Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447351 kertaa)

Poissa yvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #30 : 03.06.06 - klo:10:37 »
Yvi, osaatko vertailla Elokuun ja Urtekramin rosmariini shampoiden välillä, kumpi hoitaa mielestäsi paremmin ym.?
Ajattelin uskaltaa ostaa jompaa kumpaa. Frantsilan yrtti hoitiksesta olen tykännyt tosi paljon, mutta siitä tulee pientä kutinaa, vaikka levitän vain hiusten pituuksiin. Toisaalta en välttämättä reagoi rosmaariini sh:lle samalla tavalla.

Joo, ja ehdottomasti Urtekram on parempaa kaikin puolin... Niinkuin totesinkin, tukasta tulee pehmeä :) Elokuu helposti lähinnä takuttaa ainakin näin pitkän letin, vaikka muuten siitäkin pidän (käytänkin sitä lähinnä kaikkeen muuhun pesuun, siihen on hyvä).

Kutinaa hoitoaineesta? Kummallista, mutta no, sehän on semmonen sekametelisoppa jossa on vaikka mitä yrttejä, niin en ihmettele jos joku jotain semmosta aiheuttaa.

Poissa PoohBear

• Hiushörhö
« Vastaus #31 : 03.06.06 - klo:18:41 »
Kiitos Yvi. Kävin sitten heti ostamassa Urtekrammin Rosmariini sh:n ja Aloe Vera hoitiksen :) Tänään tai huomenna pääsee testailemaan, miten iho kestää ja tykkääkö tukka.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.

Poissa Annika

• HAIRahtanut
« Vastaus #32 : 03.06.06 - klo:18:57 »
Aloe vera-hoitiksen ei uskoisi aiheuttavan mitään allergisia reaktioita ainakaan hajusteen puolesta, on niin jotenkin laimea, tai melkeinpä vahamainen mun mielestä. Frantsilaa en kyllä epäile mäkään, se haju on todella aika ärtsy, itsekin saan siitä kutinaa jos vähänkään pidempään pidän päässä.

Mutta tietää ei tietenkään voi, kun ei minkäänlaista allergiaa tai herkkyyttä ole itselläni. Toivottavasti kuitenkin sopivat sulle, PoohBear.
The greatest battles are fought within oneself.

Suomineito

• Vieras
« Vastaus #33 : 04.06.06 - klo:08:38 »
Mä ostin joku aika sitten Elokuun puna-apilahoitoaineen, mutta se ei ollut tarpeeksi hoitava mun hiusteni latvoille ja pituuksille. Koitin kuitenkin juuri eilen tehdä CO-pesun sillä, ja siihen se mielestäni soveltui tosi hyvin. Ei ole liian voidemainen ja rasvoittava mun rasvoittuvuuteen taipuvaiselle päänahalle! Hiuspohja tuntui puhtaalta ja pehmeältä sen CO-pesun jälkeen.

Poissa PoohBear

• Hiushörhö
« Vastaus #34 : 06.06.06 - klo:17:07 »
Pesin sunnuntaina Urtekrameilla ja ainakin Aloe Vera hoitikseen olen aivan ihastunut!
Rosmariini sh:sta tuli vähän kutinaa, mutta ei kuitenkaan yhtä paljon kuin Mopin Cleanista tulee ja kutinaa oli vain ensimmäisen päivän ajan, kun hajustettujen shamppoiden ja Moppien kanssa kutina aina pahenee.
Tukka puhdistui hyvin ja on edelleen puhdas, joten pystyn siirtämään pesun huomiselle hyvin. Pesuväli piteni siis kolmeen päivään, normaalista kahdesta.
Hiukset ovat ihan tajuttoman pehmeät ja selviävät paremmin. Yleensä takut aina pahenee, mitä enemmän on aikaa pesupäivästä, mutta nyt hiukset ovat pysyneet pehmeinä ja melkein takuttomina (täysinäinen takuttomuus ei varmasti tule koskaan toteutumaan tämän tukan kanssa).
Tosi ihanan kiillonkin noilla tuotteilla sai  :-*

Poissa Sarita

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #35 : 12.06.06 - klo:17:16 »
Tuo Elokuun puna-apilahoito on tosiaan aika huonoa tavaraa. En niin hirveästi tykännyt myöskään Urtekramin aloe vera-hoidosta , mutta todellinen helmi on ollut AMluonnontuotteen hamppuhoide .  Pidän siitä yhtä paljon kuin Tigin O&H-hoidosta. Käytän sitä aina saunomisen yhteydessä hiushauteena, mutta hyvin hoitaa ihan pikasuihkunkin yhteydessä.  Olen käyttänyt sitä nyt 2 pulloa ja ostan varmasti lisää. 

Poissa PoohBear

• Hiushörhö
« Vastaus #36 : 12.06.06 - klo:20:26 »
Ei tuo rosmariini sh kuitenkaan sopinut päänahalleni. Seuraavan pesun koittaessa huomasin kipeiden pattien ilmetyneen.
Jollain eko merkillä taisi olla hajuton shampoo versiokin herkkähipiäisille, sitä voisi kokeilla seuraavaksi.

Poissa Annika

• HAIRahtanut
« Vastaus #37 : 13.06.06 - klo:00:04 »
Mä en ole koskaan törmännyt tuollaisiin AM-tuotteisiin. Mistä Sarita noita löytää, ovatko luontaistuotekaupasta vai ihan kempparikamaa? Ja millainen tuoksu/ haju tuossa kehumassasi hamppuhoiteessa on? Itse tykkään hampusta ihonhoidossa eikä se voimakas tuoksu järkytä, mutta olisi kiva tietää jääkö haju vahvasti tukkaan.
The greatest battles are fought within oneself.

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #38 : 13.06.06 - klo:00:07 »
Jollain eko merkillä taisi olla hajuton shampoo versiokin herkkähipiäisille, sitä voisi kokeilla seuraavaksi.
Elokuulla on mieto shampoo, en tiedä onko se hajustamaton, mutta luulisin. Mulla oli joku aika sitten Elokuun kehäkukkashampoota ja sekin oli tosi miedon hajuinen, varsinaista hajusteen hajua siinä ei oikein ollut.
Oma väri takaisin.

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #39 : 13.06.06 - klo:13:41 »
 Urtekramilla on myös hajusteettomat sh ja ha, sekä body lotion.
 Noita AM-tuotteita on mun nähdäkseni vaan ekokaupoissa. Juuri eilen viimeksi kuolailin Ruohonjuuressa.  ::) Sieltä löytyisi myös muutamia Santen tuotteita.
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

Poissa Sarita

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #40 : 14.06.06 - klo:01:13 »
AM:llä on omat nettisivut joista voi myös tilata tuotteita . Kokeile googleen laittaa hakusanaksi AMluonnontuotteet . Niitä myy monet ekokaupat ja luulisin että luontaistuotekaupatkin.
http://www.amnaturalproducts.com/amSuomi/

Poissa heijji

• HAIRahtanut
  • Feet don't fail me now Take me to the finish line
« Vastaus #41 : 19.06.06 - klo:22:30 »
Ostin tänään tuota Urtekramin Aloe vera- hoitoainetta. Oli aika kallista, 7,05e  ??? Toivottavasti toimii hyvin, aika paljon hyviä kokemuksia tuntuu olevan ainakin muilla tuota tuotteesta :) Raportoin kokemuksista sitten kun parin päivän päästä kokeilen.
Ylikasvanut pixie omalla 8- asteisella värillä. Kasvatus käynnissä, tavoitteena hartiamitta.

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #42 : 21.06.06 - klo:23:03 »
 Osaisiko kukaan suositella jotain Urtekramin shampoota, jolla saisi hillittyä kuivan kutinan ja hilseilyn? Hyviä kokemuksia siis hakusessa.. :) 
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

rolla

• Vieras
« Vastaus #43 : 21.06.06 - klo:23:14 »
Rosmariini, en kyllä tiedä onko urtekramilla sitä. Elokuulla ainakin taisi olla. Toinen on tea tree shampoot, joillain sarjoilla on.

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #44 : 22.06.06 - klo:00:50 »
Osaisiko kukaan suositella jotain Urtekramin shampoota, jolla saisi hillittyä kuivan kutinan ja hilseilyn? Hyviä kokemuksia siis hakusessa.. :) 
Toivottavasti jollain on omakohtaisia kokemuksia.

Urtekramin nettisivuilla on taulukko http://www.urtekram.dk/docs/indhold/default.asp?side_id=133 sen mukaan  Tea tree sopii ärtyneelle hiuspohjalle, Yucca herkälle hiuspohjalle, Tristle kuivalle hiuspohjalle, Nettle hilsettä vastaan, Calendula lasten hiuksille ja herkälle päänahalle. Oiskohan joku noista sopiva? Aloe vera kuulostaa mielestäni hyvältä hiuspohjan kuivuuteen, se on merkitty kaikille hiustyypeille sopivaksi. Samoin laventeli.
En ole edes varma myydäänkö noita kaikkia Suomessa, ainakaan täälläpäin ei ole. Kuitenkin sanoit, että olet Ruohonjuuressa käynyt, sieltä varmaan löytyy kaikkia mitä Suomesta ylipäätään.
Oma väri takaisin.