Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447360 kertaa)

jean

• Vieras
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #345 : 09.04.08 - klo:01:45 »
Mulla on hankittuna Sitrionellan kehäkukkahoitoainetta , jonka ainesosista 90% on luonnonmukaisia.

Onko kukaan muu käyttänyt tätä hoitoainetta ?

Ostin samalla myös Sitrionellan palashampoota , en vielä ehtinyt testailla.

Minulla on tuota hoitoainetta. Se on niin pieni purkki ja suhteellisen kallis, joten olen käyttänyt sitä jätettävänä. Mun hiukset jättää kivan pehmeiksi. Olen tykännyt. Hirveästi en viitsi kerralla laittaa kun se haju on vähän pistävä.

muoks

Löytyy myös pari palashampoota, mutta niitä en ilmeisesti osaa vielä käyttää. Pesun jälkeen tukka on niin kamalan tuntunen, että sormet meinaa jäädä päähän kiinni.  ;D
« Viimeksi muokattu: 09.04.08 - klo:01:48 kirjoittanut jean »

Poissa Sarita

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #346 : 09.04.08 - klo:10:40 »
Mulla on samantapaisia kokemuksia palashampoista ; tukka menee ihan kamalaksi ja tuntuu kuivalta ja huonolta.  En ole Sitrionellan palashampoita kokeillut vielä  .  Kaipa ne vartalosaippuoina menee sitten ,jos eivät hiuksille sovi :)

Ajattelin tuota hoitoainetta käyttää vain tehohoitoina saunassa / kylvyssä . Saisi kaiken irti siitä , kun tosiaan on aika hintavaa.

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #347 : 09.04.08 - klo:19:52 »
Tänään tuli mun Chagrin Valleyn paketti. Ehdin jo kokeilemaan tuota Olive&Babassu shampoopalaa, ja hyvä ensivaikutelma jäi. Vaahdotin vähän heikonlaisesti 3 kertaa. Nyt kuivuttuaan hiukset tuntuvat "isoilta", ja ne muutenkin tuntuvat erilaisilta. Tukka tuntuu hieman lähmäiseltä, mutta näyttää täysin puhtaalta. Tuo pieni lähmäisyys saattaa johtua siitä, että ennen pesua olin lätrännyt pituuksiin hieman liikaa O&H:ta jätettäväksi. Enkä sitten ottanut opikseni, vaan laitoin taas jätettäväksi O&H:ta pörrölatvojen pelossa.  ::) Päänahka voi hyvin, shampoopala ei kuivattanut päätäni ollenkaan.  :) Jag tycker.

Tämä oli eilen, nyt täytyy raportoida tämän päivän tunnelmat. Lähmäisyys on poissa ja hiukset ovat jotenkin tasapainoisemmat.  :) Meinasin jo pestä tukan uudelleen, mutta kun tarkastelin tarkemmin niin eihän siinä mitään pesemistä ole.
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #348 : 10.04.08 - klo:21:32 »
Mun oli tänään pakko kokeilla tota Chagrin Valleyn Olive&Babassu shampoota, tuntui ainakin huomattavasti kosteuttavammalta kuin Chamomille&Citrus. Tolla Chamomillella pestyt hiukset käyttäytyi päivän ihan hyvin mutta tänään oli ihan hirvee sähköpesäke päässä. Nyt sitten ton Olive&Babassu pesun jälkeen suihkutin Bonacuren Moisture Kickiä ja laitoin latvoihin vielä kookosöljyä, jos vaikka säästyisin tällä kertaa sähköisyydeltä.

Poissa Sarita

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #349 : 11.04.08 - klo:13:45 »
Käytin nyt kahtena iltana peräkkäin Sitrionellan kehäkukkahoitoainetta .  Laitoin ensin tukkaan puoleksi tunniksi Pure Nuff Stuffin hiushoitoa, jota terästin hamppuöljyllä.  Sen jälkeen pesu kahteen kertaan Ole Hyvä turveshampoolla ja sitten vartiksi - puoleksi tunniksi tuo Sitrionellan hoito päähän  ( saunaan / kylpyyn ).  Lopputulos aivan IHANA . Tukka kiiltää ja on ihanan tuntuinen . Hauskinta on se , että kiilto ja pehmeys tulee luonnontuotteista, koska näissä missään ei ole minkäänsortin silikoneja tms keinotekoisia aineita :)

Poissa Sarita

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #350 : 12.04.08 - klo:17:20 »

Täällä toinen Intian matkaaja :)

Löydät ihania "hiusyrttejä"  täältä

www.akamuti.co.uk

Yhdet ihanimmista sivuista mielestäni . Mulla on liuta noita Akamuti-tuotteita ja ovat aivan ihania .

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #351 : 12.04.08 - klo:18:34 »
Ihanaa, lisää väkeä ja kokemuksia.  :) Meinasin itsekin tuota Akamutin sivua tuoda tänne, siellä kun on niin paljon kaikkea yrteistä buttereihin ja vesiin. Yritän nyt käyttää pois näitä muita "valtavirran" hiustuotteitani, sillä haluaisin tosiaan siirtyä kokonaan luonnollisiin menetelmiin. (Ja Intiaan halajaisin joskus itsekin mennä.  :D)

Tänään hankin tuota omenaviinietikkaa huuhteluihin. Huomenna taidan sitä sitten kokeilla. Miten muuten se suhde meni? Oliko se 1 rkl per 1 dl?
1c F i

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #352 : 12.04.08 - klo:18:40 »
^Minä olen laittanut 1 tl puoleen litraan vettä, ja hyvin on toiminut. Suurempi määrä etikkaa jättää tuoksun jälkeensä..

Edit. Sanoisin Intiasta yrttejä ostaneille, että kannattaa muistaa Intiassa myytävän monenlaista tavaraa, joka ei ole mitenkään vaaratonta. Esim. hiusväreistä on löytynyt raskasmetalleja (niistä hennasekoituksista ym.), samoin meikeissä saattaa olla lyijyä ja arsenikkia. Ei siis kannata tuudittautua ihannoivaan ajatteluun Intian luonnollisuudesta ja puhtaudesta!!  Siellähän ei lainsäädäntö valvo niin tarkasti kuin lännessä, joten siellä saa käyttää sekä kosmetiikassa että teollisuudessa monia täällä EU:ssa bannattuja aineita.
Matkustajia on varoiteltu ainakin tatuointien ottamisesta Intian-matkalla, sillä sikäläiset tatuointivärit saattavat sisältää tosiaan vaikka mitä.
« Viimeksi muokattu: 12.04.08 - klo:18:47 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #353 : 12.04.08 - klo:19:31 »
Kysyin tuoksukaupan omistajalta, että milloin Amlaa taas saa, kun haluaisin kokeilla ja sain yllättävän pikaisen vastauksen:

"Kiitos todella paljon, kun kysyit, sillä Amlaa on ihan reilusti, mutta en ole näköjään päivittänyt määrää ostoskoriohjelmaan sitten viimeisimmän varastontäydennyksen, joten ohjelman mukaan se on loppu. Korjasin nyt asian."

Mitä sitten tarkoittaakin... mutta tarkistin juur puodin ja nyt siellä sitä on. Taitaa olla kuitenkin vähän kalliimpaa kuin tuolla Akamutissa... eli jos tilailee Akamutilta muutakin kannattaa varmaan amlatkin sieltä sitten hommata.

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #354 : 12.04.08 - klo:23:20 »
Kiitti ACV-suhdevinkeistä. Just sopivasti loppuikin tuo LV hoitsikka, niin siihen pulloon laitoin sekoituksen näin alkuun.

Nyt on hakusessa aloe vera, joka mulla on ollut hankintalistalla se tosi kauan. Vähän tosin kirpaisee ajatus maksaa n. 12 euroa sellaisesta 100ml purkista, jota se luontaistuotekaupoissa on. Saisikohan tätä jostain muualta halvemmalla, mieluiten ehkäpä jopa luomuna?  :-\
1c F i

Poissa Sarita

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #355 : 13.04.08 - klo:00:01 »

Hiuksiin liittymättä pakko mainita pikaisesti tässä yhteydessä että tilaa samalla vartaloöljyä nimeltään Island Flower. Olen aivan rakastunut siihen . Tekis mieli laittaa hiuslatvoihinkin , on niin mainion tuoksuista :)

Kannattaa katsastaa myös nämä sivut   www.handmadenaturals.co.uk

Tilasin sieltä shampoota ja hoitoainetta ja tietysti myös monta muuta juttua , jotka eivät liity hiuksiin. Ihana nettikauppa , ei voi olla tilaamatta :)  En vielä ole päässyt kokeilemaan noita hiuksiini , kun on monta muutakin uutta hoitoainetta,joita pitää testailla .

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #356 : 13.04.08 - klo:00:16 »
^^^ Ei saa yllyttää tilaamaan, rahaa palaa liikaa näihin juttuihin jo.  ;D Kunhan nyt jotain kuluu pois, niin tilaus toki lähtee. Paitsi osa noista tarjouksista (joita olen kuolannut jo useamman päivää...) saattaa mennä pois siihen mennessä kun itse olisin valmis tilaamaan.  :-\ Kas on siinä pulma.  ;)
1c F i

Poissa Sarita

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #357 : 13.04.08 - klo:11:14 »

Mulla oli myös aluksi ongelmia tilata tuolta handmadenaturalista . Mutta se onnistui sitten niin, että laitoin vain maksutavaksi paypalin , vaikka mulla ei Paypal-tiliä olekaan . Sieltä pystyi ihan normaalisti maksamaan VISA-kortilla , mutta laskutuksen hoitaa Paypal .  Tilasin myös sitä silmänympärysvoidetta .  :P

Pitänee perustaa vieroitusryhmä ; anonyymit luonnonkosmetiikkariippuvaiset.  ::)   On vähän ongelmallista , kun noita toinen toistaan ihanampia sivustoja löytyy koko ajan .

Se Akamutin japanilainen kauneusöljy voisi sopia hiushoitojen sekaankin .

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #358 : 13.04.08 - klo:19:29 »
Noni, nyt on testattu omenaviinietikkaa. Ensin tosin muhittelin päässäni ison kasan eri hoitoaineita sisältävää mössöä. Sitten tein tahnaa shikakaista ja amlasta, joka oli päässä noin 5 minuuttia. Sitten huuhtelu kylmällä vedellä ja omenaviinietikkaseoksella. Nyt vihdoin tukan kuivuttua on kiilto aivan mahtava.  :-* Mietiskelen juuri uskaltaako tähän enää jätettäviä laittaa, ettei kiilto katoa.  :P
1c F i

Poissa Filippa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #359 : 14.04.08 - klo:19:51 »
Tästä ketjusta bongasin Laveran Mango Milk-shampoon, koska halusin kokeilla "luomu"shampoota. Shampoo on tosi mieto, ja pesuteho on ehkä liian vähäinen mun tukalle. Tuoksu ei myöskään ole kovin hyvä. Mutta, sain kehuja, että hiukseni tuntuvat pehmeiltä, mikä lienee Mango Milkin ansiota. Joten ei niin hyvä tuote kuin luulin, mutta ihan OK. Olisin kyllä halunnut tykätä tästä enemmän, nyt kun olen innostunut luomuilusta.