Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447350 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #285 : 05.02.08 - klo:18:32 »
Urtekramin Aloe Vera-hoitista käyttäneet: Kuinka hyvin saitte pullon toimimaan? Mulla on ollut saman sarjan vartalovoide, ja oli yhtä tuskaa saada se ulos pullosta. Onkohan hoitoaine yhtä hankalaa...?
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #286 : 05.02.08 - klo:19:28 »
Tein ilmeisesti nyt ensimmäistä kertaa oikein/paremmin tuon pesun pesupähkinäjauheella. Sekoitin jauhetta kipolliseen lämmintä vettä ja kaadoin märkään tukkaan. En hieronut tai mitään, annoin vain olla parin minuutin ajan ja huuhtelin pois. Heh, puhtaat ja TAKUTTOMAT hiukset tuli! Ennen olen erehtynyt hieromaan päätäni.  :) Ihmeen hyvin tuo jauhe veteen sekoitettuna menee koko päähän, ehkäpä joka helpommin kuin tavallinen shampoo.
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #287 : 05.02.08 - klo:19:56 »
Urtekramin Aloe Vera-hoitista käyttäneet: Kuinka hyvin saitte pullon toimimaan? Mulla on ollut saman sarjan vartalovoide, ja oli yhtä tuskaa saada se ulos pullosta. Onkohan hoitoaine yhtä hankalaa...?
Mulla ei ole ollut ongelmia noiden pullojen kanssa.  Korkit on ihan hyvin toimineet. Mulla on ollut shampoita, hoitoaineita, ja kosteusvoiteita ehkä noin 15 pulloa yhteensä. Hajusteeton kosteusvoide oli joskus hiukan paksua, joten pulloa sai säilyttää alassuin, mutta muuten ihan toimivia nuo pakkaukset ovat.
Oma väri takaisin.

Lilja

• Vieras
« Vastaus #288 : 05.02.08 - klo:23:30 »
^ Minullakaan ei ole ollut minkään Urtekramin hoitoaine- tai kosteusvoidepullon kanssa ongelmia. Ainakin neljää eri laatua olen käyttänyt useamman pullon verran.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #289 : 06.02.08 - klo:21:14 »
Tilasin lauantaina Sitrionellasta Punatukka -shampoopalan...

Shampoopala on nyt testattu ja on kyllä loistotuote! Toimii syväputsarin tavoin, eli hyvin tuli heitettyä hyvästit muotoilutuote- yms. jäämille. ...

Muahan alkoi kanssa kiinnostaa tuo Shampoopala.  :) Varsinkin syväpuhdistavan ja tuuheuttavan vaikutuksen takia. Katselin sitrionellan sivuilta ja tuon Punatukka-shampoopalan lisäksi kiinnostaisi ainakin se tosi rasvoittuvien hiusten kehäkukkashampoo-pala nimittäin tähän mennessä tähän rasvakuontaloon ei ole vielä tehonneet mitkään shampoot. Olisi kiva vaan nähdä inci, se tuntuu hieman vaihtelevan shampoopaloittain, tuo toinen teepuuta sisältävä rasvoittuvan shampoon inci täällä olikin, jostain muualta luin Ruskean ja Blonditukan incit. Vähän kummaa kun kaupan sivuilla ei mainita saippuan kokoa tai painoa grammoissa.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #290 : 07.02.08 - klo:12:42 »
Alkoi kiinnostaa tuo Shikakai-jauhe. Kuinka riittoisaa se on? Korvaako tosiaan sekä shampoon, että hoitoaineen myös kuiville hiuksille?

Entä se punatukka-shampoopala? Värjääkö se? Sen jälkeen pitää varmaan käyttää hoitoainetta?
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Radish

• Hiushörhö
« Vastaus #291 : 07.02.08 - klo:13:21 »
Entä se punatukka-shampoopala? Värjääkö se? Sen jälkeen pitää varmaan käyttää hoitoainetta?

Punatukka-shampoopala ei varsinaisesti värjää hiusta, vaan syventää jo olemassaolevaa hiuksen punaista väriä. Ja mä huomasin, että mä sain sillä juurikasvuun (kullertava maantie) punertavaa vivahdetta, joskin tää taitaa johtua mun voimakkaasta punapigmentistä. Hoitoainetta sen jälkeen kyllä ehdottomasti tarvii, sillä se vetää ainakin mun hiuksen niin kertakaikkisen puhtaaksi & nahkeaksi, että hiuksisto on kuin yksi suunnaton jättirasta pesun jälkeen.
2c M ii luonnonkiharat, asteittainen siirtyminen omaan väriin käynnissä.The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie about your age.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #292 : 07.02.08 - klo:13:28 »
^ Värjäiletkö hennalla, Radish? Tuoksuuko shampoopala voimakkaasti?  Noissa shampoopaloissa taitaa kuitenkin olla eteerisiä öljyjä aika liuta. Ai, ai, jättirasta kuulostaisi hienolta, tätä mun hiusta kun pörröön ei saa millään muotoilutuotteellakaan. Mietin vaan että vieköhän sitten hennat päästä jos pesee vahvasti, tosin jos siinä palassa on mukana hennaa, korvaisikohan sitten sitä menetettyä... ;)

Poissa Radish

• Hiushörhö
« Vastaus #293 : 07.02.08 - klo:13:43 »
Jep, hennalla värjäilen. Ja hennahan on siitä hyvä, että se ei kovin helposti hiuksesta pois lähde, joten pelkoa värin kulumisesta ei mun kokemuksen perusteella ole. Varsinkaan kun tuo pala itsessään sisältää sitä hennaa, mikä puolestaan syventää väriä. Pala tuoksuu suht voimakkaalle, mutta mun mielestä raikkaalta ja "kasvimaiselta" (me likey) eikä sen ominaishajua ole pyritty peittämään noilla eteerisillä öljyillä.
2c M ii luonnonkiharat, asteittainen siirtyminen omaan väriin käynnissä.The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie about your age.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #294 : 07.02.08 - klo:15:27 »
^ Mulla on pikkuisen punaista pigmenttiä omasta takaa ja haluaisin sitä hiukan korostaa. Värjäämään en enää jaksa ruveta, mutta joku tuollainen pesun yhteydessä käytettävä olisi hyvä, ei tulisi juurikasvuakaan.

Poissa Radish

• Hiushörhö
« Vastaus #295 : 07.02.08 - klo:18:53 »
^Kannattaa ainakin kokeilla tuota shampoopalaa, vaikkei se toivottua värivivahdetta hiuksiisi toisikaan niin ainakin kutrit lähtee puhtaaksi  ;D. Ja punaista vivahdetta hiuksiin saa myös niin, että lisäät vähän hennajauhetta haluamaasi hoitsikkaan ja muhittelet sitä tovin päässä (dekolla oli siihen hyvä ohje täällä, jota oon onnistuneesti pari kertaa kokeillut. Kiitos ja kumarrus dekolle).

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #296 : 07.02.08 - klo:19:33 »
Kiitos. Pitää kokeilla molempia joskus  :D

Edit: Löysin kaapista jotakin vanhaa hennaa ja kokeilin sitä sotkettuna hoitsikkaan ja tilkkaan öljyä. Se oli päässä vaan n.30 min, mutta nyt on tukassa ihana punainen häivähdys ja luonnonkihara on pitkästä aikaa villintynyt. Yleensä on vaan laineita, mutta aamulla näytti kuin olisi ottanut juuri permanentin   :o  ;D Muutenkin tukka kiiltää ja on tuuhean tuntuinen  :D
« Viimeksi muokattu: 08.02.08 - klo:12:08 kirjoittanut bast »

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #297 : 09.02.08 - klo:20:10 »
Hihii, eilen tulivat shikakai ja amla Pienestä tuoksukaupasta. Tänään sitten testasin, ja vau.  :o Ihanaa kamaa, sanoisinko että harmittaa todella etten ole aiemmin löytänyt. Toki onhan vasta ensimmäisen kokeilukerran jälkeen paha mennä heti ihkuttamaan täysillä näitä, mutta todellakin minut on nyt lyöty ällikällä.  :) Shikakai pesi hyvin, ei jättänyt kuivaa tunnetta. Jo märkänä tukka tuntui erilaiselta, positiivisella tavalla siis. Amla oli hienojauheisempaa kuin shikakai, joka oli samantapaista kuin pesupähkinäjauhe. En uskaltanut amlan vaikuttaa kauaakaan tummenemisen pelossa. Huomasin myös, että kädet pitivät näistä aineista.  :D Ei siis kiristävää tunnetta iholla suihkun jälkeen havaittavissa. Tukka on pehmeä, eikä ole takussa.

Raportointi jatkukoon sitten uusien pesukertojen yhteydessä.  ;)
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #298 : 23.02.08 - klo:10:56 »
Jos ABBAn hiustuotteet ovat käytössä tai ne kiinnostavat muuten, niin sarjan uudistuessa sarjaan on tullut myös kolme hiuksiin jätettävää hoitoainetta suihkeiden muodossa. Volume- ja Moisture-sarjan suihkeet eivät sisällä silikonia, Color Protect sisältää yhtä.

Edit: Löysin INCI-listoja tarkistellessani myös voidemaisen jätettävän, jossa ei ole silikonia, Pure Gentle Conditionerin.
« Viimeksi muokattu: 23.02.08 - klo:11:02 kirjoittanut ellen »

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #299 : 10.03.08 - klo:12:12 »
Sain näytteen Logonan Color conditionerista,ja pakko sanoa että meinasi jäädä käyttämättä.Kun avasin paketin niin nenään tulvahti viinan haju :-X
Ihan kivat hiukset tuolla tuli mutta en hankkisi.
INCI:Aqua,Alcohol,Glyceryl Citrate/Lactate/Linoleate/Oleate,Cetearyl Alcohol,Glycerin,Arcticum Lappa seed oil,Betaine,Sorbitan Stearate,Triticum Vulgare (Wheat) Bran Extract,PCA Ethyl Cocoyl Arginate,Sodium Cetearyl Sulfate,Coco Glucoside,Sucrose Cocoate,Betula Alba Leaf Extract,Triticum Vulgare (Wheat) Gluten,Parfum (Essential oil),Limonene.

Eli en ihmettele mistä viinan haju :D
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.