Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447109 kertaa)

Poissa Vivi

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #195 : 03.08.07 - klo:13:52 »
Vaikuttaako tuo Urtekramin hennashampoo jotenkin väriin? Eli sävyttääkö hiusta tai hidastaako hennan haalenemista?
Oma väri takaisin.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #196 : 04.08.07 - klo:01:03 »
^ Ei se minusta mitenkään väriin vaikuta, olen yrittänyt epätoivoisesti joskus pitää sitä juurikasvussa, mutta mitään ei yllättäen tapahtunut. Pakko testata sitä heti huomenna taas, ollut todella vähällä käytöllä, kun ei oikein ole miellyttänyt mun päätä tai hajuaistia. ;D

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #197 : 04.08.07 - klo:11:21 »
^Joo ei se minustakaan ikävä kyllä kovinkaan paljon väriin vaikuta, vaikea sanoa kun olen hennannut niin vähän etten osaa sanoa vertailupohjaa jonkun toisen sampoon käytöstä hennavärjäyksen jälkeen. Käytän nyt vuoropäivinä tuota hennasampoota ja Ole hyvän turvesampoota. Ainakin indigo on haihtunut hiuksista tosi nopeaan, hiuksiin on jäänyt oranssinpunertava kajo enkä tiedä onko sampoosta vai hennavärjäyksestä jäänyttä hennaa. Vaahdottaessa väriä ei näyttänyt irtoavan lainkaan. Kertaakaan ei vaahdosta tullut sinistä mutta silti se indigo vaan salaperäisesti katosi hiuksista :-\

Haju oli aluksi inha, ehkä nyt olen tottunut tai tuotteen haju vaimenee avatussa purkissa, en tiedä. Mutta vaikka väriä ei tuotteella hiuksiin saisikaan niin ainakin sillä saa tosi hienon kiillon. :)

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #198 : 04.08.07 - klo:12:28 »
^Joo, enpä minäkään usko että henna pysyisi värjäysaktiivisena tuolla sekoituksella, säilytyksellä ja pitkää aikaa. Lisäksi sitä on varmaan suht vähän kuitenkin tuossa, eikä kukaan pidä shampoota päässä niin kauan että henna ehtisi värjätä.
 Itse ajattelin ostaessani, että sillä olisi ehkä jotain hoitavia vaikutuksia..senhän takia sitä varmaan shampooseen on laitettukin..? Enkä tosiaan suht ahkerassa käytössäkään huomannut mitään värjäävyyttä. :)
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #199 : 04.08.07 - klo:18:55 »
Kokeilin tuota hennashampoota aamulla ja ei-ei-eiih... Mulla se pesee narskuvan nahkeaksi, tukka jää jotenkin huonon tuntuiseksi, kaikki pikkuhiukset törröttää, tukka kyllä tuntuu normaalia tuuheammalta, mutta kiiltoa ei ole sitten yhtään. Hoitona käytin XZ Tyrni pikahoitista,jotta näkisin shampoon vaikutuksen mahdollisimman hyvin. Mulla shampoon pitää vaahdota pehmeästi, tuoksua hyvältä, olla miellyttävän tuntuinen myös pesutapahtumassa ja tämä vaan ei ole sellainen ollenkaan.

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #200 : 05.08.07 - klo:00:51 »
^ Pesevässä mielessä ihan hyvää vaihtelua rasulittomille Urtekrameille, varsinkin jos on rasvoittuva hiuspohja tai muuten vaan tosi likainen tukka.. :P En tiedä olenko vaan tottunut siihen outoon (hiekkaiseen?) tunteeseen minkä tuo jättää vai muuttuuko se useamman käytön myötä.. Mulla ei onneksi vie kiiltoa, ainakaan kokonaan. Onneksi shampoota voi laimentaa hoitoaineella tai toisella (hellemmällä) shampoolla tarvittaessa.  :)
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #201 : 06.08.07 - klo:05:51 »
Koklailin tänään ekaa kertaa Urtekramin ohdakeshampoota ja laventelihoitista. Shampoo oli suht pesevää, muistuttaa hyvin paljon MOPin Cleaniä, mutta tuntuu ehkä hitusen hellävaraisemmalta. Hoitis tuntui myöskin oikein mukavalta (vaikutusaika n. 10 min), mutta huuhtoutui pois vähän liiankin hyvin, ts. latvat jäi kuiviksi. Tekis mieli lisätä tähän vähän avokadoöljyä ja karitevoita. Tällaisenaan toimii varmaan paremmin hoitavamman shampoon kanssa. Täytyy kyllä erikseen ylistää laventelihoitiksen tuoksua: aivan ihanan raikas ja virkistävä näin aamutuimaan!  :-*  Isot plussat Urtekrameille puhtaasta, raikkaasta ja kevyestä tunnusta, sekä tietenkin siitä, etteivät aiheuttaneet minkäänlaista kutinaa tai kihelmöintiä. Vakkarikäyttöön jäävät molemmat.

edit. Jatkokäytöllä ohdakeshampoo alkoi tuntua turhan pesevältä, mutta käytän pullon loppuun kuitenkin. Laventelihoitikseen on todella kiva lisätä öljyjä, koska ne emulgoituvat siihen harvinaisen hyvin. Tukkaan ei siis varsin huolettoman huuhtelun jälkeen jää enää öljyistä tuntua.
« Viimeksi muokattu: 22.08.07 - klo:10:53 kirjoittanut Shi Shi »
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #202 : 22.08.07 - klo:15:15 »
Kokeilin viikonloppuna Urtekramin aloe vera-hoitsikkaa, eikä se oikein vakuuttanut. Levittäessä tuntui, ettei selvitä hiuksia yhtään, huuhdellessa hiukset tuntui selviävän vähän paremmin kuitenkin. Saa nähdä, miten toimii pidemmässä käytössä. Ehkä sihen voisi lisätä vaikka jotain öljyä? Käytän jokatapauksessa pyyhekuiviin hiuksiin lisäksi Luxxtressia, joten ehkäpä tämä tästä.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Fantti

• Tukkaguru
« Vastaus #203 : 26.08.07 - klo:08:27 »
Onkohan tästä ollut jo jossain puhetta. Minua kiinnostaisi saako hiuslakkaa itse tehtyä tai ostaa jotakin luonnonmukaista. Nuo marketin/kampaamon on kuitekin todella voimakkaita vaikka ostaisi hajusteetonta/silikonitonta jne. Ruohonjuuressa oli jokin ekoilu lakka, mutta hintaa sen verran, että jää ostamatta. 15 euroa on kuitekin liikaa yhdestä lakasta, jota mulla menee kuitenkin aika lailla.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #204 : 26.08.07 - klo:11:14 »
Vanha kansa suihki hiuksiin sokerivettä. En yhtään tiedä kuinka vahvaa litkun pitää olla, mutta kevyttä pitoa varsin luomulla tavalla varmasti antaa.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #205 : 26.08.07 - klo:13:02 »
^ Piti riippuu suoraan sokerin määrästä, tahnalla saa tärkättyä pystyyn ja kevyellä vesiseoksella kevyttä pitoa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Lauris

• Hiushörhö
« Vastaus #206 : 27.08.07 - klo:10:48 »
Hankin Urtekramin Aloe Vera -shampoon ja hoitiksen, ja ensimmäisten kokeilujen jälkeen tuntuvat oikein hyviltä ostoksilta. Muistelen jonkun täällä kirjoittaneen, että näissä on voimakas sitruksen tuoksu, mutta omaan nenääni tuoksut ovat kyllä todella mietoja, mikä on tietenkin vain positiivista.

Shampoo pesee hyvin mutta ei liian voimakkaasti. Vaahtoaa myös hyvin. Hoitoaine tuntuu häviävän hiuksiin, mutta selvittää ja pehmentää mukavasti, ja lopputuloksena ovat ilmavat ja pehmeät hiukset. Ajattelin lisäillä hoitikseen toisinaan pari tippaa jojobaöljyä, jos haluan siitä vähän hoitavampaa.

Mietin vain sitä, että mitä värjätty tukka tykkää Urtekramin shampoista? Kuluuko väri? Noissahan ei kuitenkaan ole sulfaatteja, jos olen oikein ymmärtänyt.

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
« Vastaus #207 : 15.09.07 - klo:20:47 »
Pakko oli tulla taas tänne hehkuttamaan Aubrey Organicsin tuotteita: nyt minulla on käytössä J.A.Y. Desert Herb Revitalizing Shampoo ja Island Naturals Replenishing Conditioner.

Ensinnäkin, kun pesin noilla tuotteilla niin tukkani tuli tavattoman kiiltäväksi ja sain siitä erityisiä kehujakin. Lisäksi tukkani tuoksui pitkään vielä pesun jälkeenkin ihanan mausteiselta hoitoaineen ansiosta. Se tuoksuu mielestäni vähän joululta, mutta jotenkin sen hajusta tulee mieleen myös persikanmakuinen Chupa Chups -tikkari :P

Pesun jälkeen käytän vielä pyyhekuiviin hiuksiin Aubreyn Mandarin Magic Ginkgo Leaf & Ginseng Root Hair Moisturising Jellyä ja hitusen kookosöljyä latvoja kosteuttamaan.

Ostin myös Aubreyn hiuslakan, mutta sitä en ole vielä kokeillut kun käytän lakkaa muutenkin harvoin, oikestaan vain rullakampauksien kiinnitykseen.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #208 : 09.10.07 - klo:12:19 »
Oiskohan kukaan löytänyt lisää hyviä luomushampoita ja -hoitiksia? Kaipaisin vähän vähemmän saippuaisia, hellävaraisia, kermaisia shampoita ja tuhdimpia hoitoaineita.

Aubreyn Honeysuckle Rose shampoo on ihan jees. Pestessä vetää tukan niin kiinteäksi takkupalloksi, että päänahan hierominen on miltei mahdotonta. Joudun pesun jälkeen aina levittämään juuria myöten ensin runsaalla kädellä kevyttä hoitista, jotta saan tukkaa sen verran selvitettyä, että hoitavamman tavaran saa pelkästään latvoihin ja pituuksiin. Lopputulos on kumminkin mukavan kuohkea, hoidettu ja ilmava. Saman sarjan hoitis ei tee mun tukalle oikeastaan yhtään mitään, ellei tursota päähän kourallista kerrallaan ja anna vaikuttaa vähintään puolta tuntia. Aika outoa kyllä, kun INCIn perusteella vois kuvitella tämänkin olevan melkoisen tuhtia.

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
« Vastaus #209 : 09.10.07 - klo:15:57 »
^ Tuo Honeysuckle Rose -shampoo tekee munki tukasta helposti vähän takkuisen. Suosittelen kyllä kokeilemaan tuota J.A.Y. Desert Herb -shampoota, se nimittäin peseytyy pois jättäen tukan liukkaammaksi, eikä ainakaan mulla takuta. Tuo on Rosa Mosqueta -shampoota parempi myös, mun mielestä Rosa Mosqueta ja Honeysuckle Rose oli aika saman tuntuisia (ehkäpä niissä on suunnilleen samat ainesosat?)