Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447160 kertaa)

Poissa Mitlu

• Hiushörhö
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #360 : 14.04.08 - klo:22:02 »
Noista Himalayan tuotteista: mä ostan niitä ulkomailta tai tuotan ystäviltä, mut kuulin tänään, että Annankadulla Hgissä olis joku Luomula-niminen luomukauppa, joka myis tätä sarjaa. En ole tiennyt, että sitä myydään Suomessa eli pakko kai käydä katsomassa milalset valikoimat tuolla on. Toivottavasti hinnat eivät ole ihan järkyttäviä...

Mun suosikkeja sarjalta ovat Proteiinishampoo (kuiville ja värjätyille) sekä uus hoitoaine, joka on erityisesti tehty selvittämään tukkaa (sen nimi on ihan vaan Hair Detangler & Conditioner), mutta valitettavasit toi on ollut viime aikoina ainakin Mumbaissa loppu, yks ystävä kävi 7 kauppaa läpi eikä löytynyt.
Punertavan ruskeaksi värjätyt, olkapäille ulottuvat hyväkuntoiset hiukset, iho vaalea ja kylmän sävyinen, pintakuiva ja herkästi ärsyyntyvä. Silmät perinteisen harmaat, väri vaihtelee hieman valaistuksen mukaan. Suosikkituotteet vaihtelevat, HQt aina etsinnässä...

Poissa Mitlu

• Hiushörhö
« Vastaus #361 : 15.04.08 - klo:00:36 »
Joo, mä laitoin just tonne Euroopan liikkeeseen pari pv sitten sähköpostia, mut en oo vielä saanut vastausta.
Jooga-kaupassa ei oo kyllä aiemmin ollut noita tuotteita, mut nyt näytti tosiaan olevan yks purkki jotain kasvorasvaa.

Kävin tänään siellä Annankadun luomu-kaupassa ja siellä tosiaan oli Himalayaa. Pienet valikoimat, mutta saa esittää toiveita, joten pyysin selvittämään parin tuotteen saatavuutta ja jätin yhteystietoni. Myyjä sanoi, että Venäjällä ovat näihin tuotteisiin kuulemma ihan hulluna tällä hetkellä. :)
« Viimeksi muokattu: 16.04.08 - klo:01:16 kirjoittanut Mitlu »
Punertavan ruskeaksi värjätyt, olkapäille ulottuvat hyväkuntoiset hiukset, iho vaalea ja kylmän sävyinen, pintakuiva ja herkästi ärsyyntyvä. Silmät perinteisen harmaat, väri vaihtelee hieman valaistuksen mukaan. Suosikkituotteet vaihtelevat, HQt aina etsinnässä...

Poissa Bimmer

• Hiushörhö
« Vastaus #362 : 16.04.08 - klo:10:50 »
^mä voinen vastata myös tähän.

Minulla on ollut käytössä Protein shampoo ja hoitoaine.Tuoksuvat aika miedosti, ja olivat ihan riittoisiakin. Muistaakseni (pari vuotta aikaa, kun näitä käytin) shampoo oli aika pesevän oloista, mutta ei tehnyt hallaa hiuksilleni. Hoitoaineesta ei jäänyt mitään erityistä mieleen.

Kerronpa tähän vielä kasvojenhoitotuotteista, vaikka ei ihan oikea ketju olekaan.
Kasvojenhoitotuotteissa oli voimakkaat tuoksut. Käytössäni oli Gentle Face wash cream (normaalista kuivalle iholle) josta jäi mieleen erityisesti voimakas tuoksu, ehkä vähän pistävä. Mutta tuote oli hyvä, tykkäsin. Erityinen suosikkini oli Nourishing Skin cream -kosteusvoide (kaikille ihotyypeille). Tykkäsin tämän tuoksusta paljon, ja kosteutti talvi-ihonkin mukavasti. Lisäksi käytössäni oli Revitalizing Night cream. Olivat kyllä riittoisia mielestäni.
Kaiken kaikkiaan tuotteista jäi positiivinen kuva, ja voisin taas kokeilla noita, jos hyvään hintaan saisi. Nuohan eivät maksa Intiassa paljon mitään, nettikaupassa on vähän korkeammat hinnat.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #363 : 16.04.08 - klo:12:04 »
Jos kellään vain on noiden Himalaya-tuotteiden INCI-listoja, niin esille vain, koska kiinnostaisi nähdä mitä nämä tuotteet sisältävät ;).

Poissa Mitlu

• Hiushörhö
« Vastaus #364 : 16.04.08 - klo:17:53 »
Moi, sisällysluetteloita ei ole edes purkeissa, eli tuskin kukaan pystyy kirjoittamaan niitä. Purkkeihin on merkitty vain pääasiallisesti vaikuttavat aineet ja niiden määrät, mutta ei mitään tarkkoja tuoteluetteloita, valitettavasti. :/

Mustakin tuotteet on riittoisia, paitsi hoitoaine kun mulla kuluu sitä aika paljon. Kuivien hiusten proteiinishampoo on kyllä tosi hoitava ja hellävarainen, mutta noita on eri hiustyypeille ja tuoksu on tosiaan mieto, kuten muissakin kokeilemissani H:n tuotteissa. Kasvojenpesuaine ei musta ole mikään tappovahva tuoksultaan, mutta jotenkin 'intialainen' eli ehkä siinä ennemmin tuoksuu joku yrtti tmv kuin mikään vahva tekoparfyymi. Samoin mulla on ollut yövoidetta, jossa oli kiva (joskin vähän voimakas) tuoksu ja iho tykkäsi, mutta sitä läträsin hullun lailla, kun oli kerta niin halpaa (suoraan Intiasta).  8) Sitten testailin ihan huvikseen ongelmaiholle tehtyä Neem-kasvopesugeeliä, eikä sekään kuivata. Samoin mulla on jotain näpynkuivatustahnaa, mutta en ole tarvinnut sitä kovinkaan paljon eli en osaa sanoa siitä juuri mitään. Off topicia tämäkin, mutta kun nyt tuli puheeksi...

En mäkään tiedä miks ne Venäjällä ovat ihan hulluna noihin, mut niin se myyjä sano. :) Tuotteet on kyllä ihan hyviä, mut pakkaukset tosi simppelit eli ei mitään luksusta.
« Viimeksi muokattu: 16.04.08 - klo:20:45 kirjoittanut Mitlu »

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #365 : 17.04.08 - klo:11:48 »
^Kumma juttu, ettei noissa Himalayoissa kerrota koko INCIä. Liekö moinen edes laillista länsimaissa?  ???  Ihan kiinnostava sarja ois muuten, mutta mä oon kyllä sen verran herkkis, etten uskalla lähteä kokeilemaan, ellen tiedä tasan tarkkaan, mitä tuote sisältää. Muistaakseni mulla on ollut sarjalta huulirasva (ostin joskus Tallinnasta luontaistuoteputiikista), joka sai jopa avokin huulet ruvelle ja jäi käyttämättä. Ihmetytti jo ostaessa, miten tuubista ei löytynyt INCIä hakemallakaan...

Jonkun aikaa Chagrin Valleyn palashampoita on nyt käytelty, edelleen vasta Olive Babassua ja Cafe Morenoa. Päivittäisessä käytössä nuo tuntuvat kertavaahdotuksellakin kuivattavan päänahkaa, joten pakko on tilata lisää hellävaraista Kiehl'sin Amino Acid -shampoota vaihteluksi noille, kun en tuttuja CO-pesuun soveltuvia XZ:n hoitiksia voi käyttää. Latvojen kuivumiseen ja takkuuntumiseen auttaa sentään öljyt ja karitevoi runsaalla annostuksella yöksi levitettynä (oon aamusuihkuttelija). Jostain kumman syystä parin viikon käytön jälkeen tukasta katosi se alkuun ihastuttanut jämäkkyys ja tilalla oli kuivuuttaan hapsottava luiru, joka vaan lähmääntyy jätettävistä. Nestemäisten shampoiden (tässä tapauksessa Kiehl's Amino Acid, Dr. Hauschka ja Lavera Mango Milk) kanssa vaihdellen tukka ja päänahka on pysyneet paremmassa kunnossa.

Voisin jossain vaiheessa vielä tilata ainakin Babassu & Marshmallow -shampoon ja jonkin muun hoitavamman kokeiluun. LHC:n keskusteluissa mainittiin toinenkin pikkufirma, jonka palashampoot olivat CV:ta hellävaraisempia ja joillekin jopa liian öljyisiä. Tilaan varmaan niitäkin jossain vaiheessa verrokiksi ja laitan sitten kokemuksia.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #366 : 17.04.08 - klo:12:44 »
Kumma juttu, ettei noissa Himalayoissa kerrota koko INCIä. Liekö moinen edes laillista länsimaissa? Ihan kiinnostava sarja ois muuten, mutta mä oon kyllä sen verran herkkis, etten uskalla lähteä kokeilemaan, ellen tiedä tasan tarkkaan, mitä tuote sisältää.

Mitä nyt tuossa asiaa tarkastelin, niin Suomen kosmetiikkalain mukaan tuotteissa pitää olla INCI jossain: jos se ei ole mahtunut puteliin, niin sitten pitää olla putelin pakkauksessa tai ohjekirjasessa. Vaikka en olekaan herkkis, haluaisin mieki tietää tarkalleen mitä laitan iholleni tai hiuksiini, sen takia en uskalla Himalayan tuotteita kokeilla, vaikka kiinnostaisikin kovasti, kehujenkin takia ;).

Poissa Mitlu

• Hiushörhö
« Vastaus #367 : 17.04.08 - klo:13:58 »
Vastasin jo tonne toisaallekin, et mitä mun shampoossa (esim.) lukee, mutta nää ei tuu missään laatikoissa eikä niissä ole ohjeita eli ainakin mun purnukoissa on vaan ne "pääainesosat" noin milligrammoina, mut ei muita. Sen tiedän, että silikoneja tai mineraaliöljyjä ei ole, ja luulisin, ettei ole säilöntäaineitakaan.

Mä olen välillä aika herkkis, erit. naama-aineiden suhteen, mutta koska näistä ei oo mistään tullut yhtään mitään ongelmia, niin en oo jaksanut vaivata päätäni, että mitä näissä on...  8)

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #368 : 17.04.08 - klo:22:40 »
Nyt totutellessani hiustenpesuun vain joka kolmas päivä, niin eiväthän nämä CV:n shampoopalat tunnu kuluvan ollenkaan.  :D Puhumattakaan loppumisesta. Nyt muutaman kerran olen käyttänyt tuota Olive&Babassua, eikä se näytä pahemmin pienentyneen. Muita en ole kokeillut, muuten tulisi vähän ahdasta saippuakippoon.

Olisiko tuo omenaviinietikalla huuhtelu hyvä näin aluksi tehdä kerran viikossa? Mistään en ole lukenut tuon jälkeen laitettavan jätettäviä, onko muilla tästä tietoa? Onko siinä mitään järkeä jos etikka sulkee hiukset, eikä jätettävät pääse vaikuttamaan (muuten kuin muodostamalla kalvon siihen päälle)? Vai avaako jätettävät sitten hiuksen taas vai...
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #369 : 18.04.08 - klo:19:28 »
Nyt kun olen reilun viikon noita CV:n shampoita testaillut niin voisimpa laittaa vähän arvioita:

Olive&Babassu on kokeilemistani ehdottomasti kosteuttavin ja jättää hiukset pehmeiksi ja kiiltäviksi. Olen laittanut jätettävää pesun jälkeen ja hyvin on toiminut.
Rosemary Lavender taas jätti hiukset erittäin helposti muoltoitaviksi mutta niihin jäi sellainen vahamainen tunne - ihan kuin olisin lätkinyt hiusvahaa kunnon otteella päähäni ;D Hiukset meni tän shampoopesun jälkeen ihan oma-aloitteisesti kiharalle. Mulla on siis normaalisti suorat, hieman taipuisat hiukset.
Chamomille&Citrus on ihan OK mutta ei vedä veroja Olive&Babassulle. Ei tunnu yhtä kosteuttavalta mutta plussaa vaaleaa väriä kirkastavasta vaikutuksesta. Hiukset olivat toisena päivänä pesusta TODELLA sähköiset.

Kun tuossa noita sisältöjä katselin niin huomasin, että Olive&Babassu on ainut noista kolmesta, jossa on Shea Butteria. Tästä varmaan johtuukin paras pesutulos, ainakin osittain.
Olivea tulen varmaan tilaamaan lisää, ehkä myös jotain muutakin Sheaa sisältävää kokeilen vielä. Nyt on tulossa Pure Nuffin shampoopala postissa. Innolla odotan, että pääsen testaamaan miten se toimii.
« Viimeksi muokattu: 18.04.08 - klo:19:37 kirjoittanut Amber »

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #370 : 19.04.08 - klo:08:14 »
Ettet vaan tarkoita tätä http://www.prairielandherbs.com/  ;D

Voipi olla, joo. Ei jäänyt yhtään nimi päähän, kun samaan aikaan on ollut niin moni pieni saippuafirma tapetilla. Kerrothan sitten, miten tilaaminen sujui ja kokemuksiasi tuotteista.  :)

Toivottavasti muuten käyttävät flat rate -kuoria postitukseen. Tykkään, kun ne tuodaan aina ovelle, vaikka olisivat kuinka pulleita ja painavia.

Pinion Leaf dry hair shampoo voisi olla sinulle hyvä. Se on tarkoitettu ERITTÄIN kuiville hiuksille. Saattaa olla minulle liian rasvaista mutta käytän sitä sitten vain silloin tällöin hiusten pesuun tai pelkästään vartalon pesuun.

Kiitos suosituksesta! Pistän korvan taakse ja tilaukseen jossain vaiheessa.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #371 : 23.04.08 - klo:10:22 »
Sain eilen vihdoin Sitrionellan punashampoopalan ja voi että miten ihana pesutulos sillä tuli! Hiukset sileät, selvät ja pehmeät ilman hoitoainetta, mutta myös ilmavat ja vahvan ja tuuhean tuntuiset. En edes tiennyt, että tämä kaikki on mahdollista saavuttaa pelkällä shampoopesulla! Tuntui myös, että punainen väri kirkastui, vaikkei väri varsinaisesti vahvistunutkaan. Tein pesun kaksi kertaa, vedin shampoopalaa pitkin hiuksia otsalta niskaan, kunnon vaahdotus ja huuhtelu. Jos tulokset jatkuvat tällaisina, niin ehdoton shampoosuosikki on löytynyt!

Edit: Jos nyt ihan väkisin etsin jotain negatiivista, niin hiuksiin ei jää yhtä ihanaa tuoksua kuin Laveran Mango Milk-shampoolla  ;)
« Viimeksi muokattu: 23.04.08 - klo:10:27 kirjoittanut keijukainen »
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Mitlu

• Hiushörhö
« Vastaus #372 : 23.04.08 - klo:11:17 »
Sain vihdoin Himalaya Herbalsin Euroopan-toimipisteestä vastauksen ja haikailemani hyvää hoitoainetta (sitä Detangleria) ei oo vielä lanseerattu täällä eli selittää, miksi puuttuu nettisivulta. Kuulemma pitäis tulla piakkoin. Tilausten postimaksut on ilmaisia jostain 39€ (vai olikohan 37€, mut noilla main) eteenpäin, toimitusaika 6-10 business daytä ja toimipaikka on Latviassa, joten kaikki lähetetään keskitetysti sieltä.

Nyt just ei tarvitse tilata tuolta, kun on varastot täynnä, mutta voin raportoida myöhemmin, jos jotain kiinnostaa, että miten meni. Niin, ja jos joku haluaa kysyä INCI-listoja, niin spostiosoitteesta  sharon@himalayadirect.com pitäis saada vastaus (tää oli suoraan Ms. Sharon Smith/ Executive - Customer Service -tyypille, puh.nro meni musta Englantiin et luulis tietävän).

Täydennän vielä sen verran, että tämä Sharon S. ei siis sanonut, että häneltä voi kysellä, mutta koska hänen tittelinsä on tuo ja on Euroopassa niin oletan, että asiakaspalveluhenkilönä voi vastata myös tällaisiin kysymyksiin tai ohjata eteenpäin.  :)
« Viimeksi muokattu: 23.04.08 - klo:16:44 kirjoittanut Mitlu »

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #373 : 23.04.08 - klo:23:28 »
The Organic Body Care Shopin tilauksen mukana tuli näytteet Green Peoplen Intensive Repair shampoosta ja hoitoaineesta. Aivan ihania! Hiuksista tuli niin pehmeät ja kiiltävät ettei tosikaan. Pitkästä aikaa tykkään hiuksistani :) Jätettävääkään ei erikseen tarvinnut laittaa.
Olin jo tilaamassa normaalikokoiset pullot mutta tuolla on jotain häikkää eikä tilaus mennyt läpi :( :-\

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #374 : 24.04.08 - klo:21:00 »
^ Harkitsin tuolta suoraan tilaamista mutta koska halusin samalla myös muitakin juttuja (akamutia ja pure nuffia) niin laitoin sitten tilauksen The Organic Bodycare Shopiin. Toivottavasti ei esiinny mulla ärsytystä noista, sen verran hyvin tuntuvat hiuksia hoitavan. Mulle ei jotenkin noi Shampoopalat kuitenkaan käy, hiukset tuntuu kuivuvan liikaa ja ovat erittäin sähköiset.