Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447355 kertaa)

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #555 : 10.12.08 - klo:14:50 »
^Kyllä, olen kokeillut aika montaa Santen shampoota. Lava Powerista en tykännyt kyllä yhtään - se tuntui jättävän tukan inhottavan nahkean / pesemättömän tuntuiseksi. Brilliant Jojobaa ja Velvet Roseakin olen käyttänyt, mutta en ole ostanut uudestaan eli mielestäni ne eivät olleet aivan niin hyviä kuin olisin toivonut. Minua kiinnostaisi kyllä kokeilla Lemongrass & Kiwi -shampoota, kuvittelisin sen tuoksuvan aika ihanalta!

Paras Santen shampoo - josta on sittemmin tullut luottoshampooni - on kuitenkin sävyttävä vaahtoshampoo Farbglanz shampoo (ruskean sävyssä). Se oikeasti antaa todella kivan sävyn tukkaan (varsinkin, jos antaa vaikuttaa 10-15 min) ja tekee siitä huisin kiiltävän. Minulla on pitkä tukka, joka takkuuntuu helposti latvoista, ja tuon käyttö on vähentänyt takkuuntumista verrattuna muihin käyttämiini luomushampoisiin (vaikka sisältääkin alkoholia). Toki käytän lisäksi aina hoitoainetta. Suosittelen sitä kaikille bruneteille. Sarjassa on kyllä shampoot myös vaaleille ja punatukkaisille, mutta niitä en ole kokeillut...

Poissa yvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #556 : 11.12.08 - klo:21:23 »
Mulla olisi etsinnässä luonnonmukainen hoitoaine co-pesuihin. Ole hyvät ei toimi ollenkaan, ja osa noista luomuhoitiksista on aika kalliita ostaa ilman mitään tietoa toimivuudesta. Löytyyköhän Suomesta Faith in nature-ketjun tuotteita (http://www.faithinnature.co.uk/)? Onko kukaan päässyt kokeilemaan noita?
Täälläpäin noita ainakin on Punnitse ja Säästä-kaupoissa. Olen kokeillut rosmariinihoitoainetta ja se oli mielestäni oikein toimivaa tavaraa. :) Suosittelen.

Poissa Vovka

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #557 : 11.12.08 - klo:21:54 »
Onko muuten kukaan huomannut luonnonmukaisissa hiustuotteissa käytettyjen ainesosien tummentavan tai muuten muuttavan hiusten väriä? Esim. nokkosesta olen jotain sellaista huhua kuullut. En haluaisi ottaa riskiä ja ostaa vääränlaisia tuotteita, eli tavoitteena ei ole muuttaa omaa väriä - korkeintaan vaaleammaksi, jos niikseen tulee.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #558 : 11.12.08 - klo:23:20 »
^ Kyllähän useammatkin ainesosat voivat tummentaa väriä, ainakin CV:n shampoopaloista Nettle ja Babassu & marsh mallow. Muutenkin luonnonöljyjen käyttö saattaa tummentaa hiusta, vrt. hius on märkänä tummempi kuin kuivana. Kannattaa lukea longhaircommunityn foorumia, sieltä löytyy tietoa erinäisistä tummentavista aineista. :)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #559 : 12.12.08 - klo:11:42 »
Ärh, Sitrionellan blondipala "vahaa" hiuksia selvästi. Pesin eilen Laveralla ja huomasin kuinka hiukset ovat paljon kevyemmät ja vähemmän lähmäisen tuntuiset, varsinkin aamulla ihan kuivina. Hassua tuo lähmä, kun se tulee vasta aamulla, kun hiukset ovat olleet kuivat jo useamman tunnin iltasuihkusta. "Vaha" tulee kai esiin vasta useamman tunnin päästä, sillä hiukset eivät tunnu pahoilta märkinä, eivätkä heti kuivuttuaan, vaan vasta aamulla, kun alkaa laittaa hiuksia työpäivää varten.

Jotenkin on niin paljon vaivalloisempaa käyttää paloja kuin pestä nestemäisellä sampoolla, että taidan pestä vain vuoropäivinä palalla ja normisampoolla sitten muut pesut. Sillä tavalla varmaan vältän sen liiallisen "vahamaisuudenkin".

Poissa Satu81

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #560 : 12.12.08 - klo:16:15 »
Hei vaan kaikille!

Olen uusi täällä hiustenhoitojuttujen puolella, aiemmin olen ollut ihonhoitopuolella pyörimässä. Olen juuri alkanut tutustua luonnonmukaisiin ja luomuihin, käsintehtyihin saippuoihin ja palashampoihin (suomalaiset Sola ja Vihreä kosmetiikka).  Ajattelin alkaa käyttämään näitä saippuoita sekä hiusten, että ihonhoidossa (kasvojen pesu jne). Täällä selasin aihepiirejä ja törmäsin mielenkiintoisiin Chagrin valley -palasaippuoihin ja -shampoihin, joita osa oli kokeillut ja tilannut Usa:sta.

Eilen alustavasti katselin tilaussivua tuolta Chagrin valley:stä ja se näytti hiukan sekavalta ja sivulla taisi olla jokin toimintahäiriökin...Olisinkin kysynyt niiltä, jotka ovat niitä tilanneet Chagrin valley:stä, että miten tilaus luonnistuu? Paljonko on postarit, meneekö tullimaksuja ja mitkä kortit käyvät maksamiseen (itselläni on vain Visa electron, äidiltä voisi lainata ehkä Visaa)? En ole tilannut pitkään aikaan ulkomaisista nettikaupoista, kun erehdyin viime vuonna tilaamaan Dermalogican tuotteita ja Visa Elecrtoniltani lähti sen jälkeen yllätten kaikki rahat jonkun oudon firman toimesta  >:(... Saa nähdä uskaltaudunko tilaamaan, vai ihailenko Chagrin valley:n saippuoita vaan netin sivuilta...

Kiitos jo etukäteen! :D

Edit: Samalla voisin kyllä kysyä, että minkälaisia kokemuksia on Lush:in shampoista ja saippuoista?
« Viimeksi muokattu: 12.12.08 - klo:16:19 kirjoittanut Satu81 »
1c M ii    <3 Chagrin valley, Sola, Ekologisuus

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #561 : 12.12.08 - klo:20:18 »
^Lushille löytyy oma ketjunsa hiustenhoitotuotteille sekä ihonhoidolle. Shampoopala-ketjussa on puhetta CV:n tuotteista ja myös tilaamisesta. Kun nettikauppa sijaitsee EU:n ulkopuolella, niin 45 euroa ylittävät tilaukset jää tullin haaviin, jolloin saa sitten maksaa hieman lisää.

EDIT: Lisää CV:n paloista, tilaamisesta ym. löytyy myös tästä ketjusta (s. 18 tilaamisesta), jokin aika sitten tästä ketjusta jaettiin palajutut omaksi ketjukseen.
« Viimeksi muokattu: 12.12.08 - klo:20:31 kirjoittanut Hermione »
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #562 : 12.12.08 - klo:21:26 »
Chagrin valley muuten merkkaa arvon aina alemmaksi kuin todellisuudessa, minulle on tullut useampi reilun 60 euron paketti, eivätkä ole jääneet tulliin. ;D Aina on merkattu kuoreen jotain 20 dollaria minulla.

Poissa Satu81

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #563 : 13.12.08 - klo:00:24 »
^
^
Selasin läpi jo aiemmin tämän ketjun ja huomasin tuon Letun viestin (s.18), mutta ei siitäkään löytynyt vielä tietoa, mitkä ovat maksutavat tuolla Chagrin valley:ssä jne. (Käykö siis Visa Electron jne jne).

Mutta kiitos kumminkin avusta.  :) Toivottavasti jostakin löytyy vastaus tuohon. Pitääpä vaikka laittaa s-postia menemään suoraan itse puotiin.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #564 : 13.12.08 - klo:23:19 »
PayPal toimii hyvin Chagrin Valleyssa. Siihen systeemiin voit siis luoda tilin vaikka äitisi kortilla, jos hän suostuu tietojaan lainaamaan. Kätevä ja luotettava maksutapa tuo PP  :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Satu81

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #565 : 14.12.08 - klo:18:43 »
Taas olisi hiukan kysyttävää Chagrin valley:stä tilaamisesta.

Onko joku juureslainen ostanut kyseisestä nettiputiikista luottokortilla (Visa, MasterCard tai Visa Electron, joka ei kylläkään ole luottokortti)? Onko ollut turvallista? Kyseisen kaupan sivuillahan ei näy esim. Verified by Visa - tai MasterCard SecureCode - tunnusta eli voiko tehdä tästä huolimatta ostoksia turvallisesti näillä korteilla? Itsellä on Stockan MasterCard ja Visa Electron, äidillä olisi Visa. Paypaliakin joku suositteli, mutta itsestä se tuntuu jotenkin liian vaikealta/oudolta/monimutkaiselta.

Paljonko olette muuten ruukanneet tilata saippuoita? [Halvimpaan postimaksuun (n. 12e) taitaa maihtua 7 saippuaa tai 16 samplea, mutta silloin yhteissumma postikulujen kera ylittää tullin rajan (45e)].

Kiitos kaikesta avusta! Syyhyttää jo kovasti päästä tekemään ensimmäinen tilaus... ;D

Poissa liisa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #566 : 14.12.08 - klo:20:44 »

Ei mielestäni ole ollut tällä tai muillakaan ( ulkomaisilla) saiteilla varoituksia CV:n suhteen luottokorttimaksujen turvallisuudesta. Ei se PayPal kään ole kovin monimutkainen ja toimii ihan hyvin ilman pankkitilien yms vahvistamistakin.

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #567 : 14.12.08 - klo:21:47 »
Lainaus
Onko joku juureslainen ostanut kyseisestä nettiputiikista luottokortilla (Visa, MasterCard tai Visa Electron, joka ei kylläkään ole luottokortti)? Onko ollut turvallista? Kyseisen kaupan sivuillahan ei näy esim. Verified by Visa - tai MasterCard SecureCode - tunnusta eli voiko tehdä tästä huolimatta ostoksia turvallisesti näillä korteilla? Itsellä on Stockan MasterCard ja Visa Electron, äidillä olisi Visa. Paypaliakin joku suositteli, mutta itsestä se tuntuu jotenkin liian vaikealta/oudolta/monimutkaiselta.

Ihan MasterCardilla olen tilannut CV:stä ja ilman ongelmia on mennyt.

Poissa Satu81

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #568 : 15.12.08 - klo:01:02 »
Juuri tein tilauksen MasterCardilla tuolla Chagrin valley:n nettikaupassa, mutta en pääse "loggautumaan" ulos maksutilanteen jälkeen eli osoiterivillä näkyy vielä s (https:....) ja lukon kuva.

Jos joku on vielä paikalla, niin osaako kukaan sanoa, miten ja voiko ylipäänsä jotenki turvallisesti "loggautua ulos" tuon maksutapahtuman jälkeen???!!!

kultanen

• Vieras
« Vastaus #569 : 15.12.08 - klo:22:53 »
Tilasin Chagrin valleystä ekaa kertaa sampleja ja saippuoita. Ennestään on Vihreän kosmetiikan brunete-shampoo, joka lähmäsi ekan kerran äsken. Ajattelin kokeilla jotain öljyhoitoa, joten onko suosituksia? Peseytyykö öljy normaalisti palasampoolla?

Niin ja tilasin luottokortilla, mutta halusin varmistaa, että paketti tulee varmasti perille jouluruukassa, joten otin sen kalliimman normal rate paketin. Tilasin myös sitä whipped shea butteria. Ajattelin, että kaikki varmasti mahtuu mukaan. Paljonko eri tuotteita mahtuu flat rate-kuoreen, siis jos ostaa muutakin kuin shampoita? En ollut varma siitä sivujen selostuksesta.

Piti vielä kysellä, että onko se shea butter samaa kamaa kuin karitevoi?