Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447122 kertaa)

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #420 : 25.05.08 - klo:12:14 »
Kun moni on valitellut pesuyrttien pahaa hajua, niin onko kukaan kokeillut hajustaa niitä millään? Shampoopaloilla ei oikein tunnu päivittäinen pesu toimivan, vaan tarvis jotain hellävaraisempaa vaiheluksi. Aattelin tota shikakaita kokeilla, mutta oksennuksenhaju kylppärissä heti aamusta ei oikein ajatuksena viehätä (vai oliko se vain pesupähkinä, jossa oli tuo hajuongelma?).
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #421 : 25.05.08 - klo:12:40 »
Joitakin ei tunnu tosiaan miellyttävän esim. luomuhoitiksien tuoksut. Mä kyllä tykkään kovasti  :)
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #422 : 25.05.08 - klo:12:59 »
Aiemminkin olen tainnut kirjoitella tuloksia shikakai-pesuista, mutta nyt kauemmin käyttäneenä huomaa kyllä eron paremmin näihin shampoisiin ja hoitoaineisiin. Tukka on kuohkeampi ja jollain lailla liikkuvampi. Shikakai jättää jonkinlaisen pinnan hiukseen, jonka lähinnä tuntee vain tukan ollessa märkä. Latvat tosin saattavat tarvita enemmän kosteutusta mitä shikakai tarjoaa. Lisäksi se on ihoystävällistä.  ;)

Aaha, en näköjään löytänyt juttua mutta etsinpä uudemman kerran.
No kumminkin, ihoystävällisyyttä/kutinan/hilseenpoisto-ominaisuutta haen ja siksi tilasin jauhetta. Tulispa pian.

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #423 : 26.05.08 - klo:19:37 »
Mä ajattelin antaa shampoopaloille toisen mahdollisuuden ja pesin lauantaina CV:n Babassu & Olive shampoopalalla. Tällä kertaa tuntui toimivan paremmin, en tiedä vaikuttaako se, että hiukset on nyt kosteutetummat kuin aikaisemmin. Laitoin kyllä kunnolla MOPin hoitsikkaa perään. Hiuksista tuli pehmeät eikä yhtään vahamaiset tai sähköiset. Eli taidan tänään uskaltautua kans pesemään tuolla.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #424 : 26.05.08 - klo:20:08 »
Ihmettelin aiemmin, kun täällä moitittiin sähköisiä hiuksia shampoopalapesun jälkeen, mutta nyt huomaan saman ilmiön itselläni! Hiukset ei välttämättä sähköisty heti pesun jälkeen vaan yleensä vasta seuraavana päivänä. Oon laittanut joka pesun jälkeen jätettävää hoitoainetta, mutta täytynee harkita tuota etikkahuuhtelua lisäksi. Pesen välillä myös Laveran Mango milkillä ja sen jälkeen en ole sähköisyyttä huomannut, täytyy katsoa miten käy tänään.

E: Eipä tosiaan tukka sähköistynyt eilisen Mango milk-pesun jälkeen, vaikka en laittanut kuin jätettävää hoitista. Oon ollut viime aikoina laiska öljymuhittelun kanssa, täytynee korjata asia. Shampoopalalla saa muuten niin vahvat ja kiiltävät hiukset, etten haluaisi siitä luopua missään nimessä.
« Viimeksi muokattu: 27.05.08 - klo:08:34 kirjoittanut keijukainen »
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #425 : 27.05.08 - klo:15:25 »
Aikaisempi viestini:
Leikin nyt uhkarohkeaa ja laitoin testitilauksena tuonne intialaiskauppaan shikakaita. Alle 4 euroa maksoi, ei paha. Saas nähdä jos kaikki menee hyvin. Jos tilaus tulloopi ongelmitta niin uutta tilausta lähtee.  :)

Tänään sitten tuli kirjattuna kirjeenä shikakai hyvin perille.  :) Varmasti tilaan uudelleen kun tarvetta tulee.
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #426 : 28.05.08 - klo:17:19 »
Tekisi mieli tilata Tropical coconut palashampoo. Saippuat ja vartalovoiteet kiinnostaisi myös ;D Toistaiseksi olen pystynyt olla tilaamatta.

http://www.naturalsoap.co.uk/cpshso.htm

Tuolla on ihanaa (vartalon pesuun) sitruunasaippuaa! Nimim kokeiltu on.
Siis tämä Honey, Lemon & Oatmeal -saippua. Omani oli vain hurjan paljon keltaisempi kuin kuvassa.
« Viimeksi muokattu: 28.05.08 - klo:17:30 kirjoittanut babylissa »

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #427 : 28.05.08 - klo:17:28 »
Mun ainoat kokemukset tähän mennessä ovat juuri tuon Tuoksukaupan shikakaista. Kyseessä on Hesh-merkki. Itsellä ei ole moitittavaa, vaikka vielä ei mitään vertailukohdetta olekaan. Toivon mukaan ensi viikolla saapuu Intiasta toinen shikakaipussukka. Nuo ovat todella hienojauheisia, eli jos yrittää puristaa pussista ilmat pois sulkemista varten, niin siitä saattaa pöllähtää shikakait naamalle.  :D

Aiemminkin olen tainnut kirjoitella tuloksia shikakai-pesuista, mutta nyt kauemmin käyttäneenä huomaa kyllä eron paremmin näihin shampoisiin ja hoitoaineisiin. Tukka on kuohkeampi ja jollain lailla liikkuvampi. Shikakai jättää jonkinlaisen pinnan hiukseen, jonka lähinnä tuntee vain tukan ollessa märkä. Latvat tosin saattavat tarvita enemmän kosteutusta mitä shikakai tarjoaa. Lisäksi se on ihoystävällistä.  ;)

Minäkin sain omat Pienen Tuoksukaupan shikakait henkeen vetäistyä kun en arvannut, millaista pölyä se on!
Ensiksi yritin hieroa vesi-shikakaitahnaa kuiviin hiuksiin, no nehän meni järkyttävään takkuun, ihan kuin jotain mutahiekkaa olisi päähänsä tunkenut. Sitten toisena kertana kosteisiin, latvoihinhan se sotkeutui :P Kunnes tajusin sekoittaa shampooseen ja sitten pikkuköntsän tahnaa shampoon "läpi" hiuspohjaan ja annoin vaikuttaa muutamia minuutteja.
Hiusten ollessa märät en huomannut mitään erikoista, mutta kuivana ne tuntuvat kuohkeammilta, tosin laitoin koktailin eri muotoiluaineita myös, mutta silti tuntu on erilainen. Eikä kutise.
Seuraavan kerran kokeilen hoitoaineeseen.

Aineen hajusta- joku kysyi, haiseeko oksennukselta- ei haise, mutta hyvin maanläheinen, hiekkainen, mutainen "tuoksu". En saa nyt päähäni mitä haju tarkalleen muistuttaa. Koostumus on kuin jotain sementtipölyä.

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #428 : 28.05.08 - klo:19:41 »
Ok :D
Päättelin että se ei hoida hiuspohjaa jos en saa uitettua sitä päänahkaan!

Poissa Lecat

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Kotikosmetiikkaa
« Vastaus #429 : 29.05.08 - klo:16:59 »
Nyt pidemmällä käytöllä Santen brilliant jojoba shampoo kuivattaa päänahkaa hirveästi. Minulla aika herkästi alkaa hilseilemään päänahka, mutta tämä aiheutti enemmän hilseilyä kuin yleensä... Harmi sinällään, täytyy etsiä joku toinen luonnonmukainen shampoo nyt kun olen näistä innostunut ihan kunnolla  :)
-2c F i- Hiuskuva

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #430 : 29.05.08 - klo:21:01 »
^ Voi kun olisin tiennyt tuon ennen tätä päivää, kävin nimittäin juuri ostamassa tuon. Pääkohtaistahan se toki on, mutta silti..

Peeb

• Vieras
« Vastaus #431 : 29.05.08 - klo:22:13 »
Ehkä ette tykkää ajatuksesta, mutta mitä mieltä olette siitä, että palashampoot saisi oman ketjunsa? Mua kun ainakin kiinnostaa tosi paljon luonnonmukaiset hiustuotteet, muttei nuo palashampoot ja niistä on nyt viime aikoina oikeastaan pelkästään ollut puhe, tosi paljon juttua niistä itse asiassa. Sit kun tulee kaikki vastaukset mailiin, niin on kovasti "pakkoluettavaa" sellaisesta, joka ei itseä kiinnosta. Toki, jos joskus sit kiinnostaisi, niin voisin lukea myös palashampoo-ketjua :)

Onko mahdoton ajatus? Ihan ystävällinen idea vaan :)

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #432 : 30.05.08 - klo:00:10 »
Mun mielestä ihan hyvä ajatus. Mites jos tuohon laittaisi pesuyrtit samaan? Molemmat luonnonmukaisempia pesumetodeja, jotka eivät pidemmän päälle välttämättä hoitoaineita kaipaa, ellei jätettäviä tai satunnaisia muhituksia oteta lukuun.

edit. Pari shikakai-pesua takana ja pakko todeta, että tämä on kaikkien aikojen paras volyymishampoo. Tupeerausta lukuunottamatta tukka on muhkeampi pesun jälkeen kuivuttuaan kuin millään muulla tökötillä aiemmin. Päänahkakin tuntuu tykkäävän. En käyttänyt mitään hoitoainetta enkä jätettäviä, eikä latvat tunnu kuivilta sittenkään. Tää on just passeli CO-pesun korvike palashampoiden kaveriksi. Hieman tarvis enintään pientä pintapörröä siloitella, mutta tällainen muhkeus, pehmeys ja vahvuus karvoissa samaan aikaan yhdellä ainoalla tuotteella on mulle jotain ihan uutta.
« Viimeksi muokattu: 31.05.08 - klo:12:28 kirjoittanut Shi Shi »
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #433 : 06.06.08 - klo:23:19 »
^Millä pesitkään? mistä tuotetta saa?

Poistin lainauksen, turha lainata koko yläpuolella olevaa viestiä. -Hunis
« Viimeksi muokattu: 06.06.08 - klo:23:27 kirjoittanut Hunajapupu »
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #434 : 11.06.08 - klo:21:06 »