Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447469 kertaa)

Poissa Amber

• HAIRahtanut
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #375 : 25.04.08 - klo:21:27 »
^ Tosiaan tuolla Green peoplen sivuilla on vaikka mitä kivaa! Kiva myös, että joitakin tuotteita on travel size pulloissa niin voi kokeilla. Mua kiinnostaisi myös Vitamin shampoo ja hoitis. Nyt odotan innolla Organic Bodycare Shopin pakettia, tänään on lähetetty.

Shampoopaloja haluaisin kyllä edelleen käyttää mutta nyt eivät vaan tunnu toimivan. Tämä Funky-state tuntuu kestävän, jossain kohtaa on aina tahmainen tunne. En tiedä johtuisiko nyt siitä, että hiukset on niin kuivat. Jos vähän aikaa hoitelisin noilla Green peoplen tuotteilla ja sitten  voisi kokeilla uudestaan. Aika monta kokemusta olen netistä lukenut, että ekalla kerralla ei millään toiminut ja sitten tauon jälkeen toisella yrityksellä toimikin. Hassua!

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #376 : 26.04.08 - klo:22:50 »
^ tehdäänkö tuosta amlasta hennantapainen tahna hoitoaineeksi vaiko löysempi liemi? Sekaan muuta  kuin vettä ja minkä lämpöistä, pitääkö antaa seistä ennen tukkaan laittoa? Pistin tuoksukaupasta tilaukseen pussukan amlaa ja tässä pakettia odotellessani mietiskelen miten sitä käytetään ;D idea on tehohoitaa tukkaa tuolla ja jos se väriä viilentää niin se on vain boonusta.

erit:
Kiitos Lettu! Otan siis silmän käteen ja luen paketista ohjeet kunhan se saapuu. Kiitos vinkeistä, testaan siis sekä vesiseoksella että hennagloss-tyyppisellä muhennoksella kunhan amlapussukka saapuu. Kädetkin taitaa tuolla kunnostautua samalla.
« Viimeksi muokattu: 27.04.08 - klo:00:26 kirjoittanut deko »
this too shall pass.

Poissa Ulriikka83

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #377 : 27.04.08 - klo:15:40 »
Kaupassa mainostetaan luonnonmukaiseksi La Coupe: orgnx embraca balace tuotteita. Mainostetaan, että with certified organic botanicals. Purkissa vielä lukee, että : Pure vegan, La Coupe does not test on animals, Sulphate free, Paraben free ja DEA free..
Onko tämä nyt sitten luonnonmukaista vai? Olen todella blondi näissä luonnonmukaisuus asioissa. Yritys on kova, mutta tieto ei tartu päähän vaikka kuinka yrittäisi..  :-\

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #378 : 27.04.08 - klo:17:59 »
Noista yrteistä, onko muita vaaleille hiuksille sopivia kuin kamomilla ja kehäkukka? Tuntuu, että kaikkien muiden yrttien kohdalla mainitaan aina tummentava vaikutus.

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #379 : 28.04.08 - klo:18:20 »
^Tässä LHC:n artikkelissa http://forums.longhaircommunity.com/vbjournal.php?do=article&articleid=2 on vaikka kuinka paljon erilaisia vaaleille (ja muillekin värityypeille) yrttejä ja muita värin sävyttäjiä. ;D Siitä vaan kokeilemaan. Vaaleahiuksisena kokeilisin ainakin hunajan ja hoitoaineen sekoitusta. Sitruuna vaalentaa mutta se on aika kuivattava. Olen sitä käyttänyt joskus aikoinaan epäonnistuneen värjäyksen haalistamiseen ::)

Kiitos ihanasta linkistä! :) Tuolta löytyy vaikka mitä mielenkiintoista. Tuota hunaja-hoitoainesekoitusta taidankin kokeilla heti seuraavan kauppareissun jälkeen. Nyt nimittäin näyttää olevan hunaja lopussa...höh!

aritha

• Vieras
« Vastaus #380 : 28.04.08 - klo:19:06 »
Ostin annankadun Luomukaupasta Himalaya Herbalsin shampoon. Siinä oli kyllä koko inci lista, voin laittaa sen myöhemmin inci-ketjuun. Vaikutti kyllä hyvältä tuotteelta, hiuksista tuli tuuheat ja kiiltävät mutta huomasin että se sisältää silikonia ja muita kemikaaleja (mm formaldehydea). Ei ole ihan mikään luontaistuote  :-[

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #381 : 28.04.08 - klo:21:22 »
Pesin eilen hiukset Pienen tuoksukaupan pesupähkinäjauheella. Hiuksista tuli puhtaat ja kuohkeat, ei kuitenkaan kuivattanut yhtään. Jauhetahnalla pesu tosin ei ollut miellyttävän tuntuista, mutta tulos erittäin hyvä. (Käytin kyllä xylitol-tehistä pituuksiin ja hamppulatvoihin vielä tamanuöljyä, eli en tiedä mikä lopputulos olisi ollut ilman hoitoja)

Poissa FairyTale

• Tukkaguru
« Vastaus #382 : 28.04.08 - klo:22:32 »
^Ainakin jotain varmaan löytyy Jyvästä ja kipinästä, sijaitsee Aleksintorin toisessa kerroksessa. On mun luottokauppa, käyn viikoittain vähintään kahvilla Kirsillä :)
1b M ii

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #383 : 29.04.08 - klo:21:10 »
Kävin tänään ostamassa kamomillaa ja kehäkukkaa :D Samoin nappasin matkaan Omenaviinietikkaa ja nyt keittelen Chagrin Valleyn ohjeen mukaan Herbal Vinegar huuhtelua. sopivasti tuli Green Peoplen shampoo ja hoitoainekin postissa tänään niin voin ihan kunnolla tehdä luonnonhoitoa. Lisään tuossa kommenttia kunhan saan hiukset pestyä.

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #384 : 29.04.08 - klo:21:53 »
Kävin tänään ostamassa kamomillaa ja kehäkukkaa :D Samoin nappasin matkaan Omenaviinietikkaa ja nyt keittelen Chagrin Valleyn ohjeen mukaan Herbal Vinegar huuhtelua. sopivasti tuli Green Peoplen shampoo ja hoitoainekin postissa tänään niin voin ihan kunnolla tehdä luonnonhoitoa. Lisään tuossa kommenttia kunhan saan hiukset pestyä.

Mistä ostit kamomillaa ja kehäkukkaa? Mä en ole löytänyt.  ???

Mä päätin olla ottamatta kaikki CV shampoo- ja saippuapaloja käyttöön samalla kertaa, vaan nyt on 2 käytössä ja muut odottelevat vuoroaan juuri nissa pusseissa joissa tulivatkin.  :)
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #385 : 29.04.08 - klo:22:20 »
^ Ison Omenan Lifestä löytyi molempia. Maksoivat reilun 8 euroo yhteensä.

Nyt on hiukset pesty ja huuhdottu ja mua ympäröi kiva omenaviinietikan tuoksu :D Green Peoplen shampoon ja hoidonhan olin jo testannut joten tiesin niitten toimivan. Tuo shampoo muuten tuntuu vähän samalta kuin shampoo palat eli pestessä narskuu ja vaahtoa eri tavalla kuin normaali shampoot. Tai siis se vaahto tuntuu erilaiselta, niin kai kun siinä ei oo mitään silikoneja yms. Huuhdoin siis hoitoaineen pois ja sitten huuhdoin hiukset tuolla kamomillasta, kehäkukasta ja omenaviinietikasta keittelemälläni "teellä". Huuhdoin pää alaspäin mutta olikin vähän huono idea kun meinas mennä silmiin. Sitten vielä ihan vähän huuhtaisin suihkun alla mutta suurimman osan tuosta seoksesta jätin siis hiuksiin. Nyt tuntuu hiukset kivan pehmeiltä ja tuuheilta. Ovat vielä märät joten en osaa sanoa ihan varmaksi mutta ainakaan vielä eivät tunnu läheskään niin kuivalta kuin yleensä ja tuntuu ettei jätettävääkään tarvitse laittaa. Vähän häiritsee tuo etikan ja kamomillan tuoksu mutta se häipynee kun hiukset kuivuu.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #386 : 03.05.08 - klo:16:09 »
Ostin reissusta Laveran Almond Milk-shampoon (tarkoitettu herkälle päänahalle ja kuiville hiuksille). Shampoo vaahtoutuu todella hyvin ja vaaho on pehmeää. Hiukset puhdistuvat hyvin, mutta eivät tule yhtään takkuisiksi. Ei olisi ehkä tarvinnut laittaa hoitoainetta ollenkaan, niin hyviltä tuntuivat pelkän pesun jälkeen :-*

EDIT. Korjasin shampoon nimen oikein.
« Viimeksi muokattu: 06.05.08 - klo:18:59 kirjoittanut Hermione »
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #387 : 03.05.08 - klo:21:51 »
Huomasin Frantsilan hoitoaineen sisältävän parabeenia. Luulin sen olevan sieltä ihan luonnonmukaisimmasta päästä, mutta ilmeisesti ei olekaan. No kyseinen pullo on melkein tyhjä, joten jotain uutta voisi kokeilla taaseen kun tarvetta hoitsikalle on.  :)

Mä pidän niin paljon noista palashampoista.  :-* Ne ovat hellävaraisia, vaikka ensin epäilinkin. Olen meinaan jokusen kerran kevyesti öljynnyt latvat ja pituudet ennen pesua, ja jopa kolmen koko hiuksiston vaahdotuskerran jälkeen kuivuttuaan latvat ovat hieman öljyisen näköiset. Öljyisyys katoaa noin päivän parin päästä pesusta kun en jaksa heti uudelleen alkaa pestä. Kuten CV:n sivuilla sanotaankin, että hoitoainetta ei välttämättä tarvitse palashampoita käyttäessä ja saman olen itsekin huomannut.
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa Mitlu

• Hiushörhö
« Vastaus #388 : 04.05.08 - klo:10:54 »
Ostin annankadun Luomukaupasta Himalaya Herbalsin shampoon. Siinä oli kyllä koko inci lista, voin laittaa sen myöhemmin inci-ketjuun. Vaikutti kyllä hyvältä tuotteelta, hiuksista tuli tuuheat ja kiiltävät mutta huomasin että se sisältää silikonia ja muita kemikaaleja (mm formaldehydea). Ei ole ihan mikään luontaistuote  :-[

Siis mitäh?!  :o No nyt todellakin alkaa kiinnostaa ne INCIt, koska ton mun pullon perusteella saa sen kuvan, että siinä ei todellakaan pitäis olla mitään tollasta. :( Harmittaa, koska ajattelin vihdoin löytäneeni silikonittomat luonnontuotteet, jotka toimivat.  En ole vieläkään saanut omiin kysymyksiini vastausta sieltä Euroopan-edustajalta, joten en oo voinut naputella INCI-listaa tänne.
Punertavan ruskeaksi värjätyt, olkapäille ulottuvat hyväkuntoiset hiukset, iho vaalea ja kylmän sävyinen, pintakuiva ja herkästi ärsyyntyvä. Silmät perinteisen harmaat, väri vaihtelee hieman valaistuksen mukaan. Suosikkituotteet vaihtelevat, HQt aina etsinnässä...

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #389 : 05.05.08 - klo:23:14 »
 Onko Sitrionellan palashampoot yhtään hyviä?
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.