Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447463 kertaa)

Lilja

• Vieras
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #225 : 17.10.07 - klo:23:31 »
Tuli kokeiltua AM-luonnontuotteiden hamppuhoitista ja sehän oli oikein pop huolimatta lirusta koostumuksesta.

Mielestäni hoitoaineen koostumus vaihtelee välillä. Joskus se on keskipaksua ja joskus lirua. Tällä hetkellä uskottelen itselleni, että se liittyy jotenkin lämpötilaan: suihkukopissa hamppuhoitis oli lirua, työhuoneen puolella (toisessa pullossa) hiuksiin jätettävänä suht paksua tavaraa. Hä. ::)

Angel Wash --
Aqueous extract of Angelica, aloe vera gel, ammonium laureth sulfate

Huh...
Nyt menee ulkomuistista, mutta sitruunahappo (jota itse ajattelen vain "vahvana sitruunamehuna") on tuotteissa yleensä happamuuden kontrolloinnin takia. Iho ja hiukset tykkäävät hieman happamista tuotteista.

Cetrimonium Chloride on säilöntäaine. Mikäli osasin katsoa oikein niin yllämainitussa Angel Washissa ei ole säilöntäaineita mutta pari emulgaattoria ja pinta-aktiivista (vai-mikä-olikaan) ainetta löytyi.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #226 : 18.10.07 - klo:09:41 »
Nyt on asiaa selvitelty ihan pääpaikalta asti Australiasta ja Kevin.Murphy-tuotteita ei ole yhtiön mukaan koskaan testattu eläimillä, eikä tulla testaamaankaan. Vastasivat myös, ettei raaka-aineitakaan ole testattu eläimillä. Eivät ole siis suorittaneet minkäänlaista eläimillä testaamista.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #227 : 29.10.07 - klo:09:45 »
^
Kiva, että viitsit kysellä :)

Testailin vkl Ole Hyvä aloe-hamppuhoitiksen ja tykkään! Selvitti tosi hyvin ja tuntui hoitavaltakin. Katotaan, miten pidemmässä käytössä :)

Lisäys.
Testasin eilen Laveran Mango-tehohoitiksen värjätyille hiuksille. Vähän yllätyin, kun INCIssä heti ekana (tai ehkä veden jälkeen) oli alkoholi! Ihan vain alcohol, eli varmaan ihan etanolia! Tuoksu olikin vähän sellainen "drinkkimäinen", mutta ei aine kuitenkaan tuntunut mitenkään pahalta, kuivattavalta tms. Saunassa muhittelin jonkun aikaa. Sopiva koostumus, ei liian lirua eikä liian jämäkkää, selvitti ja tuntui hoitavalta. Näpyttelen INCIn joskus myöhemmin kotona.

Tässäpä Laveran mangotehiksen INCI:

Lavera Mango Milk Tehohoito

Aqua, Alcohol, glycerin, cetearyl alcohol, glycine soja (soybean) oil, stearamidopropyl dimethylamine, sodium lactate, cocos nucifera (coconut) oil, theobroma cacao (cocoa) seed butter, butyrospermum parkii (shea butter), persea gratissima (avocado) oil, dicapryryl ether, lauryl alcohol, lauroyl sarcosine, magnifera indica (mango) fruit extrect, camellia oleifera leaf extract, oryza sativa (rice) extract, gossypium herbaceum (cotton) extract, biotin, panthenol, panthenyl ethyl ether, sodium hyaluronate, tartaric acid, citric acid, lactic acid, hydrogenated lecithin, tocopherol, ascorbyl palmitate, fragrance, limolene.

Yhdistelty
« Viimeksi muokattu: 11.11.07 - klo:22:16 kirjoittanut ChaosBlack »
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #228 : 07.11.07 - klo:15:14 »
^Muistaakseni katselin joskus Santen hoitoainetta ja siinä oli tuo sama juttu, alkoholi tokana incissä. Outoa, muuten olisi tosi kiva inci.
Oma väri takaisin.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #229 : 07.11.07 - klo:19:45 »
Mä haluaisin kysyä Saarnilta, osaisitko vertailla hieman Aubreyn J.A.Y.- ja Honeysuckle Rose shampoita Laveran Mangomilchin kanssa? Mulla jäi vähän tuo Mangomilch kaivelemaan, mutta kumpaa suosittelisit ennemmin, kun haussa on hellävarainen, kosteuttava shampoo, joka ei tunnu kuluttavalta eikä takuta, Laveran Mangomilchiä vai Abreyn J.A.Y.:tä?

Pari kokeilua takana Urtekramin Punahenna-shampoota, ja tykkään todella. Ihmeen hellävarainen, vaikka luulisi saven kuivattavan. Mukavampi tuttavuus kuin kuiville hiuksille tarkoitettu Ohdake. On meinaan huomattavasti miedompaa pesuteholtaan ja jättää tukan jotenkin jämäkämmän ja kuohkeamman oloiseksi.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Chinaski

• Vieras
Vs: dr. Hauschka - hiustenhoitotuotteet
« Vastaus #230 : 08.11.07 - klo:09:11 »
Mina hommasin (jonkun aikaa sitten jo) sarjan shampoon savoittuville hiuksille. Nimea en tahan hataan muista, mutta vihrea pullo on (tai siis tuote pullossa vihreaa). tama on varmaan pitkasta aikaa huonoin shampoo mita olen kokeillut. Pestessa meni latva ihan takkuun, siis jo ennen hoitiksen laittoa pyyhekuivatessani oli latva yhta takkua ja hoitoaineella oli hankala saada selviamaan. Olen kaksi kertaa kokeillut ja taidan laittaa tama tuotteen myyntiin kun kerran noita harpattimia on niin monta ja parempia loytyy useita kaapista... uskon etta jonkun toisen tukalle varmasti sopii paljon paremmin.

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
« Vastaus #231 : 08.11.07 - klo:19:48 »
Mä haluaisin kysyä Saarnilta, osaisitko vertailla hieman Aubreyn J.A.Y.- ja Honeysuckle Rose shampoita Laveran Mangomilchin kanssa? Mulla jäi vähän tuo Mangomilch kaivelemaan, mutta kumpaa suosittelisit ennemmin, kun haussa on hellävarainen, kosteuttava shampoo, joka ei tunnu kuluttavalta eikä takuta, Laveran Mangomilchiä vai Abreyn J.A.Y.:tä?

Hmm, siitä on jo vähän aikaa kun viimeksi Mangomilchiä käytin, mutta koitan muistella parhaani mukaan :)

Jos vertailukriteereinä ovat hellävaraisuus ja kuivattamattomuus, niin huonoin näistä kolmesta on mielestäni Honeysuckle Rose. Se oli jotenkin liian pesevä ja jätti tukan aika kuivaksi, minkä kuitenkin saman sarjan hoitoaine kyllä tehokkaasti korjasi.

Mangomilch-shampoo on vähän samankaltainen - sillä jos vaikka vaahdotti tukan kaksi kertaa niin jäi kyllä vähän kuivakaksi. Toisaalta sillä sai tukasta myös tarvittaessa mukavan tuuhean; ikinä ei tolla jäänyt tukka päätä myöten pesun jälkeen.

J.A.Y. on siis noista kolmesta mun mielestä hellävaraisin ja kosteuttavin. Se ei ainakaan mun tukkaa takuta, vaan tukka tuntuu mukavan pehmeältä pesun aikana ja jälkeenkin. Suosittelisin siis kokeilemaan tuota ;)

P.S. Laverasta vielä sen verran, että sen koostumus on mukavan kermaista, kun taas Aubreyn shampoot muistuttavat koostumukseltaan enemmänkin Urtekramin shampoita. Ovat siis juoksevampia.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #232 : 09.11.07 - klo:08:49 »
Paljon kiitoksia, Saarni!  :)  Ehkä annan vielä Aubreyn tuotteille mahdollisuuden ja kokeilen jossain vaiheessa tuon J.A.Y.:n.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
« Vastaus #233 : 09.11.07 - klo:23:17 »
Eipä kestä :) Ite meinaan tosiaan seuraavaksi kokeilla Burt's Beesin hoitoaineita ja shampoita, kun alkaa nuo Aubreyn hoitsikat olla lopussa. Mua kiehtoo se merkki jotenkin, en vain vielä tiedä yhtään ovatko hyviä vai eivät. Onneksi on tilaus jo vetämässä Ameriikkaan...

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #234 : 10.11.07 - klo:16:02 »
Minä uskoisin, että etenkin noissa luontaiskosmetiikoiksi itseään mainostavissa käytetään paljon alkoholia siksi, ettei haluta käyttää säilöntäaineita. Alkoholihan on säilyvyyttä lisäävä aine, kun sitä on riittävä pitoisuus.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #235 : 09.12.07 - klo:10:39 »
Herkkähipiäisenä ja uusia luonnonmukaisia hiustenhoitotuotteita etsiessäni törmäsin tällaiseen sarjaan:

http://www.purist.com.au/

Valmistajan hiustenhoitotuotteet kulkevat kotimaassaan nimellä Al'chemy, muualla sekä ihonhoito- että hiustuotepuoli ovat saman A'kin -tuotemerkin alla. Shampoot ovat sulfaatittomia, eikä tuotteissa muutenkaan ole hyödynnetty petrokemian tuotteita, silikoneja tai propyleeniglykolia. Parabeenia näyttäis aavistus olevan, vaikka mainosteksti muuta väittääkin. Muutaman brittiputiikin hintojen perusteella on kyseessä hieman Aubrey Organicsia edullisempi sarja.

INCI:t löytyvät helposti tämän aussikaupan sivuilta:

www.adorebeauty.com.au

Aion itse laittaa muutaman tuotteen tulemaan, kunhan saan päätettyä, mistä tilaan. Raportoin toki tuloksista, kun testikierrokset on ohi.  :)

Onko kukaan muu näitä kokeillut?

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #236 : 09.12.07 - klo:17:36 »
Ilmeisesti tämä kysymys kuuluu myös tänne. Tänä viikonloppuna luin innostuneena tuota longhaircommunity.comia ja siellä olevaa threadia hiusten pesusta (intialaisilla) yrteillä. Onkos täällä ketään, joka yrttejä pesussaan ja hiustenhoidossaan käyttää? Olen vielä ihan aloittelijan kengissä tässä, mutta aikomuksena on mennä metsästämään joku päivä mm. shikakaita. Cassia obavataan ("neutraali henna") tutustuin jo aiemmin, mutten ole vielä sitä kokeillut. So, anyone..?  :D
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
« Vastaus #237 : 10.12.07 - klo:20:00 »
No ite oon kokeillut neutraalia hennaa hoitotarkoituksessa tukkaani, mut täytyy sanoa et en siitä kovin paljon hyötynyt vaikka pidin päässäkin sitä joku pari tuntia... Tukka vaan oli ihan takussa huuhteluvaiheessa ja hoitoaineen ja pesun jälkeenki tukka tuntui jännän nahkealta.

Poissa Kemuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #238 : 10.12.07 - klo:20:21 »
^ Samaa hennaa minäkin kokeilin joskus ammoisina aikoina. Hankala pestä pois, eikä levittäminenkään mitään herkkua ollut. Kaikkein kamalinta oli se haju, jäiks. Hoitotehot? 0 mun päässä.  :-\
Hiukset: 1c M iii, n. 55 cm. L'Anza <3

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #239 : 10.12.07 - klo:21:34 »
Harmillisia huonoja kokemuksia.  :-\

LHC:ssä cassiaa ja hennaa vertailtaessa sanotaan cassian olevan ns. heikompi, ja että sen hoitoteho ei ole niin pysyvä kuin hennan. Eli kuulemma sitä pitäisi ylläpitää ainakin kuukausittain että hoito pysyy, kun taas henna on pysyvä ja vaan tyveen laitetaan uusi kerros. Tai jotain tuonne päin.  :D Saapi nähdä toimiiko mun tukassa kun saan aikaseksi kokeilla.
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3