämpi tuoksu. Nyt kuivina hiukset tuoksuvat tuolle eteeriselle öljylle ja hieman tuolle tunkkaisemmalle pohjatuoksulle. Kyllä näiden kanssa pystyy elämään. Latvat tuntuvat kuivahkoilta, vaikka laitoin jätettävänä XZ kosteuttavaa suihketta ja ALTimaa (jotka eivät ole luonnonmukaisia tuotteita).

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #194 : 02.08.07 - klo:19:27 »
Olen nyt pessyt jo monta kertaa Urtekramin punahenna sampoolla ja tykkään kyllä.  :) Aika inhan näköistä ainetta muruineen ja rusehtavanharmaine värineen mutta toimii. Pesee puhtaaksi mutta ei kuivata yhtään, mielestäni tosi hellävarainen. Nyt on jotenkin nää luontaistuote shampoot toimineet mun päässä paljon paremmin kuin vuosi pari sitten kun vielä hiukseni olivat käsitellyt ja hauraat. Silloin ne jotenkin takuttivat ja jättivät kiillottomiksi ja ihmettelin kun monet kehuivat hellävaraisiksi. Nyt taas ne tuntuvat jopa niin hellävaraisilta että välillä pelkää, että tulikohan hius nyt varmasti puhtaaksi. Ei hoitistakaan tarvisi välttämättä. Hius jää niin takuttomaksi ja silkkiseksi pelkästä sampoosta.