Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447168 kertaa)

Poissa kiwi

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #525 : 05.09.08 - klo:10:22 »
^ Ei se mulle nyt kyllä tunnu sopivan. Pesin eilen kahteen kertaan, eikä vaahtoa tullut yhtään.. Ja nyt ovat  jo aikalailla rasvaiset..  :-\ Pistin myyntiin..

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #526 : 09.09.08 - klo:09:19 »
Laitan tämän nyt tähän ketjuun, mutta jos jossain on parempi, niin siirtäkää sinne... Eli tein itse hoitoainetta lauantaina. Aivan tarkkoja määriä en muista (on kyllä kotona kirjoitettuna ylös), mutta hoitoaine koostui puhdistetusta vedestä, mango-, kookos- ja kaakaovoista, glyceriniistä, rypsiöljystä, risiiniöljystä, aprikoosinsiemenöljystä, vitamiini e -öljystä ja taisi olla vielä paria muutakin öljyä, joita laitoin seokseen. Lisäksi laitoin setyylialkoholia (cetyl alcohol) ja emulgointihiutaleita ja samplepussillisen BTMS-hoitavaa emulgointiainetta. Piti tehdä vain pieni määrä, mutta vähän kuin ruoanlaitossa, niin tulikin iso satsi. ::) Hoitsikkaa tuli Tigin O&H 750 ml pumppupullo täyteen.

Pari kertaa olen nyt tuota käyttänyt ja toimii kyllä kivasti. Ensimmäisellä kerralla laitoin tuota jo n. puoli tuntia-tunti ennen shampoopesua ja sitten pesun jälkeen n. 10 minuutiksi vaikuttamaan. Laitoin tuolloin tuota myös jätettäväksi, mutta läträsin liikaa ja sain limaisen liuskaletin aikaan. Toisen kerran käytin ihan pikahoitiksena. Pidemmällä muhittamisella kyllä tuntuu tulevan parempi tulos ja jätettävänä en taida tuota käyttää. Itse seos kuitenkin mukavan kermaisen pehmeää ja helposti levittyvää. Värikin on kaunis valkea. Tuoksuksi laitoin BrambleBerryn tuoksua Hello Sweet Thang!, joka on mielenkiintoinen makea, mutta sitrusmainen tuoksu. Tykkään paljon.  ;D
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

ZaparoZanna

• Vieras
« Vastaus #527 : 11.09.08 - klo:12:52 »
Sekoitus sai hiukset kuulemma kiiltämään upeasti. En vain muista mitä siihen laitettiin. Öljyä, hunajaa...? Muistaisiko joku?

Yhdistin tähän ketjuun kysymyksesi, tällä foorumilla ei ole tapana aloittaa uutta ketjua jokaiselle kysymykselle. :) -Hunis
« Viimeksi muokattu: 11.09.08 - klo:12:54 kirjoittanut Hunajapupu »

Poissa pippuri

• Hiushörhö
« Vastaus #528 : 11.09.08 - klo:13:26 »
Mä olen kanssa kokeillut cassiaa. En minäkään saanut kovin hyvää tulosta kun käytin sitä yksin pelkästään veteen sekoitettuna. Hiukset jäi takkuun. Huomattavasti paremman tuloksen olen saanut, kun olen ensin sekoittanut sitä veteen ja lisännyt siihen hoitoainetta joukkoon.

Mä en oo käyttänyt tota cassiaa koskaan ja nyt mietinkin, et onko se yhtä voimakkaan hajuista kuin henna ja jääkö se haju hiukseen huuhtomisen jälkeen?
2aFii

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #529 : 12.09.08 - klo:00:34 »
 Ekolon sivuilta löytyi tällainen mielenkiintoinen uutuus: Luonnonmukainen shampoojauhe,
INCI: Shikakai, Amla, Aritha, Sapindus Mukorossi, Terminalia chebula, Terminalia belerica, Emblica officinalis, Phyllanthus urinaria. 250g / 16€
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #530 : 12.09.08 - klo:16:08 »
^ Just joo, ja hintaakaan ei ole juuri mitään! ;D Näkyy sisältävän amlaakin, eli ei varmaan vaaleille hiuksille sovi.

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #531 : 12.09.08 - klo:20:54 »
Olen jo vuosikaudet käyttänyt luonnonmukaisai hiustuotteita ja nyt en voisi koskaan enää kuvitellakaan käyttäväni kampaamo/markettimoskaa. Luomushampoot oikeasti hoitavat hiusta ja ravitsevat, eivätkä jätä pinnalle "hoitavaa kuorta". Silikonit viemäriin  ;D
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa Ryövärintytär

• HAIRahtanut
« Vastaus #532 : 13.09.08 - klo:19:25 »
^^ Niin noh ::), tuollasta sekoitustahan joku voi väsätä itsekin, sellaisenaan tai muunnellen. Tiedä paljon hinnaksi tällöin kertyy...
  Amlahan ei itsessään ole värjäävä, vaan edesauttaa muiden kasviaineiden värien tarttumista hiukseen.
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
« Vastaus #533 : 02.10.08 - klo:19:40 »
Onkos kukaan testannut Santen ruskeille hiuksille tarkoitettua sävyttävää shampoota? Voisin kokeilla sitä ihan mielenkiinnosta, että antaako se yhtään sävyä.

vedenkoskematon

• Vieras
« Vastaus #534 : 10.10.08 - klo:23:30 »
Onkohan kenelläkään kokemusta siitä kuinka hyvin/huonosti luomutuotteet sopii värjätyille hiuksille? Tai siis lähinnä että auttaako ne säilyttämään värin paremmin ja kuinka hyvin hoitaa rasittunutta hiusta? Olisi kiva kuulla jos jollain olisi kokemuksia esim. Laveran Mango milk shampoosta ja hoitoaineesta :)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #535 : 11.10.08 - klo:10:26 »
^ Luomutuotteet sopivat oikein hyvin värjätyillekin hiuksille, ja jos hankkii sulfaatittoman sampoon, värikin pysyy paremmin hiuksissa. Luomutuotteista vain pitää löytää ne kunnolla hoitavat tuotteet, sillä esim. hoitoaineiden kohdalla luomutuotteissa on paljon eroa niiden hoitavuudessa, kosteuttavuudessa ja koostumuksessa. Laveran Mango Milk -sampoosta löytyy monia kokemuksia tästä ketjusta, kannattaa lukea tästä taaksepäin juttuja. Itse pidän kyseisestä sampoosta todella paljon, on yksi suosikeistani.

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #536 : 13.10.08 - klo:16:09 »
Oon ollut ihan tyytyväinen Ole Hyvän Karpalo-Rooibos-inkiväärishampooseen  :) Nyt on tosin pullo finito

Niin no, tuote pitää helposti rasvoittuvat hiukseni melko pitkään puhtaana verrattuna esim. Avalon Organicsin minttushampooseen jota olen tätä ennen käyttänyt. Tuoksukin on melko hyvä ja luomuus tietysti plussaa  ;D
« Viimeksi muokattu: 13.10.08 - klo:19:18 kirjoittanut Geronimo- »

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
Puhas Loodus
« Vastaus #537 : 13.10.08 - klo:16:13 »
Virolainen kosmetiikkasarja.

Kokemuksia ja pulinaa kyseisestä merkistä.

Itse olen ollut todella tyytyväinen kurkkuvoiteeseen sekä minttu-kasvoveteen  :) Miksi näitä ei saa Suomesta...Vai saako?

Poissa Neriana

• Tukkaguru
Vs: Puhas Loodus
« Vastaus #538 : 13.10.08 - klo:16:24 »
Taitaapi kuulua kosmetiikka osastolle tämä..

Poissa Melisande

• HAIRahtanut
Vs: Puhas Loodus
« Vastaus #539 : 13.10.08 - klo:16:45 »
Sarjalla on kyllä hiustenhoitotuotteitakin, niistä vaan ei ole tainnut kertyä paljoakaan kokemuksia foorumille.