Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447468 kertaa)

Poissa -j-

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #300 : 11.03.08 - klo:10:01 »
Kysymys: mikähän Aubrey Organicsin shampoista sopisi värjätyille hiuksille? Vai sopiiko mikään? En tahdo, että väri kuluu heti pois.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #301 : 11.03.08 - klo:15:29 »
^^ Ilmeisesti säilöntäaineena. Mutta että tokana, huh...  :D

Mulla alkaa olla tarvetta uudellen hoitsikalle. Voisin kipaista täyttöpulloon jotain Ruohonjuuresta kun löytyy tyhjä pullo, eikös kaikki purtilot kelpaakin sinne? Tai no, hassua ajatella että vain tiettyihin pulloihin saisi täyttöä.
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #302 : 11.03.08 - klo:15:42 »
^
Jep, mikä tahansa purkki kelpaa.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #303 : 14.03.08 - klo:16:03 »

Tiedättekö myydäänkö shampoopalaa jossain kaupassa, esim. Sitrionellan mainitsemilla jälleenmyyjillä Helsingissä tai Tampereella? Olisi kiva päästä hypistelemään ennen kuin ostan tuon..
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

jean

• Vieras
« Vastaus #304 : 14.03.08 - klo:20:37 »

Olen kuitenkin todella innostunut palashampoista ja suunnitelmissa onkin luopua kokonaan shampoista. Tykkään myös pestä intialaisilla yrteilla (pesupähkinällä ja shikakailla). Aluksi palashampoot hieman rasvoitti ja latvat takkuuntui hoitoaineesta huolimatta. Sitten luin LHC:lta vinkin. Eli hiukset pestää kahteen (tai jopa 3 tai 4 kertaa) ja shampoo vaahdotetaan kunnolla päänahkaan ja latvoihin. Eikä laiteta ollenkaan hoitoainetta. Tämä neuvo on todella auttanut. Hiukseni voivat paremmin kuin koskaan. Välillä olen kokeillut pesun jälkeen etikkahuuhtelua, mutta mielestäni se on tarpeeton. Tosin paikkakunnan vesi on pehmeä. Etikkahuuhtelua ei tarvitse kuin jos vesi on kovaa.

Pesen palashampoolla joka päivä. Niin kuin pesin silloin kuin käytin säännöllisesti shampoota. Hiukset eivät ole yhtään kuivuneet vaikka en käytä hoitoainetta kuin ehkä parin viikon välein (tehohoitona). Tuntuu että sekin on tarpeetonta. Sain juuri käytettyä Little Herbal Internationalin aloe shampoo barin. Käytin sitä usean viikon ajan.  Seuraavaksi tulee kokeiluun Cragrin Valleyn shampoo barit. Niistä minulla on paljon näytteitä. Jossain vaiheessa täytyy siirtyä välillä shampoo/hoitoaineisiin jotta saan ne käytettyä ;)

Mistä olet tilannut noita palashampoita? Auttaako "lätty"hiuksiin? Mulla on pari sitrionellasta tilattua shampoopalaa, mutta en ole vielä niitä kokeillut.
Ja miten nuo palashampoot sun mielestä poistaa muotoilutuotteet?
« Viimeksi muokattu: 14.03.08 - klo:21:01 kirjoittanut jean »

Poissa Sarita

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #305 : 14.03.08 - klo:22:27 »
Sain muutama vko sitten pitkästä aikaa ( varmaan melkein vuoden jälkeen ) AM:n  ( AMnaturalproducts ) hamppuhoitoainetta . En ole saanut niiden kotisivuja toimimaan ja nyt kun ne vihdoin toimivat meidän koneellakin , sain tilattua tota yhtä maailman parhaista hoitoaineista.  Suosittelen lämpimästi , on kotimainen ja aivan ihanalla incillä varustettu tuote :)

Noista palashampoista innostuin tämän ketjun myötä . Olen käyttänyt Lushin kookospalasaippuaa, mutta se on TOSI tuhtia tavaraa , ihan saippuaa .  Pitänee kokeilla jotain miedompaa versiota, jos vaikka siirtyisi niihin kokonaan.

Poissa Surrur

• HAIRahtanut
« Vastaus #306 : 14.03.08 - klo:22:41 »
^^ Vähän OT, mutta miten kalliiksi tuolta AM:stä tilaaminen tulee? Sivuilla luki vaan, että tulee postiennakolla ja postimaksu lisätään loppusummaan.

En oo ennen ees kuullut koko paikasta, mutta Saritan kehut sai mut heti kiinnostumaan tosta Hamppuhoitoaineesta :D

Poissa Sarita

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #307 : 15.03.08 - klo:00:08 »
En muista mitä postikulut maksoivat . Kerran sain pakettini niin , että soitin tilauksen tehtyäni sinne ja pyysin tilinumeron ; maksoin tilauksen etukäteen ja säästin postiennakkomaksun . Tuolla on monia ihania tuotteita , kuten kehäkukkasalva, mutta se kuuluukin jo ihan eri ketjuun . Välillä harmittaa, kun eivät mainosta ihania ,luonnollisia tuotteitaan mitenkään . Uskoisin,että moni kiinnostuisi niistä,jos mainostaisivat edes vähän.

Joo, Lushin palashampoossa tosiaan on sitä "saippuaa" suurin osa.  Ihana tuote kuitenkin ,kun jättää hiukset niin suloisen tuoksuisiksi :)

« Viimeksi muokattu: 15.03.08 - klo:18:50 kirjoittanut Sarita »

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #308 : 15.03.08 - klo:21:02 »
AM:sta puheenollen, testasin tänään sieltä tilaamani hamppushampoon. Olin lukenut tästä niin paljon kiittäviä kommentteja herkkäihoisilta, että odotukset olivat korkealla... Mutta pettymyksekseni tässä onkin mukana useita eteerisiä öljyjä, mm. rosmariinia ja eukalyptusta, mitkä eivät ole sieltä lempeimmästä päästä. Minkä ihmeen takia?!
Pesun aikana sain käteeni selvän ärsytysreaktion (siinä oli hieman raapimisjälkiä ja kuivuutta), ja päänahassa tuntui kutinaa ja kihelmöintiä. Kyllä hiukset ovat nyt pehmeät, mutta haluan myös päänahan olevan kunnossa, ei vain hiusten! Ostinhan tämän juuri päänahkaa hellimään...!
Huomattakoon, että en suinkaan ole mikään superherkkänahkainen päänupistani, että saisin reaktioita joka shampoosta - kestän yleensä suurimman osan ilman mitään ongelmia, myös ne vahvasti hajustetut. Tässä vain tuntui jotain häiritsevää...  :(
Taidan lahjoittaa tuon paksunahkaiselle miespuoliselle perheenjäsenelle, samoin kuin lahjana seuranneen hamppuhuulirasvan. Siinä on niin paljon piparminttuaromia, että huulet kihelmöivät välittömästi sen levittämisen jälkeen... :-X
« Viimeksi muokattu: 15.03.08 - klo:23:01 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Peeb

• Vieras
« Vastaus #309 : 15.03.08 - klo:21:31 »
^Jaaha, olisiko minun käteni samoin todella kuivat juuri tuon hamppushampoon takia, ei ole tullut mieleenkään! Olen ihmetellyt, kun kädet on rutikuivat, vaikka pidän kunnolla hanskoja ulkona ja rasvailen jne. Ihan on meinannut mennä hermot näihin käsiin jo. Pitääpä koittaa pestä muutaman kerran hiukset tyttären luonnonmukaisella shampoolla ja katsoa, että paraneeko käsien kunto. Kiitti siis vinkistä!

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #310 : 15.03.08 - klo:22:33 »
Eikö noissa Lushin palashampoissa (ainakin joissakin) ole sulfaatteja? Ne ei sillä tavalla ole "luonnonmukaisia". Noissa käsintehdyissä palashampoissa on vain öljyjä ja mahdollisesti yrttejä, eteerisiä öljyjä yms. Tietysti lipeää kun muuten niiden valmistaminen ei onnistu.
Öljyistähän tulee lipeän kanssa sulfaatteja.
Oma väri takaisin.

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #311 : 16.03.08 - klo:01:29 »
Vivi: ei tule.  :)

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #312 : 16.03.08 - klo:19:37 »
^ Eikö lipeän ja öljyjen sekoituksesta tule glyseriiniä?

Yhdessä saippuan valmistajan sivuilla lukee:
Saippuoitumisprosessissa syntyy glyseriiniä, joka on tunnettu kosteutta sitovista ominaisuuksistaan..
Joo mulla on mennyt jotenkin ajatukset sekaisin, eihän siitä sulfaattia tule, muttei kyllä glyseriiniäkään. Tai siis voi tulla ehkä myös glyseriiniä, mutta itse saippua on rasvahapon natriumsuola. Esim kookosöljystä lipeällä (NaOH) tehty on siis saippua on sodium cocoate-nimellä incissä. Sodium tallowatet on sitten tehty laardista, ainakin marseille-saippuat useins sisältää tuota.  :-X

Wikipediassa on jotain perusjuttua tuosta: http://en.wikipedia.org/wiki/Soap
Oma väri takaisin.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #313 : 17.03.08 - klo:08:28 »
Kysyisin palashampoista hieman tarkennusta, kun ne ovat kummasti alkaneet herkkähipiäistä kiinnostaa...

Millainen pesutulos palashampoolla tarkalleen ottaen tulee? Saippuaisista luomushampoista, kuten Aubreyn Honeysuckle Rosesta ja Urtekrameista en oikein tykännyt, koska ne kuivattavat hennohkoa ja taipuisaa tukkaani liian rankasti. Jättävät tukan kyllä hetkellisesti tuuheammaksi ja jämäkämmäksi, mutta tuskaisen takkuiseksi, haperon/hauraan tuntuiseksi, liiankin pehmeäksi ja tosiaan kuivattavat melkoisesti sekä hiusta että päänahkaa, mikä sitten kostautuu hamppuisina latvoina ja nopeana tyven rasvoittumisena. Ehkä voisin muotoilla tän niinkin, että onko palashampoihin tykästyneet tykänneet myöskin Aubreyn ja Urtekramin shampoista? Jos näin on, voin varmaan kokeilematta sanoa, ettei palashampoot tulis toimimaan mun tukassa.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #314 : 17.03.08 - klo:09:52 »
Lainaus
Ehkä voisin muotoilla tän niinkin, että onko palashampoihin tykästyneet tykänneet myöskin Aubreyn ja Urtekramin shampoista? Jos näin on, voin varmaan kokeilematta sanoa, ettei palashampoot tulis toimimaan mun tukassa.

Minä käytän Sitrionellan palashampoota ja tykkään siitä, mutta Urtekramin shampoista en ole ikinä tykännyt (Aubreytä en ole kokeillut). Minusta se pesutulos on varsin erilainen. Urtekramilla tulos oli minusta selkeästi kuivan tuntuinen, ja hiukset sähköistyivät ja lensivät pesun jälkeen tosi paljon ellei laittanut painoa lisääviä muotoilutuotteita reippaasti päälle. Palashampoolla pesun jälkeen taas hiukset tuntuvat jo märkinä selvästi normaalia painavammilta, ja jotenkin melkein "rasvaisilta". Sähköisyyttä ei juuri tuon jälkeen esiinny eikä liiallista pehmeyttä - päinvastoin, tuo tekee jotenkin jämäkämmän ja karkeamman oloiseksi hiukset, mikä on tällaisille lasimaisille hiuksille vain hyvä.