Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset hiustuotteet  (Luettu 447502 kertaa)

Poissa kiwi

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet
« Vastaus #570 : 15.12.08 - klo:23:49 »
^ Mun tietääkseni shea butter on sama asia kuin karitevoi.

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #571 : 16.12.08 - klo:23:35 »
^ Näin on.
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #572 : 30.12.08 - klo:20:01 »
Minulle tuntui Laveran Mango Milk Shampoo toimivan hyvin. Sileät, mutta tarpeeksi tuuheat hiukset tuli. :) Hyvä tuoksukin.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #573 : 18.01.09 - klo:21:55 »
Mulle iski joku ihme ekohörhöbakteeri ja kaivoin kaapista esille ensihätään tämän:

Ostin jo tammi-helmikuussa punahenna shampoon ja täytyy todeta, että se on huonoin shampoo joka mulla on ikinä ollut. Olen testannut 3-4 kertaa ja se on ainut jolla saan tukkani karheaksi ja tosi kuivan tuntuiseksi. Kuitenkin kiinnostaa luonnontuotteet ja haluaisin uskoa, että niissä Urtekraminkin tuotteissa hyviäkin löytyy.

Kimmoke tuli siitä, kun ostin keskiviikkona Ole hyvän Tyrni - Aloe vera -Hamppu -hoitiksen ja halusin testata sitä jonkun toisen luonnonmukaisen kanssa. Yhdistelmä toimi ihan hyvin, toisaalta mun tukkahan on lyhentynyt kolmessa vuodessa ehkä 30-40cm, joten nykyiselle kerrostetulle mallille ei pieni karheus haitannut yhtään. Nyt voisin melkeinpä käytellä ton Punahennashampoon loppuunkin, vihdoinkin. :D

Toi hoitoaine jätti ehkä aavistuksen öljyisen tunnun tukkaan ja voisin kuvitella, että tukka samenisi/öljyyntyisi jos noita käyttäisi jatkuvasti. Riittoisaa hoitis ei todellakaan ollut, mutta ihan kai kohtuumäärissä liikutaan. Tuoksu oli pullosta haisteltuna hirveähkö, mutta käytössä ei mitenkään häirinnyt. Ilmeisesti kosteutusta tukkaan tuli, sillä alatukka veti laineille, mutta yleisilme tolla yhdistelmällä oli kuitenkin kevyt ja tuuhea.

Sitten huomasinkin jo tilanneeni Urtekramin Ruusushampoon ja hoitoaineen (samalla kun tilailin ruokajuttuja). ::) Mitenkäs on, kun Urtekramin putelit muuttuivat silloin pari-kolme vuotta sitten, niin tuliko myös inceihin muutoksia?

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #574 : 19.01.09 - klo:18:11 »
Mitenkäs on, kun Urtekramin putelit muuttuivat silloin pari-kolme vuotta sitten, niin tuliko myös inceihin muutoksia?
Joo ne muuttui ihan erilaisiksi, ehkä inci-ketjuista löytyy molempia. Mä tykkäsin enemmän niistä vanhoista. :(
Oma väri takaisin.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #575 : 30.01.09 - klo:00:39 »
Mulla on nyt hirveitä valinnanvaikeuksia kun tahtoisin kovasti testata jotain Laveran shampoota muten osaa päättää mitä niistä kun niin kivoilta kuullostavat kaikki  :D Hiukseni ovat siis melko hyväkuntoiset, latvoista haaroittuvat, suht paksut, mutta päänahkaapitkin menevät ja värjätyt. Väri ei tosin poikkea juurikaan omastani niin että sen ylläpito on aika toisarvoista.
Tärkeimmät huomiopisteet ovat kuivat latvat sekä paksuuden hyödyntäminen. Ja se olisi myös tärkeää etteivät hiukset rupeaisi rasvottumaan nopeammin. Pesen yleensä noin kaksi kertaa viikossa, joskus kolme. Tekisi mieli hoitavaa ja hellävaraista sillä kasvatan hiuksiani, mutta pelkään että siitä seuraa rasvoittuminen ja latistuminen...

Karsinnoiden jälkeen vaihtoehdot ovat Orange Milk, Mango Milk, Rose Milk. Suosituksia?

1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #576 : 30.01.09 - klo:00:47 »
^ Noissa shampoissahan ei oikein juuri ole eroa kuin tuoksuissa. :) Incit taisivat olla lähes identtiset kaikissa. Minulla on oma Mango milk shampooni myyntiin joutavana, yksäriä vaan jos kiinnostaa, olen kokeillut itse kerran.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #577 : 30.01.09 - klo:21:23 »
^
Joo no 7 ekaa ainesosaa näyttävät olevan kaikissa samat. Sitten Mango Milkiin tulee mango extractia sekä shea- ja kaakaovoita, rose milkissä tulee ruusunkukka vettä ja jojoba-, macadamia- ja avocado öljyä. Itse en osaa vertailla niiden mahdollisia tehoja...

EDIT.
Täällä incit
http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=10.msg568389#msg568389
« Viimeksi muokattu: 30.01.09 - klo:22:09 kirjoittanut nelma »
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #578 : 25.02.09 - klo:00:34 »
Kohta pari viikkoa on ollut käytössä Green Peoplen Aloe Vera shampoo ja hoitis, joihin oon tosi tyytyväinen. GP:n värihiusten hoitiksesta mulla onkin ollut näyte aiemmin ja sekin on ollut tosi hyvää. Mulla alkoi päänahka kuivua ja rasvoittua vähän liikaa palashampoiden kanssa ja latvojen suoranainen rastoittuminen rupes tosissaan kypsyttämään. Green Peoplen shampoo on paloja hellävaraisempi, eikä jätä tukkaa kuivaksi tai lähmäiseksi. Päänahka on rauhoittunut kivasti, eikä puske enää tyveä rasvaiseksi iltaan mennessä. Hoitis selvittää ja sulkee suomut hyvin, hoitaa sopivasti lähmäämättä. Mulla on näistä kokeilukoot, mutta täysikokoiset on varmasti tilattava. Jotkut on valitelleet Green Peoplen shampoiden takuttavuudesta, mutta esim. Urtekrameihin tai A'kiniin verraten ei takkua tule nimeksikään. Palashampoot on mulle näemmä parempia satunnaisessa kuin säännöllisessä käytössä. Mun päänahka alkaa ärtyessään (mm. liian rajujen pesuaineiden kanssa) pikemmin kutisemaan ja puskemaan rasvaista karstaa kuin hilseilemään kuivuuttaan.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #579 : 25.02.09 - klo:07:31 »
^
Mulla oli joku Green peoplen kosteuttava shampoo (piru kun en muista, mikä!) ja se kyllä takutti omaa tukkaani. Käytin sen loppujen lopuksi suihkugeelinä kropalle, kun en viitsinyt hiuksiin laittaa.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Kunis

• Vieras
« Vastaus #580 : 27.02.09 - klo:18:54 »
Sain joululahjaksi Urtekramin aivan ihanan tuoksuista tea tree - herkän hiuspohjan shampoota. Se kuitenkin tuntuu ihan liian vahvalta mun ilmeisen herkkään päähän, kun iho alkoi kiristeleväksi ja talisan hilseileväksi. Se myös jätti tukkaa vähän takkuun, mutta ei mitään, mihin hoitin ei olisi auttanut.
Tuoksu tosiaan on kuitenkin jotain niin ihanaa, ja uskon tän olevan mainio ja suositeltava tuote paksumpipäisille ;)

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #581 : 05.03.09 - klo:13:09 »
Asunnossani päättyi vähän aikaa sitten kylppäriremontti ja sen yhteydessä tajusin miten paljon jämäpulloja minulla onkaan. Olen nyt käytellyt loppuja pois ja samalla tullut entistä innostuneemmaksi luonnonmukaisista tuotteista.
Aloin pohtia, että olisiko minun mahdollista luopua kokonaan marketti- ja kampaamotuotteista. Mietin riittäisikö minulle shampoopalat, öljyt, karitevoi ja etikka. Kampaamo-ja markettituotteista käyttäisin varmaan edelleen jotain rakennekorjaavaa ja sitten jotain tehistä öljyhoitojen pohjana.
Kaiken järjen mukaan hiusten pitäisi pysyä kunnossa, kun ajattelee vaikka monien Aasian kulttuurien naisten upeita hiuksia, mutta näin markettishampoon käyttöön kasvatettuna sitä silti vähän epäilee, erityisesti sitä menevätkö latvat kammottavaan kuntoon.

Poissa Nukkumatti

• HAIRahtanut
« Vastaus #582 : 06.03.09 - klo:07:15 »
Mä olen henkilökohtaisesti luopunut markettituotteista lähes kokonaan. No sorruin yks päivä EHS Hunajahoitoon mutta muuten en käytä kuin luonnonmukaisia tuotteita
20 vuotta hiukset päässä!

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #583 : 06.03.09 - klo:07:33 »
^^
Aasian kulttuurin naisilla kyllä on terveellisempi ruokavalio, paremmat geenit, eikä usealla ole millään tavalla käsitellyt hiukset.
(piti vain vähän saivarrella ;) )

Mutta varmasti silti hiukset saa pysymään hyvässä kunnossa pelkästään luonnonmukaisilla tuotteilla!
Tuosta rekkuasiasta vain, täältä olen ymmärtänyt, että A´kinin rakennepaikkaava toimisi ihan oikeasti hyvin rekkuna.

Mun pitää kehua Laveran nautral-hoitoainetta, aivan ihanaa kamaa! Paksua, kosteuttavaa ja hyvin selvitti hiukset. Voisin kuvitella käyttäväni vaikka pelkästään tätä :) Annoin sen muhia varmaan n.tunnin.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

vedenkoskematon

• Vieras
« Vastaus #584 : 15.03.09 - klo:21:02 »
Hei!
Olen parin viikon päästä lähdössä Tukholman reissulle ja ajattelin, että sieltä voisi ehkä saada myös jotain luomuhiustenhoitotuotteita halvemmalla/monipuolisemmin kuin Suomesta. Eli siis osaisiko joku sanoa mistä Tukholmasta voisi jotain luomua löytää tai mitä merkkejä sieltä kannattaa ostaa? Onko joku esim. selkeaästi halvempaa kuin Suomessa? Saako Tukholmasta esim. Green Peoplen tuotteita?
Kauheasti monet merkit kiinnostaisi mutta kaikkea kun ei ainakaan Suomesta löydy. :P