Laitan tämän nyt tähän ketjuun, mutta jos jossain on parempi, niin siirtäkää sinne... Eli tein itse hoitoainetta lauantaina. Aivan tarkkoja määriä en muista (on kyllä kotona kirjoitettuna ylös), mutta hoitoaine koostui puhdistetusta vedestä, mango-, kookos- ja kaakaovoista, glyceriniistä, rypsiöljystä, risiiniöljystä, aprikoosinsiemenöljystä, vitamiini e -öljystä ja taisi olla vielä paria muutakin öljyä, joita laitoin seokseen. Lisäksi laitoin setyylialkoholia (cetyl alcohol) ja emulgointihiutaleita ja samplepussillisen BTMS-hoitavaa emulgointiainetta. Piti tehdä vain pieni määrä, mutta vähän kuin ruoanlaitossa, niin tulikin iso satsi.

Hoitsikkaa tuli Tigin O&H 750 ml pumppupullo täyteen.
Pari kertaa olen nyt tuota käyttänyt ja toimii kyllä kivasti. Ensimmäisellä kerralla laitoin tuota jo n. puoli tuntia-tunti ennen shampoopesua ja sitten pesun jälkeen n. 10 minuutiksi vaikuttamaan. Laitoin tuolloin tuota myös jätettäväksi, mutta läträsin liikaa ja sain limaisen liuskaletin aikaan. Toisen kerran käytin ihan pikahoitiksena. Pidemmällä muhittamisella kyllä tuntuu tulevan parempi tulos ja jätettävänä en taida tuota käyttää. Itse seos kuitenkin mukavan kermaisen pehmeää ja helposti levittyvää. Värikin on kaunis valkea. Tuoksuksi laitoin BrambleBerryn tuoksua Hello Sweet Thang!, joka on mielenkiintoinen makea, mutta sitrusmainen tuoksu. Tykkään paljon.