Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447465 kertaa)

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #315 : 18.03.08 - klo:19:02 »
Mä oon tehnyt itse joskus saippuaa, sen perusmassa on öljyt+lipeä+tuoksut.
En ymmärrä mitä eroo noissa shampoopaloissa on ihan palasaippuoihin?!
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #316 : 18.03.08 - klo:19:55 »
hmm.. No tossa sanotaan että siinä olis hiuksille paremmin sopivia öljyjä,
mutta saippuat voi myös valmistaa lukuisista eri öljyistä..

Lisäks tuolla linkissa sanotaan että vartalonpesuun shampoopala voi olla kuivattavampi kuin saippuat.

I have pretty oily hair though and some of the soaps are too moisturizing for my hair

En oikein vakuuttunut että mikään saippua vois olla juurikaan kosteuttava, varsinkaan kun itselläni on kuivat hiukset.
Mut voihan toi erittäin rasvoittuville hiuksille olla hyväkin! Vaikka oliskin saippuaa ;)
Ja onhan täällä positiivisiä kokemuksia.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #317 : 19.03.08 - klo:08:29 »
^Chagrin Valleyn sivuilla puhutaan heidän omista tuotteistaan, ei saippuoista ja palashampoista yleensä. Heidän palashampoonsa ovat ilmeisesti rasvakoostumukseltaan erilaisia kuin saippuansa, joista muutamia joku käytti ihan hoitoaineena. Oon ainakin itse törmännyt toisinaan palasaippuoihin, jotka tuntuu hyvinkin kosteuttavilta (nää on olleet aina jotain käsintehtyjä hienouksia). Kun katsoo joidenkin noiden saippuoiden aineksia, en ihmettele yhtään, jos ovat liian rasvaisia hiustenpesuun.

Lueskelin eilen LHC:n lyhyemmän shampoopalaketjun läpi (vain 13 sivua  ;D ) ja päädyin tilaamaan Chagrin Valleysta satsin shampoita ja saippuoita. Toivottavasti osoittautuvat yhtä hyviksi kuin on kehuttu...
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #318 : 19.03.08 - klo:10:50 »
Kokeilin muutaman kerran pestä hiukset African Black  Soapilla, kun sitä niin kehuttiin siihenkin sopivaksi.. En oikein tiedä, mitä ajatella: tulos oli aika himmeät, hieman takkuiset hiukset. Joko en huuhdellut saippuaa kunnolla hiuksista pois, ta sitten se poisti enemmän luonnollista rasvaa kuin on tarpeen.
Muuten ABS on aivan ihana kropanpesuaine. Omani tilaan eBayn kautta Scotia Fair Trade-kaupasta (luottomyyjäni!)
« Viimeksi muokattu: 19.03.08 - klo:13:06 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #319 : 19.03.08 - klo:21:10 »

Tiedättekö myydäänkö shampoopalaa jossain kaupassa, esim. Sitrionellan mainitsemilla jälleenmyyjillä Helsingissä tai Tampereella? Olisi kiva päästä hypistelemään ennen kuin ostan tuon..

Vastaan omaan kysymykseeni: Tampereella Luontokauppa Laukontorilla myy Sitrionellan shampoopaloja. Tänään kun kävin ei ollut kuin muutama pala jäljellä, ainakin 1 rasvoittuva ja 1 normaali/kuiva ja muutamia lasten shampoita. Sitrionellan kuorma tulee heille n. kerran kuussa ja kuulemma huhtikuun puolella tulisi seuraava. 6,90e/kpl maksoi eli tulisi ainakin mulle edullisemmaksi kuin nettikauppa.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #320 : 20.03.08 - klo:22:22 »
Kohlasin nyt läpi tuolla Chagrin Valleyn sivuilla ja into on tilata. Eli lisäsyy taas nettitunnuksien hakuun pankista. Ilmeisesti siis paypal ja joku ei-electron kortti käyvät tuonne? Heh, miksi meitä kivikautisia syrjitään nettitilauksissa?  ::)  :D Näytteitä lähtisi ekana vaan tilaukseen, ehkä myös joku tuollainen vartalovoide. Varovainen täytyy näköjään olla noiden postareiden kanssa, että menisi halvimmalla.  :)
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #321 : 21.03.08 - klo:07:30 »
Lettu, kun ilmeisesti oot useampaakin CV:n shampoota ja saippuaa jo ehtinyt testaamaan, niin onko muitakin lemppariehdokkaita löytynyt Cafe Morenon lisäksi? Mulle on tulossa Cafe Moreno, Rosemary Lavender Aloe, Olive Babassu ja Chamomile Citrus sekä saippuoista Chamomile and Calendula, Cucumber Lime Yogurt ja Honey Butter. Onko sulla näistä kokemuksia?
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #322 : 26.03.08 - klo:19:59 »
Oon nyt käyttänyt muutamia kertoja A'Kinin Avocado & Calendula Re-Moisturising Conditioneria ja Macadamia & Wheat Protein Treatment Conditioneria ja oon tykästynyt niihin todella :-* Tuntuu tosi hoitavilta kumpikin ja toimivat lyhyellä vaikutusajallakin (5-15 min). Hiuksista tulee kosteutetut, sileät ja hoidetun tuntuiset. Enemmän tykkään tuosta kosteuttavasta, toimii mun hiuksissa paremmin, onneksi mulla onkin sitä 500 ml. Tuo Macadamia on varmaan ainoa korjaava hoitoaine, joka toimii mun hiuksissa, ei karheuta, vaan hiukset tuntuvat hyviltä. Tosin tuon jälkeen laitan vähän sulkevaa perään. Tuota mulla on 225 ml ja se taitaa riittääkin nyt mun tarpeisiin, kun kasvattelen omaa väriä eikä värjättyä hiusta niin paljoa ole ja sitä kumminkin tasottaa pikkuhiljaa pois. En siis tuota korjaavaa taida uusiksi ostaa, vaikka sekin tuntuu hyvältä. Tuo Avocado hoitis taasen jää mun vakkarivalikoimiin ja on mun HG tällä hetkellä! Ainoa miinus siitä, etten nuo utoksuu aika voimakkaasti eikä miltään kovin hyvältä. Ei silti onneksi jää hiukseen vahvasti. Tuo ei silti niin paljoa haittaa, koska on muuten niin hyviä hoitiksia.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #323 : 26.03.08 - klo:23:15 »
^Mistä A'Kinin tuotteita saa ostetuksi? Kyselin jo tuolla ostopuolella, mutta kukaan ei huomannut.
Eipä sillä, että nyt olisi akuutti tarve kasvattaa kokoelmaa,  ;) mutta joskus saattaa kiinnostaa testata...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #324 : 26.03.08 - klo:23:28 »
^ Tässä pari linkkiä. Toisessa noita myydään Alchemy-nimellä, mutta muuten samoja :)

http://www.barenakedbeauty.com.au/

http://www.supplementsplus.co.uk/product/list/categories

Suosittelen joskus testaamaan, vaikkei ihan akuuttia tarvetta olisikaan ;)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #325 : 26.03.08 - klo:23:40 »
^Onko mitään tietoa postikuluista Suomeen?  ??? Kummallakaan sivulla ei mainita niin maallista asiaa juuri ollenkaan, tuolla AU-sivulla sentään sanotaan, että postikulut voi tarkistaa 'any time' tilauksen koon perusteella, mutta, eipä onnistunut. Ruettiin heti kysymään henkilötietoja ja rekkautumista. En viitsi tehdä testitilausta, jos sen peruminen sitten ei onnistukaan.

1b F/M ii

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #326 : 26.03.08 - klo:23:53 »
^Ottaahan se tietysti sen vaivan, kun nakuttaa tietonsa, mutta eihän se laskuri ilman kohdemaata osaa niitä postikuluja laskea. Ausseista (pallon toiselta puolelta) tilatessa postarit on toki melko mojovat, neljä 225ml pulloa tuli postareineen maksamaan jotain 45-49€, oiskohan postarit olleet 1 kg asti jotain 30 AUD. SupplementsPlussasta kilon paketti on tullut £8 postareilla. Molempia kauppoja voin ihan omakohtaisten kokemusten perusteella suositella lämpimästi.

edit. Nyt on pari kertaa testattu Chagrin Valleyn Cafe Moreno -shampoopalaa.

Ekalla kerralla vaahdotin kahdesti ja tukka jäi tosi kuivaksi ja takkuiseksi. Laitoin latvoihin ja pituuksiin pesun jälkeen A'kinin Unscented -hoitista (hieman kevyempää kuin Avocado & Calendula, kosteuttaa, sulkee ja selvittää kuitenkin tosi hyvin) muutamaksi minuutiksi, eikä sekään kovin paljon tilannetta auttanut. Tukka oli märkänä niin hamppuisen tuntuinen, että laitoin jätettävän tilalle Nexxun Creative Sculpting Puttya (melkein kuin Headress, eli hoitavaa ja silikonitonta, tuuheuttaa paremmin ja jonkin verran vahvistaa). Tukan kuivuttua yritin vielä saada takkupörröä kuriin Phyton ysillä ja PM Awapuhi mistillä, jotka sitten saivat kuivan ja harottavan hamppukasan vaan tuntumaan hieman lähmäiseltä. Harjatessa tukka sähköistyi hervottomasti, joten yritin pärjäillä sormin haromalla.

Toisella kerralla vaahdotin vain kerran, laitoin latvaan L'anzan Dry Hair Detanglerin ja jätettäviä Nexxun Headressiä ja Luxxtressia. Tulos on jonkin verran parempi, edelleen takkuuntuva ja herkästi sähköistyvä, mutta ei ihan niin haperon ja rääkätyn tuntuinen. Molemmilla kerroilla tukka on kyllä jäänyt mukavan tuuheaksi, päänahka on tykännyt ja luonnonkihara tullut hyvin esiin. Eipä ole myöskään ollut pelkoa silkkisen hiuslaadun yliliukkaudesta.  ;D

Jatkan testailuja ja nappaan seuraavaan pesuun viipaleen Olive Babassua. Jospa se sitten olis kosteuttavampaa.
« Viimeksi muokattu: 30.03.08 - klo:11:20 kirjoittanut Shi Shi »

Poissa Sarita

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #327 : 30.03.08 - klo:16:20 »
Ihan samanlainen kokemus palashampoolla pesemisestä kuin Shi Shillä.  Kirjoitinkin siitä jo toisaallekin. 

Odotin lopputulokseksi jotain ihanan ryhdikästä ja kiiltävää tukkaa . Mitä vielä , hiukset tuntuivat jo pestessä oudoilta, joten vaahdotin uudelleen .  Laitoin oikein silottavaa / kosteuttavaa hoitista ( O&H ) , koska olin lähdössä juhliin ja halusin erityisen kiiltävän ja hyväkuntoisen tukan. Lähdin vielä kostealla tukalla juhliin ja matkalla kampailin tukan ja voi kamala ; hiukset olivat kuivat ja kiillottomat ja jotenkin paljon vaaleamman näköiset kuin yleensä.  Mietin jo teinkö jotain peruuttamatonta tuhoa niille . Hiukset eivät edes tuntuneet erityisen puhtailta . 

Testauksessa oli Pure Nuff Stuffin palashampoo .  Noin muuten se on miellyttävä , siis vartalonpesussa . Ehkä pitäisi kokeilla vielä muutama kerta , jos kerran muillakin palashampoon ihanuus on tullut esille vasta usean kokeilun jälkeen.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #328 : 30.03.08 - klo:18:52 »
Päänahka tuntuu tykkäävän näistä shampoopaloista sen verran, etten näiden kanssa hevillä luovuta. Tänään pesin Chagrin Valleyn Olive Babassulla ja tää ehkä sopii mun hiuslaadulle paremmin. Tukka ei jäänyt tällä kertaa yhtään tahmean eikä kamalan kuivan tuntuiseksi. Hoitona käytin A'kin Macadamia & Wheat -hoitista ja vähän ennen huuhtelua lisäsin Nexxun Ensurea latvoihin, jätettäväksi muutama suihkaus Luxxtressia. Lopputulos on jo varsin mukava. Tukka on muhkea, kiiltävä, eikä yhtään haperon tuntuinen. Hieroin illalla latvaan ja pituuksiin nokareen karitevoita, joka varmaan osaltaan auttoi kuivuuteen. Edelleenkin latvat takkuuntuu, mutta ne nyt on olleet jo jonkin aikaa leikkuun tarpeessa.

Tykkään kyllä, että näillä palashampoilla tulee jollain tapaa luonnollisempi pesutulos. Tukassa tuntuu ja näkyy selvästi sen oma rakenne sen sijaan, että hela hoito valuisi silkkisen sileänä päätä myöten. Jos ei ole täysin sinut oman hiuslaatunsa kanssa (lähinnä taipuisuuden tai pörrööntymisalttiuden osalta) tai varsinkin jos tavoitteena on utopistisen sileä ja kiiltävä tukka (kuten esim. Pantene-mainoksissa), en välttämättä palashampoita suosittelis.

Poissa Sarita

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #329 : 30.03.08 - klo:21:33 »
Mulla saattoi huono lopputulos johtua siitäkin, että otin shampoopalasta hirmuisesti sitä ensin käsiin ja hieroin hiuksiini ja sama uudelleen . Veikkaanpa että pienempikin määrä olisi riittänyt.  Sitä on vain tottunut ottamaan pullosta kämmenen täyteen shampoota , eikä usko että vähempikin riittäisi.