Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447500 kertaa)

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #390 : 06.05.08 - klo:09:00 »

^ Mulla on ollut Sitrionellan punashampoopala käytössä nyt pari viikkoa. Yksi suosikkituotteista ehdottomasti, pesee hyvin ja hiukset on jo kosteina takuttomat ja kuivana pehmeät ja kiiltävät, mutta myös tuuheat. Mun lasisille hiuksille tämä pala on aivan unelma ja poikaystäväkin oli positiivisesti yllättynyt kun kokeili palaa, hänellä tosi paksut ja karheat pitkät hiukset. Pesin viikonloppuna testiksi Ole Hyvä-shampoolla (Vihreä tee-koivu-gingseng) ja hiukset oli kosteana takkuiset, joskin kuivana myös pehmeät.

Käytättekö muut palashampoilijat minkäänlaista hoitoainetta? Shampoon "ohjelapussa" sanotaan ettei tarvisi käyttää eikä hiukset tunnu sitä kaipaavan (ainakaan vielä). Mä en oo toistaiseksi käyttänyt, joskin oon tehnyt yhden kunnon öljymuhittelun ennen pesua. Hirvittää toisaalta jättää hoitoaine kokonaan pois ja ajattelinkin jatkaa jätettävän hoitoaineen käyttöä..
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #391 : 06.05.08 - klo:16:17 »
Kiva kuulla Sitrionellan palashampoista hyvää :) Tänään haen postista blondipalashampoon ja se pääsee testiinkin jo heti eli tuun sitten tänne kertoilemaan mitä pidin, odotukset on korkealla. Jos on hyvää, niin ajattelin, että vois testaa myös sitä Kehäkukkashampoopalaa kuiville hiuksille.

Edit. Nyt testattu siis tuo shampoopala ja on kyllä tosi hyvä. Jätti eka tosi tahmean tuntuiseksi sekä päänahan, että hiukset ja vaahdotin kahteen kertaan, mutta tuosta sanotaankin siinä etiketissä, että kestää tottua tuohon. Vaikka oonkin kyllä sulfaatittomilla shampoilla ennenkin pessyt. Nyt, kun tyvi  melkein kuiva, ei se tunnu yhtään epänormaalilta vaan puhtaalta. Ekaksi kyllä, kun avasin paketin meinasin pyörtyä hajusta, mutta onneksi pestessä se ei ollut niin vahva joten voin käyttää sitä. Tuo shampoo kirkasti omaa väriä ja myöskin värjättyä vaaleaa latvaa. Eikä oma väri tyvestä muuttunut lainkaan liahtavaksi, niin kuin yleensä hopeashampoiden kanssa käy. Eli tämä jää ehdottomasti vakkarikäyttöön! Uskallan siis tilata sitä Kehäkukkaakin, kun ei pestessä tosiaan se haju ole niin voimakas onneksi.
« Viimeksi muokattu: 06.05.08 - klo:23:01 kirjoittanut ChaosBlack »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #392 : 09.05.08 - klo:21:35 »
Ostin urtekramin aloe-vera hoitoainettam ja olimpa sen verran tyytyväinen että ostin urtekramin shampoota hoitoaineen kaveriksi. Eilen kokeilin molempia ja hiukset tuntuu ihanalta  :D
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #393 : 10.05.08 - klo:20:18 »
^Ihan tottahan tuo on. Monille firmoille luonnonmukaisuus/luonnollisuus yms ovat silkka markkinointikikka.

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #394 : 10.05.08 - klo:20:27 »
Saman oon huomannut Anyan kanssa. Pirullista sitten etsiä niitä "aitoja oikeita" luonnollisia luomutuotteita.  ::) Toisaalta, ehkä helpointa olisi tehdä itse omat aineensa, eli etsiä raaka-aineiden tuottajat ja heiltä tilata. Lieneekö edes mahdollista?
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
« Vastaus #395 : 10.05.08 - klo:20:39 »
Olen itse huomannut saman ja siksi suosinkin nykyään vain varmennettujen luomumerkkien tuotteita. Mulla on ne tietyt merkit, joiden olen havainnut olevan aidosti pelkästään luonnonaineita sisältäviä ja joihin voin luottaa. Sen ansiosta mun ei tarvitse lukea niin tarkasti jokaista kyseisen merkin tuotteen inciä läpi.

Toisaalta, jos merkki on toistaiseksi minulle tuntematon, mutta sillä on esim. BDIH-sertifikaatti, niin sekin on minulle eräänlainen tae tuotteen "puhtaudesta". Suhtaudun varauksella pienten, tuntemattomampien kosmetiikkamerkkien luonnonmukaisuuteen, etenkin jos sivuilla ei ole tarkkaa luetteloa tuotteiden inceistä. Vaikka kyllähän monet isotkin firmat tosiaan liittävät brändiinsä sanan "organic", vaikka tuotteet sisältäisivätkin oikeasti ties mitä moskaa.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #396 : 10.05.08 - klo:21:42 »
Anya, vähän ehkä OT, mutta joillakin sivustoilla tosiaan väitetään, ettei A'kinin tarkkoja INCI-tietoja saa julkaista, mutta esim. www.barenakedbeauty.com.au ja www.supplementsplus.co.uk jokaisen tuotteen kohdalla on tyhjentävät listat. Ihan täysin luomua ei tuokaan sarja ole, mutta ainakin paljon lähempänä kuin esim. MOP ja Korres.  ::)

Onhan se vähän hassua, että edelleen kosmetiikan puolella saadaan sepustaa mainosteksteissä mitä vaan, kun elintarvikkeissa taas laktoositonta maitoa ei saa sanoa enää maidoksi, vaan maitojuomaksi, eikä voi-kasvirasvasekoitteiden tuotenimikkeissä saa esiintyä sanaa voi (jos nyt joku muistaa vielä Voimariinin ja Voilevin). Eihän esim. A'kin, ABBA, Lavera, Ole Hyvä saati Urtekram ole luomua nähneetkään. Parempia ne sentään ovat ja jossain määrin luonnonmukaisempia kuin kempparin tai kampaamon tuotteet, mutta eivät missään nimessä puhdasta luomua.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #397 : 10.05.08 - klo:22:07 »
Urtekramiin oon kyllä ollut hyvin tyytyväinen eikä ainesosat-listalla mitään järkyttäviä kemikaaleja, ei edes lievästi pahoja kemikaaleja näyttänyt löytyvän...  :) EI se tietenkään ihan luomua ole mutta kyllä kannattaa, ja kelpaa ostaa

Etenkin ostan sitä sen takia ettei ole testattu eläimillä missään muodossa. Aivan loistavaa

Paitsi Aloevera hoitista pitää mun mielestä tursottaa aikalailla ennenku saa hyvin levitettyä koko päähän  ??? Pitäskö levittää märkiin vai pyyhekuiviin hiuksiin? Muuten loistava tuote
« Viimeksi muokattu: 10.05.08 - klo:22:41 kirjoittanut Geronimo- »
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #398 : 11.05.08 - klo:12:00 »
Piinaan taas Lettua ja kysyn, ootko ehtinyt jo kokeilemaan tarpeeksi Prairielandin shampoita, että pystyisit vertailemaan niitä CV:n kanssa? Polttelis kovasti tilata tuolta Prairielandista muutama pala kokeiluun, mutta jos ne on kovinkin samanlaisia CV:n kanssa (tai jopa huonompia), niin pysyn tutussa ja turvallisessa.  ::)
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #399 : 11.05.08 - klo:17:23 »
Kokeilin eilen CV:n Nettle-shampoopalaa. Tykkäsin ehkä enemmän kuin Olive&Babassusta. En oikein osaa sanoa miksi, mutta olen lukenut sen olevan hiukan pesevämpi, josta siis saattaa ero johtua. Pesuvälini olen meinaan pidentänyt joka kolmanteen päivään, joten kaikkea moskaa ehtii kerääntyä päähän.  :P

Te, jotka olette ehtineet käyttää samplepaloja loppuun; Kuinka kauan kesti? Mietin juuri, että kestääköhän nuo kesän yli.
1c F i

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #400 : 11.05.08 - klo:20:06 »
Jos jollakin on kauhea into ja hinku, niin Strömsössä näytettiin tänään kuinka tehdä shampoota kotona. Tässä ohjeet, på svenska förstås:

http://svenska.yle.fi/matochfritid/hobbyartikel.php?id=2237

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #401 : 11.05.08 - klo:21:31 »
Kukaan koittanut sitrionellan shampoopalaa olut-muna ohuille ja veltoille hiuksille. Tekeekö tukasta tuuheemman? Mahtaakohan värjätä vaalennettua tukkaa?

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #402 : 13.05.08 - klo:22:08 »
Chagrin Valleyn sivuilla oli juttua shampoopalojen emäksisyydestä, joka siis jättää hiuksen auki. Jos siirtyisi kokonaan shampoopaloihin, niin millä saisi hiuksen kiinni? Omenaviinietikan tiedän, mutta onko jokin muu keino?
1c F i

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #403 : 14.05.08 - klo:19:45 »
Mie oon lukenut nyt LHC:tä aktiivisesti ja tietenkin sieltä tarttuu mukaan kaikkia kivoja tuotesuosituksia. Mua kiinnostaisi kokeilla Aubrey Organics -tuotteita ja varsinkin niiden hoitiksia. Mikähän siis olisi todella kosteuttava hoitis, Honeysuckle vai White Camelia? Mistä muualta kuin www.vitaminlife.com -sivustolta näitä saisi edullisesti?

Entä mitä muita orgaanisia, silikonittomia ja mielellään myös proteiinittomia hoitiksia löytyy markkinoilta? Haluaisin kokeilla olisiko ihan täysin proteiinittomasta hoitiksesta mitään hyötä tai onko siinä edes eroa tavalliseen, proteiinia sisältävään hoitikseen.

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #404 : 14.05.08 - klo:20:11 »
^Eikös ainakin sitruunahuuhtelu ole sellainen jolla hiuksen saa kiinni? En kyllä ole ite kokeillut, taitaa lähinnä sopia vaaleille hiuksille. Toisaalta eikös ihan vaan kylmällä vedellä huuhtelu myös riittäisi, koska hius ei kuitenkaan jää niin auki kuin esim. "tavallisilla" sulfaatillisilla shampoilla pesun jälkeen? Chagrin Valleyn sivuilla oli jossain kohtaa myös mainittu hunajahuuhtelu, ja itelle tuli mieleen vielä yrttihuuhtelu jollain sopivalla yrtillä (amla?).  :)

Ite oon jätettävää käyttänyt, joskus myös pikahoitista, mutta oikeastaan käytän niitä vaan siksi että saisin ne kulumaan nopeammin... (mulla kun on jonkin verran vielä "normaaleja" hoitoaineita jäljellä, ja valitettavasti myös shampoita). Tarkoitus olisi kyllä ajan mittaan siirtyä kokonaan shampoopaloihin ja yrtteihin.

Haa, kiitos vinkeistä! Mulle ei tullut mieleenkään.  :) Mullakin on menossa vanhojen hoitiksien poiskuluttaminen, niin nuo yrtit ovat jääneet hieman vähemmälle. Shikakai ja amla tosiaan jättivät tosi sileiksi hiukset. Ja hunajaa ja sitruunaakin varmaan voisi kokeilla, ehkäpä sekoitettuna shikakai-tahnaan? Teen viimeisen huuhtelun aina kylmällä vedellä, mutta haluaisin jotenkin varmistaa sulkeutumista. Jotenkin tuntuu että kesällä ilman ollessa kuuma, niin auttaako kylmä vesi sittenkään?

Hmm.. Pitäisi varmaan kesän varalle haeskella yrttejä. Mikä on halvin paikka näitä hankkia?
1c F i