Mulle tuli Hyvinvoinnin tavaratalosta tosi iso paketti. Oli muuten varsin nopea toimitus!

Tilasin sunnuntaina ja eilen tiistai-iltana tuotiin paketti kotiin. Paketissa oli tukkatuotteita:
Sante Natural Basics Coco Milk & Orange -shampoo
Dr. Hauschka Jojoba & Marshmallow -hoitoaine
Dr. Hauschka Macadamia & Orange -shampoo
Lavera Rose Milk Repair -shampoo
Ole Hyvä Tyrni-aloe vera-hamppu -hoitoaine
Elokuu Puna-apila -hoitoaine
Sokoksesta ostin sitten vielä Urtekramin Aloe Vera -hoitoaineen. Noi muut merkit Urtekramia ja Elokuuta lukuun ottamatta on mulle vielä outoja, joten nyt innolla odotan, että pääsee testailemaan! Mä olen aina pelännyt tuota incissä olevaa pelkkää "alcohol" -merkintää, mutta järjellä ajateltuna, kuinka paljon esim. shampoossa oleva alkoholi sitten ehtii kuivattaa, kun se kuitenkin huuhdellaan pois?

Eilen pesin tukan noilla Dr. Hauschkoilla ja vaikutti ihan hyvältä. Shampoon koostumus oli paksumpaa kuin luulin. Yleensä kun noi luonnonmukaiset shampoot on joskus lähes vesimäisiä. Vaahtoa ei tullut kovinkaan paljon, mutta puhtaaksi se tukka kuitenkin tuli! Shampoon jälkeen oli sellainen olo, ettei hoitoainetta edes välttämättä tarvitsisi, eli tosi takuton tunne. Hoitoaine oli myös koostumukseltaan hyvää, eli ei liian lirua tai paksua. Levittyi tosi hyvin tukkaan, mutta huuhdellessa oli vähän nahkea tunne hiuksissa, joka kuitenkin hävisi, kun tulin pois suihkusta. Tukan kuivuttua ja nyt seuraavana päivänä hiukset oli takuttomat, mutta ehkä hieman kuivahkon tuntuiset. Latvat kuitenkin kihartuivat, mikä voisi olla merkki kosteutuksesta. Käytin jätettävää hoitoainetta minimissään (Kevin Murphyn Angel.Rinse), joten sekin voi ehkä aiheuttaa tuon kuivuuden tunteen. Testaillaan ja katsotaan, mikä se lopullinen tulos sitten on, mutta ihan positiivinen ensikosketus varsinkin shampoon kohdalla.
Tuotteiden tuoksussa olisi mielestäni ehkä vähän toivomuksen varaa, Lavera oli noista tilaamistani tuotemerkeistä ainoa, joissa oli hyvä tuoksu. Varsinkin Vanilla-Coconut -vartalovoiteessa!