Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447112 kertaa)

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #540 : 13.10.08 - klo:21:45 »
Luontokaupassa on jotain kotomaista nestemäistä, rypsiöljy-pohjaista shampoota:
http://www.luontokauppa.com/index.php?id=tuote&catId=7&grpId=27&search=&start=21&prdId=1351

Kiinnostuin tästä Luontokaupan Luomu Perheshampoosta, joten kysyin mitä tuote sisältää ja pH:ta. Hyvin ystävällisen vastauksen sain :), mutta tuotteen sisältöön olin pettynyt. INCI: aqua, brassica rapa, sodium hydroxide. Eli vesi, kylmäpuristettu luomurypsiöljy ja lipeä. Lipeän takia tuotteen pH on jopa hurja 10,3. Hiussuomut olisivat kovassa kulutuksessa tuolla pH:lla.
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #541 : 13.10.08 - klo:23:36 »
Mun on pakko antaa pieni varoituksen sana, vaikken halua mustamaalata tuotetta: nimittäin mä ostin kuukausi sitten tuota Luomu Perhesampoota ja se oli todella vastenmielistä ainetta. Ensinnäkin mielestäni ja mieheni mielestä se haisi todella pahalle ja kun sitten sinnikkäästi koitin käyttää sitä ensin hiusten ja sitten vartalon pesuun niin se tuntui todella kuivattavalta. En ainakaan suosittelisi kokeilemaan, mutta tosin makuja on monia. Koitin käyttää muihin tarkoituksiin kuten yleispuhdistukseen ja vessanpesu aineena mutta siihenkään ei sitten mitään loistokamaa koska on kuitenkin oudosti rasvaisen tuntuinen...siksi tuo kuivattava ominaisuus onkin niin outo. :-\

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #542 : 15.10.08 - klo:00:37 »
Laveran Mango-milk shampoo on alkanut kiinnostaa. Mitkä olisi vaihtoehdot ostospaikoiksi? Olen jo bongannut keskusteluista maininnat Hyvinvoinnin tavaratalon ja bce-europen nettikaupoista, mutta olisiko muitakin vaihtoehtoja? Saisiko Turusta esim. jostain liikkeestä suoraan?
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #543 : 15.10.08 - klo:00:40 »
Ruohonjuuri myy Laveraa. :) Tosin itse olen tamperelainen, joten en voi vannoa Turun valikoimista mitään.

vedenkoskematon

• Vieras
« Vastaus #544 : 15.10.08 - klo:14:21 »
Kuinka pesevää tuo Laveran Mango Milk shampoo on? Meinaan jos joutuu paljon muotoilutuotteita käyttämään niin lähteekö ne Mango Milkillä helposti? :)

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #545 : 15.10.08 - klo:14:47 »
^^ Turussa Laveraa myydään ainakin Linnankatu 9-11, Rauhankatu 12A, Aninkaistenkatu 14 ja Kurjenmäenkatu 17. Kannattaa katsoa www.lavera.fi tarkemmin kauppojen nimet.

Poissa Ulriikka83

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Puhas Loodus
« Vastaus #546 : 26.10.08 - klo:21:38 »
Sarjalla on suuri valikoima ihonhoito-, vartalonhoito- ja hiustenhoitotuotteita...
Itselläni on takias shamppoo ja hoitoaine.Tuote on tarkoitettu normaaleille ja rasvoittuvalle tukalle. Shamppoo toimii hyvin ja tekee  puhtaaksi. Tuoksukaan ei ole häiritsevä. Hoitoaine taas on sellasta luirua, että saa kattoa tarkkaan että ehtii hiuksiin eikä tipu suihkun lattialle..

Poissa miii

• Haiven
  • *
Vs: Acomax, puristeet, shampoo ja hoitoaine
« Vastaus #547 : 15.11.08 - klo:21:50 »
täällähän on näille tuotteille jo oma ketjukin, tosin aika vanha. Nostan!

Miulla on tuo Anyan mainitsema hiusneste ja puristeet. En kyllä tiedä, eivät ehkä hiusten kasvunopeuteen ole vaikuttanut, mutta miun herkkä ja kuiva päänahka on ainakin pysynyt kuosissaan. Ja hiusrajasta, varsinkin otsalta, puskee normaalia enemmän vauvahiusta. Ei edes oikein pysty nostamaan otsista pinnillä taakse, kun näitä "pikkuhiuksia" on niin paljon, etteivät ne yllä ihan vielä kyytiin ja sojottavat sitten joka ilmansuuntaan.

Olen käyttänyt näitä nyt muutaman viikon, onko täällä joku joka on käyttänyt pitempään? Lisääkö  hiusten kasvunopeutta? (ohjeissa luki, että hiukset alkavat kasvaa nopeammin jotain 3 kk käytön jälkeen, voi myös olla eettä muistan väärin)

llora`

• Vieras
« Vastaus #548 : 22.11.08 - klo:18:12 »
Luin tänään lehdestä tuosta no poo systeemistä. Se tarkoittaa että hiukset pestään soodan avulla ja hoitoaineena käytetään viinietikkaa, koska shampoot ja hoitoaineet sisältävät liikaa kemikaaleja. Tämän pitäisi kuulemma myös pidentää pesuväliä.. Onko joku kokeillut tätä? Voisi joskus koittaa, jos vain löytäisin kunnon ohjeet etten koko soodapurkkia mene kaatamaan päähän :P

Yhdistin tähän ketjuun. -Luomo-
« Viimeksi muokattu: 22.11.08 - klo:19:45 kirjoittanut Luomo »

Poissa Henrietta

• Hiushörhö
  • My circus, My monkeys
« Vastaus #549 : 22.11.08 - klo:18:56 »
Mä kokeilin tuota reilun 3 kk ajan. Soodaa laitoin n. 2 tl lasilliseen vettä ja etikkahuuhtelussa käytin etikkaa 2 rkl ja lasi vettä. Pesuvälin sain heti alussa pitenemään joka toisen päivän pesurytmistä joka kolmanteen/neljänteen päivään. Sooda pesi hyvin ja tukasta tuli kuohkea ja etikkahuuhtelu auttoi takkuilevaan kuontalooni :-*
Sitten kun kokeilin välissä pelkkää vesipesua (mihin tuo no poo tähtää) niin vitsit mikä rasvis. Ja sooda ilmeisesti aiheutti mulle hilseilyä ja nyt on kokeilussa  shampoo-pala. Ja pesurytmi on lyhentynyt taasen, mutta päänahka ei hilseile.
Kaverini on ollut no poolla reilun vuoden ja hän pesee hiuksensa soodalla n. 2 viikon välein :o Mutta eipä ole yhtään likaisen näköiset edes. Hän on ottanut linjan ettei koitakaan päästä siirtymään soodasta pelkkään vesipesuun.
Mulla ei sitten kuitenkaan toiminut toivotusti vaikkakin 3 kk ei ehkä ole tarpeeksi pitkä aika ( muistelisin, että tottumisaika olis n.8vkkoa).
1b Fii

Poissa Mitlu

• Hiushörhö
« Vastaus #550 : 24.11.08 - klo:18:10 »
Olen nyt Kanadassa työmatkalla ja bongasin täältä Live Clean -sarjan shampoita ja hoitoaineita. Maksoivat jotain vajaat 8 CADia, eli euroissa tällä hetkellä ehkä jotain 6 euroa (350ml) ja nyt olen ehtinyt testata Green Earth -shampoota ja hoitista ja tuntuvat toimivan tosi hyvin jopa kuivassa pakkasilmassa (mulla on värjätyt hiukset, helposti takkuuntuvat). Lisäksi ostin Fresh Water -tuotteet ja värjätyille hiuksille tarkoitetut, joita ei löydy tuolta sivuilta.

Voin kirjoitella INCIt myöhemmin listaan, jos joku on kiinnostunut, mutta ajattelin nyt kiireessä ja aluksi kysellä, että onko kellään kokemusta sarjasta? MUA:ssa oli muutama, ihan positiivinen kommentti, mutta nettisurffailun perusteella arvioin, että olisi suht uusi sarja kyseessä.
Punertavan ruskeaksi värjätyt, olkapäille ulottuvat hyväkuntoiset hiukset, iho vaalea ja kylmän sävyinen, pintakuiva ja herkästi ärsyyntyvä. Silmät perinteisen harmaat, väri vaihtelee hieman valaistuksen mukaan. Suosikkituotteet vaihtelevat, HQt aina etsinnässä...

Elanor

• Vieras
« Vastaus #551 : 24.11.08 - klo:21:11 »
Mulla olisi etsinnässä luonnonmukainen hoitoaine co-pesuihin. Ole hyvät ei toimi ollenkaan, ja osa noista luomuhoitiksista on aika kalliita ostaa ilman mitään tietoa toimivuudesta. Löytyyköhän Suomesta Faith in nature-ketjun tuotteita (http://www.faithinnature.co.uk/)? Onko kukaan päässyt kokeilemaan noita?

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
« Vastaus #552 : 25.11.08 - klo:11:45 »
^Hmm... Jos en ihan läpiä puhu päähäni niin mun mielestä Punnitse ja Säästä- kaupoissa oon nähnyt tuota merkkiä. Kokeillu en oo kylläkään...

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #553 : 30.11.08 - klo:21:45 »
Minäkin kokeilunhaluisena hommasin itselleni Laveran Mango milk-shampoon, vaikka olenkin totaalisen rakastunut palojen käyttäjä. Mango milk vaahtosi tosi kermaisesti, pestessä oli todella hellä, hiukset eivät tuntuneet sitten tipan tippaa nahkeilta. Lopputuloksena suoristunut ja siloittunut laine-/kiharapehko ilman sen suurempaa tuuheutta. Ihan jees, mutta kyllä minä enemmän niistä paloista tykkään, tämän saatan myydä pois. Oli kyllä mukavan hellä, mutta en oikein tykännyt kun suoristi noin paljon kiharoita ja ei antanut yhtään tuuheutta. Toisaalta latvat tuntuivat huomattavasti kuivemmilta kuin paloilla.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #554 : 09.12.08 - klo:19:26 »
Onko kellään kokemuksia Santen shampoista?