Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 446650 kertaa)

Poissa Radish

• Hiushörhö
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #270 : 19.01.08 - klo:16:36 »
Tilasin lauantaina Sitrionellasta Punatukka -shampoopalan...

Shampoopala on nyt testattu ja on kyllä loistotuote! Toimii syväputsarin tavoin, eli hyvin tuli heitettyä hyvästit muotoilutuote- yms. jäämille. Vaahdottaessa hiukset tuntuivat todella pehmeiltä ja vaahto oli mukavan kermaista ja paksua. Huuhdeltaessa taasen huomasi juurikin tuon syväpuhdistavan vaikutuksen; mun pääkasvusto oli yhtä karheaa & takkuista hiusmöykkyä  ::) Lovely. Laitoin hoitsikaksi MOPin Mixed Greensiä, johon sekoitin sopivasti (i.e. ei lähmäävän paljon) kookosöljyä. Jätettäväksi lätkin pelkästään hieman manteliöljyä, sillä halusin nähdä mitä hiukset tuosta shampoosta kuivuttuaan sanovat. Ja voe mahoton, mun hiukset ovat sileät, tuuheat ja vahvan tuntuiset sekä kihartuvat todella pontevasti! Ei ollut todellakaan hukkaostos tämä pala  :D
2c M ii luonnonkiharat, asteittainen siirtyminen omaan väriin käynnissä.The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie about your age.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #271 : 21.01.08 - klo:09:23 »
^
Jaa-a.
Enpä ollut ennen innostunut mistään saippuapala-shampoosta, mutta toihan alkaa kuulostaa mielenkiintoiselta.

Mitä se pala sisältää? Kuinka kauan kestää? Ja miten säilytätte shampoopalojanne?

Minua kiehtoo ajatus, ettei tuosta tule muovijätettä.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Radish

• Hiushörhö
« Vastaus #272 : 21.01.08 - klo:09:40 »
^Hittolainen, kun menin heittämään palan kääreenä olleen paperin roskikseen, nyt en pysty kertomaan tarkkaa inciä. Ties vaikka joku olisi näpytellyt sen tuonne INCI-ketjuun, pitääkin käydä kurkkaamassa.. Säilytän palaa puisessa kulhossa, tosin se tykkää jämähtämään kulhoon tosi napakasti kiinni, joten uutta säilytyspaikkaa etsitään. Palan riittoisuudesta en osaa vielä pahemmin mitään sano, kun olen sitä vasta vähän aikaa käyttänyt. Ensi tuntumalta se ainakin vaikuttaa hyvin riittoisalta, sillä sitä ei tarvitse kuin vähän hiuksissa pyöräyttää niin johan vaahtoaa ja reilusti :).
2c M ii luonnonkiharat, asteittainen siirtyminen omaan väriin käynnissä.The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie about your age.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #273 : 21.01.08 - klo:10:48 »
^
Hierot siis palaa suoraan tukkaan, et ensin vaahdota sitä käsissä?
Muistat varmaan sen verran, oliko INCI tosi lyhyt, vai pitkän pitkä?

Edit. Olihan tuolla FAQ:ssa INCI:

Sitrionella Shampoopala rasvoittuville hiuksille
Inci: Sodium Palmate, Sodium Cocoate, Sodium Castorate, Sodium Almondate, Butyrospermum Parkii, Glycine Soya, Green Clay, Mel, Melaleuca Alternifolia, Lavandula Angustifolia, Rosmarinus Officinalis-/Mentha X Piperita infusion, Vanilla Planifolia Extract, Rosmarinus Officinalis Leaf Extract.

Poissa Radish

• Hiushörhö
« Vastaus #274 : 21.01.08 - klo:10:54 »
^Joop, hieron suoraan tukkaan sitä, sillai hellävaraisesti kuitenkin ettei tuu raastettua hiuksia katki ;) Käsiin vaahdottaminen on ihan yhtä hyvä vaihtoehto, tuolla suoraan hiuksiin hieromisella onnistun vain paremmin annostelemaan oikean määrän shampoota. Muistan, että INCI oli tuon postaamasi listan pituinen, mun sahmpoopala on nimeltään Punatukka, tuo INCI on rasvoittuvien hiusten shampoopalasta. Punatukka sisältää ainakin hennaa, muuta eroa en osaa sanoa.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #275 : 21.01.08 - klo:10:57 »
Hei, vielä semmoinen kysymys, että kuinkahan paljon tuollainen shampoopala painaa? Postikulut vain kiinnostaisi.

Poissa Radish

• Hiushörhö
« Vastaus #276 : 21.01.08 - klo:12:18 »
^En löytänyt palan kääreestä painomerkintää vaikka oikein silmällä katsoin. Mutta mun paketissa oli shampoopalan lisäksi 100ml manteliöljyä, 200g karitevoita sekä 500g kookosrasvaa ja postarit oli 7,90€. Palan mitat ovat suurinpiirtein (huonolla ulkomuistilla ja kehnolla arviointikyvyllä mitattuna ;) ) 5cm x 5cm x 3cm.

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #277 : 21.01.08 - klo:12:32 »
Sitrionellan shampoopalaa saa myös ainakin Luontokaupasta, itse olen ostanut sieltä ettei tule postikuluja. Tosin siellä ei tainnut olla noita eri värihiusversioita, vaan vain sitä normaaleille versiota ja kuivien hiusten versiota. Mulla ollut kuivien hiusten tuotetta ja hyvää tuntuu olevan jopa blondatulle tukalle.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #278 : 21.01.08 - klo:13:33 »
^^
^
Kiitos vinkeistä! Harkitsen tota palaa, kun entinen shampoo loppuu :)

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #279 : 23.01.08 - klo:13:08 »
Ostin jokin aika sitten Urtekramin Orapihlaja-sampoon (rasvoittuville hiuksille). Ennakkoluuloni oli, että se ei pesisi kunnolla puhtaaksi eikä vaahtoaisi. Mutta se tekikin molempia. Ihan hyvä sampoo. Onko tää sulfaatittomana samalla tavalla hellempi värille kuin MOPin C-Systemit? Vai onko tässä sitten jotain muita rajusti peseviä ainesosia?

Edit: Hups, muistinkin väärin. Onhan se tosiaan sulfaatillinen. Kiitos, ellen!
« Viimeksi muokattu: 23.01.08 - klo:13:32 kirjoittanut Margot »

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #280 : 23.01.08 - klo:13:29 »
^ Ainakin sampoiden INCI-ketjusta löytyvän INCIn mukaan kyseessä olisi ihan tavallinen sulfaatillinen sampoo. Kyllä hellävarainen sulfaatiton sampoo on selvästi hellempi värille kuin normaali sulfaatillinen sampoo.

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #281 : 02.02.08 - klo:19:33 »
^ Jee jee jee.  ;D Tack så mycket että infosit. Nyt kyllä sitten tilailemaan, kun en ole muualtakaan vielä hankkinut.

Edit. Onko muuten tuo amlan tummentava vaikutus suuri? Netistä sellaisen käsityksen sain, että viilentäisi sävyä ainakin jos käyttää indigon ja/tai hennan kanssa. Entäs itsekseen jos käyttää pelkkää amlaa, tarvitseeko pelätä tummenemista? Onko se pysyvä?  ???
« Viimeksi muokattu: 04.02.08 - klo:15:11 kirjoittanut Mir »
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #282 : 05.02.08 - klo:14:09 »
Miä luin jostain (en muista mistä...)  että pitää antaa vaikuttaa yhtä kauan kuin henna, eli 3h (ja voi sekoittaa hennaan + indigoon). Mikään kamalan voimakas väriaine se ei kai ole. Pitäisi testata. :)

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #283 : 05.02.08 - klo:16:47 »
^^ Totta puhut hajusta.  :D Onneksi kaikkeen kuitenkin tottuu, alussa oli vaikeuksia lemun takia mutta nykyisin se on jo niin tuttu ettei haittaa. Aah, odotan jo innolla amlaa ja shikakaita. En taida uskaltaa antaa sitten tuon amlan vaikuttaa kovinkaan pitkään ettei vain värjäydy. Pelkään vaaleiden hiuksieni muuttuvan maantienharmaaksi jos ne vähänkään tummuvat.  :P

LHC ei taida muuten toimia, en itse ainakaan ole päässyt sivuille nyt muutamana päivänä.  ??? Siellä kun oli monia hyviä ketjuja näistä jauheista..
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #284 : 05.02.08 - klo:18:12 »
Mä ajattelin kirjoitella omia kokemuksiani luonnonmukaisista hiustuotteista. Oon saanut yhdeltä juurekselta (kiitos vain ;)) samplet Alchemyn/A'kinin Avocado & Calendula Re-Moisturising Conditioneria ja Macadamia & Wheat Protein Treatment Conditioneria. Molemmat olivat mielestäni todella hyviä! Toimivat jo lyhyellä vaikutusajallakin. Tuo Avokadohoitoaine kosteuttaa ja selvittää omia hiuksiani tosi hyvin. Tuoksu ei ollut mitenkään mieleinen, hieman häiritsevä, mutta sen kesti eikä se jäänyt onneksi niin voimakkaana hiuksiin. Rakennepaikkaavahoitis on ehkä ainoa ensimmäinen paikkaava hoitis, joka toimii näissä hiuksissa! Yleensä meikällä aina tulee koppurat hiukset, mutta ei tällä. Tämän jälkeen hiukset tuntuivat vahvoilta ja sileiltä. Myöskään tämän tuoksu ei miellyttänyt lainkaan, mutta ovat niin hyviä hoitiksia, että on vain pieni miinus tuo "tuoksu". Ajattelin ehdottomasti joskus kesällä nuo tilata, kosteuttavan puoli litraisena ja paikkaavan 250 millisenä.

Shampoista olen testannut Laveran Mango Milkiä ja tätä on ehdottomasti saatava! Pesee hellävaraisesti ja tuossa on syötävän ihana mangontuoksu :-* Mä kun luulin, että joku LV on hellävarainen shampoo niin se lähtee kyllä mäkeen, kunhan tuota saan hankittua. Päänahka tosiaan tykkäsi tuosta. Lisäksi ajattelin ostaa Apple Milk shampoon tuon kaveriksi, koska omenantuoksu houkuttaa ja Almond Milk kuulostaa myös hyvältä. Kaipa Laveran hoitiksiakin tulee joskus testattua, sen verran hyvän vaikutuksen tuo Mango Milk shampoo teki :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos